Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rasistista käytöstä jos haluan suomalaisen hammaslääkärin

Vierailija
16.05.2017 |

peruin aikani kun selvisi että hammaslääkäri somali.
Nimestä ei tiennyt edes onko mies vai nainen. En halua.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin tekisi mieli tehdä. Omalääkäri on venäläinen ja välillä tuntuu ettei hännymmärrä puhettani.

Minulla myös on ollut hyvin nuori, vasta valmistunut venäläinen lääkäri. Asia oli vähän monimutkainen ja sellainen tunne jäi, että osa siitä mitä selitin vastaanotolla, meni vähän ohi. Hän kyllä pystyi tuottamaan lyhyitä lauseita suomeksi, mutta vain juuri ja juuri. Lääkeresepti kouraan ja ulos, mutta eipä se kovin vakuuttava käynti ollut.

Vierailija
62/66 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietämättömyyttä tuo on. Voisit aivan hyvin kokeilla ensin. Ei sinne mitään kirjekurssilaisia oteta. Jos sinulla on erityinen tarve tulla kuulluksi, kerro asiasi etukäteen hoitajan kuullen.

Toisaalta jokainen saa hoitonsa valita itse. Minäkin luopio käyn Tallinnan matkoilla hoidattamassa hampaani. Ei haittaa vaikka on virolainen lääkäri, ei ole ollut mitään moitittavaa.

Se hoitaja voi olla vielä kielitaidottomampi.

Tiedättekös te rasistipellet edes, että tänne tuleva lääkäri joutuu erikoistumisalasta riippumatta suorittamaan vastaavuustutkinnot, joilla tarkistetaan, että tiedot ja taidot ovat samalla tasolla kuin suomalaislääkäreillä?

Samalla tarkistetaan, onko kielitaito riittävä.

Tuo on vähintään vuoden kestävä rumba.

Ihan turhaa tulla mussuttamaan, etetteivätkö täällä työtään tekevät ulkomaalaistaustaiset lääkärit ole päteviä.

Kielitaitokin on riittävä. Jos te ette halua kuunnella ulkomaalaistaustaisen aksenttia tai ette älyä kysyä lisäkysymyksiä, se ei ole lääkärin vika.

Lisäksi: ap ei voi tietää, oliko somalihammaslääkärillä kielitaitoa. Hän vain ennakko-oletti nimen perusteella, että ei ole, eikä ilmeisesti ammattitaitoakaan.

Tuota kutsutaan rasismiksi, täysin ja puhtaimmillaan.

Sopii tulla tänne Helsinkiin näiden kielitestin läpäisseiden vastaanotoille.

Tai Turkuun! Tervetuloa kokeilemaan!

Periaatteessa ei ole mitään ulkomaalaista lääkäriä vastaan, mutta se kielitaito kun ei kehity ihan hetkessä riittävän hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään ulkomaalaista lääkäriä vastaan, jos hänen kielitaitonsa on kunnollinen. Huonoa suomea puhuvasta, potilasta ymmärtämättömästä lääkäristä on enemmän haittaa kuin hyötyä, joten pidän riittävää kielitaitoa ehdottoman tärkeänä.

Vierailija
64/66 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin just kiinalaisella hammaslääkärillä. Puhui täydellistä suomea, oli reipas ja ystävällinen.

Minulla on todella surkeat kokemukset venäläisistä ja virolaisista.

Vierailija
65/66 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoija 39 jatkaa vielä, että yleislääkärillä ymmärrän sen, että asiakas haluaa täydellisesti äidinkieltään puhuvan lääkärin. Hammaslääkärissä se lääkäri osaa ottaa selvää, mikä vaivaa, vaikka potilas olisi kuuromykkä.

Samaten huvitti tuo venäläisestä gynekologista valittanut. Oliko kyse todella siitä venäläisyydestä vai ehkä jostain muusta? En minä ainakaan ymmärrä kierukanlaitosta mitään, joten en osaisi edes epäillä lääkärin ammattitaitoa ilman jotain välitöntä komplikaatiota.

Hammaslääkäri tekee aika paljon muutakin kuin paikkaa näkyviä reikiä että ihan hyvä on kyllä osata keskustella potilaan kanssa :D Onhan noita kuullut että on poistettu vääriä hampaita sun muuta. Aika monessa maassa ei painoteta aseptiikkaakaan joten ihan senkin puolesta. Välttelisin ns. kehitysmaista tulleita.

Vaikeaksi menee elämä jos haluaa kunnallisella käydä SEKÄ vaatii syntyperäisen suomalaisen lääkärin. Olen minäkin kuullut vaikka mitä ja iltapäivälehdistä jopa lukenut kauhutarinoita. Uutiskynnystä kun ei ylitä se jos ulkomaalaisen nimen/ulkonäön omaava lääkäri hoitaa työnsä hyvin.

Yksityisellä voi sitten valita.

Vierailija
66/66 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hammaslääkärini on espanjalainen. Erittäin Ihana, helläkätinen ja hyvin on opetellut suomen kielen. En ihan äkkiä vaihda.