¤¤Maanantaita syyskeijut¤¤
Aloitanpa samalla maanantain pinon kun vielä koneella olen!
Öttis
Kommentit (26)
flunssa se pitelee otteessaan ja työvire on sitä myöten miinuspuolella. Jotenkin tuntuu nenän tukkoisuus ja limaisuus tavanomaista inhottavammalta, verta tulee aina niistäessä. Kuulema raskaus ohentaa ja kuivattaa nenän limakalvoja, sitä kai se on. Nyt tuntuu pahasti jo poskiontelotulehdukselta, ei auta enää höyryhengitykset eikä nenähuuhtelut (jota muuten suosittelen lievemmissä tapauksissa kaikille! helppoa kun sen oppii ja kosteuttaa mukavasti noita röörejä). Pitänee tehdä lähtöä lääkäriin, siihen reissuun vaan menee autottomalla korpiseudun asukilla kokonainen päivä mutta selavii.
Kun ei töistä sitten mitään tule, sain äkillisen puuskan lukea viime raskauden aikaisia päiväkirjoja sekä penkoa laatikkoa, jossa on kaikenlaista sälää raskauden ja synnytyksen ajoilta. Onneksi on tullut otettua talteen. Voi niitäkin lappusia joille on merkkailtu vauvan päivärytmiä tyyliin " klo 12.10 heräsi ja puklaili vähän, vaipanvaihto, kitinää, klo 13.-13.40 rinnalla, söi ok, nukahteli, piereskeli" . Hihii! Pojan paino ei meinannut alussa nousta millään, siksi noita kirjailin ylös. Tällä kertaa tuskin tulee olemaan yhtä paljon aikaa ja energiaa raportoida joka öhkäystä, mutta eiköhän esikoisen vauhdittamassa vauva-ajassa ole jotain ekstrakivaakin, mitä viimeksi ei ollut!?
Nimistä: Meillä on tytönnimi valmiina, ihan koko rimpsu, vaikka muistutankin aina miestä, että ei se ole vielä kiveen hakattu, ensin pitää nähdä se tyyppi. Ja se sukupuoli. Pojan nimeä vielä mietitään, vahvoja ehdokkaita on. Viimeksi pojan kutsumanimi oli ollut valmiina jo kauan ennen raskauden yrittämistä, ja ihan sen näköinen poika sieltä tulikin.
Näppyjä: oi kyllä, valitettavasti. Mulla ei ole ikinä ollut finnejä selässä ja dekolteella muuten kuin raskaana ollessa.
Äitiyspakkauksesta ei olla vielä päätetty mitään, mutta tod. näk. otetaan rahana, kuten esikoisestakin. Saatiin nimittäin koko loota muutamaa kapistusta lukuunottamatta kavereilta, joilla vähän vanhempi lapsi. Meillä kiertää vaatteet ja kamppeet tehokkaasti perheen ja kavereitten kesken. Toisaalta olisi kivaa saada jotain uuttakin, mutta saa nähä. Uutta turvakaukaloa olen kyllä suunnitellut, vanha on ollut jo monella vauvalla. Ja ehkä Ergo-kantoreppu ostetaan, mutta tuskinpa paljon muuta, kaikki muu on jo olemassa. Mä en ole mikään vaatefriikki, esikoisellekin olen ostanut yhteensä ehkä viisi vaatekappaletta!
Njoammil ja tänään rv huimat 18
Meilläkin siis rakenneultra samana päivänä. Mihin sairaalaan menet? Aika hauska. :) Voidaan jakaa sitten kuulumisia illalla täällä sivuilla. Öttis, laskettuaikani on siis 13.9., ei 12.9. joka lukee meidän pinossa. Anteeksi virhe!
inkuli ja nuppu rv 15+5
Ei siis taideta olla samassa sairaalassa, jos olet Itä-Suomesta, mutta samana päivänä kuullaan tärkeitä uutisia. Tulehan sitten kertomaan kuulumiset minullekin tänne sivuille.
inkuli
vaikka olen siis laittanut esittäytymisen sinne. Ei siis minkäänlaista postia tule takaisin sieltä.
inkuli
Minkälaiset toiveet sulle annettiin vauvan selviämisestä, kun tuli se vuoto? Kun mulla kans vuoto oli jo melkein kuus vkoa sitten ja siitä asti on eletty päivä kerrallaan. Mulla hyytymää jäi kohdun limakalvon alle ja vaikka sitä on sieltä pois tullut, sitä on edelleen paljon jäljellä ja lääkäri on aina kovin varovainen lupaamaan meille tervettä tai ylipäänsä eloon jäävää vauvaa.. ;( Mulla uä kahden-kolmen viikon välein, miten sulla? Oletko s.lomalla?
Omaa (.) Meillä ei ole vielä hajuakaan nimistä. Eikä uskalleta niistä oikein vielä edes puhua.. Lähi- ja ystäväpiirissä on syntynyt lähi vuosina niin paljon lapsia, että hyvät nimet on jo käytössä ;)
Liikkeitä tunsin jo pari vkoa sitten, mutta nyt ei moneen päivään mitään, vaikka yritän miten kuulostella. odotan kovasti sitä, kun alkaa tuntumaan päivittäin, jospa se huolta vähän vähentäisi.
Äpakkauksesta; aion ottaa. Mies sanoi, että saat päättää ja jostain syystä haluan sen ilman pienintäkään epäilystä, vaikka meilläkin ed pakkaus ihan käyttökelpoinen. Kaveri sai marraskuussa neljännen lapsen ja jokaiselle on ottanut pakkauksen. Siinä toppapukuja ja makuupusseja riittää :)
Ke neuvola, onneks, kuulee sydänäänet ja saa taas hetken mielenrauhan.
15+6
alkaahan tässä viikkoja olla kasassa jo mukavasti(mukamas) muttei uskalla vieläkään hengittää varsinkin kun on noita sydämen tykytyksiä joutunu vastaanottamaan ihan urakalla,viimesin oli 2vk sitten tapahtunut hurja verenvuoto joka johtui hematoomasta(todettii silloin) ja sen jälkeen ruskeena jatkunu vuoto.Keskiviikkona kävin viimeks neuvolassa,ja sen jälkeen en muka ole havainnut yhtään liikettä,mikäli ne on liikkeitö ollut edes siihen astikkaan :S
Pakkausta en ota,vaikkei entisistä ole mitään jäljellä,tulee saatuna viime vuoden paketti ja oman maun mukaisia on kiva ostella sillä 140 eurolla :)
Nimistä ei ole hajuakaan,heh.Oikeesti.Olen käyttänyt kaiekn luovuuteni viidennen lapsen nimeen,ja koska luulen että tämäkin on poika kuten edellinenkin,niin tuleepa vaan hankalaa kun ne iiiihqut nimet laitoin kaikki rimpsuun edelliselle :) no ehkäpä joku viel löytyy....
Tosiaan viikonloppuna taas se vuotelu lisääntyi ja huomenna menen neuvolaan siltä tiimoilta kuunteluttamaan sä:t.Kun on km-tausta niin ei osaa vain relailla.Haikeana muistelen 1-3 lapseni odotusta,jolloin ei ollut vielä huolen häivää,vasta ekan km:n jälkeen " oppi" pelkäämään.
Oletteko kaikki myös tuolla Yahoon syysäideissä kirjoittelemassa?
Femmis 15+6