Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polyesteritrauma

Vierailija
16.05.2017 |

Kashmirneule, tvinsetti helminauhalla vai polyesteripusero?
Harmittaako sinua kashmirväki?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Minulla on aina kuuma, joten valitsen puuvillapaidan. Polyesteristä tulee mielisairaaksi viidessä minuutissa ja kashmirille ei ole tarvetta.

Vierailija
2/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kashmirhän on äärimmäisen miellyttävä materiaali, viileä kesällä, lämmin talvella, kaunis ja ylellinen yksinkertaisenakin pintana. 

Vaikea ymmärtää, miksi joku on sitä mieltä, että polyesterin mahdollinen arvosteleminen on kiusaamista ja ketju pitää siksi poistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälläni on kashmirneule. Pitäkää polyesterinne.

Vierailija
4/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Minulla on aina kuuma, joten valitsen puuvillapaidan. Polyesteristä tulee mielisairaaksi viidessä minuutissa ja kashmirille ei ole tarvetta.

Puuvilla, silkki ja villa ovat kaikki hyviä.

Vierailija
5/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kashmir käyttäytyy vaikkapa jos verrataan polyesteriin siinä tapauksessa, että mulahtaa mereen?

Vierailija
6/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesteri on aivan kamala materiaali. Miten kukaan on keksinyt alkaa tehdä vaatteita siitä?

Vierailija
7/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesteri taitaa olla edullista, joten johtuiskohan siitä?

Vierailija
8/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesterille on kyllä käyttöä, mutta paitaan en sitä halua. Silkki on tälle atoopikolle miellyttävin paitamateriaali.

Vierailija
9/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs akryyli? Hyi hitto.

Vierailija
10/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö polyesteri ole jonkin sortin muovia?

Vierailija
11/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö polyesteri ole jonkin sortin muovia?

On, samoin kuin akryyli. Kaikki halvat ketjuliikkeiden rätit on yleensä jompaakumpaa. Etenkin neuleet.

Vierailija
12/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä modaali ja viskoosi?

Vierailija
13/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä modaali ja viskoosi?

Modaali on viskoosin kaltainen selluloosamuuntokuitu, jota käytetään vaatteissa, sisustusmateriaaleissa ja teknisissä tuotteissa. Modaalia käytetään sekoitteina puuvillan, villan ja synteettisten kuitujen kanssa. Siitä valmistetaan myös mikrokuitua.

-

Viskoosi (joskus raion, tekosilkki tai chardonnet-silkki, aikaisemmin tunnettiin vastaavia kuituja nimellä silla ja säteri; lyhenne CV tai VI) on muuntokuitu, joka valmistetaan valkaistusta sulfiittiselluloosasta. Selluloosan raaka-aineena käytetään tavallisesti koivua tai kuusta, mutta myös pyökkiä, eukalyptuspuuta, kaislaa tai bambua. Siitä tehdään hygieniatuotteita ja kankaita.

-

Muuntokuidut, aiemmin puolisynteettiset kuidut, ovat tekokuituja, joiden perusraaka-aineita ovat luonnosta saatavat polymeerit, esimerkiksi selluloosa ja proteiinit.

Muuntokuituja ovat viskoosi, modaali, lyocell, bambuselluloosasta valmistettu bambukuitu, alginaatti, asetaatti, triasetaatti, puuvillajätteestä valmistetut kuprokuidut sekä yleensä kaseiinista valmistetut proteiinikuidut.

T. Wikipedia

Vierailija
14/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kävin Tunnin kuvassa teettämässä muutaman kuvan, ihan omiasta kuvistani. Ajattelin niiden avulla ilahduttaa ja kiittää työharjoittelupaikkani porukkaa, kun kesti mua tämän 3kk. No ei vaiskaan!" 

En siis ajatellut ilahduttaa ja kiittää, vaan... mitä?

* Mietintätauko * 

Vierailija
15/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulle tuli polyesteristä mieleen matami,joka käyttää elastisia vaatteita 😲

Vierailija
16/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kävin Tunnin kuvassa teettämässä muutaman kuvan, ihan omiasta kuvistani. Ajattelin niiden avulla ilahduttaa ja kiittää työharjoittelupaikkani porukkaa, kun kesti mua tämän 3kk. No ei vaiskaan!" 

En siis ajatellut ilahduttaa ja kiittää, vaan... mitä?

* Mietintätauko * 

Sirkkojen siritystä

Vierailija
17/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mulle tuli polyesteristä mieleen matami,joka käyttää elastisia vaatteita 😲

Tai ainakin tilaa, sovittaa, kuvaa ja palauttaa?  

Vierailija
18/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ainakin tilaa, sovittaa, kuvaa ja palauttaa?  

Venyttää ja kissan karvoittaa..

Vierailija
19/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äheltää liian pienten vaatteiden kanssa ja jättää vaatteisiin, jotka palauttaa, hien hajun.

Vierailija
20/22 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Braavurina tiikerikakku 80 - luvulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän