Mitä toimenpiteitä vanhentuville kasvoillesi on tehty?
Yleistä gallupia! Mitä pieniä tai suuria toimenpiteitä olet tehnyt häivyttääksesi ikääntymisen merkkejä? Mikä toimi ja mikä ei? Ikäsi?
Ja jokainen jonka sormet jo syyhyävät päästä naputtelemaan jossain muodossa "En mitään, olen 59-vuotias, näytän edelleen viisitoistakesäiseltä ja tulin vain aukomaan päätäni teille kurjille kuolevaisille." voi jättää viestin kirjoittamatta koska ketään ei kiinnosta.
Itse olen kolmekymppinen, naamassa alkoi pari vuotta sitten ikääntyminen näkymään melkoista vauhtia hyvin epäesteettisen näköisesti. Olen kokeillut seuraavia:
Botox - toimii. Käyn ottamassa kaksi kertaa vuodessa silmienväliin jotta siihen pyrkivä kiukkuryppy pysyy poissa.
Täyteaineet - toimii tavallaan. Nasolabiaaleihin olen kokeillut muutaman kerran eri vahvuisia, lopputulos on ollut erittäin hyvä mutta kestänyt vain muutaman viikon vaikka yli vuoden kestoa on lupailtu. Kuulema aineenvaihduntani on vain liian vilkas.
Mesolangat - ei mitään vaikutusta nähtävillä, ei toimi.
Mikroneulaus - en osaa sanoa. Neulaan säännöllisesti (noin vuoden ajan neulaillut) eikä se ainakaan ole huonompaan suuntaan naamaa vienyt joskaan ei mitenkään silminnähden parempaankaan.
Kommentit (73)
Ei mitään. Olen päättänyt vanheta luomusti :)
N49
En vielä mitään, mutta ensi lauantaille on varattu aika täyteainehoitoon, pitäisi päästä Sibeliuksista eroon ennen kuin aloitan parin viikon päästä uudessa työpaikassa :)
N42
Vierailija kirjoitti:
En vielä mitään, mutta ensi lauantaille on varattu aika täyteainehoitoon, pitäisi päästä Sibeliuksista eroon ennen kuin aloitan parin viikon päästä uudessa työpaikassa :)
N42
Uteliaisuuttani kysyn, mitkä ovat sibeliukset?
Epäsäännöllisesti mikroneulausta ja anti-age seerumeita + voiteita. En tiedä onko niistä hyötyä.
Liikunnan olen huomannut auttavan. Se on ainoa minkä vaikutus näkyy selvästi. Silloin kun liikuntaan tulee taukoa niin iho muuttuu veltommaksi mikä vanhentaa kasvoja selvästi. Sitten kun taas pääsee säännöllisesti liikkumaan alkaa ihossa näkymään positiivisia muutoksia.
Olen 45 v nainen joka muutama vuosi sitten havahtui siihen että naama on alkanut roikkumaan 😱
Iho on sen verran rasvainen ettei ryppyjä vielä ole näkynyt. Ehkä ei tulekaan. Ainakaan äidilleni ei ole tullut eikä tullut mummollenikaan. Se naaman roikkuminen taas näyttää olevan sukurasite.
Mieluummin ottaisin kuitenkin ne rypyt kuin roikkuvan naaman.
Onko suvussasi ollut tuollaista nuorena vanhan näköiseksi tulemista? Jos ei ole, kannattaisi käydä lääkärissä. Sinulla voi olla joku vakavampi sairaus jos olet jo kolmikymppisenä niin vanhan näköinen että tarvitset kaikki nuo toimenpiteet.
Ei mitään.
Juuri eilen (taas) yksi puolituttu nainen kysyi, milloin alan vanheta. Olen 62-vuotias nainen.
Liikunta todelkakin auttaa. Parin kaverin kanssa olemme havainneet, että erityisesti juoksua harrastavilla naisilla ei ala kaula tai posket roikkumaan. Jos juoksu on niin runsasta, että rasvat menevät kovin alas, voi taas rasvattomuus vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko suvussasi ollut tuollaista nuorena vanhan näköiseksi tulemista? Jos ei ole, kannattaisi käydä lääkärissä. Sinulla voi olla joku vakavampi sairaus jos olet jo kolmikymppisenä niin vanhan näköinen että tarvitset kaikki nuo toimenpiteet.
Kyllä tämä on äidin puolelta perittyä. Myös hänelle tapahtui kuulema merkittävä "notkahdus" kasvoissa kolmenkympin aikoihin. Sieltä puolelta periytyy erittäin voimakkaasti juurikin nuo kiukkurypyt silmien välissä sekä nasolabiaalit. Vaikka muutoin naama ei vielä roiku, nuo mainitut vanhentavat ihan käsittämättömästi ilmettä ja tekevät tietenkin aika vihaisen näköisen yleisilmeen.
Lohdullista sinänsä, että mikäli ikääntyminen menee muutoinkin samaa rataa äidin kanssa, niin paino ei ala kertymään ja kuusikymppinen äitini näyttää nyt ikäisekseen erittäin hyvältä, eli vaikka tässä iässä tulee rajuhko muutos niin äidilläni ainakaan ei ollut mitään pysäyttämätöntä syöksylaskua. Mutta nämä tietyt muutokset häiritsevät, sen voin ihan pinnallisena ihmisenä myöntää.
Botoxia otsaan ja silmien väliin Sibeliukseen, ei vielä muuta.
N33
En todellakaan ota yhtään mitään :)
Saa tulla buldogginaama kuten toisella mummollani ja kristiina komulaisen otsa ihan rauhassa, saa tulla suun kitkeryysjuonteet ja äkäviirut :D
Odotan mielenkiinnolla millaiseksi naamani muuttuu :p Olen jo alkanut nähdä unia erilaisista vaihtoehdoista miten silmännurkkajuonteet kaartuvat kerroksittain jne.
Olen aina tykännyt vanhuksista juuri heidän kurttujensa takia <3 Nyt saan omat kurtut joita ihmetellä !
En halua toimenpiteitä nyt enkä koskaan, nuorelta näyttäminen ei ole tavoiteltavaa, vaan tyypillistä nuorille. Harmittaa, kun naiset meitä ennen ovat taistelleet meille oikeuksia ja te mietitte, miten rypyt sais siliämään. Ehkä uudesti syntyminen auttaisi...
Vierailija kirjoitti:
Tuon saman voi nähdä myös Suvi Pitkäsen kasvoista. Onneksi on hoitanut ajoissa. Nyt on upeimmillaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon saman voi nähdä myös Suvi Pitkäsen kasvoista. Onneksi on hoitanut ajoissa. Nyt on upeimmillaan. :)
Täh ???
Ei mitään. Otsassa on ollut juonteita aina , olen tottunut niihin vaikka ovatkin nyt syventyneet. Silmäpussit vähän kiusaa mutta kyllä niidenkin kanssa pärjää.
Nainen 36v
- Botoxia sibeliusryppyyn. Toimii.
- Filleriä poskipäihin. Kyllä vähän paransi silmänalusia mutta huono hinta/tulossuhde.
- PRP-hoito. Ei kyllä huomattavaa vaikutusta.
- Restylane Vitae injektiot. Iho oli kyllä kostean tuntuinen muutaman päivän. Ei kallista mutta eipä kuitenkaan taida olla hinnan arvoista.
- TCA kuorinta. Huomaa että toimii kun se iho hilseilee pois muutaman päivän kuluttua. Sen jälkeen tuntuu kostealta muutaman päivän. Enpä tiedä onko sitten erikoisempia tuloksia. Halpaa kun tekee kotona itse. Kannattaa olla varovainen ja aloittaa 10% ja sitten siirtyä vähitellen tuhdinmpiin. Kannattaa sit myös ottaa toi neuvo eikä pilata kasvot. Muitakin kuorintoja kokeillut mutta tuo on ainoa mistä huomaa että tekee jotain.
- Retinolivoide. Vähän hilseilee iho ja on herkkä. En huomannut muuta vaikutusta mutta kai se sitten toimii. TNS Skinmedica voiteella samanlainen vaikutus.
Varmaan muitakin juttuja, muttei nyt tule mieleen.
Laserit kyllä toimii hyvin. Jenkeissä kun kävin botoxissa, lääkäri näytti 35v vaikka oli 50. Se tosin sai työnsä kautta käyttää niitä ilmaiseksi niin varmaan ahkerasti kävi.
M41
Kannattaako sibeliukseen ottaa botoxia vai hyaluronihappoa?
Vielä ei ole tehty mitään mutta kun 30 tulee mittariin haluan tuon viharypyn pois.
Muuten ei ole ikääntymisen merkkejä iholla, noudatan korealaista ihonpuhdistusmenetelmää
Leikkautin viime talvena roikkuvat yläluomet. Maksoi n. 1300€ ja 2 viikon sairasloma riitti. Ilme kirkastui huomattavasti.
Kerran otin täytteet nenän-suupielen juonteisiin. Itse olin tyytyväinen , kukaan muu ei edes huomannut mitään. Aika kallista hommaa ottaen huomioon lyhyen kestoajan. Minulle laitettiin 2 ampullia ja hinta yli 600.
Paljon vettä ja reippaita kävelylenkkejä ulkona on vakioresepti jolloin itse tunnen voivani hyvin ja näyttäväni freesiltä.
N. 54.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta totisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh ???
Sarcasm :D
Ai niin ja kotona myös teen välillä kemiallisen kuorinnan laimealla maitohapolla ja joskus käytän kuurina vahvaa a-vitamiiniseerumia. Kumpikin näistä uudistaa kyllä ihoa tehokkaasti.