Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eropäätös ja vastaanpaneva mies

Vierailija
18.05.2017 |

Parisuhde on ollut viimeiset 4 vuotta kuin kamala sotatanner. Suhteessa on ollut paljon riitelyä, loukkauksia, vähättelyä, arvostuksen puutetta, toisen mitätöintiä, ilkeilyä, mykkäkouluja, valtataistelua jne. Henkistä väkivaltaa kaikissa muodoissaan, puolin ja toisin. Tulevaisuudensuunnitelmat eivät kohtaa ja muutenkin ollaan hirveän erilaisia. Ollaan molemmat oltu tyytymättömiä ja onnettomia tässä suhteessa.

Nyt olen vihdoin ja viimein saanut tarpeeksi voimaa laittaa pisteen suhteelle. Olen päättänyt erota. Ollaan useasti puhuttu erosta, ja mies on ollut samoilla linjoilla. Nyt jostain hämmentävästä syystä johtuen mies ei enää haluakaan erota! Mitä ihmettä?!? Nyt hän yrittää kaikkensa, etten lähtisi yhteisestä kodistamme ja jättäisi häntä. Hän pyytelee anteeksi, myöntää olleensa idiootti, on valmis tulemaan vastaan minun perheenperustamishaaveita jne.

Tämä tekee tilanteen todella vaikeaksi. En voi olla miettimättä, että mitä jos... Toisaalta yhtäaikaa olen innoissani ja helpottunut siitä, että voin alottaa oman elämän yksin ja rauhassa puhtaalta pöydältä. Tämän päätöksen tekeminen otti minulta vuosia, ja nyt harmittaa, että mies yrittää estää sen täytäntöönpanon, vaikka ennen oli kanssani samoilla linjoilla :(

Vertaistukea? Ajatuksia?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin itse aloituksen kirjoittanut. Et ole ainoa, jolla samanlaista väkivaltaista vatvomista. Mä olen jo kerran muuttanut, mutta mies ei suostunut irtisanomaan entistä kämppää jolloin olisin jäänyt kahden asunnon maksumieheksi. Suostui irtisanomiseen vasta, kun muutti mukana. Toki tähän ehti liittyä pahoinpitely, poliisien kutsuminen ja viikkojen hyvittely. Nyt olen toisen kerran muuttamassa (työn perässä toiseen kaupunkiin) ja mies jää minun asuntoon asumaan, koska ei ymmärrä muuttaa pois ja mä en uskalla sanoa eroavani enne kuin olen poissa. Pelkään väkivaltaa ja itseäni ja lemmikkejä kohtaan. Taloudellinen väkivalta on miehen viimeinen keino kuristaa mua. Häntä ei kiinnosta menettääkö luottotiedot vai ei ja veisi mielellään minut myös siihen kurjuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän