Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko tulla uimahalliin jos minulla on useita sukupuolitauteja?

SinkkuN27
16.05.2017 |

Tarttuuko se muihin siellä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se haittaa, aika monella on visvis ja herpes.

Vierailija
2/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on rakkulavaiheessa oleva herpes, klamydian avohaavoja  tai kondylooman kukkakaalimaisia muodostelmia, niin ehkä ei kannata hankkia itsellesi bakteeria tms. tulehdusta niihin uimahallin vedestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, HYI.

Vierailija
4/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tarttua veden välityksellä. Toisekseen kloori tappaa bakteereja. 

Vierailija
5/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kondylooman sanota voivan tarttuvan muutenkin kuin sukupuoliyhteydessä, esim. saunan lauteelta? Vaikka siis pitäisi olla urbaanilegendaa ja höpöhöpöä, ettäkö lauteilta tai vessanpöntöistä mitään sp-tauteja voisi tarttua, mutta eikö tuosta kondyloomasta ollut vähän erilaista tietoa, että se periaatteessa voisi tarttua muutenkin kuin sukupuoliyhteydessä?

Vierailija
6/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooria ei enää kaikissa halleissa käytetä.

Jos menet, niin käytä ainakin laudeliinaa saunassa!

Vierailija
7/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooman on voinut saada vaikka 20 v sitten, joten ei ole välttämättä pettänyt, vaikka oireet tulisivatkin vasta nyt.

Vierailija
8/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kondylooma on muuten outo. Minä ja mies ei oltu kumpikaan oltu yhdynnässä ennen kuin tavattiin. Eikä kumpikaan ole ihan takuuvarmasti pettänyt toista. Lapsettomuustutkimuksissa todettiin, että mulla oli kondylooma. Aiemminkin olin gynellä käynyt perustarkistuksissa ja papoissa, eikä ollut ikinä mitään. Muutamia vuosia myöhemmin gynellä ei näkynyt mitään. Mulla on ollut ennen meidän tapaamista 15 vuotta sit säätöä muutaman tyypin kans. Yhdynnässä ei oltu, eikä ollut suuseksiä, mut käsin tyydytettiin toisemme. Voiko siitä olla tarttunut?

Vierailija
9/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Olet vastuullinen, kun mietit etukäteen, kiitos siitä. Riippuu varmaan taudeista ja siitä, missä vaiheessa ne on? Lääkäriltäsi saisit parhaimman vastauksen.

Vierailija
10/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys. Olet vastuullinen, kun mietit etukäteen, kiitos siitä. Riippuu varmaan taudeista ja siitä, missä vaiheessa ne on? Lääkäriltäsi saisit parhaimman vastauksen.

Niin oli minustakin. Olen nuorena ollut töissä uimahallin kassalla, eikä minulta ikinä kukaan kysynyt tällaista. Jäin ihan pohtimaan, mikä olisi ollut oikea vastaus, jos joku olisi tätä kysynyt. Ehkä tuo, että neuvoisi kääntymään lääkärin puoleen ja varmistamaan häneltä. Tulee ottaa huomioon sekä oma terveys, että muiden.

Mielenkiinnosta kuulisin, onko uimahalleilla joku ohjeistus sp-tautien suhteen?

Vierailija
11/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartu veden välityksellä, ei yksinkertaisesti onnistu. Saunassa kannattaa käyttää laudeliinaa, mutta eikö niitä käytetä muutenkin aina?

Oma terveytesi on ainoa vaarassa oleva, eli jos juuri on jotain avonaisia haavaumia tms, niihin voi mennä ja luultavasti menee nk pöpöjä, ja voivat pahentua tai ainakin voi kirvellä.

Vierailija
12/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tämänhän voi päätellä ihan siitä, että sukupuolitauteja on niin monella ihmisellä, kuten muitakin tauteja, ja silti pääosin kukaan ei sairastu uimahallissa käymällä.

Vierailija
13/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana. "Kas, kun vesi taas pärskähti ohitse uivan jälkeen ja tuli nieltyä pieni kulaus herpes-kukkakaalivettä"

Oksennus tulee!!

Vierailija
14/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartu veden välityksellä, ei yksinkertaisesti onnistu. Saunassa kannattaa käyttää laudeliinaa, mutta eikö niitä käytetä muutenkin aina?

Oma terveytesi on ainoa vaarassa oleva, eli jos juuri on jotain avonaisia haavaumia tms, niihin voi mennä ja luultavasti menee nk pöpöjä, ja voivat pahentua tai ainakin voi kirvellä.

Kyllähän niitä laudeliinoja pitäisi kaikkien käyttää ja luulisi kaikkien käyttävän... Eri juttu vaan, käyttääkö kaikki oikeasti. Aina on joitain sankareita, jotka ei käytä tai käyttää vain uimapukua takapuolensa alla...

Sama juttu pesulla käymisen kanssa. Jotkut menee meikit naamassa, hiusten muotoiluaineet päässä ja pimppi/pippeli pesemättä suoraan vaan uimaan... Sitten valitetaan, kun hallista tarttui joku ällötys tai tulee ihottumaa uimaveden puhdistuskemikaaleista, mitä joudutaan vain lisäämään ja lisäämään, kun kävijämäärät kasvaa koko ajan eikä ihmiset käy kunnolla pesulla ennen uintia!

Vierailija
15/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisten taudinpesien, jalkasienen, kynsisienen ja monen muun tähden en ikinä käy uimahalleissa, enkä muissakaan yleisissä pesutiloissa! Järjenkäyttö on kaikkein paras lääke erilaisiin tauteihin!

Vierailija
16/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kondylooma on muuten outo. Minä ja mies ei oltu kumpikaan oltu yhdynnässä ennen kuin tavattiin. Eikä kumpikaan ole ihan takuuvarmasti pettänyt toista. Lapsettomuustutkimuksissa todettiin, että mulla oli kondylooma. Aiemminkin olin gynellä käynyt perustarkistuksissa ja papoissa, eikä ollut ikinä mitään. Muutamia vuosia myöhemmin gynellä ei näkynyt mitään. Mulla on ollut ennen meidän tapaamista 15 vuotta sit säätöä muutaman tyypin kans. Yhdynnässä ei oltu, eikä ollut suuseksiä, mut käsin tyydytettiin toisemme. Voiko siitä olla tarttunut?

Kondylooma voi olla piilevänä vaikka kuinka pitkään. 

Vierailija
17/17 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Juuri tuollaisten taudinpesien, jalkasienen, kynsisienen ja monen muun tähden en ikinä käy uimahalleissa, enkä muissakaan yleisissä pesutiloissa! Järjenkäyttö on kaikkein paras lääke erilaisiin tauteihin!

Jos itselläsi on ehjä iho, niin ei noiden tarttumisesta tarvitse murehtia.