Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakatut mäntyovet. Mitä tekisitte?

Vierailija
16.05.2017 |

Vessassa 9- ovinen kaapisto jotka lakattua mäntyä. Haluan ne valkoisiksi ja ostan uudet vetimet. Mikä maali pintaan? Ei ole kostea tila, suihkut toisessa kylppärissä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koita hioa se lakka pois ja joku panelimaali. Meillä ainakin jäi mäntypanelikattoon, lakattuun, se kiinni vaikka piti olla mahdoton tehtävä. Miksi valkoinen? Saisit kivan eläväisen pinnan jollain värjätyllä venelakalla, ruskea, harmaa?

Vierailija
2/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä maalaa!😵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa on pitkä ja kapea. Molemmissa päissä ovet ja näyttää ahtaalta. Siksi valkoinen ja putkiremontin yhteydessä tuli uusi valkoinen panelikatto. Kävis senkin kanssa. Laatat valkoiset seinissä ja lattiassa.

Vierailija
4/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkimaalit ainakin tarttuvat maalattuihin/lakattuihin pintoihin, eivätkä vaadi hiomista. Valkoisella värillä voi olla tosin vaikeaa saada tasaista pintaa ja näyttää ehkä liiankin paljon "itse tehdyltä". Mieti muitakin värivaihtoehtoja ja googlaa esim. "chalk paint", niin näet millainen lopputulos tuolla tulee. 

Vierailija
5/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessa on pitkä ja kapea. Molemmissa päissä ovet ja näyttää ahtaalta. Siksi valkoinen ja putkiremontin yhteydessä tuli uusi valkoinen panelikatto. Kävis senkin kanssa. Laatat valkoiset seinissä ja lattiassa.

No siks just jotain muuta, kuin valkoista. Tulee hei sika tylsä. Meillä muutoin valkoista ja lakattuja huonekaluja olen käsitellyt harmaaruskealla venelakalla.. Tulee ihastuttavan rustiikki ja elävä ja kestää käyttöä ja pyyhkimistä älyttömän hyvin. Sen valkoisen kanssa se on se panelimaali ja se on aina hieman matta eikä kestä käyttöä. Kokeiltu sekin.

Vierailija
6/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalkkimaalit ainakin tarttuvat maalattuihin/lakattuihin pintoihin, eivätkä vaadi hiomista. Valkoisella värillä voi olla tosin vaikeaa saada tasaista pintaa ja näyttää ehkä liiankin paljon "itse tehdyltä". Mieti muitakin värivaihtoehtoja ja googlaa esim. "chalk paint", niin näet millainen lopputulos tuolla tulee. 

No ei se siinä kyllä pysy. Pinnasta tulee matta ja karhea ja aivan kammottava pitää.

Vierailija
7/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se siinä kyllä pysy. Pinnasta tulee matta ja karhea ja aivan kammottava pitää.

Riippuu vähän millaisella käytöllä kaapit ovat. Kalkkimaalin päälle voi vetää vahan, jolloin pinta on helpompi pitää puhtaana. Suosittelisin esim. vaalean harmaata väriä tuollaiseen tilaan.

Vierailija
8/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan ovet ja karmit tammiset. Mun mielestä siihen ei harmaa sovi. Pesutorni ja matto mustia.

Vierailija
9/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lämmittäisin niillä saunan.

Vierailija
10/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessan ovet ja karmit tammiset. Mun mielestä siihen ei harmaa sovi. Pesutorni ja matto mustia.

No sieltä lakoista löytyy varmasti joku tammen sävyinen ja siihen sävyyn sopiva. Älä oikeasti maalaa, lakkaa ne vaan uudelleen jollain sävytetyllä. Nyt vaan kattoon sävyjä, minusta ne lakat voi sävyttää vaikka millä värillä.

Vierailija
11/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto hiomisen jälkeen on valkoinen öljy. Helppo huoltaa

Vierailija
12/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi öljyvaha näytti hyvältä. Kiitos vinkistä!

-ap

Vierailija
13/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi öljyvaha näytti hyvältä. Kiitos vinkistä!

-ap

Mut se ei sitten tartu jos niihin jää vähäkään sitä lakkaa. Toisekseen ei kestä käyttöä. Meillä lattiat joissa valkoinen öljyvaha, käsitellään kerran vuodessa.

Vierailija
14/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä oikein by the book, niin perusteellinen hionta ja pesu maalipesulla. Sitten tartuntapohjamaali (esim Otex). Kuivumisen jälkeen hionta ja sitten pintamaali (esim. Empire). Lopputuloksen kannalta pohjatyöt ovat tärkemmät. Pintamaali on viimeistely.

Vierailija
15/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto hiomisen jälkeen on valkoinen öljy. Helppo huoltaa

Pitäisi vain hioa puupuhtaaksi. Tekemätön homma käytännössä.

Vierailija
16/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tehdä oikein by the book, niin perusteellinen hionta ja pesu maalipesulla. Sitten tartuntapohjamaali (esim Otex). Kuivumisen jälkeen hionta ja sitten pintamaali (esim. Empire). Lopputuloksen kannalta pohjatyöt ovat tärkemmät. Pintamaali on viimeistely.

Ja jää silti vähän mataksi..

Vierailija
17/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein tuosta harmaa ruskeasta venelakasta, että alkuperäistä vahausta ei tarvi hioa pois tai muutenkaan käsitellä vaan sutia päälle ja antaa kuivaa?

Vierailija
18/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coloria paneelimaali sopii lakatulle pinnalle. 

Vierailija
19/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koita hioa se lakka pois ja joku panelimaali. Meillä ainakin jäi mäntypanelikattoon, lakattuun, se kiinni vaikka piti olla mahdoton tehtävä. Miksi valkoinen? Saisit kivan eläväisen pinnan jollain värjätyllä venelakalla, ruskea, harmaa?

Sävytetyn lakan kanssa aika haasteellista saada laikutonta pintaa. Eli lopputulos on rouhea "rustic" luultavasti, halusi tai ei.

Vierailija
20/31 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein tuosta harmaa ruskeasta venelakasta, että alkuperäistä vahausta ei tarvi hioa pois tai muutenkaan käsitellä vaan sutia päälle ja antaa kuivaa?

Sen oon hionut minkä oon saanut ja imuroinut ja tinnerillä pyyhkinyt, ei ole onneksi niin tarkkaa kuin maalatessa ja ei ole vielä koskaan ruvennut kuplimaan vaikka huonekalulakkaa jäänytkin pahimpiin koloihin.. Vaikka ollut eri sävyä, tullut hauskan eläväinen pinta ja kaikki kolhut vaan jääneet hienosti esille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi