###MARRASMURUJEN PERJANTAI###
Kommentit (18)
Ja kiitos kaikille eilisistä kommenteista... Joskus helpottaa jo se, kun saa vähän avautua :) Eilen oli kyllä aika hiljaista kotona, keskustelut meni tähän tyyliin: 1." Pitää käydä se vauvansänky hakemassa." " Joo." 2. " Onko sulla parkkirahaa?" " Joo." 3. " Syömään!" " Kiitos." Jne. Sen verran mies petrasi, että heti töitten jälkeen alkoi puuhata esikoisen kanssa ja jatkoi koko illan... Sain olla ihan oman onneni nojassa. Toki kiva juttu, ettei tarvinnut rehkiä, mutta olis ollut myös kiva kuulla vaikka se anteeksipyyntö tai jotain muuta miehen suusta. Höh. Minä oon nyt niin hormonieni sokaisema, etten meinaakkaan alkaa hieroa sopua, mies saa kerrankin tehdä sen sitten ihan itse kun hänestä siltä tuntuu (jos ikinä tuntuukaan...).
Käytiin tosiaan eilen hakemassa sänky vauvalle, Brion ns. perussänky, tarjouksesta totta kai. Mutta ei kai sitä vielä kasata tarvi, ehkä sitten lokakuulla? No, peli on nyt avattu ja eka hankinta vauvaa varten tehty! Vähän alkaa jo tulla sellainen olo, että vauva on ihan oikeasti meille taas tulossa... Apua! Jännittää ihan eri tavalla kuin esikoista odottaessa! Silloin ei tiennyt, että mihin ryhtyy, nyt tietää ja muistaa liiankin hyvin...
Mutta eipäs tässä kai tänään muuta. Töissä olen päässyt aika hyvälle mallille keskeneräisten asioiden kanssa, ehkä tämän touhun tosiaan voi hyvällä omalla tunnolla ensi viikolla lopettaa! Alkaa jo meinaan tulla raja vastaan tämän selkähomman kanssa.
Marrastoive rv 30+5 (jee, enää 9 viikkoa laskettuun aikaan!!!)
Mulla on alkanut vaihe, että illasta kyllä nukun mutta sitten aamuyöstä kääntyilen ja valvoskelen. Ja aamulla on kuitenkin aikainen herätys, kun pitää laittaa koululaiset matkaan. Eli tiedossa väsymystä. Päivälläkin olen nyt surkea saamaan unta.
Toivotaan, että vaihe menee pian ohi. On tässä tietty stressitekijöitäkin ilmassa, eli ne saattaa valvottaa.
Masu on hieno ja vauva liikkuu kovasti. Hikottelee usein.
Saaga rv28
Meillä neiti 1.5v on tänä aamuna tosi aurinkoinen.... kitisee kokoajan.
Esikoinen lähti hitaasti, mutta varmasti kouluun.
Itse nukun tällä hetkellä hyvin, tosin jos herään vaihtamaan kylkeä joudun todennäköisesti käymään vessassa... Jos en ole herännyt yöllä kertaakaan aamulla ei meinaa päästä kävelemään, on rakko sen verran täynnä.
Tyttöä, kun odotin minua valvotti käsien puutuminen ja särky. Vasta synnytyksen jälkeen tajusin mennä osteopaatille ja saatiin ranteesta hermopinne laukeamaan, se oli ihn kamalaa. Jouduin nukkumaan melkein istuvassa asennossa kädet kokoajan alaspäin, muuten kipu oli ihan sietämätön.
mukavaa viikonloppua kaikille,
saarimar 27 vk tasan
Täällä taas töiden parissa sairasloman jälkeen. Mähän olin viikon vuodelevossa supistelujen takia (kaikki kunnia momentille ja muillekin, jotka on jo pitempään pötkötelleet. Ei oo ihan helppoa maata vaan!). Supistelut jatkuu edelleen osoittain, mutten kuitenkaan hakenut lisää sairaslomaa, yritän nyt vielä kerätä rahaa niin paljon kun kerkeän ennen kuin äitiysloma koittaa.
Minkä verran muilla tulee harjoitussupistuksia. Oon jo itse ihan turtana näiden supistusten kanssa, suurin osa on ihan vaan harjoitussuppareita mutta välillä tulee kivuliaitakin. Suurimman osan päivästä vatsa on ihan pinkeä, mutten usko että se on supistusta vaan jotain muuta. Kahdessa ekassa raskaudessa ei ole ollut mitään tällaista, joten olen ihan noviisi.
Streptokokkiviljelyn tuloksia odotan edelleen, ehkä sitten jotain selviäisi.
Vauva liikkuu ihmeen vähän. viime viikko oli yhtä mylläistä ja potkuttelua mutta nyt tulee vaan vaisuja liikahduksia, jotka tuntuu jo aika alhaalla. Ehkä nyt on joku kasvunkausi? Itsekin olen tosin viime päivät ollut melko väsynyt, joten kai sekin vaikuttaa vauvaan.
Onneksi tänään on jo perjantai! Huomenna saa levätä, vaikka tekemistä kyllä olisi vaikka millä mitalla mutta jos ottaisi tämän viikonlopun ihan levon ja perheen yhteisten harrastusten kannalta. Viime aikoina on ollut niin kiireistä kun mies aina töissä ja joka viikonloppu jotain juhlaa, häitä ym, että tuntuu ettei olla oltu ihan vaan perheen kesken pitkään aikaan.
Me ei olla hommattu vielä vauvalle mitään, jotenkin tuntuu etten vielä uskalla... Olen taikauskoinen hölmö.
Mukavaa viikonloppua!
onna
Pullataikina kohoamassa ja mustikat valmiina survottuna. Teen mustikkapullia ja piirakkaa. NAM! Tänään on esikoisen koulun alkajaisjumalanpalvelus, joten riennän sinne sitten kahdeksitoista. Kiirettä pitää.
Täällä oli kyselty yönukkumisesta tai siis -kukkumisesta...minusta on tullut kyllä pikemminkin kukkuja. Eilen illalla nukahdin sohvalle sen illan elokuvan ajaksi. Heräsin siihen kun miehenikin alkoi mennä nukkumaan. Uni ei sitten enää puoli yhden maissa sängyssä meinannut tullakaan...heräsin sitten kuitenkin normaalisti kuuden jälkeen vähän tokkuraisena. Muistan katsoneeni kelloa parin tunnin välein yöllä. Vessassa ei sentään tarvinnut käydä.
Aamusta saakka on ollut menkkajomotusta alavatsalla ja särky menee oikeaa reittä pitkin alas sääriluuhun saakka. Mitähän ihmettä sekin tietää? Kun ei taas ole varmuutta, liittyykö se tuohon selkäkipuun vai onko kyseessä jokin vauvaa koskeva vaiva. Jo heti aamusta saakka vauva on onneksi potkinut masussa, siis oikeasti potkinut, ei möyrinyt. Nyt sillä taitaa olla pää alaspäin kun potkut tuntuvat tuossa heti rintojen alla ja närästys on ihan kamalaa. Eilen viestittelin huvikseni vauvan kanssa. Tuntui oikein äityvän potkimaan kun laitoin lämpimän käteni vatsan päälle.
Vauva on alkanut täristelemään vatsassa. Eipä ole kaksi aiempaa noin tehneet. Olen jostakin lukenut, että vauva saattaa väristää jos se virtsaa, mutta jokos se nyt näillä viikoilla mukamas tekee masussa sitäkin? Niin sitten piti kirjoittamani vielä, että eilen yöllä kun menin sänkyyn niin tuolla kohdunkaulalla tuntui sellainen outo kouristus, ihan kuin jokin olisi kouraissut siellä kädellään. Vihlaisi niin, että parahdin ihan automaattisesti. Onko teillä muilla ollut tuollaisia kipeitä kouraisuja ja niin alhaalla?
Hankinnoista: Olkaapa kuulkaa onnellisia, että olette saaneet edes jo jotain isompaa ostettua... ;-) Ei meillä ole ollut vielä puhettakaan. Saa nähdä, koska mies meilläkin havahtuu ;-) Tulee vain joo ja jaa tai aha- vastauksia kun jotakin ehdottaa. Ei ole kivaa jos hankinnat ovat toiselle ihan pakkopullaa.
Ihanaa oli lukea tuo Marrastoiveen hehkutus tuosta vauvan tulon tunnusta. Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa selviämään, että se vauva tosiaankin on tulossa :-)
Jep, eipä tässä näin perjantai aamuna muuta. Hyvää viikonloppua kaikille!
Kanelisokeri 27+6 (huomenna vaihtuu taas viikko, JIPPII!)
Nämä päivät kuluu nyt todella nopeasti. Johtuu varmaan tuosta esikoisen koulusta. On niin erilainen arki. Ollaan kehitelty tytönkin kanssa aikamoiset ohjelmat. Kerhossa kaksi kertaa viikossa, kerran perhekerho ja kerran avoin päiväkoti. Tämä perjantai on meidän " vapis" . Tyttö leikkii jo tuolla innoissaan. MInä oon hoidellut asioita, kun sairasloman takia on tuota paperisotaa. Ottaa jo valmiiksi päähän tulevan äitiysrahan pienuus. Toivottavasti saan Kelan väen katsomaan asian minun parhaakseni. Minulla on Kanelisokerin antama lakiteksti tulostettuna...
Alkaa tosiaan jo uskoa pikkuhiljaa siihen, että vauva ihan oikeasti syntyy. Vielä olis Ikean reissu, josta pitäis tehdä joitan hankintoja. Pesänrakennus täälläkin meneillään.
Taidetaan tytön kanssa askarrella tänään se viikkokukka. Kenenkäs idea se olikaan? Onneksi lapset silittelevät ja juttelevat masulle, mies kun meilläkin herää vasta vauvan synnyttä todellisuuteen.
Nukkuminen on täälläkin vaihtelevaa. Pari kertaa on nyt krampannut pohje tosi ilkeästi!
Ai niin neuvolassakin kävin ja kaikki oli ok! Painoa ei ollut tullut neljässä viikossa, kuin 900g, johtuu varmaan siitä, että oon nyt alkanut liikkua enemmän. Sf-mitta oli 26 ja hieman keskikäyrän alapuolella. Parin viikon päästä on sitten se lääkäri.
Viikonloppua toivotellen Bubbles 29+6( Ja huomenna tasan 30 JEEE)
Supistelee niin paljon etten oikein tiedä mitä sen suhteen tekisin. Eilenkin puhisin koko päivän ja tuntui että jatkuvasti supisteli, vasta iltayhdeksän jälkeen kun kaikki lapset olivat sängyissään tilanne rauhoittui.Mies lähtee poikaporukalla tänään viikonlopuksi hurvittelemaan joten levosta ei tietoakaan.. No,ehkä se joutuu hommiin sitten jos joudun pakkolepoon :/ Ensi torstaina olen viisaampi ja toivottavasti vielä yhtenä kappaleena.
Neiti on muuten varsin vilkkaalla päällä,ja sehän supistaa entistä enemmän kun hän liikkuu.
Eilen sain sen kaipaamani hoitotason,joten nyt on kaikki tarpeellinen tutteja,vaippoja ja harsoliinoja lukuunottamatta.
Jas ja pikkuneiti 29 tasan
Vastaan siis heti kysymykseen nukkumisista. Mulla nuo tällä hetkellä mahdolliset uniasennot aiheuttaa päänsärkyä kun niskat,hartiat ja kallonpohja jumiutuu. Yöllä heräsin ihan hirveeseen päänsärkyyn ja pakko oli hakea särkylääkettä ja alkaa venytteleen. Nyt sitten taas koskee ihan hirveesti. Olen venytellyt ja pitäny jyväpussia (joka vähän helpottaa)... pitänee ennen kylään lähtöä ottaa särkylääke, etten ole siellä ihan mörtsi. Onkos teistä kukaan käyny hierojalla raskausaikana? Mietin, että pakkohan nää jumit on laukasta, koska varmuudella imetyksen alkuviikot pistää paikat taas niin lukkoon ja alkaa se päänsärky... ihan kuin esikoisen aikaan.
Esikoisen vauva-ajan muistelusta päästäänkin juuri siihen jännitykseen tämän vauvan tulos suhteen. Jotenkin tämä jännitys on ihan kihelmöivää ja toisaalta kauhistunutta. Tietää aika paljon siitä, mitä on edessä... toisaalta ei mitään... onhan niitä lapsia sitten jo kaksi. Onneksi miehen matkatyö on taakse jäänyttä elämää... kaikki sympatiat teille, joiden miehet on viikolla öitä ja päiviä poissa... se ei oo aina helppoo.
Kalenteri kertoo, että vuosia taitaa tulla tänään lisää. Pienen kakun ajattelin leipomosta hakea ja käydä ehkä viikonloppuna tuhlaamassa anopin ja vanhempieni antamat rahat lahjatoiveeseeni. Minä en ole varsinaisesti hoitolaukkuihmisiä, hyvin selvisin esikoisenkin aikaan ilman. Mutta nyt ajattelin Marimekolta hakea sellaisen Ladybear-laukun, jota sitten voin käyttää hoitolaukkuominaisuudessa ja sen tarpeen jälkeenkin. Tietenkin lapset ovat tässä hankinnassa vain hyvä tekosyy.
Voi tuo jyväpussi oikeesti auttaa, ehkä en viitsikään vielä ottaa särkylääkettä.
Sarafan rv 28+1
ihan eka kommentteja marrastoiveelle: eiköhän se siitä vaikka hieman hiljasta tuntuu tuo keskustelu olevan. ihan sama on meillä ajoittain ja siitä sitten tasaantuu.
viiltelyistä: mulle on sanottu että paikat pehmenee. ja toi tosi kova kipu kohdunkaulalla on mulla tietänyt sitä että jotain pientä tapahtuu. mulla oli myös tänä aamuna ihan karmee vihlonta kun nousin sängystä ylös. rauhoittui kun tulin tänne sohvalle makaamaan. mutta normaalisti ei kannata kuulemma pahasti huolestua jos ei liity supistuksiin.
eilen sattui hassu tapaus: mies lähti poikien kanssa ureheilukentälle tarkoituksena hieman päästellä pojilta ylimäärästä energiaa. siellä olikin kunnan yleisurheilu mestaruuskilpailut. mies päätti sitten hetken mielijohteesta osallistua ja voitti yhden lajin. pikkasen nauratti että miten se on mahdollista kun on treenannut niin kamalasti ;-) Mies on kyllä aina ollut kova urheilemaan ja ruumiinrakenne on sellanen että olisi varmaan amatilaiseksi ryhtynyt jos ei olis luut murtuneet jatkuvasti nuorena. pojat sitten ihailivat isin kultamitalia koko illan ja tappelivat kumpi sitä saa pitää kädessä. isille glooriapisteet! ;-)
lösin myös eilen netistä kohdunkaulanheikkous sivut joissa on keskustelua. useita naisia vuodelevossa ja langan kanssa. enimmäkseen amerikkalaisia ovat, mutta jännä tavata muitakin, kun suomesta ei oikein löydy muita joilla tällasta olis ollut.
sekin on loistavaa että me saadaan tänään se uusi auto. mä olen aika täpinöissäni ja odotan kovasti että pääsen maanantaina polikäynnille uudella biilillä. enpä olis ikinä uskonut autosta innostuvani.
ja tänään tuli myös 29 viikkoa täyteen. olen aivan vakuuttunut että me päästään vielä viikkoja eteenpäin. ja tosi hyvältä tuntui siellä usalaisten ryhmässä kuulla että vaikka limatulppaa tulee, kohdunkaula on kadoinnut ja auki niin silti voi mennä vielä viikkoja. limaa tulee siis vielä tasaseen tahtiin ja alapäätä viiltelee hieman mutta vielä jokunen viikko sitkeesti vaan!
mom rv29 tasan
on se kumma kun pääsee ääneen kehumaan yöunien onnistuneen hienosti, rupeaa kaikenmaailman kremppaa imestymään! nyt rupes vaivaamaan se jonka olin jo unohtanut edellisistä raskauksistani, lantio/lonkkaluiden kipeytyminen.esikoinen pyrkii viereen joka yö ja sulloo minut miestäni vasten, mahtuakseni sänkyyn makaan lähes vaistonvaraisesti kyljelläni, ja auts kun aamulla herää!
mulla on kokemuksesta semmoinen tuntuma että raskausaikana tulee helpommin lihassärkyjä ja muita. tuntuu kuin se ei olisi vaan asentojen muuttumisesta kiinni, mun kroppa ainakin muuttuu " pökkelöksi" ja lihakset tuntuu jäykemmiltä. joskus tuntuu kun lattialla lasten perässä vääntelee ja kääntelee, meinaa meinnä paikat pienestä sijoiltaan. välillä ainakin lonkka muljahtaa niin että tuntuu inhottavalta, onko muilla kokemuksia vastaavasta? mutta toisaalta viimeeksi synnärillä koin ihmeellisen ahaa elämyksen...shamppoopulloa suihkun lattialta nostaessani löin melkein pääni omiin polviini! eli minä joka en ole koskaan ollut tippaakaan notkea tai eteenpäin taipuva yksilö, taivuin tuollaiseen akrobaattiseen asentoon vaivihkaa huomaamatta heti kun vauva oli positunut masuyksiöstään. tämä notkeus katosi yllättäen ihan pari päivää synnytyksen jälkeen. että on ne kummallisia ne hormoonit.
Loman viimeisiä päiviä täällä vietetään ja jo ajatuksissa myllertää työt, miten sitä jaksaakaan aamulla olla virkkuna klo 7 töissä ja työpäivän päätteeksi kotihommat hoidella... Kaippa se menee sit omalla painollaan, noin 7 viikkoa olisi äitiysloman alkuun.
Vointi on ollut hyvä, hetkellisiä vaivoja lukuunottamatta. Minulla suonenvetoa ollut parina yönä, kun olen illalla erehtynyt sipseillä herkuttelemaan, joten se pahe täytyi heittää pois. Väsymyskin on alkanut vaivaamaan ja keskiviikkona neuvolassa mitattiin hemoglobiini ja se olikin pudonnut sinne 113 120:sta. Kuulemma 110 raja, että rautaa määrätään, mutta saa tietty ottaa nytkin jos haluaa...
Sarafanille: kävin esikoista odottaessa hierojalla niska-hartia-hieronnassa ennen viikkoja 20 viisi kertaa ja nyt tämän raskauden aikana aloitin tämän viikon alussa ja ensi viikollekin on aika. Lomalla niskan ja hartian seutu ei ole nyt pahemmin kipuillut vaikka jumissa ovatkin, kesällä haudoin just kuumalla jyväpussilla pahimpaan oloon. Hieronnan jälkeen niska ja hartiat olivat kyl kaksi päivää hellänä ja kosketusarat, mutta kuuluu asiaan. Ajattelin kyl, että pitää ne ennen synnytystä saada kuntoon, kun sitten ne on taas rasituksella vaavia kannellessa ja nostellessa. Tietty itseltäni unohtuu myös kipujen ennaltaehkäisy; eli venyttely ja hartiajumppa säännöllisesti. Ne muistan yleensä vasta sitten kun on jo niin kipeet, ettei paljon pelkästään niistä apua ole.
Hyviä vointeja kaikille!!!
Minea75 ja maha-asukki 26+5
Hellurei taas vaihteeks
Taas yksi uneton yö takana, piti nousta taas pari kertaa yössä vessareissulle, eilen illalla tuli kyllä nukuttua parin tunnin päikkärit ja sitten aloinkin kattelee telkkaria niin kas kummaa, kympin uutisten jälkeen en edes muista mitä telkkarista on tullut, piti kattoo se kolmosen leffa mut olin nukahtanut taas kertaalleen nojatuolille ja heräsin siitä joskus 1:n pintaan ja koitin mennä sänkyyn nukkumaan.
Aamulla pitikin sitten taas lähteä työterveyslääkärille tarkastuttamaan oma tilanne, nieluviljelyn tulos oli puhdas eli vkon antibioottikuuri oli tehonnut ja CRP oli kanssa sopivissa lukemissa, no kuitenkaan ei kaikki sitten voinu mennä, eiköhän löytynyt korvasta vika; korvakäytävän tulehdus joten eikus sitten vaan korvatippoja n. vkon ajan.
Niistä Venäjän savuista edelleen samaa ohjetta antoi: pysyttele mahdollisimman paljon sisätiloissa ja pidä ikkunat ja ovet kiinni.
Yskään vaan sanoi että pitäisi välttää yskimistä kun hän ei voi nyt määrätä mitään yskänlääkettä kun raskaana olet, höyryhengitystä, kuumia juomia ja kurkkupastilleja, ja ainakun alkaa yskittämään niin juo vettä =)
Vauva sentään jaksaa potkia ja tuntuu että potkis suoraan tuonne alapäähän eli taitaa taas olla istumassa tuolla kohdussa, maanantaina oli poikittain.
Närästyskin alkaa pikkuhiljaa tulla taas kuvioihin, no se ei onneks menoa haittaa, tosin pitäs levätä näiden supistusten kanssa, tiistaina neuvolalääkäri sentään.
Ei hemmetti, kaitpa se pitää mennä vähän siivoilemaan asuntoa, tosin enhän sitäkään enää saisi tehdä mutta pakko kun on nämä 2 tehosotkijaa täällä, onneks tyttö jo siivoaa omia jälkiään, poika ei niinkään.
Huomenna pitäs lähtee ajelemaan muuttoautoa, saas nähdä mitä siitäkin tulee, onneks ei todellakaan tarvii kantaa mitään....
rv TASAN 27 jee
Nyt voi hyvällä omalla tunnolla istua koneen ääressä kun kämppä on siivottu, lapset ruokittu ja kuopus päiväunilla....
Kyllä sitä kaiken maailman vaivoja joiltakin löytyy minä kun olen päässyt tähän mennessä (koputtaa puuta) aika helpolla. Pari supistusta mulla on ollut kesäkuussa, sen jälkeen ei mitään.. Ainoa vaiva on närästys ja joskus selkä kipeytyy kun kovasti touhuilee. Joillakin taitaa vaan tämä raskausaika olla helpompi. Tosin olen hoitovapaalla, töissä käydessä voisi olla ihan eri juttu....
Momentille ja masuapinalle hyvät voinnit ja jaksamista!! Niin ja onnittelut momentille uudesta autosta; mikäs olikaan merkki? Meidän ukkeli kun usein käy netistä katselemassa uutta autoa, tila-auto ois haaveissa tuon farmarin tilalle....
Joku kysyi yöunista. Minä ainakin nukun kuin tukki johonkin aamuviiteen-kuuteen kunnes vessa kutsuu. Aluksi en heti saa unta kun pitää löytää hyvä asento. Mahallani pystyn vielä nukkumaan.
Sarafanillako oli ne synttärit tänään..? Onnittelut!!!
Eipä muuta tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Vilma rv 28+6
Vilma:
Niin ja onnittelut momentille uudesta autosta; mikäs olikaan merkki? Meidän ukkeli kun usein käy netistä katselemassa uutta autoa, tila-auto ois haaveissa tuon farmarin tilalle....Vilma rv 28+6
tila-auto mekin farkun tilalle. farkku varmaan jää kakkosautoksi siis. auto on mazda 5. aika kompakti tila-auto- ei yhtään pakettiauton oloinen kuten monet tila-autot. mazdan sivuilta löytyy. ja tuulilasi-lehdessä (vaatii rekisteröitymisen) oli mukana 10 sivuisessa vertailussa jossa nuo tila-autot.. käykäähän katsomassa, jos kiinnostaa...
Unet alkavat olla tosi levottomia, olen parina yönä valvonut parisen tuntia ja aamulla olo on tietysti vähemmän reipas. No, tottuupahan jo nyt katkonaisiin uniin - vaikken ole päässyt esikoisen kanssa liiasta unesta nauttimaan vieläkään. Yhtenä yönä supisteli tosi ärhäkkäästi ja alkoi vähän pelottaa. selkäkipu jatkui komisen tuntia ja supistukset tuntuivat ensimmäistä kertaa alavatsalla, aivan kuin joku olisi kiristänyt vyön ympärilleni.
Sarafanille hierojasta: kävin raskauden keskivaiheilla nautiskelemasa hieronnasta. Rentoutti kyllä hyvin ja taisi poistaa nesteitäkin. Kuulemma monet käyvät ihan viimeisillään hakemassa rentoutta ja hierojan mukaan rentous saattaisi auttaa, jos menee yliaikaiseksi. Itse koin jo puolivälissä vähän hankalaksi kylkiasennon, jossa hierottiin. Ehkä ituminen olisi ollut mielekkäämpää.
Edessä viikonloppu ja maanantaina töihin. Vähän jännittää jo, kun matkoineen olen liikenteessä yli 10 tuntia ja esikko saa olla hoidossa totuttua pitempään. No, viisi viikkoa vain äitiysloman alkuun!
Ingefära 29+3
Viikonloppu edessä ja mies kotona lasta hoitamassa joten saan itse hiukan levättyä.
Nukkumisesta: Mulla oli aikaisemmin univaikeuksia tai oikeastaan nukahtamisvaikeuksia. Illalla asennon etsiminen oli tuskaa ja jos yöllä sattui heräämään niin oli vaikeaa nukahtaa uudelleen. Nyt olen nukkunut tosi hyvin (koputtaa puuta) ja päivätkin olen ollut pirteämpi.
Oireita pesänrakennusvietistä on alkanut ilmaantua. Eilen etsin jo säilöstä kaikkein pienimmät vauvanvaatteet. Ei niitä loppujen lopuksi kovin paljon ollut kun annoin jo aikaisemmin osan pois. Nyt sitten saan ostaa vähän jotain uuttakin ;)
On kyllä vielä vähän vaikeaa uskoa, että vauva on tosiaan tulossa. Esikoista odottaessa oli tähän aikaan jo melkein kaikki valmiina odottamassa. nyt pinnis on vielä varastossa, samoin kaikki muutkin, mitä nyt nuo vaatteet. No onhan tässä vielä aikaa.. Mieskin syttyy vasta sitten kun vauva on synytynyt..
Nyt täytyy mennä syömään, maha murisee.. Hyvää viikonloppua kaikille! Ja synttärisankarille onnea! (en taaskaan muista nimim.)
Marrasnasu rv29
Täälä voidaan ihan hyvin ja rauhaakin on tänä viikonloppuna tiedossa.
Vanhin tyttö lähti ukon siskolle,poika anopille ja isäntä itse anopille tai appiukolle ja minä olen nuorimman kanssa kotona ja äiteni ja nuorin siskoni tulee meille yöksi.
Mun nuorin sisko on 4v joten siitä on hyvin seuraa mun omalle nuorimmalle lapselle joka on 4v myös heillä on vain 2kk ikäeroa.
Olenkin tänään käynyt hommamassa nuorimman kanssa vähän askartelu materiaalia ja tarkoitus olis antaa tyttöjen tehdä kivipeikot...
Kivetkin on jo etsitty je pesty valmiiksi enään puuttuu vain siskoni jonka kanssa oma tyttöni aikaa askarrella.
Masukki mönkii ja liu' uttaa jalkojaan vähän väliä.
Ihan semmoiset potkuttelut ovat olleet nyt vähemmällä...
Närästystä on tänään taas ollut jonkin verran,kävin ostamassa närästykseen lääkeitäkin mutta tänään en ole vielä sitä tablettia ottanut.
Mutta eipä tässä muuta nyt tälle illalle,joten huomiseen tai sunnuntaille...
rv27+4
Sarafanille unohtui sanoa synttärionnittelut!!!! :) ONNEA siis!!!
Ja siitä hierojasta vielä, että nyt kun tota masua on jo niin paljon ettei kykene mahalleen enää olemaan, niin mun niska-hartiat on hierottu istualleen ja hyvin on onnistunut.
Minea75 rv 26+5