Mitä toimenpiteitä vanhentuville kasvoillesi on tehty?
Yleistä gallupia! Mitä pieniä tai suuria toimenpiteitä olet tehnyt häivyttääksesi ikääntymisen merkkejä? Mikä toimi ja mikä ei? Ikäsi?
Ja jokainen jonka sormet jo syyhyävät päästä naputtelemaan jossain muodossa "En mitään, olen 59-vuotias, näytän edelleen viisitoistakesäiseltä ja tulin vain aukomaan päätäni teille kurjille kuolevaisille." voi jättää viestin kirjoittamatta koska ketään ei kiinnosta.
Itse olen kolmekymppinen, naamassa alkoi pari vuotta sitten ikääntyminen näkymään melkoista vauhtia hyvin epäesteettisen näköisesti. Olen kokeillut seuraavia:
Botox - toimii. Käyn ottamassa kaksi kertaa vuodessa silmienväliin jotta siihen pyrkivä kiukkuryppy pysyy poissa.
Täyteaineet - toimii tavallaan. Nasolabiaaleihin olen kokeillut muutaman kerran eri vahvuisia, lopputulos on ollut erittäin hyvä mutta kestänyt vain muutaman viikon vaikka yli vuoden kestoa on lupailtu. Kuulema aineenvaihduntani on vain liian vilkas.
Mesolangat - ei mitään vaikutusta nähtävillä, ei toimi.
Mikroneulaus - en osaa sanoa. Neulaan säännöllisesti (noin vuoden ajan neulaillut) eikä se ainakaan ole huonompaan suuntaan naamaa vienyt joskaan ei mitenkään silminnähden parempaankaan.
Kommentit (73)
Ei kyllä ihme että suomalaiset naiset näyttävät ikäisiään vanhemmilta kun luulevat että pelkällä nivealla ja saippualla pärjäävät...
Ei ole vielä ryppyjä, koska olen vasta 36 enkä ole ikinä meikannut, niin iho on pysynyt hyvässä kunnossa ilman kemikaalisaastaa. Korkeintaan silmäkulmissa voi olla pientä rypyn alkua, mutta naururypyt onkin kauniita. En aio mennä mihinkään toimenpiteisiin koskaan. Niissä joutuu vain ojasta allikkoon ja pahaan kierteeseen ja näyttää loppujen lopuksi viisikymppisenä paljon kauhemmalta kuin se luonnollisesti ryppyyntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta todelkakin auttaa. Parin kaverin kanssa olemme havainneet, että erityisesti juoksua harrastavilla naisilla ei ala kaula tai posket roikkumaan. Jos juoksu on niin runsasta, että rasvat menevät kovin alas, voi taas rasvattomuus vanhentaa.
On totta että liikunta, jossa 'joutuu irvistelemään' luo kasvoille ryhtiä. Mutta kuten kirjoitit, liika rasitus tekee naisen kasvoista ja koko kehosta autioituneet. Nainen voi näyttää jopa kauniilta, mutta tietynlainen elottomuus, energiattomuus näkyy ulospäin.
Yksi asia tuli mieleeni. Elämän kokonaisvaltaisuus. Jos on pitänyt aina huolta siitä, että näyttää hyvältä - ja sitten saakin tietää, että elämä loppuu pian. Kun ihmistä ei muisteta (hän sitten näytti nuorelta) hänen ulkonäkönsä perusteella, vaan vaikka ystävällisyyden, sydämellisyyden, auttavaisuuden, tai muiden hyveiden ansiosta. Olisiko työt muiden ihmisten auttamiseksi parempia kuin hyaluronihappo, botox, mesolangat, silmäluomien kohotusleikkaus?
Kohtuus toki siinäkin, rakasta itseäsi kuin muita.
Minä huomasin poskieni alkaneen roikkumaan pari vuotta sitten ja aloitin silloin säännöllisen mikroneulauksen. Neulaan 1 mm rullalla n. 6 viikon välein ja 0,5 mm rullalla parin viikon välein. Joka kerran yhteydessä imeytän ihoon jonkun tehoseerumin, tällä hetkellä käytössä on Swiss Clinicin tuote. Sitä en tosin suosittele hinnan vuoksi, vaikka tehokas onkin: toimivia seerumeita saa halvemmallakin.
Tulokset ovat alkaneet näkymään jopa ulkopuolisille, sillä minulta on taas alettu kysymään papereita alkoholia ostaessa. Tätä ei ollut tapahtunut moneen vuoteen, kun näytin tosiaan pitkän aikaa ikäistäni vanhemmalta.
Muita toimenpiteitä ei ole suunnitteilla nyt. Lähestyn neljääkymmentä, mutta olen tyytyväinen ulkonäkööni.
Vierailija kirjoitti:
Liityn tähän "En mitään"-kuoroon, vaikkei niin saanut sanoa. Pieniä ryppyjä silmäkulmissa, eivät haittaa.
N35
En minäkään 35 vuotiaana ollut mitään tehnyt. Ei todellakaan ollut tarvetta.
Minulla romahdus alkoi ehkä n 42 vuotiaana . Naama alkoi roikkua ja iho oli samea ja suuri huokosinen.
Minä en usko täytteisiin tai botoxiin varsinkaan. Ainakaan ilman että myös ihoa hoidetaan kunnolla. Tapasin hiljattain yhden kuuluisan plastiikka kirurgin vaimon ( tai avo) . Naama oli aika jähmeä. Sinänsä kaikki kohdallaan , mutta kun iho kuitenkin oli 50+ näköinen niin ei se täyttäminen ja botoxaus ja kohotus kyllä juuri nuorempaa vaikutelmaa anna.
Tämän naisen kohdalla olisin vähentänyt botoxit ja huulien täytteet puoleen ja lisännyt ihoa kunnolla uudistavat hoidot.
Minä olen upottanut rahaa ihoa syvältä kiinetyttävään intracel hoitoon ja kunnolliseen mesoterapiaa. Tulokseen olen ollut ihan super tyytyväinen.
Lisäksi löysin ihmeellisen islantilaisen EGF sarjan jonka jälkeen en ole muuta( paitsi Danne sarjan tuotteita)
Nyt viimeisestä isommasta hoitokokonaisuudesra on kolme vuotta ja alkaa taas posket roikkumaan ym. Syksylle suunnittelen seuraavia hoitoja .
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ihme että suomalaiset naiset näyttävät ikäisiään vanhemmilta kun luulevat että pelkällä nivealla ja saippualla pärjäävät...
En käytä niveaa tai saippuaa. Käytän ihotyypin mukaisia aineita. Mutta näytän vähän nuoremmalta kuten äiti ja sisko. Läl läl lää... :p
46v.
Jotain kosteusvoidetta olen naamaani klähminyt, 1-2krt/vrk. Rosoisuutta ilmenee joka vuosi lisää, mutta miehistä karismaahan sellainen vain lisää, tyhmyyttä sitä olisi lääketieteen avulla hoitaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään.
Juuri eilen (taas) yksi puolituttu nainen kysyi, milloin alan vanheta. Olen 62-vuotias nainen.
Kauheasti alapeukkuja vaikka puhun ihan totta.
Kun pidin työkavereille 60-vuotisjuhlat meillä juuri aloittanut 45-vuotias mies ei ymmärtänyt että juhlat ovat minun juhlani. Ja siitäkös iloa piisasi, onneksi hän ei ääneen sanonut kenen juhliksi luuli.
Olen perinyt äitini geenit, hänen kasvonsa säilyivät rypyttöminä loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan minä sanoin, että minua luullaan yleisimmin 35-vuotiaaksi.
N48
Mulla eniten vaikuttava asia on liikunta ja veden juominen, se pitää ihon kirkkaampana. Olen miettinyt, että varmaan jossain kohtaa ainakin harkitsen jotain toimenpidettä, mutta koska vanheneminen on väistämätöntä enkä (anteeksi ikävä sävy seuraavassa) halua näyttää Tiina Jylhältä. Toisaalta lähipiirissä on hyvällä maulla kasvojaan laittaneita 40+ -ikäisiä, joten tiedän, että kaikenlaista voi tehdä ilman, että näyttää pelottavalta. Ihoni on vielä kohtalaisen rypytön, mutta vanhempia katsoessa näyttäisi että olen perinyt enemmän isän puolen vanhenemisjuttuja, mikä tarkoittaa mm. poskipäiden "pussittamista" ja luomien roikkumista. Ainakin luomet varmaan leikkaan jossain kohtaa, että näen eteeni. :D Toistaiseksi en ole siis tehnyt mitään, mutta en sano, ettenkö tulisi tekemään.
N40
Ääh lause jäi kesken. Siis, koska en halua näyttää Tiina Jylhältä, niin en pidä kiirettä operaatioiden miettimisellä ja jos teen niin en mitään isoa tai sellaista, että naama jämähtää.
Riippuluomet leikattu kelakorvattuna ei kosmeettisiista-syistä. Loppui päänsärky ja silmätippojen käyttö. Otsan rypyt sileni hieman kun ei tarvitse enää otsalla nostaa luomia nähdäkseen.
Muuten luomua kaikki ja halvat voiteet riittää.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Sehän nyt ei lohduta kun keskiverto 35-v suomalainen nainen näyttää kuin 45-v muualla.
Sitäpaitsi kyllähän nyt ihmiset antavat ne ikäarviot aina alakanttiin ettei vanhingossa luokata ketään.
Botoxia silmäkulmiin ja otsaan noin puolen vuoden välein. Niiden lisäksi terveellinen ruokavalio, liikunta ja kasvojen puhdistus/kosteutus riittävät tällä hetkellä.
N35
"yleensä luullaan 15 vuotta nuoremmaksi"... Ette ole kohteliaisuuksista kuulleet? Osa porukasta voi ajatella hyvinkin mielessään teistä, että näyttää ikäiseltään tai näyttää vanhemmalta, mutta sellaista ei ole oikein tapana sanoa.
Olemme vanhemman siskoni kanssa hieman pyöreitä ja monet luulevat kolme-ja parikymppisiksi. Ei olla tehty hoitoja, mutta rasvataan ihoa atopian takia paljon. Siskoani on monesti onniteltu raskaudesta ja kyselty koska jää lomalle. Ei ehkä kovin imartelevaa noin muuten, mutta hän viettää ihan pian kuusikymppisiään! Itse taas täytän kohta 40.
Paljon
- halauksia
- hymyä ja naurua
- raitista ilmaa
- vihanneksia, juureksia, hedelmiä
- E-Epaa
- rentoa liikuntaa
- unta
- yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Sehän nyt ei lohduta kun keskiverto 35-v suomalainen nainen näyttää kuin 45-v muualla.
Sitäpaitsi kyllähän nyt ihmiset antavat ne ikäarviot aina alakanttiin ettei vanhingossa luokata ketään.
Jotenkin katkera? 😂
N48
Valoimpulssissa olen ollut verisuonien takia, vanhemmitenhan ne pahenevat. Aion kyllä jotain kokeilla sitten kun juonteet syvenevät, nyt vain retinoli käytössä. - 37-v.
En mitään. Riittää kun on terveelliset elämäntavat.
46