TOUKOKUISTEN maanantai!
Huomenta toukotoiveet!
Oletteko muut jo heräilleet?:) Mä nukuin katkonaisen yön, mutta sikeästi ja paljon unia nähden. Olenkin jo odottanut, että koska niitä unia alkaa näkemään- sehän kuuluu kai varsinkin loppuraskauden " oireisiin" . Yhdessä unessa oli vauvelikin.
Olin viime viikolla neuvolassa - kaikki on ok, paitsi että synnytys alkaa vähän jännittämään. Neuvolantäti on aina aiheen suhteen jotenkin " neutraali" , ei rohkaise suoraan, että hyvin se menee. Jotenkin sitä toivoisi sellaista kunnon mielenkohotusta ja tsempaamista juuri häneltä...
Muistustus vielä kaikille tamperelaisille: tapaamme siis tän viikon torstaina Siperian Waynesissa!
Nyt täytyy mennä suihkuun heräämään ihan kunnolla:) Hauskaa päivää kaikille!
t. Aurora, tänään tasan 33 rv
Kommentit (31)
Tai päivä se alkaa kai jo olemaan :) Seittemän aikaan nousin ylös aamukahville ja laittamaan autoa käyntiin, ennenku ukko lähtee töihin. Vaan eipä siitä paljon iloa ollut, kansipahvi halki ja syylari samaten, voi pee! Kaheltatoista pitäis päästä sairaalaan ja täältä meiltä on yli 6 kilsaa matkaa. Ei oikein käveleminen houkuta.
Eilen kävin illalla sairaalassa niitten vähäisten liikkeitten takia. Sydänkäyrä oli monotoninen ja nyt siis meen uudestaan käyrään. Toivottavasti olis parempi. Ultrasi tunnin ja kaks liikettä saatiin laskettua sen aikana!! Eli ei lähimainkaan tarpeeksi. Illalla vauva kyllä liikkui enemmän onneksi. Muuten ultrassa näytti kaikki olevan hyvin, vettä on vähänlaisesti, niinkuin epäilin. Ja vauva tönöttää perätilassa, tarjoutuvana osana jalka, ei peppu. Virtaukset oli hyvät ja istukkakin näytti olevan kunnossa. Kahenviikon päästä uuteen ultraan, toivottavasti vauveli vilkastuisi!
Hyvää viikonalkua kaikille toukokuisille! Nyt tuli taas " vähän" omanapainen kirjoitus... Ei oikein jaksa ajatus kulkea, kun huolestuttaa.
Nalluri ja ötökkä 32+2
Voi harmi, Nalluri!
Toivottavasti saat sairaalakäyntisi järjestettyä ja tuot sieltä mukanasi hyviä uutisia!
Kevis
Mä nukuin viime yönkin todella huonosti, kun tyttö tuli meidän väliin ja sekin nukkuin tosi levottomasti, mies heräsi yöllä sitten ennen 4;jää kun neidin jalat olivat sen pään päällä....no sen piti onneksi lähteä jo silloin töihin, niin sit me saatiin hieman enemmän tilaa, niin sain vähän nukuttua. Neidillä on vielä tämä viikko hoitoa ja sit hän saa jäädäkin jo kotiin mun kanssa. Ihan kyllä hirvittää, miten sitä tämän mahan kanssa jaksaa " juosta" lapsen perässä kun mieskin on niin paljon töissä...
Mä olen jo kertonut, että meillä on kaikki valmiina, mutta tuli vähän takapakkia, kun otimme varastosta esille vaunut, niin yllätys, yllätys, meidän kissa oli päässyt niihin (vaikka oltiin kuinka hyvin peitelty ja laitettu sellaiseen paikkaan mihin sen ei olisi pitänyt päästä) ja ne olivat ihan pissassa ja liassa ja mä sanoin miehelle, että heitä noi heti roskiin, mä en enää halua niitä nähdä. No onneksi mun veljellä on kahdet vaunut ja me saadaan niistä toiset nyt lainaksi.
Neuvola olis huomenna, vaavi kyllä liikkuu ihan kiitettävästi ja olen huomannut, että se potkii tosi kovaa tuohon alavattaan just sektioarven kohtaan ja mua onkin alkanut hirvittään, että jos se saakin aikaan joitain vaurioita siihen??? Eihän arpi jousta niinkuin " normaali" iho???
Äh, nämä on näitä sekopäisen juttuja, mutta kaikkea sitä miettii...
Laura kohta 35rv
Nalluri; toivottavasti huoli hieman helpottuu. mulla oli pari viikkoa sitten hirvee huoli kun vauvan liikkeet tuntui tosi hentona ja vähän. vauva oli myös perätilassa joten ei vissiin ollu niin paljon tilaa riehuu. nyt poikittain ja liikkeitä tuntuu melkein koko ajan. tsemppiä sinne!
laura; harmi että vaunut oli menny piloille. oliko kyse ihan uusista ja hienoista? munkin pitäis mennä kattoo meiän tuplikset siellä varastossa. siellä haisee niin tunkkaisel et pakko ottaa niitä pois sieltä hyvissä ajoin, ettei vauva sit haisee häkkikellarille. mua vähän pelottaa et mihin saan niitä mahtuu kun tän talon vaunu" varasto" on sellanen super-pieni huone. ja siellä on jo muitakin vaunuja. pyörävarasto olis yks vaihtoehto.
viikonloppu meni taas nopeesti ohi ja nyt on taas uus viikko. ihanaa kun kohta vaihtuu kuukauskin. sit alkaa varmaan kohta pukkaamaan vauvoja meiänkin pinosta. =) toivon nyt kuitenkin et tää paketti pysyy kasassa kun la vasta toukokuun lopussa. sellaset 6 viikkoa olis ihan sopivasti vielä. niin..ja sääkin sais lämpenee ja lumi sulaa ennen kuin vauva tulee.
synnytys hieman jännittää täälläkin vaikka kolmas jo. TE 3 TAI ENEMMÄN JO SAANEET:
miten nopeempi/helpompi se kolmas synnytys on kakkoseen verrattuna? avausvaihe: kui nopeempi ja " helpompi" oli?
aamupalalle kohta ja sit pitäis hieman taas siivoo. kevätsiivous jatkunu jo monta viikkoa kun ei jaksa tehä kaikkee samana päivänä.
Hyvää alkanutta viikkoa!
my_selene ja neitinen rv 31+0
Nallurille, toivottavasti kaikki kuitenkin on kunnossa..!!
Ja Laura, teillehän tulee kohta kiirus ostaa uudet vaunut ;)
Meillä meni viikonloppu taas kerran kyläillessä, kotona en joutanut tekemään juuri mitään taaskaan.
Masuun ei mitään uutta, liitoskivut ovat lieventyneet huomattavasti-ihanaa!! Ja supistuksiakaan ei ole juurikaan ollut, ainakaan niitä epämiellyttäviä.
Laskeskeltiin tässä rahatilannetta, ja tää viikko pitäis pärjätä vaivaisella 50 eurolla :( On meillä pakastimessa onneksi ruokaa, mut tuntuu hurjan pieneltä summalta tuo 50, kun joskus yhellä kauppareissulla menee sen verran.... Noh, pitää vaan tarkkaan suunnitella mitä ostaa!!
Kristiina rv 32+5
Mä nukuin...Heräsin vasta 10 aikaan!!! Normaalistikin olen yöni nukkunut suhtellisen hyvin mutta herännyt viimeistään 8 jälkeen. Tänään sitä oikein säikähti kun kelloa katsoi. Unia ruvetaan näkemään täälläkin. Toissa yönä lähdin jo synnyttämään mutta vauvaa ei saatu ulos käynnistyksestä huolimatta... Toivottavasti näin ei käy!
Nalluri; toivottavasti kysessä ei ole mitään kummallista. Hyvä että ne nyt ainakin seurailevat tilannetta. Tsemppiä!
Laura; Olipa ikävä vaunuepisodi. Täytyy varmaan lähteä tarkastamaan omat ja tosiaan hakea ne tuulettumaan.
Synnytystä en ole vielä oikeastaan pelännyt. En tiedä mistä uniin tuli mutta se pisti taas ajatukset jylläämään. Toisaalta se on vaan luotettava itsensä asiantuntijoiden käsiin. Ja kivuille ihan varmasti löytyy lievitys, viimeistään silloin kuin pieni ihme tuhisee vieressä. Kysyisin nyt teiltä että kuinka suuri merkitys on tukihenkilöllä synnytyksessä? Minulla kun tuota miestä ei ole niin äitini ilmaisi kiinnostuksensa tulla mukaan. Vähän vielä epäröin...
Huomenna on sitten neuvola ja siellä kuulee asukin tuoreimmat kuulumiset. Potkiskelee normaalisti eikä vaivoja ole ollut, joten hyvin me taidetaan voida! Kun en kerran raskausoireista kärsi niin sitten tulee jotain muuta... Vasen ranne-->rasitusvamma! Just joo, enkä viitsi edes lääkäriin mennä, määräisivät normaalisti tulehduskipulääkkeet ja lepoa. Vanha vaiva ( uusi käsi ) joten osanpa sitä lepuuttaa ilman lääkäriäkin ja lääkkeitä ei taideta ruveta tässä tilassa syömään. Harmittaa vaan vietävästi.
Nyt rupean soittelemaan verovirastoon, olin meinaan saanut rahapäätöksen!! Kauan siinä menikin!
Dolosa ja sintti 31+3
Nalluri, toivottavasti masussa on kaikki hyvin ja vauva alkaa liikkua!
Seuraavaksi kyselenkin, että onko huomenna joku tulossa Hesan tapaamiseen? Tuntuu, että monelle on tullut este.
Me kanssa laitoimme viimeisiä tavaroita vauvalle valmiiksi viikonloppuna. Haimme varastosta pinnasängyn ja purin rattaat kankaitten pesua varten. Vielä pitäisi muutama neutraali vauvelin vaate löytää, kun sukupuolesta ei ole 100% varmuutta. Huomenna pitkästä aikaa neuvola, sitten tietää noita mittoja ja lukuja vähän enemmän taas. Viime käynnistä on jo kolme viikkoa.
Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
PS: Ihana, taas päästiin viikoissa yhtä pidemmälle eli rv:t nyt 31+0 = )
Täällä on jälleen hyvin nukuttu yö takana:) Tyttökin heräsi vasta ysiltä, näyttää kellojen siirtäminen vähän vaikuttavan rytmiin.
Kohta lähdetään neidin kanssa kaupungilla käymään. Jos vaikka kirppareita jaksais kiertää.
Nallurille tsemiä! Toivotaan hyviä uutisia!
Pakko lähteä etsimään ulkovaatteita...
pricilla 29+6 (jes huomenna vihdoinkin 30!!!)
Kyllä meillä olisi mahan kanssa paikalle saapua! Huomenna on neuvola päivällä täällä vantaalla ja lähden siitä sitten suoraan kaupunkiin.
Dolosa ja sintti 31+3
Nalluri: Toivottavasti sydänäänet olisivat nyt paremmat ja vauveli liikkuisi enemmän, ettei sinun tarvitsisi huolehtia vauvan voinnista. Onneksi vointia seurataan tiiviisti.
my_selene: Minulla siis neljä lasta ja viides tulossa. Kaikki synnytykset olleet suht nopeita, 7h pisin synnytys ja vähän alle 4h lyhin. Kaksi ensimmäistä synnytystä olivat aika samanpituisia avautumisvaiheeltaan eli ekassa n. 6 ja toisessa 6 ja puoli tuntia. Kolmas synnytys kesti aika tarkkaan viisi tuntia kaiken kaikkiaan ja siitä avautumisvaihetta neljä ja puoli tuntia. Neljäs sitten sujui vielä sutjakkaammin eli nyt voisi toivoa että synnytys olisi vieläkin nopeampi, mutta eihän tota koskaan tiedä.
Kyllä vähän jännittää miettiä tulevaa synnytystä.. kuitenkin ajatukseen tottuu kokoajan enemmän mitä lähemmäksi h-hetki tulee ja tietysti kun oma olo on kokoajan raskaampi niin sitä on kohta varmaan aika valmis ja kypsä koitokseen, jotta saa vauvan pois masusta. Masu on kyllä ihana ja tulee varmaan ikäväkin, mutta pukeminen ja kenkien laittaminen on tosi hankalaa ja kävely sujuu mukavasti kun voi mennä hitaasti, mutta jos vähänkin reippaammin yrittää mennä niin supistelee ja alkaa painaa jalkoväliä.
Supistukset ovat taas välillä laantuneet, muutamia supistuksia tulee päivässä eikä kovin kivuliaita.
Mukavaa viikkoa toukomasuille!
Alfiina+masuvauva 34+0
My_Selenelle ekaksi... Mua alkaa myös hiukan hirvittämään synnytys, tai se on hirvittänyt jo pitemmän aikaa. Kyselit kuinka paljon nopeempi/helpompi kolmannen synnytys oli. Itse en voi sanoa että olisi ollut helpompi. Mun kolmannen synnytys kesti mun laskujen mukaan yli vuorokauden ja lääkäri oli kirjannut avautumisvaiheeksi 20tuntia ja joitain minuutteja päälle. Ponnistusvaihe oli 5min. Neljäs synnytys oli alle 10tuntia ja ponnistusvaihe 40sekuntia. Ihmeellisintä koska mun äiti on synnyttänyt 6 lasta ja kaikista synnytyksista selvinnyt alle 3 tunnissa. Ei siis ainakaan minun tapauksessa voi sanoa että synnytykset menee suurin piirtein samalla kaavalla kuin omalla äidillä.
Tästä viidennestakään en usko pääseväni alle vuorokaudella... Tai vuorokauen olen varautunut synnyttämään. Ikävä kyllä. =o/
Ponnistusvaihe mulla oli pisimmillään 8min ekan kohdalla ja siitä en povaa pitkää tälläkään kertaa. (Koputtaa puuta)
Omaan mahaan ei uutta. Potkut hiljentyneet kovasti ja välillä niistä panikoin. Seuraava neuvola mulla olisi vasta huhtikuun lopussa, muistaakseni viikkoa ennen laskettua aikaa. Taitavat säästää meidän useampaan kertaan synnyttäneiden kohdalla koska olen neuvolassa käynyt vain 6 kertaa tämän raskauden aikana. Sanottiin että jos aion pitää tämänkin sisälläni yliaikaiseksi niin sitten vapusta alkaen otetaan kerran viikkoon käynnit. Ongelmana vain on että miten nää saa pihalle enne sitä laskettua aikaa? Sisään laitto on onnistunut joka kerta mutta vielä en ole päässyt selvyyteen miten nämä tulevat ulos ennen pakollista kalvojen puhkaisua... Vinkkejä?
kyllä se tukihenkilö on hyvä juttu kun ei tiedä kui kauan joutuu odottaa et avautuu. ite olin synnytyssalissa 12 h ennen kuin tyttö oli maailmassa. aika käy pitkäks siellä jos on yksin kun kätilöllä on muuta tekemistä kuin viihdyttää. muutenkin on kivaa että on joku jakaa ilot (tai surut, toivottavasti ei) ja vaikka ottamaan kuvia tai hieroo selkää jos ei muuta. ja tietty pitää puolias jos ite alat väsyy ja kätilö ei tiedä kui väsyny oot.
tukihenkilöks en ottais omaa äitiäni mukaan koska ottais sit koko homman käsiinsä, ihme kontrolli-friikki, mut sehän on ihan henkilöstä kiinni. kaveri voisin ottaa ja sit löytyy ihan niitä ammattilaisiakin, doulat.
nyt voisin varmaan mennä yksinkin kun viimeks ehin olla salissa 2,5 h mut ekan kaa kun kaikki uutta ja jännää tod! niin on kivaa jos on seuraa..
kiitos kaikille vastanneille..pakko kysyä vielö siitä ponnistusvaiheesta ja kui kauan on menny siitä et kalvot puhkaistu? mun kalvot ei mee itestään niin viimeks kesti varmaan 15 min ja vauva oli maailmassa. hieman pelottaa et mitä jos tällä kertaa kalvot sit meniskin niin ehdinkö edes ottaa housut pois??
ihanaa..huhti-vauvoja alkaa jo pukkaa, sit on meiän vuoro sen jälkeen.. =)
Oulun tapaaminen:(
Red_Cat & Kevis: En ehtinyt paikalle kun kuski olikin ¿jarru¿. Matkalla Ouluun piti pysähtyä ¿pikaisesti¿ Biltemassa ja hoputteluista huolimatta Oulussa olin vasta lähempänä puoli yhtä. Kävin kyllä pallolla mutta olitte ehtineet lähteä¿ Olisi ollut niin kiva päästä mukaan kun kerran Oulussa olin. Olisi täytynyt vain itse lähteä ajamaan.
Tänään kyllä viikonlopun menot ottivat veronsa. Heräilin vasta kymmenen jälkeen ja silloinkin väkisin. Olin perjantaina shoppailemassa, lauantaina Oulussa ja sunnuntainakin Oulussa serkun pojan synttäreillä. Nyt tuntuu ettei käynnisty millään tähän päivään. Onneksi pakkanen on laskenut aamuisista lukemista (kuudelta oli -21C).
Pyykkikoneen laitoin päälle ja pakastinta pitäisi mennä penkomaan ruoan kiilto silmissä. Tänään tulee toinen osa siittä Prisman dokkarista " elämä ennen syntymää" .
Omaan napaan ei kummempia, vatsa liikkuu reippaasti ja väliin potkut tuntuvat jo liiankin kovilta. Olisi kiva tietää miten päin Touko köllöttelee ja millä potkii. Millä viikolla synnytystapa arviointi tehdään?
Nallurille tsemppiä sairaalakäynneille. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä paremmaksi.
Nasu & Touko-masu 32+1
Joku kyseli unista ja ilmottautuisin omituisten otusten kerhoon: Viime yönä näin unta että pikkupoika makasi jonkun yleisen vessan lattialla alasti ja pissasi vinhaa vauhtia pyörien ja kasteli siis sadettimen lailla koko vessaa. Ja minä olin pienenä tyttönä siellä vessassa yltäpäätä sen pojan pissassa, ihan kauhuissani, sitä oli joka paikassa yritin vain syljeskellä suusta pois.... ai Miten niin omituisia nämä raskausajan unet... Kyllä oli helpotus herätä ihan kuivana kotisohvalta :)
Oma napa liikuskelee myös kovin kovin vähän, mutta päivittäin kuitenkin. Ja ihan suoraan sanoen, mulla ei ole koskaan aikaa maata tuntia niitä liikkeitä laskeakseni (tai sitten nukun). Mutta luotto on kova että kaikki on hyvin. Huomenna on neuvolakin, meillä täällä käydään 2 viikon välein ja tuntuu että saa ravata koko ajan, hirmu nopeasti aika menee. Ensi viikolla on jo se (jos kaikki kaavan mukaan menee) viimeinen lääkärikin :-O
Nyt ihan viime päivinä on ollut muutamia supistuksia niin ettei niistä enää voi erehtyä, muttei tosiaankaan mitään kivuliaita. Tosin viikonloppu menikin melkein koko ajan liikkuessa tai kyläillessä, että pitäisi varmaan jo ruveta ottamaan rauhallisemmin. Emmä kyllä aio yhtään makoilla jollei erikseen passiteta, pysyy paikatkin paremmassa kunnossa jos on liikkeellä. Ja tulisi hyvällä toivolla ajoissa poiskin...
Yritin Voitolle jutella että sopisikos syntyä 5. tai 6. päivä kun silloin olisi hetu helppo muistaa :-P Vaikka yli menee mullakin, on villi veikkaukseni. Ainoa toive ois että sais jo äitienpäivänä olla äiti...
Nyt nälkä kurnii jo kovasti eikä taaskaan pää toimi mihin piti kommentoida... Pinoilen taas itseni sitten uudestaan :)
stellis&voitto 33+6
Huomenet täältäkin. Ihanaa, mä sain nukuttua niiiiin hyvin. Koko eilisen päivän sinnittelin ilman päikkäreitä vaikka väsytti ihan kamalasti niiden edellisen päivän häiden jäljiltä. Illalla sitten kömmittiin nukkumaan joskus puolenyön jälkeen ja kahdella vessareissulla vaan selvisin! Toisen öisen vessareissun yhteydessä supisti vähän kipeämmin. Tähän asti kun osaan suppareista on liittynyt sellaista pientä menkkakipua niin nyt oli jo kyllä vähän kovempi menkkakipu. Voi kun näillä suppareilla alkais olla jo jotain paikkoja pehmentävää vaikutusta¿
Nallurille tsempitykset, toivottavasti kaikki on hyvin!
Laura, harmi että vaunujen kanssa kävi noin =/
Unista¿ mä oon nähnyt koko raskausajan ihan käsittämättömiä unia. Viime viikollakin kahtena yönä olin jossain sodassa mukana. Ensimmäisenä yönä ammuskelin jotain ihme keskiaikaisesti pukeutuneita ukkeleita ja toisena yönä heittelin japanilaisia/kiinalaisia sotureita ninjatähdillä =D Ihan alkuraskaudesta ennen kun ultrassa oli sukupuolta sanottu näin unta, että meille syntyi poika 14.4. Se sopis mulle paremmin kun hyvin =D
Keskiviikkona on neuvola ja viimeinen lääkäri. Hurjaa ajatella että näin pitkällä oikeesti jo mennään. Mä oon alkuvuoden jo ajatellut, että sitten kun miehen lapin reissu ja kavereiden häät on ohi niin ollaan niin pitkällä että vauva voi tulla periaatteessa koska vaan ja nyt on sitten mies saatu kotiin lapista ja häät käyty. Huomenna on tasan kuukausi laskettuun aikaan =O
Paco on liikkunut viikonlopun aikana enemmän kun vähään aikaan. Koko lauantai ja eilinen oli niin hurjaa mylläystä, että alkoi mammaa jo vähän tuskastuttaa¿
Hyvää alkuviikkoa masuset!
[color=red]pikku-milli & paco 35+3[/color]
vieläkään en varmaksi voi torstaita luvata, yritetään! niin siis joo tapaamista tällä tarkotan. sormet nopeemmat kuin ajatus.
nallurille tsemppiä! ja masulle tietty kans.
huomenna olis neuvola ja saa nähä pääsenkö sinne ultraan. täällä kun sitkeesti köllötellään poikittain. viimenen lekuri olis parin viikon päästä ja sillon taitaa olla jo aika ahdasta vauvan ite kääntyä. vielä kyselisin siitä sektiosta, eli onko kellekkään tehty suunniteltua sektiota lapsen asennon takia ja millä viikolla se on tehty, tai tietääkö kukaan miten nää asiat yleensä hoituu??
mulla ei tällä hetkellä päässä pyöri muut kuin tämä :(
vauva liikkuu kyllä ihan hyvin ja kaikki muutenkin ok.
huomenna lisää neuvolatietojen kera.
meppe81 ja ruoto35rv
Tervehdys kaikille...
Nalluri.
Peukut ja varpaat pystyssä täällä toivon, että kaikki on kuitenkin hyvin. Toivottavasti vaavi on vaan lepäillyt... tai jotain. Voimia.
Laura.
Ikävää, että vaunut meni piloille. Kisun-pisu on kyllä yksi niitä tuoksuja jotka on ja pysyy :). No, onneksi saatte kuitenkin vaunut muualta.
Sitten omaan napaan. Jonne ei uutta. Väsyttää edelleen ja yöt nukun hieman huonosti edelleen... Masu kasvaa ja potkuja satelee. Hieman on liikkuminen vaikeutunut ja tuntuu kuin kävelisi hidastetussa filmissä :)... joo, mutta onneksi mitään ei ole vielä masun takia täytynyt jättää tekemättä. Ei sitä oikein voisikaan, kun on tuo Esikko jaloissa pyörimässä. Sitä saa nostella ja silleen, välillä kyllä vihloo ikävästi. Sokereita mittailen edelleen, tylsää. No, onneksi arvot ovat olleet ihan ok... saa sitten nähdä miten iso poju sieltä putkahtaa. Viikolla 28 painoarvio oli 1500g, siis hieman iso ikäisekseen. Tosin minusta on hyvä, jos ei ihan pieni ole syntyessään. Esikko painoi 3300g ja oli minusta niiiiiiiiiiin pieni, että. Kun ei nyt ihan 5 kiloiseksi kasva =).
Synnytyksestä ja peloista muuten.
Pelottaa joo kyllä ja koko toukokuu hirvittää. Kun masu on iso ja Esikko pyörii jaloissa, että kuinka sitä jaksaa. Viimeksi kun loppuajasta tuntui, ettei saa kynää lattialta nostettua. Joo... niin mites 11kg Tyttö. Mites muut joilla on jo lapsia?
Ja synnytys tietty sinänsä hirvittää... Viimeksi meni ihan hienosti, mutta ei se hauskaa ollut... No, hieman hirvittää myös, kun viimeksi hieman töpeksivät sen epiduraalin kanssa... siis pisti ainakin kolme kertaa ja lopulta testasivat adrealiinilla, että onko oikeassa paikassa. Siis silloin pelkäsin, että nyt halvaannunko loppuiäksi... mutta onneksi meni sitten hyvin.
Sitten hirvittää aika, kun noita ihania riiviöitä on kaksi. Varmaan aika hauskaa aikaa tuo ensimmäinen vuosi. Onneksi Esikko on aika reipas tyttö, mutta silti. Tuleeko mustasukkaiseksi? Miten aika riittää kahdelle? ym.
Tampere tapaamisesta...
Ajattelin kyllä pyöriä paikalle, jos ei ihmeitä satu. Toivottavasti moni muukin pääsee, ettei yksin tarvitse istuskella :)...
No nyt sitten päivän toimiin. Miehellä on onneksi vapaata, joten ehkä ulos kävelylle ja puistoon... nyt kun Esikkokin on taas terve.
Mukavaa masun kasvatusta kaikille...
Typy ja pähkinä32
käytiin äsken leikkipuistossa, oltiin jopa melkein kaks tuntii. luulis et käveleminen saa vauvan nukkumaan mut ei. tää mun neiti on ikiliikkuja. nukkuu päivällä tosi vähän. aina jotain tekemistä.
huh..on muuten tosi raskasta nostaa ja leikkiä lasten kaa kun on sellanen nkoripallo siinä eessä. näin taas tuttavia ja hirveesti on tullu jo tänä vuonna vauvoja tähän meiän kaupunginosaan. leikkipuisto varmaan ihan täynnä sit kesällä.
kohta pitäis mennä laittaa ruokaa. huomasin et tosi kivaa kun on hengaillu tunnin siellä niin alkaa maha kurnii vaikka just on syöty. =) ei oikee viitsis ottaa omat eväät mukaan sinne. possu..
nyt ruuanlaittoon ja sit lepäämään. jalat pakko nosta ylös kun turvottaa. voikaa hyvin ja nauttikaa säästä (toivottavasti teillä päin on yhtä hyvä kun täällä).
..kuulutan taas hanimböördia!! ja hekusti.. onko talo jo valmis?
Ihan ensiksi Nallurille oikein paljon voimia ja jaksamista! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja vauva alkaa liikkumaan hiukan enemmän!
Itse tulin juuri neuvolasta ja nyt sitten laitettiin lähete äippäpolille tämän perätilan ja istukan kalkkeutumisen takia. Terkka arveli myös että melko epätodennäköistä että enää itse kääntyisi kun nyt rv 36 meneillään. Laittoi myös lähetteeseen maininnan etten halua ulkokäännökseen suostua eli ensi viikolla sitten viimeistään selviää, antavatko sektioajan heti vai haluavatko kontrolloida vielä hieman myöhemmin. Jännittää, pelottaa ja huolestuttaa! Täällä lasken pari kertaa päivässä vauvan liikkeitä ja vielä toistaiseksi olen sen 10/tunti iltaisin saanut. Terkkakin sanoi että kannattaa laskea liikkeitä ja heti vaan päivystykseen jos liikkeitä ei kunnolla tunnu, koska tässä istukan kalkkeutumisessa on myös omat riskinsä.
Meppe kyseli siitä suunnitellusta sektiosta. Naistenklinikalla suunnitellut sektiot tehdään kuulemma mieluiten 39+ jotta lapsi olisi mahdollisimman täysiaikainen syntyessään. Tietysti jos lapsen vointi sen vaatii, voidaan se tehdä aiemminkin mutta perätilojen suhteen useinmiten näin. Näin mulle siis kertoi yksi NKL:n kätilö kun siellä viime viikolla kävin. Toivotaan vielä että sun vauva kääntyy; nyt vaan joogaamaan ahkerasti! Mä olen myös joogaliikkeitä kokeillut mutta toistaiseksi ilman tulosta. Omalta kohdalta alkaa toivo pikku hiljaa hiipumaan...
Nyt täytyy mennä syömään kun hirvee nälkä taas vaihteeksi.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Emmi ja prinsessa 35+2
Huomenta Aurora!
Juuri etsinkin tässä toukokuisten listaa, mutta arvasin, että jos itse aloitan, on jo joku muukin ehtinyt pinon väsätä :)
Kyllä minuakin jännittää synnytys, vaikka olen jo vanha tekijä. Edellisestä kerrasta on kulunut jo seitsemän vuotta ja nyt on vielä tämä sokerijuttu, joka saattaa muuttaa tilannetta. Suoraan sanoen, huolestuttaa se, että jos vauva pääseekin kasvamaan niin isoksi, että se vaikeuttaa synnytystä. Mutta tarkastihan meikäläisiä seurataan, kuitenkin vain tuntuu, että vauvailo on hiukan himmentynyt, kun piti ruveta ihan kokopäiväisesti sairastamaan :(
Red_Cat, kiitos lauantaiseurasta! Toivottavasti Nasumasu ei etsiskellyt meitä enää, yritimme kyllä katsella ja odotella. Kotiin tultuani mittailin sokereita. Ne olivat taas aika makeissa lukemissa, joten saatoin vaikuttaa hiukan pysähtyneeltä pökkelöltä ajoittain...
Tänään pääsen taas neuvolaan. Minulla onkin ollut näitä ylimääräisiä labra-, sairaala- ja neuvolakäyntejä niin paljon, että haaveilin jo yhtenä iltana, että olisipa kerrankin kalenteriaukeama, jossa ei olisi yhtään merkintää. Se aika koittaa varmaan sitten kun vauva on syntynyt, jos sittenkään. Minähän en ole vielä lopettanut avoimen yliopiston opintoja, vaikka kaiken muun olen jo siirtänyt myöhemmäksi. Ainakin niitä kuvioita riittää ihan toukokuun loppupuolelle asti, jos vain itse jaksan.
Sitä vielä kysyisin, että onko teille muille tehty nyt viime viikkoina painoarvioita ultrassa? Olisiko jossain netissä olemassa painoarviotaulukkoa, josta voisi katsoa vauvan oletetttua syntymäpainoa?
Kevis rv 30+6