Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4-kymppinen, luuletko olevasi nuori?

Vierailija
18.05.2017 |

Facebookissa 70-luvun lopulla syntynyt kaveri julkaisi opiskeluaikaisen kuvan vuosituhannen vaihteen bileistä. Joku kysyi, onko tämä kaverini siinä kuvassa nuorena. Kaveri vastasi, "ai nuorena, lol, olen kuvassa, juu". Siis mitä? Luulevatko keski-ikäiset yleisemminkin olevansa yhä nuoria? Ette ole, olette keski-ikäisiä.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri täyttänyt 38, ja tämä on kyllä hyvä ikä ja elämänvaihe. Velat maksettu, talous vakaa, parisuhde kunnossa, lapsi aikuistumassa. En silti (tai siksi) kuvittele olevani nuori, enkä kyllä kaipaakaan nuoruudesta mitään. En toisaalta koe olevani vanhakaan. On hienoa olla vihdoin sovussa itsensä ja maailman kanssa :) Teinin kirjoissa olen luonnollisesti ikäloppu.

Vierailija
42/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 41 ja pidän itseäni nuorena ja nuorekkaana. En käsitä miten se on keneltäkään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymppinen tai minkään kymppinen on aika laajoja skaaloja. Esim 31 ja 39 ikävuotta herättävät aika erilaisia mielikuvia.

Vierailija
44/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin paljon nuorempi kuin mitä äitini ja varsinkin isoäitini oli tässä iässä. Yhteiskunnan vika että samoja asioita tehdään nykyään 10-15 vuotta vanhempana kuin mitä edellinen sukupolvi.

Vierailija
45/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nelikymppinen ole nuori, vaan nuoruus on silloin mennyt. Outoa väittää muuta!

Vierailija
46/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotias on kyllä nuori ihminen. :D

Vierailija
47/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40-vuotiaat on ihan nuoria ihmisiä kaikki. Ap ei taida tykätä kyseisestä henkilöstä ja täytyy keksiä joku millä haukkua :D

Vierailija
48/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aijo kuolla nuorena on väistämätöntä tulla keski-ikään. Olen 40v ja pidän itseäni keski-ikäisenä. Lapsetkin jo teinejä. Elämän parasta aikaa tämä :)

Vierailija
49/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun seitsemänkymppinen mutsini puhuu minusta (41 v) ja miehestäni (47 v) "nuorisona". Että meidän nuoret sitä ja tätä. Että riippuu vissiin keneltä kysytään.

En ehkä ole nuori, mutta omasta mielestäni en ole ainakaan vanha. Eikä kyllä ole mieheni, hänellä on ikuisen teinin sielu. Mun mielestäni olen juuri oikean ikäinen.

Vierailija
50/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppinen on nuorempi kuin viisi- tai kuusikymppinen. Kaikki on suhteellista.

Vierailija
51/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin vaihtoehdot olisi olla nuori tai vanha? Ei siinä välissä vissiin ole mitään.

Itse vedän rajan juuri siihen, että nuori on alle 20, nuoriaikuinen alle 30, 30-40vuotiaat jotain väliltä nuoriaikuinen/keski-ikäinen. Yli 40 johonkin 65 keski-ikäisiä ja loput vanhoja.

Se millaiseksi kukin itse itsensä tuntee on ihan oma henkilökohtainen kokemus. Kuin myös se kenet katsoo itseen verrattuna nuoreksi tai vanhaksi.

Vierailija
52/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah mulla mittarissa 40. Otin 10 vuotta nuoremman miehen ja ajattelin pari lastakin vielä tehdä. Mä oon keski-ikäinen sit joskus eläkkeellä. Nyt mä oon nuori villi ja vapaa (kiitos tuon young stallionin). Suosittelen kaikille nelikymppisille, jotka kokevat itsensä keski-ikäisiksi :)

Vierailija
53/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuori, olen kypsä, aikuinen, täysikasvuinen.

Mutta olen edelleen se sama ihminen kuin siinä 80-luvun kuvassa, tykkään samanlaisista kirjoista, musiikista, elokuvista, minulla on samanlainen huumorintaju, maku on ehkä vähän kehittynyt, ei paljoa.

Vierailija
54/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa elämä in parempaa nyt kuin 20 v sitten :)

Vierailija
55/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni keski-ikäinen, vaikka en tunnekaan itseäni kuin max 30-vuotiaaksi :)

Vierailija
56/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta haaveilen silti suhteesta 25 vuotiaan naisen kanssa.

Vierailija
57/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v. enkä todellakaan ole keski-ikäinen vaan olen aikuinen nainen.

Parhaassa iässä. Seksi on parasta. Elämä on helppoa.

Vierailija
58/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri täyttänyt 38, ja tämä on kyllä hyvä ikä ja elämänvaihe. Velat maksettu, talous vakaa, parisuhde kunnossa, lapsi aikuistumassa. En silti (tai siksi) kuvittele olevani nuori, enkä kyllä kaipaakaan nuoruudesta mitään. En toisaalta koe olevani vanhakaan. On hienoa olla vihdoin sovussa itsensä ja maailman kanssa :) Teinin kirjoissa olen luonnollisesti ikäloppu.

Sama ikä täälläkin. Ero tuli, ulkonäön vanheneminen ärsyttää, velkaa edelleen, lapset vielä lapsia pitkään. On tässä hyviäkin puolia, mutta rehellisesti kaipaan sitä tunnetta, että kaikki (kehittyminen) on vielä edessä, enkä tätä tunnetta, että alamäki (vanheneminen) alkaa olla edessä. Myös nuorta ulkonäköä tulee ikävä. Mutta näillä mennään joka tapauksessa.

Vierailija
59/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia kaikki mun kirjoitukset poistetaan ketjuista? Tästäkin,olen ilmeisesti yli-ikäinen kirjoittelemaan mitään.

T.M41v

Vierailija
60/100 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuori, mutta en haluaisikaan.