Kävin lääkiksen pääsykokeissa. Oli todella helppo
Päätin käydä kokeilemassa lääkiksen pääsykokeita ihan huvin vuoksi, kun ihmiset aina kitisee, että niin vaikeita ovat. En yhtään lukenut, mutta luotin vahvaan yleissivistykseeni. Olen ollut työttömänä viimeiset 4 vuotta ja lukioajoistakin on jo 7 vuotta. Silti osasin niin hyvin, että varmaan pääsen sisään. No mutta enpä aio mennä sisään vaikka pääsisinkin. En halua viedä paikkaa oikeasti motivoituneelta.
Kommentit (45)
Saitko vastaukseksi 0,20 x 10^2 minuuttia?
Saanko kysyä, miksi olet mielummin työttömänä?
Täytyy lääkiksen pääsykokeidenkin kohdalla muistaa, että kaikki on suhteellista. Koe on haastava valtaosalle lukiosta valmistuneille. Ei ole suinkaan ylitsepääsemätön jos on lahjakas tai satsannut fyssaan ja kemiaan tunnollisesti läpi lukion.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy lääkiksen pääsykokeidenkin kohdalla muistaa, että kaikki on suhteellista. Koe on haastava valtaosalle lukiosta valmistuneille. Ei ole suinkaan ylitsepääsemätön jos on lahjakas tai satsannut fyssaan ja kemiaan tunnollisesti läpi lukion.
Olen työttömänä, koska tulen tuilla toimeen. En halua tehdä työtä. Ei ole motivaatiota. En halua viedä myöskään työpaikkaa sitä oikeasti tarvitsevalta.
Ap
Lääkiksen pääsykokeessa ei yleissivistyksellä pärjää.
Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
Minun sivistykseni riitti.
Ap
Oli helppoja perustehtäviä. Katsoin vastausanalyysin ja aikalailla täydellisesti meni
Sitten heräsit, huomasit että kello olikin jo 15.30, ja menit keittelemään aamukahveja.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
Pärjää, jos vain osaa vaaditut asiat. Mielestäni lääkiksen pääsykoe on lähinnä palikkatesti, ei muuta.
Juu ei minusta ollut kyllä millään tavalla helppo, eipä taida minulle käydä sitä suoraan-lukiosta-lääkikseen -ihmetarinaa, valitettavasti. Ahdistaa. Jäänen rajasta vähintään kymmennellä pisteellä.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos ihan omasta vapaasta tahdostaan on koko ikänsä ollut lumoutunut fysiikasta ja kemiasta. Ei niitä tarvitse pakon sanelemana opiskella pääsykoetta varten, jos niitä on opiskellut jo aiemmin ihan omasta ilosta ja innostuksesta.
Jaa, että helppo. Pitäisiköhän itsekin käydä kokeilemassa?! Olen aina haaveillut lääkiksestä, mutta ajatellut, ettei minusta ole sinne. Mutta ehkäpä olisikin. :P
Hyvä provo! Ei aina sitä samaa jankkausta miehen tekemisistä tai pettämisestä.
Kyllä minä uskon että aloitus voisi olla totta. Jos älyä on reilusti niin lääkiksen pääsykoe voi olla helppokin. Kaikki eivät myöskään halua tehdä lääkärin työtä vaikka olisi mahdollisuus.
In your dreams...😁