Vanhanaikaiset naisten nimet!!! Mikä mielestänne kaunein? :)
Mun mielestä Lovisa on ihana, mitä mieltä te olette siitä? Mikä sopii mielestänne toiseksi nimeksi? Tykkään myös Nimestä Bertta. Lisäksi Martta on ihana, mutta tulee mieleen liikaa marttakerho. Tykkään myös Matildasta ja Emeliasta, joka sekin taitaa olla aika vanha nimi.
Kommentit (114)
Loviisa on ihana :)
Muita kauniita Inkeri, Hilma ja Armi
Senja
Selma
Saimi
Armi
Eine
Eini
Mirja
Terttu
Sirkku
Petronella, susanna , Sanna-Kaisa ,Siiri,Josefiina,.
Anja
Hilma
Helmi
Aino
Martta
Armi
<3
Ehdottomasti Elsa, on minun mummoni nimi.
Irja on ainakin omasta mielestäni kaunis
Vierailija kirjoitti:
Fanny, vaikka nimi onkin saanut nykyään vähän ikävän tarkoituksen...
Minkä ikävän tarkoituksen? Ei mulla ainakaan kilauta kelloja ja tule mieleen mitään kyseenalaista Fannysta.
Vierailija kirjoitti:
Olisin nimennyt lapseni Elsaksi, jos siitä ei tulisi nykyään ensimmäisenä mieleen Frozen. Ei sinänsä niin kamala ja negatiivinen juttu, mutta silti haluaisin ettei itselläni tule oman lapsen nimestä liian vahvasti jotain mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun koiran 😄
Ei ikinä Vaaraa, liian monta negatiivista mielleyhtymää..
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä Vaaraa, liian monta negatiivista mielleyhtymää..
Heh, Veeraa..
Alfhild, Thyra, Aslög, Gunvor, Tekla ja Betty.
Siviä, Mielikki, Hilppa, Tellervo, Tyyne, Varma, Unelma ja Lemmitty.
Kyllä on suurin osa näistä aivan kamalia, huh. Lisäksi on sitten supertylsät tyyliin Aino ja Ida. Ida on ruma nimi (myös kahdella i:llä) ja Aino vain TYLSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Amanda. Ystävä on niin ihastunnut nimeen Elsa että olisi antannut sen nimeksi jos olisi saannut tyttären. Minusta aika kamala.
Molemmat nimet ihania. Amandasta tulee mieleen sellainen vanhanaikainen tuittupäinen seikkailijatar tyttönen, niinkuin neiti Etsivä tms. Ja Elsasta tulee se leijona mieleen, ei niinkään ruma-Elsa.
Raakkel ja Mirjami ovat raamatullisia nimiä...ja hyvin kauniita,ei ollenkaan wt.Lisäksi Ester,Ruut,Maria,Anna,Magdaleena,Rebekka ym. ja niiden muunnokset.