Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feissarit ovat taas vallanneet kadut

Vierailija
18.05.2017 |

Miten te ohitatte feissarit? Minä ainakin vain kävelen ja katselen eteenpäin, en ota minkäänlaista kontaktia näihin vaikka kuinka nätisti pyytäisivät rahojani ties mihin

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nään feissarin lähestyvän, sanon että olen jo mukana kyseisen järjestön toiminnassa.

Tämäkään ei aina riitä. Minulta on kysytty koenko todella tekeväni jo tarpeeksi kun ystävällisesti kerroin totuuden erään organisaation feissarille: olin jo lahjoittaja ja juuri tulossa ko organisaatiosta vapaaehtoistöistä.

Vierailija
22/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää näiden feissareiden syylistäminen. Olen vähävarainen opiskelija, ei ole varaa lahjoitta vaikka haluaisinkin. Kerran yksi huuteli perään:

"Jos jättäisit yhden kaljan kuukaudessa juomatta, niin kolme lasta saisi vaatteet sillä hinnalla!"

En juo kaljaa. Kiitos vaan. :)

Juuri tuo syyllistäminen ja oletusten tekeminen ihmisten kulutuskäyttäytymisestä on erityisen ärsyttävää! Mistä se feissari tietää, jos se juuri hänen ahdistelemansa ihminen on vaikkapa kroonisesti sairas vähävarainen, jonka kuukausitulot on budjetoitu viimeiseen asti? Ja vaikkei olisikaan, tuollainen arvostelu on silti todella inhottavaa ja jotenkin yksityisyyttä loukkaavaa. Erityisesti julkisella paikalla, kun on muita ihmisiä kuulemassa. 

Minä törmäsin vuoden ensimmäiseen feissariini tuossa tiistaiaamuna ostoskeskuksessa, ei onneksi alkanut tinkaamaan kun sanoin että mulla on kiire (ei kyllä ollut, olin viettämässä vapaapäivää kaupungilla, mutta sanoin ensimmäisen mieleen juolahtaneen asian). Seuraavilla kerroilla aion varmaan käyttää jotain seuraavista: oon jo mukana (hätävalhe)/oon jo toisen yhdistyksen kk-lahjoittaja, eikä opiskelijana ole varaa lahjoittaa kahdelle (totuus). En ole oletusarvoisesti töykeä feissareille, mutta aion kyllä pistellä takaisin, jos alkaa tulemaan asiattomia kommentteja ja olettamuksia rahankäytöstäni... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että joku haluaa työntekijöistä työttömiä.

Kaikki järjestöihmiset taitaa olla jo työttömiä, kellä muulla tuommoiseen olisi aikaa?

Vierailija
24/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki järjestöihmiset taitaa olla jo työttömiä, kellä muulla tuommoiseen olisi aikaa?

Eikö sinulla ole aikaa työntekemiseen?

Vierailija
25/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole aikaa työntekemiseen?

Ei järjestötyöhön päivätyön lisäksi.

Vierailija
26/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon, että olen jo kaikkien järjestöjen lahjoittaja. Ei ole kukaan sen jälkeen jatkanut ahdistelua.

Vierailija
27/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kun sanoin että on kiire. Feissari liittyi seuraan kuin iilimato kun kävelin Kampin asemalta Erottajalle. En saanut ravistettua irti kuin vasta turvatarkastuksessa.

Vierailija
28/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen vain omaan tahtiini ja heti kun lähestyvät ja alkavat puhumaan huikkaan "ei kiitos!", hymy perään ja matka jatkuu, sitten ei enää mitään kontaktia vaikka vielä yrittävät seurata... Itselleni ohitus ei ole ongelma, mutta inhottaa kun saavat vanhuksia/vammaisia allekirjoittamaan ties mitä, sama puhelinmyyjissä. >:( Moraaliton jobi mielestäni.

Vierailija
29/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumediilerit ärsyttäisivät vähemmän.

Vierailija
30/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä haukutaan, mutta kun ottavat vastaan työtä, haukutaan silti. Kai haukkujat ymmärrätte, että suuri osa avoimista työpaikoista on juuri tuonkaltaista ihmisten kiusaamista.

Vierailija
31/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla hiukan pirullinen Tampereella, jossa oli tiistaina Unicefin  jengiä Hämeenkadulla noin 50 metrin välein. Sanoin "Sama  vastaus kuin edelliselle ja seuraavalle".

Vierailija
32/32 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti on toiminut ihan perustaktiikka: jo siinä vaiheessa, kun feissari hypähtelee kohti ja vilkuttelee, olen sanonut ihan ystävällisesti suoraan "ei ole aikaa" ja jatkanut matkaa. Useimmat toki ymmärtää heti, ettei lauseella ole oikeasti mitään tekemistä ajan kanssa vaan se on vain kohtelias tapa ilmoittaa, että rahaa ei tipu joten painupa siitä nyt vittuun häiritsemästä. Mutta nyt törmäsin keskivertoa tyhmempään tapaukseen: vastaus tähän oli, että "okei no mut hei kuule, tää ei viekään kuin lyhyen ajan sun päivästä!" Ilmeeni saattoi olla näkemisen arvoinen... Jatkoin matkaa päätäni puistellen ja mietin, että missäköhän tynnyrissä tuokin raukka on kasvanut ennen feissariksi ryhtymistään.