Sinä 85-90-luvulla syntynyt, minkälainen oli tyylisi yläasteella?
Itse 88-syntynyt ja kauhulla katsoin vanhoja kuvia. Hiukset alta tummat ja päältä kusenkeltaiset, meikkivoidetta huulissa, sämpyläkengät ja MicMacin maastokuvioinen huppari. Ah aikoja :D
Kommentit (48)
Vm.87
Yläasteikä oli jotain tiukkien pissisvaatteiden (Miss Sixty, Micmac jne) ja omien "tyylikokeilujen" sekoitusta. Tykkäsin pukeutua kovasti, mutta en voi näin jälkeenpäin ainakaan sanoa että olisin osannut pukeutua.. Yritin varmaan vähän liikaa :D Silloin tavallisuus/vähäeleisyys vaatteissa oli kirosana, nyt käytän aika mitäänsanomattomia vaatteita ja mielummin lakkaan vaikka kynteni neonkeltaisella ja laitan kirkasta huulipunaa.
Hah ainiin, ketjua lukiessa muistui mieleen ne micmacin "tuulihousut" jossa oli lahkeissa vetskari ja alta paljastui micmacin logo. Nämä päällä kuljettiinkin sitten jatkuvasti.
Anytimen vaaleansiniseen muovirasiaan pakattu meikkipuuteri ja sen kummallinen vaahtomuovivippa, jolla kalmankalpeaa sävyä 00 paineltiin naamalle joka välitunnilla. Eihän se mitään näppyjä tai punoituksia peittänyt, mutta eipä ainakaan kiilletty. Muuten teinimeikissä panostus oli vahvasti silmissä: mustaa ripsiväriä ja kajalia ei säästelty. Innokkaimmat meikkaajat levittivät lisäksi huurteisia metallisia sävyjä luomille ja huulille. Ei ihme, että luokkakuvissa on aika suttuisen näköistä porukkaa :)
Tyylini koostui seuraavista: eastpackin reppu, Adidaksen superstar-kengät, joko miss sixtyn farkut tai adidaksen siniset verkkarit ja yläosana toppi ja huppari. Joskus sidoin hupparin lanteille ja tungin lahkeet sukkiin. Olin poikatyttö, enkä käyttänyt meikkiä, mutta lippiksiä kylläkin. Kännykkä oli tietenkin 3310, jolle olin hankkinut erikoiskuoret. Vuosimallia.-90 olen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans 88 ja nainen.
Muistan käyttäneeni MicMacin semmosia kahisevia housuja tai sit vaihtoehtoisesti Mixx Sixty hiton kireitä farkkuja, mohloja skeittikenkiä, ja jotain hienoo merkkihupparia. Silmät rajattu kauttaaltaan mustalla kajalilla, hiukset oli pitkät ja roikkuivat päätä myöden pitkin naamaa. Dakinen reppu.
Miten joku vou muistaa Miss Sixtyn väärin?
Mulla oli aika samanlainen tyyli kuin nykyään. Neulepaitoja, kauluspaitoja, kapeita farkkuja, tennarit, nahkasaappaat. En oo ikinä seurannut muotia :D Hiukset oli pitkät ja värjätyt kuten nytkin. Vm -87
Myötähäpeästä kirkkaan punaisena katselin juuri 7-luokan kuvaa. Playboypupu-toppi (siis miten tuollaiset oli ylipäätään sallittuja??), Miss Sixtyt, jäätävät kajaalit alaluomella ja peitepuikkoa huulissa. Hrrr....
Mä olin kai vähän valju :D En koskaan saanut mitään "merkkivaatteita". Farkut oli kyllä matalavyötäröiset ja leveälahkeiset, mutta olin kateudesta vihreä kavereille, joilla oli miss sixtyä ja vastaavia. En saanut edes dakinen reppua, jollainen kaikilla muilla oli.
Olin ihan suht suosittu ilman merkkivaatteitakin onneksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans 88 ja nainen.
Muistan käyttäneeni MicMacin semmosia kahisevia housuja tai sit vaihtoehtoisesti Mixx Sixty hiton kireitä farkkuja, mohloja skeittikenkiä, ja jotain hienoo merkkihupparia. Silmät rajattu kauttaaltaan mustalla kajalilla, hiukset oli pitkät ja roikkuivat päätä myöden pitkin naamaa. Dakinen reppu.
Miten joku vou muistaa Miss Sixtyn väärin?
Toi oli kirjoitusvirhe :D Kyllähän minä nyt Miss Sixtyn muistan! Aivan käsittämättömän kireät muuten, mutta levenevät lahkeet.
tommoset mulla oli:
https://dtpmhvbsmffsz.cloudfront.net/posts/2017/01/21/58840121d14d7b181…
Vierailija kirjoitti:
Hah ainiin, ketjua lukiessa muistui mieleen ne micmacin "tuulihousut" jossa oli lahkeissa vetskari ja alta paljastui micmacin logo. Nämä päällä kuljettiinkin sitten jatkuvasti.
Jo mulla oli tämmöset beigen väriset! Oli sikamageet isojen skeittikenkien kanssa.
Mulla oli hei liekkipipo!! :D Oikeasti hahahaha.
Vierailija kirjoitti:
Myötähäpeästä kirkkaan punaisena katselin juuri 7-luokan kuvaa. Playboypupu-toppi (siis miten tuollaiset oli ylipäätään sallittuja??), Miss Sixtyt, jäätävät kajaalit alaluomella ja peitepuikkoa huulissa. Hrrr....
Kiitos kun muistutit tuosta peitepuikosta! Ja että sitä laitettiin myös huuliin :D Meillä tehtiin tätä myös. Lisäksi kajalia ronskilla kädellä, valkoista hohtavaa luomiväriä, reilusti puuteria, Seppälän halvinta hajuvettä, hiukset tupeerattiin sieltä alta että näyttäis kuohkeelta, ja eteen jätettiin molemmille puolille kasvoja jotkut sellaset hius-soirot :D Siis niinkun tyyliin semmoset kovat geeliset/lakkaiset :D
Wescin hupparit ja Paul Frank. Muistan esimerkiksi, että joillain oli Paul Frankin apinakuvalla varustettu nahkainen olkalaukku.
N90
Mulla oli vähän pikkuvanha tyyli, koska olin yläasteella niin pönäkkä, ettei ne sairaan matalavyötäröiset farkut tai ne lahkeista käännetyt stretch housut (niitä oli useita eri värejä) oikein mahtuneet mulle. Tai mahtuivat, mutta eivät näyttäneet hyviltä :D. Jälkeenpäin ajatellen olin tyytyväinen, silloin kuitenkin harmitti.
Anytimen puuteri oli mullakin sekä oriflamen sinistä luomiväriä.
N88
Micmacin kahisevat housut, mulla oli sekä punaiset että mustat.
Muutenkin paljon Micmacin vaatteita, ja Fireflyn. Paljon huppareita. Lisäksi jokunen Benettonin paita. Jalassa skeittikengät tai Blendin tennarit. Meidän luokalla melkein kaikki pojat oli hoppareita, ja tytöt yritti jäljitellä samaa tyyliä. Väreistä käytettiin lähinnä mustaa, valkoista, harmaata ja beigeä.
Tytöt pitivät hiuksia saparoilla tai kahdella letillä. Silmissä oli kajalit ja jotain helmiäisvalkoista luomiväriä. Huulilla Lumenen huulipuna 154. Hajuvettä minulla ei ollut, joten tuoksuin oranssilta Fa-deodorantilta.
Kaikilla muilla oli Eastpakin reppu, mutta itse en koskaan sellaista saanut. Repussa kulkivat mukana kannettava cd-soitin ja Pokemon-kortit. Adidaksen raitaverkkarit löytyivät jokaiselta. Ja Nokian 5110 tai 3210.
T: n86
En ollut yhtään tyyli- tai muotitietoinen (enkä ole vieläkään), mutta jotain näistä löytyi itseltäkin: Dakinen reppu, Blendin tennarit (rakastin niitä!), tietysti bootcut-farkut jotka todellakin rispaantui lahkeista kenkien alla, kangasvyö, farkkutakki. MicMacin hupparin omistin myös jossain välissä, ja puhelin oli 3310. Tiukkoja trikoopaitoja, jotka oli jälkeenpäin muisteltuna epämukavan lyhyitä, samoin hupparit - ja ihan hirvee yhdistelmä niiden matalien farkkujen kanssa! Pastellivärit oli in, ja vähän myöhemmin kaikki tosi kirkkaat värit. Isot korvarenkaat, ja jos meikkiä oli, niin paaaaljon huulikiiltoa. En kyllä peitepuikkoa älynnyt huuliin käyttää, mutta KUKAAN ei olisi käyttänyt punaista huulipunaa, ei ikinä! Kananpersetukkia ja niitä geelillä vedettyjä "sivuliistakkeita" näkyi paljon, itsellä oli tylsästi vaan pitkä suora tukka. Pojilla oli ainakin meidän luokalla lyhyt tukka kammattu geelillä eteenpäin, ja etuhiukset sojotti naurettavana hyppyrinä suoraan ylöspäin :D
Onneks ei tarvi noihin aikoihin palata! :D nykyteinien vaatteet näyttää kyllä paljon paremmalta, ja mukavammalta... etenkään kun kaiken ei tarvii olla niin kireetä ja navan näkyvissä, kyllä olisi itsekin teininä kulkenut mieluummin nilkat kuin perse vilkkuen! Vaan se oli sitä aikaa...
-N88
Neo-lookki Matrixista. "Kiusaajia" paiskoisin pitkin käytäviä, koska olen aina ollut kovakuntoinen kontaktilajien harrastaja.
-Narutoppi, mieluiten Mic Macista
-Stringit paljastavat leveälahkeiset maata laahaavat vähän crazy age-tyyliset matalat farkut (överit kulutukset, glitteri, valkoisista simpukoista muotoillut kukat ja perhoskuviot kuuluivat asiaan)
-Vyönä joku ohut blingbling ketju tai niittivyö
-Skeittikengät
-Eastpak tai dakine (dakinen sivutaskussa piti olla vaseliinipurkki)
-Pään kokoiset korvisrinkulat
-Hiuksissa oli wetlook muotia
-Paksut rajaukset, peitepuikkoa huuleen ja metallista shimmer-luomiväriö
-Päälle vielä Jennifer Lopezin Glow-tuoksu yhdistettynä röökin tuoksuun.
T. -87
Haha, asuin silloin pikkukaupungissa ja vähän muodista jäljessä mulla oli yo-kuvassa tukka alhaalta tumma päältä vaalea xD oon -88.
Yläasteella mulla oli skeittikengät ja myöhemmin buffalo flamet(en oo koskaan nauttinut kengistä niin paljon kuin niistä, viikkorahoista säästämällä sain vihdoin hankittua :D), leveälanteiset farkut ja mustat leveälahkeiset stretchhousut, pastellivärisiä lyhyitä huppareita ja trikoopaitoja, farkkutakki, halpis pashmina. Siinä tärkeimmät :) kunnon teinityyli!