~~VILTTIKETJU vko 13~~
Uusi viikko ja uudet piinat & jännäämiset!Laitoin tässä uutta pinoa, ennen kuin täytyy rientää töihin.
Itsellä kp 22/25-27 ja tätiä aikaisintaan siis perjantaina odottelen. Siis sitä kaikista epätoivotuinta vierasta. Enpä kovin positiivisella mielellä ole ton tärpin suhteen. Kaameen kuiva kausi (ei mitään valkkareita) on ollut oviksesta lähtien, mikä tietää yleensä menkkojen tuloa. Eilen kyllä oli taas sellaiset jomotukset alavatsalla, että taas luulin sen ryökäleen jo tulevan etuajassa. Särkylääkkeen voimalla eilinen sitten meni ja taas tänään aamulla heti herättyä pientä jomotusta.
Riinallakos ne todelliset piinat on?Joko testikauppaan vie Riinan tie!Peukutuksia ja ++++onnea. Ja ketäs muita? Senniinalla piinisvko ja entäpä muut?
Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Tästä se lähtee :))
Kommentit (46)
Piinaviikon tilitykset alkaa..Nyt on taas sellanen fiilis kp23/26-27, että ihan varmaan oon raskaana. Ärsyttää, kun aina tulee tää vaihe, et kattoo jo kalenterista, koska mammaloma alkaa..Sit tulee täti ja itkut hirveät. Tiedätte varmaan, mistä puhun..Ennustamani mieletön tissikipu ei alkanut tänä aamuna. Yleensä se menee niin, että kun 6 pv ennen menkkoja nousen aamulla, niin tissit on niiiin kipeet että joutuu käsillä pitelemään kiinni ylösnoustessa ja vatsallaan ei pysty nukkumaan. Kipeet ne kyllä on , mutta ei tolkuttoman. Alavatsaa ei polttele nyt, mutta se vaihtelee päivän mittaan ja tunnin päästä saattaa olla ihan eri fiilikset kaikenkaikkiaan. Aika kosteeta on kyllä ollut, mutta en ole osannut aikasemmin kiinnittää huomiota siihen, mitä sieltä piinaviikolla valuu vai valuuko mitään. Valkkaria alkaa yleensä tulla 1-2 pv ennen tätiä, mut kyllä sitä nyt on tullut vähän koko ajan oviksen jälkeen ja touhutkin olleet aika liukkaita=) Rupesin popsimaan abc-epaa, multitabs 2+:aa ja femisoijaa pms-oireisiin, jospa ne nyt sit auttaa..Nyt on positiivinen mieli, huomenna kaikki saattaa olla toisin.
t.Nestori
Piinaviikko täälläkin, sillä menossa on kp26/27-32. Mieliala raskautumisen suhteen on ollut melko vaihteleva. Olen nimittäin reilun viikon tuntenut rinnoissa arkuutta ja etovaa oloa, mutta toisaalta ollaan miehen kanssa oltu napit vastakkain useammasta asiasta niin, että pupuilut ovat jääneet vähiin. Nuo tuntemukset omassa kehossahan voivat olla merkkejä lähestyvästä tädin vierailusta. Muutaman päivän sisällä selviää!
Ihanat ilmat viikonloppuna, ainakin täällä etelä- Suomessa, joten toivon kevätauringon nostattavan kaikkien mielialaa!
T.Bien
Arvatkaa maltoinko sen testin kanssa? No en tosiaankaan. Plussaa näytti vaik pissa oli rakos max tunnin. Mä en edes oikein tajua tätä. Taitaa alkaa itkettää...tällä kertaa ilosta.
Maha on ollu sen tuntunen kun menkat olis alkamassa, mutta verta ei näy. Haaleahan toi viiva on, mut ihan selvä ja heti ilmestyi testiin.
Ihanaa vuoden yritys palkittiin. Kun nyt viel kestäis tuolla masussa:)
Onnea Ria!! Millä testillä teit? Pääsisinpä itsekin edes testausvaiheeseen...
Apteekista ostin. Herkkä testi. Hitsi kun ei tiedä miten päin ois. Nyt jo alko kauhistuttaa, että jos testasin liian aikasin ja menkat alkaakin.
Mut onnesta sekaisin:)
Plussaonnea kaikille!!!!!
Mahtavaa, mahtavaa-lallallaa! Täällähän Vilttiketjussa vinkuu nyt kunnon ++tuulet! Toivottavasti tämä ++ rintama olis tarttuvaa ja me muutkin päästäis sen imuun. Itse porhalsin äsken töistä ja heti piti tulla tsekkaamaan onko täällä mitään jännää tapahtunut. Itsellä rinnat kans tosi arat, mutta niinhän ne aina ennen tätiä on... Buranaa piti taas heti aamusta napata 2 kpl, jomotti vatsaa nimittäin aamusta asti taas, nyt ei enää onneks.Muitakin tätsyoireita kyllä on. Mulla on nimittäin sellanen hassu oire ennen tätiä, et samalla viikolla kun täti saapuu, alkaa esineet kimpoilla käsistä. Siis joku koordinaatiojuttu se varmaan on, mut esimerkiksi tänä aamuna olen jo ehtinyt tiputella margariinirasian, kännykän ja pari kynää . Ruoka-tunnilla sitten lusikka lensi...Tavarat ei vaan tunnu pysyvän handussa.
Ja täällä piina jatkuu...
Stiipiliina, oon huomannu ihan samaa mämmikouraisuutta menkkojen alla. Jännä juttu! Muuten on fiilikset taas vähän negatiivisempaan suuntaan. Rinnat arat painellessa sivuilta, mutta eivät sillä tavalla paikallaan ollessa jomottele tai muistuta olemassaolostaan. Alavatsaa polttelee välillä vähemmän, välillä enemmän, pääkipu meinaa hiipiä heti jos on vähän nälkä, huimaa, kaikki asiat ketuttaa jne. tavalliset tätioireet. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että aikasemmin mainitsemani luontaistuotekuuri on tehonnut ja pitää pms-oireet vähemmällä. Koko ajan on sellanen olo, et menkat alkaa, vaikka on kp 23. Ei mun kierto koskaan niin lyhyt ole ollu. Vaihdoin tänään autoa, että on sitä jotakin sentään saatu aikaseks, jos ei kerran lasta...
Kiitos onnitteluista! Mullakin oli noita hirveitä menkkaoireita niin että piti särkylääkkeitä popsia ja päätäkin särki tossa jotain päiviä sitten. Eli se voi olla muutakin kun täti. Ihmettelinkin, että kylläpä tulee lyhyt kierto.Joten älkää luopuko toivosta! Minä se nyt sit pelkään vaan, että meneekö kaikki hyvin. On noi keskenmenot ja kohdunulkoinen takana niin ei täs hirveesti viitsi julistaa muille tästä plussasta.
Isot onnittelut Rialle ja pikku kyytiläiselle!!! Täällähän näitä plussia nyt tulee. Jospa tämä Vilttiketjun perustaminen toisi meille kaikille sen kauan kaivatun ilouutisen nopeasti!! Seuraavana vuorossa sitten Stipliina ja bien, vai?
Mulla on tässä ollut viimepäivät ohjelmaa, ettei oo kerenny tänne... Kp nyt 17/26-28, joten kymmenisen päivää saa vielä kärvistellä... Omituista on se, että eilen ja tänään on iltapäivällä tullut kammottava pahoinvointi (??) ja molempina päivinä on myös jomotellut selkää ja mahaa menkkamaisesti. Siis en tajua!! Ei tällaista ole ollut koskaan, eikä oo kivaa jos tulee " tavaksi" . Mulla tämä endo tosin aiheuttaa kipuilua, mut ei ole ennen tällä tavalla eikä tässä vaiheessa kiertoa oireillut näin. Oksennustautia tosin on täälläpäin liikkeellä, mut kai se sit olis jo tullut kunnolla, jos siitä tuo huono olo johtuu... En tiedä. Naurettavaa edes ajatellakaan että jos johtuisi raskautumisesta! Hah! Todella epätoivoista! Ennemmin olen sillä kannalla, että täti tulla rymistää kunnolla etuajassa. Tai sitten endo pahenee ja lisää oireita.
Toisaalta tälle kierrolle toivon taas edellistä enemmän sitä tärppiä, jotenkin vaan olo että olis saattanu tärpätä. Ehkä johtuu siitä tikuttelusta, niin sai varmuuden että puuhastelut osui ainakin oikeaan. Eli saattappi olla kova pettymys kun täti saapuu =((
Suurensuuret onnittelut täältä sulle!!!!! Aika jännää, et sulla ja silvainilla molemmilla tärppäsi vuoden yrittämisen jälkeen. Täytyy varmaan olla mahtava tunne kun se plussa pläjähtää testiin. Täällä näyttää tosiaan plussa-aalto alkaneen. Toivon et mahdollisimman moni meistä liittyy mukaan tohon plussa-aaltoon!! Omalla kohdallani en kyllä elättele kovin suuria toiveita, kun en kai selkeää ovisplussaakaan onnistunut saamaan. Keskiviikkona ja perjantaina tosin viime viikolla siinä ja siinä viivat. Voihan se ollakin, et jompikumpi niistä olis ollu ovis, kun oireet oli ainakin sen suuntaiset. Mä en muista minä kp:nä mulle on aikaisemmisaa kierrossa ilmaantunut tätioireet, mut nyt tuntuu jo oireet alkaneen. Pitäis varmaan pitää jotain piinapäiväkirjaa joka kuukausi, et vois seurata oireiden kehittymistä tarkemmin. Taidanpa aloittaakin heti oireiden kirjaamisen. Mulla on jo siis rinnat hieman arat ja jalkoja rupes just särkemään, mikä on aina ollut varma merkki tädistä. Tänään oli myös noi minuutin kestävät surullisen kuuluisat repäisykivut vatsalla. Sekä tuttu pahoinvoinnin tunne. Joten eiköhän se täti sieltä taas tiensä löydä tänne ensi viikon aikana. Toivoisin kyllä niin että se eksyisi edes tämän kerran!!!!! Joten täällä siis tosi negatiivisissä tunnelmissa. Kyllä ottaa jo valmiiksi päähän ja rankasti kun/jos??? ei tästäkään kierrosta tärppää, niin voimme heittää hyvästit vajaa 3 vuoden ikäerolle kuopukseen ja näinollen myös samalle äitiyspäivärahalle kuin mitä sain kuopuksesta, mikä on taloudellisesti aika rankkaa. Mutta töihin en aio kuitenkaan mennä tässä välissä, koska mulla ollut 2 edellisessä raskaudessa ennenaikaisia supistuksia ja oon joutunut oleen sairaalassakin. Mulla on semmoinen työ, joka on raskauden aikana aika rankkaa. Muuten ois kyllä vielä seuraava kierto aikaa odottaa tärppiä saman äitiyspäivärahan toivossa, mut kun meille tulee sukulaisia kylään pääsiäiseksi, niin taitaa mennä siinä parhaimmat tärppipäivät hukkaan. Siis jos nyt yleensäkään ovuloin!!
Rentouttava viikonloppu tuli vietettyä miehen kanssa kahden. Nyt jaksaa taas arkista aherrusta. Pojatkin ovat jo terveitä. Kuopuksella ja esikoisella kuume kesti onnex vaan 2 päivää. Eskarilaisella melkein viikon ja jälkitautina sai vielä kurkunpäätulehduksen ja joutui hengitysvaikeuksien takia olemaan sairaalassa yhden yön juuri silloin kun olimme miehen kanssa reissussa. Papan kanssa oli sitten ressukka viettänyt sairaalayön. Tyttö on vielä ollut toistaiseksi terveenä ja toivon todella, et ei sairastukaan. Viime viikko oli jo todella rankka kera 3 potilaan.
Niin sitä mun piti vielä ehdotella, et mitä jos tehtäis kuitenkin joka päivälle oma pino. Ois jotenkin selkeempää silleen, kun kahlata joka päivä pitkää pinoa läpi. Mitä mieltä ootte?
Shannon kp 17/24-29 negatiivisin ajatuksin
Olen ollut palstatauolla. Viikonloppu vierähti anoppilassa ja tämä alkuviikko on alkanut töitä tehden niin rivakasti etten ole ehtinyt paljon vauvakuumeilua miettiä. No onhan tässä aikaa :o) kp6 tänään, joten ovista odotellaan.
Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!!
Kp 24/26-27 tunnelmia..Kyllä on v-käyrä korkeella. Aina mulla on tää ketutus kuulunut menkkaoireisiin, mutta yleensä se on pahinta vaan n. 1 pv ennen tätiä. Viime yönä heräsin klo 3 (perinteinen tätioire myös..) ja kyllä otti aivoon kaikki asiat, eikä vähiten se, että olen varma ettei raskautumista taaskaan ole tapahtunut. Paskat. Hokasin just, että mullahan oli mahd. ovis kp 15, joten kiertokin saattaa olla sit 28. En tiedä, miten tuo lääkitys kierron pituuteen vaikuttaa ja voiko ovis olla tapahtumatta, kun ne follikkelit sieltä kuitenkin niin isoina löytyi kp11. Tietääkö kukaan? Väsyttää niin pirusti, kun tuli valvottua. Muuten olo fyysisesti hieman tavallista kiertoa parempi, vatsakipuja ei ole niin paljoa eikä jalkoja/lonkkia särje. Rinnat aristaa, muttei nänneistä. Pupuiltiinkin eilen, mutta kyllä oli kuivaa. Jotenkin oon taas niin epätoivonen/-uskonen, että ootan toisaalta vaan sitä, että pääsisin clomitauolle. Sillon aion jättää kaikki kalenteriin kirjaamiset ja muut hömpänpömpät narikkaan 3 kuukaudeksi. Jospa se toinen 6kk satsi sitten toisi toivottavan tuloksen. Tosi piristävää luettavaa...
Tuohon päivittäiseen pinoon, että olisko parempi 2 x vko? Käy se päivittäinenkin, kun minä tätä pinkkaa niin ahkerasti vuodatuksillani pidennän=)
Täällä juuri kotiuduttiin päivän reissuilta. Kuopus nukkuu päiväunia ja esikoinen kohta tulossa koulusta. Tänne ei kummenpia kuulu. Rintoja aristaa samalla lailla kuin ennen tätiä eli ei kauheasti mut jonkin verran. Tässähän on kohta piinaviikko käsillä. Aina sitä ajattelee, et mitä turhaa piinailee, kun täti sieltä kumminkin tulee. Niin tuttuja noi sun ajatukset senniina. Kun sitä osaiskin lopettaa tän päivien laskemisen ja sit vaan huomata joku kaunis päivä et menkat onkin reilusti myöhässä. Mut ei sitä vaan osaa olla laskematta. Mies väittää, et kyllä sen pitäis onnistua helpostikin olla laskematta päiviä.Mut tuntuu, et ainakaan mun mies ei ihan täysillä ymmärrä kuinka rankkaa tää yrittäminen on. Eihän sille niitä menkkoja kuukausi toisensa jälkeen tuu. Ja yleensä mä en edes kerro miehelle, koska on otolliset ajat yrittää, koska se sit aiheuttais sille suorituspaineita. Mites teillä muilla on miehet mukana tässä vauvaprojektissa. Pettyvätkö yhtälailla kuin tekin. Meillä mies kyllä toki haluaa lasta yhtälailla kuin mäkin, mut ei ota asiasta paineita. Se kyllä ärsyttää joskus. Varsinkin silloin kun menkat alkaa. Nopeesti nää kierrot aina menee, vastahan oli edelliset menkat.
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!Stipliinalle ja Senniinalle paljon plussasäteitä++++++++++++++++++++Olikohan vielä joku muukin piinailemassa!?
Shannon kp 18/24-29
Hiljaista vilttiketjussa, joten nostetaanpas hieman..Mulla fiilikset vaihtelee laidasta laitaan, nyt on sellanen " ihan sama" - tunne.Ei erityisemmin ketuta, mutta ei nauratakaan. Mahaan on koskenut aika vähän tänään, rintoja välillä pakottaa, nyt just tuntuu siltä kun neulalla pisteltäis tisseihin. Huippaa koko ajan, mutta se johtunee väsymyksestä. Unohtelen asioita ja hukkaan/pudotan kaiken mihin kosken. Saamarin täti, mitä teetätät!!
Miehen osallistumisesta. On kyllä kovasti jutussa mukana. Varmaan hän pettyy kuukausittain, mutta ei niin paljon ku mä itse. On varmaan enemmän pahoillaan mun itkusta ja pettymyksestä kuin siitä, ettei taaskaan onnistunut. Hän uskoo raskautumiseen paljon enemmän ku mä ja siksi tuntuukin välillä, että petän hänet olemalla tällanen vajavainen. Olen välillä miettinyt sitä, että pitäiskö olla kertomatta hedelmällisistä hetkistä, kun tuntuu että niitä paineita sit tulee. Toisaalta se on vähän hankalaa, kun mulla on se piikittäminen. Hän haluaa kyllä tietää ja olla osallinen.
Tätsyä ootellessa siis etenen. Välillä toivon, että alkais nyt äkkiä sit, että pääsis kokeilemaan seuraavaa tärppiä.En meinaa testailla, ennenku on oikeesti joku syy.
Saanhan mä vielä palstailla täällä? On niin epätodellinen olo tosta plussasta ja se on niin alussakin vielä, etten tonne odotuspuolelle mitenkään viel uskalla edes ajatella mennä.
Meillä mies oli myös pettynyt aina kun menkat alkoi, mutta ei tietenkään samalla tavalla kun minä. Tosin mä kyllä kerroin tärppipäivät. Ja senhän oli oltava valmiina:) mua ei kyllä aina olis niin huvittanut että välillä ihan pakkopullaks meni touhu.
Ai niin muuten mun oireet ei eroa mitenkään menkkaoireista. Joten olin valmiiks jo pettynyt niistäkin. Oikeestaan mulla ei edes oo pahemmin mitään oreita mikä huolestuttaa.
Toivottavasti päästäis pian perustamaan tonne odotuspuolelle oma pino:) en lähde ennen kun tekin tuutte!
Täällä taas ollut kiirusta koko päivän, joten nyt vasta ehdin koneelle... Mutta ei tätä vauvahaavetta ole silti voinut unohtaa, vaikka kiirettä ja ohjelmaa onkin viime päivinä riittänyt. Kun on ollut omituinen olo! Tänäänkin jomotellut selkään menkkamaisesti aina välillä, myös rinnat ovat kipeämmät kuin yleensä. Siis tälläset ei ole mulle tyypillisiä oireita, varsinkaan tässä vaiheessa kiertoa. Eli mullakin kp 18/26-28. Välillä viikko ennen menkkoja alkaa rinnat vähän aristamaan, mut nyt on kipeämmät. Eli varmaan tiedätte, mitä näillä oireilla kuvittelen ;o} Välillä hiukan uskon, että vois olla tärpännyt ja oireilisi jo, välillä taas olen ihan varma että menkat alkaa ajallaan. Ja suurimmaksi osaksi tota jälkimmäistä. Onneks näitä ajatuksia voi tänne vähän purkaa, eihän tämmösiä kehtaa muille puhua. On niin epätoivoista!!
Meillä mies toivoo kans kovasti toista lasta, mut ei mitenkään epätoivoisesti. Ja mies on ihan varma, että me vielä lapsi saadaan. Eikä mitenkään murehdi, että koska. Menkkojen alkaessa on varmaan enemmän pahoillaan mun mielialasta ja lohduttelee minua. Ei siis ota mitään murhetta tästä asiasta. Eikä todellakaan ymmärrä, että päivien ym oireiden tarkkailu on rasittavaa. Miehen mielestä yks kuukausi on todella lyhyt aika.. Niinhän se onkin, mutta kun se epätoivo vahvistuu joka kuukausi ja joka ikinen päivä miettii ja miettii, niin on se aika pitkä aika...
Pikkuterroristi käy törkkimässä ja kinuamassa iltasadulle... Sinne siis... Kunpa nyt teistä piinailijoista tulisitte pian kertomaan positiivisia uutisia meille epätoivoon vaipumassa oleville kuumeilijoille!
Ehkä tämä Vilttiketju tosiaan olisi se plussaonnentuoja meille kaikille...
Täällä kp 19/28-33. Mitään tuntemuksia ei ole, paitsi tässä kierrossa onnistuin kerrankin bongaamaan sen lämmönnousun, joten aika varmasti osaan arvioida ovulaation ajankohdan. Viime viikollahan pähkäilin niiden Aconin ovistestien kanssa ja tosiaan kun ne ovat niin herkkiä niin ne näyttivät sitä tasavahvaa viivaa jo ennen ovulaatiota. Ja varsinainen tyylipuhdas (siis ovisviiva selkeän vahva, kontrolliviiva lähes näkymätön) ovisplussa la-aamuna. Lämmöt nousi sunnuntaina, joten todennäköisesti ovis siis oli siinä la-su aikoihin.
Touhuilla ehdittiin kyllä, joten ajoituksesta ei pitäisi nyt olla kiinni. Oltiin vaan koko lauantaipäivä retkeilemässä ja sitten kun päästiin illalla myöhään hommiin niin oltiin aika väsyneitä. No olihan tuossa myös perjantain ja sitten sunnuntainkin touhuilut, että jos nyt jostain olisi tärpännyt.
Moikka kaikille.
Olen uusi täällä. Olemme yrittäneet lasta melkein vuoden verran.
Pari yritystä vielä ja sitten voitaisiin lähteä tutkimuksiin. Itse haluiasin jo kovasti päästä ja saada tietää mistä johtuu.. Strssistä vai mistä. Mies vaan ei ole kovin innokas..
Siskokin sai vasta neljä viikkoa sitten ihanan tyttövauvan.
Onnea teille plussanneille!!
Huh, kun meinasin unohtaa kirjotella tännekin. *nolostuu*
Olen tuolla haahuissakin pyörinyt, kun takana on pari keskenmenoa, niin hyvä etten unohtanut kokonaan tätäkin.
Mulla onkin aika erikoinen tilanne päällä tässä. Kerronpa siitä hieman. Tuossa joulukuun puolivälin paikkeilla kävin teettämässä terveyskeskuksessa raskaustestin pissasta. Negaa näytti, vaikka n. kuukausi aiemmin olin saanut itse kotitestissä tosi hailakan haamun. Tuon terkkarin negatestin jälkeen ja tuloksen saamisen välillä ehdittiin miehen kanssa kerran olla ilman ehkäsyä. Tulokset kun sain, niin epäiltiin mulla olleen keskenmeno.
No, tuosta tulosten kuulemisesta meni tasan kuukausi, niin alkoi menkat, ihan normaalikestoset. Sitten seuraavat menkat tulivat, mutta olivat n. 1 ½ viikkoa myöhässä. Niin, ja tuon tuloksen kuulemisen jälkeen päätettiin miehen kanssa pitää yritystaukoa ja otettiin ehkäisy käyttöön (kumit).
Nyt jokin aika sitten ihmettelin miten mun maha yhtäkkiä pullahti esiin. Lisäksi se oli piukea kuin mikä. Siitä ei sitten enempää, mutta nyt sitten sunnuntaina tai maanantaina alkoi tuntua mahasta sellasia värinöitä, pömpsäyksiä sun muuta. Niitä oli silloin tällöin, mutta maanantai-iltana kun mentiin nukkumaan, niin sänkyyn päästyäni niitä tuntui vähän enempi ja hieman voimakkaampana. Eilen noita oli sitten pitkin päivää ja ihan kuin myös jotain " pyöriskelyä" . Tänäänkin olen noita tuntenut, mutta nyt ei ihan niin usein kuin eilen.
Niin, ja ennen noita värinöitä ihmettelin välillä, kun yhtäkkiä saattoi vihlaista alamasusta tai jostain kohdun seutuvilta ja samoin sitten oikeasta jalasta ja lähinnä reidestä. Lisäksi kun oikein kurkottelin jotain, niin sekään ei tuntunut kovin hyvältä. Ja eilen kun laittelin pyykkiä naruille, niin hengästyin siitä vaikken sitä ole koskaan tehnyt.
Että tämmösissä tunnelmissa tässä mennään. Tuolla haahuissakin sanottiin, että kannattais testata jos vaikka oliskin salamatkustaja kyydissä kun tuollasia tuntuu. Lisäks yks mun kaverikin sanoi, että kuulostaa noi mun tuntemukset ihan siltä kuin vauva liikuskelisi kohdussa. ;)
Talvista päivänjatkoa kaikille! Missä se kevät luuraa??
Joo piinaa on kp29/27-30 mutta nyt kyllä mahaa juilii taas siihen malliin, että voi p. No jos täti ei kurvaa paikalle testaan varmaan keskiviikkona tai torstaina(vaik mieli tekis testaa jo).
Oon jokseenkin varma, että tänään se ikävä vieras saapuu:(
Mutta iloista päivää itsekullekin!