Vanhemmat aikovat pilata elämäni muuttamalla syrjäseudulle
Talo, johon aikovat muuttaa on kuuden kilometrin päässä lähimmästä naapurista, ja kahdentoista lähimmästä isommasta kylästä mistä löytyy kaupat sun muut. Tässä kylässä olisi myös koulu johon ilmeisesti menen yhdeksännelle luokalle.
Lähin amis on sadan kilometrin päässä uudesta paikasta, tuosta kylästä löytyy lukio, mutta olisin mieluummin haluamassa amikseen. Voin mennä lukioon jos on pakko, mutta en haluaisi.
Siellä uudessa paikassa etäisyydet on niin pitkiä, että aikani tulee varmaan kulumaan lähinnä kotona istuen seuraavat neljä vuotta. Minulla on nykyisessä koulussa hyvät oltavat, kukaan ei kiusaa minua ja amis löytyy tästä kaupungista. En kestä ajatusta että joudun asumaan metsän keskellä monta vuotta.
Kommentit (9)
Tekee sulle helvetin hyvää vaan. Kyllä siellä metsässä asuu paljon ihmisiä eikä heidän elämä ole pilalla.
Pst. mene demiin takas.
Sinnitele ysiluokka ja muuta sitten amispaikkakunnalle opiskelijakämppään. Miksi vanhempasi haluavat muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Tekee sulle helvetin hyvää vaan. Kyllä siellä metsässä asuu paljon ihmisiä eikä heidän elämä ole pilalla.
Pst. mene demiin takas.
Demiin pitää rekisteröityä, tämä on paras palsta saatavilla jossa ei ole kirjautumispakkoa.
Älä viitti olla narsisti. Samalla tavalla he voisivat kääntää asian toisinpäin, että lapset pilasivat nuoruuden haaveen ja uraputken vaikkapa maatalousyrittäjänä.
Muuta pois, omillesi asumaan. 17-vuotiaana minä en enää makoillut perheen nurkissa, joten ei vierasta. Joskin kannustan loisimaan, jos vanhempien elämäntaso sopii ja keräämään käteistä ostamaan sen osakkeen tai sijoittamaan niin, että talo maksaa vuokralla itse lainaansa pois.
Vierailija kirjoitti:
Pst. mene demiin takas.
No ei kai, kun asuvat siellä metsässä omasta tahdostaan. -Ap
Miksi kirjoitat taas samasta asiasta?
En näe ongelmaa. Muutat peruskoulun jälkeen sinne, missä amis, jos kerran amikseen haluat.
Ihan tunnistan tilanteen omasta historiasta. Yritä ajatella, että yksi vuosi se vaan on. Snäppi ja skypet on olemassa ja amikseen pääsee asuntolaan vuoden päästä. Maaseudulla uusilla luokkalaisilla on mopot ja traktorit millä kulkevat ja saat varmasti uusia kavereita, jotka ovat valmiita poimimaan tai heittämään kotiin koulun jälkeen, joten et varmaan ole kotiin sidottu. Raskastahan tuo on, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä :)
Asuntolaan siis. Vieraspaikkakuntalaisena olet etusijalla.