Pika-avioliitto 2 viikon tuntemisen jälkeen. Mitä yllätyksiä saattaa olla edessä?
Nyt se on tehty. Menimme naimisiin kahden viikon tuntemisen jälkeen, kun tuntui oikealta. :)
Kommentit (57)
Ullatuksia on varmasti luvassa, saattaa vielä vaimokin tulla perässä samaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsiko mies oleskeluluvan?
Ei tarvinnut ja kerroin jo ettemme asetu Suomeen vaan miehen kotimaahan. Miehellä ei ole velkaa eikä ole pikavippejä koskaan ottanut. Ainoa asia, joka mietityttää on hänen heikko ja sairas siskonsa.
Kuvioonhan kuuluu aina sairas perheenjäsen, jonka hoitoon sinun rahojasi tarvitaan.
Liitossamme tienaamme molemmat omat rahamme, vaikka asummekin samassa taloudessa. Miehen sisko saa hoitoa kotimaassaan ja maksaa itse kustannukset. Liittomme ei perustu rahaan tai oleskelulupiin.
Kauanko ap jaksaa trollata? Ja muut lukea ja kommentoida? Minä kyllästyin ensi vilkaisulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä yllättyksiä saattaa olla edessä? No puoliso paljastua täysin idiootiksi. Arki ei lähde sujumaan. Toisella erilaiset siisteyskriteerit. Elämäntavat erilaiset. Sairaudet. Allergiat. Toinen onkin sarjamurhaaja/raiskaaja. Alkoholi tai muuta päihteidenkäyttö ongelmaa. Onhan näitä....
Selvitin kyllä, ettei mieheni ole juoppo eikä muutenkaan sairas. En ole valittavaa tyyppiä ja ainakin nämä 2 viikkoa ovat olleet elämäni parasta aikaa.
Miten nämä voi selvittää kahdessa viikossa-?
Puhumalla asioista.
Onko sinulla joku riippuvuusongelma?
Ei
Onko sinulla joku sairaus?
Ei
Onko sinulla raha-asiat ok?
On
No asia on toki selvitetty
Mistä tiedät ettei mies valehtele sulle asioista? Kyllä narsistit, psykopaatit, patologinen valehtelija yms osaa kusettaa.
Onko mies länsimaalainen? Kulttuurierot voivat koetella suhdetta paljonkin, vaikka mies olisikin toisesta länsimaasta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei mies valehtele sulle asioista? Kyllä narsistit, psykopaatit, patologinen valehtelija yms osaa kusettaa.
Exä oli sekopää, nykyinen mies ei ole. Olisi asia tullut jo esille perhettä tavatessa ja muutenkin. En ole naimisissa hullun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies länsimaalainen? Kulttuurierot voivat koetella suhdetta paljonkin, vaikka mies olisikin toisesta länsimaasta.
Ei ole länkkäri ja on eri kulttuurista, mutta puhumme miehen äidinkielellä ja englannilla.
Kukahullu menee naimisiin kahen viikon tuntemisen jälkeen!! XD Pahinta wt-porukkaa..
Ottamatta kantaa siihen onko tämä ap:n tilanne totta vai ei, niin lähipiirissä on eräs pari joka on kihloihin mennyt viikon tuntemisen jälkeen. Naimisiin tosin vasta vuoden yhdessäolon jälkeen. Parilla on useampi nyt jo aikuinen lapsi, sopivat toisilleen erinomaisen hyvin ja nyt siis naimisissa jo yli 30 vuotta. Ei sitä koskaan tiedä ;)
Vierailija kirjoitti:
Kukahullu menee naimisiin kahen viikon tuntemisen jälkeen!! XD Pahinta wt-porukkaa..
Rakastuneet ihmiset. :)
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen onko tämä ap:n tilanne totta vai ei, niin lähipiirissä on eräs pari joka on kihloihin mennyt viikon tuntemisen jälkeen. Naimisiin tosin vasta vuoden yhdessäolon jälkeen. Parilla on useampi nyt jo aikuinen lapsi, sopivat toisilleen erinomaisen hyvin ja nyt siis naimisissa jo yli 30 vuotta. Ei sitä koskaan tiedä ;)
On totta ja olen onnellinen, kun sain hyvän miehen. :)
Kannattaa miettiä, miksi menee naimisiin näin nopeasti. Onko takana jotain epäselvää? Miksei voi rauhallisesti edetä asioissa? Usein eletään vielä ns. kuherruskuukausivaihetta, koska ollaan ihastuneita omiin toiveisiin ja haavekuviin, ei vielä siihen realismiin, kun oman haaveet hälventyvät. Liiton pituuden ratkaisee se, miten realistisen elämän sitten ottaa vastaan. Sitä sanotaan kasvamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän yhden pariskunnan, joka on muuttanut yhteen kahden viikon tuntemisen jälkeen. Ja ovat edelleen yhdessä nyt vuosikymmeniä myöhemmin. :)
Maija (joka itse näki seurusteluaikanaan kaikki neljä vuodenaikaa, ja silti avioliitto on vaikea ja yllätyksiä täynnä 15 vuoden jälkeenkin)
Jos tietää, että on toisen kanssa loppuelämänsä, niin silloinhan kannattaa seurustella rauhassa ja nauttia siitäkin vaiheesta.
Tämä. Mä tiesin heti, kun näin mieheni, että hän on mun tuleva aviomies. Oltiin kuitenkin yhdessä 1,5 vuotta ennen avioliittoa (nyt 12 v). Mutta kyllä mä olen aiemminkin ollut toooosiii ihastunut ja luullut vaikka mitä kahden viikon seurustelun jälkeen. Yleensä ikävät piirteet on paljastuneet sitten kolmannen viikon - muutaman kuukauden kuluessa. Silloin olen ottanut kassini ja lähtenyt. Siltikin suosittelisin useamman vuoden seurustelua. Mitä vanhempi on, sitä enemmän sitä elämänkokemustakin on kertynyt, vähempi riittää. Mutta pari viikkoa on jo venäläistä rulettia. Toki mullakin ystäväpiirissä sellaisia, joilla homma onnistunut. Ja sellaisia, joilla kymmenen vuoden seurustelun jälkeen papin aamen toi eron. Mutta onnea. Rohkeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän yhden pariskunnan, joka on muuttanut yhteen kahden viikon tuntemisen jälkeen. Ja ovat edelleen yhdessä nyt vuosikymmeniä myöhemmin. :)
Maija (joka itse näki seurusteluaikanaan kaikki neljä vuodenaikaa, ja silti avioliitto on vaikea ja yllätyksiä täynnä 15 vuoden jälkeenkin)
Jos tietää, että on toisen kanssa loppuelämänsä, niin silloinhan kannattaa seurustella rauhassa ja nauttia siitäkin vaiheesta.
Tämä. Mä tiesin heti, kun näin mieheni, että hän on mun tuleva aviomies. Oltiin kuitenkin yhdessä 1,5 vuotta ennen avioliittoa (nyt 12 v). Mutta kyllä mä olen aiemminkin ollut toooosiii ihastunut ja luullut vaikka mitä kahden viikon seurustelun jälkeen. Yleensä ikävät piirteet on paljastuneet sitten kolmannen viikon - muutaman kuukauden kuluessa. Silloin olen ottanut kassini ja lähtenyt. Siltikin suosittelisin useamman vuoden seurustelua. Mitä vanhempi on, sitä enemmän sitä elämänkokemustakin on kertynyt, vähempi riittää. Mutta pari viikkoa on jo venäläistä rulettia. Toki mullakin ystäväpiirissä sellaisia, joilla homma onnistunut. Ja sellaisia, joilla kymmenen vuoden seurustelun jälkeen papin aamen toi eron. Mutta onnea. Rohkeeta.
Kiitos! Rohkeaa tämä on ja ystävien mielipiteet ovat jakautuneet. Osa pitää meitä hulluina ja loput ovat onnellisia puolestamme. Mies vaan tuntui heti oikealta ja miksi jarruttaa jos tuntuu hyvältä?
Arvelenpa että se oli mies joka otti naimisiinmenon puheeksi ensimmäisenä.
lapsen voidaan tehdä viikon seurustelun aikana vaikka ei ole tunnettua hyvin..
Puhumalla asioista.