Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤Maanantaita syyskeijut¤¤

27.03.2006 |

Aloitanpa samalla maanantain pinon kun vielä koneella olen!

Öttis

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä koirallemme kotisivuja, mutta oon niiden tekemisessä todella todella tumpelo. No etusivun sain sivuille joten kuten tehtyä, mutta siihenkin kului aikaa ihan hirveästi.

Muu perhe meillä nukkuu, mutta jostain kumman syystä mua ei vaan väsytä.

Joka päivä oon nyt tuntenut vaavin potkut. Ne on kyllä aivan ihania. Ja tää masuasukki vaikuttaa olevan todella riehakas. Poitsu oli masussa aina tosi rauhallinen. Usein huolestuin kun ei paljoa liikkunut. No loppu raskaudesta syy taisi olla ettei tilaa enään ollut liikkua.

Ehkä täytyy tästä nukkumaan mennä että pääsee aamulla ylös.

Öttis, poitsu 1v6kk & masuasukki rv 17+5

Vierailija
2/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkBlue]Öttimötiäinen kerroit tuossa viikonlopun pinossa että sulla vieläkin pahoinvointia¿minullakin ja koko ajan tuntuu vaan pahentuvan. Minä olen jo ihan kyllästynyt tähän¿.tänään mietin että haenko sairaslomaa, oksennus meinas tulla jo pelkästä ajatuksesta että pitäis nousta bussiin ja lähteä töihin. Mutta päätin sitten kuitenkin että minähän en luovuta:)

Ihanaa kun siirrettiin kelloja¿nyt minun aamuviiden heräämiset ei ole ihan niin ärsyttäviä:)

Mukavaa maanantaita keijuille¿

Kerttu rv 14+ [color=Sienna][size=6]♥[/size]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öttis: Onnea uudesta perheenjäsenestä! Minkä rotuinen koira teillä on?

Mayella: Hurjia unia sulla! Että oikeen neloset ;)

Elaine: Minkä merkkinen TUKIVYÖ sulla on? Oma selkä alkaa kans reistata ja oon miettinyt tukivyön hankkimista. Babyidealla oli aika mukavanoloinen tuubi,onko kellään siitä kokemusta?

IHO-OIREISTA Täällä kans löytyy näppyä ja finniä otsasta," kiva" olla taas teini-ikäinen,huoh...

NIMET on myös jo valmiina,tosin voivat vielä vaihtua monistellen ;) Varsinkin sit,kun näkee pikkuisen. Mulla kun on semmonen hassu mielikuva noista nimistä,et minkä näköiselle vauvalle ne sopii ;))

ÄITIYSPAKKAUKSESTA,aiotteko ottaa sen,jos teillä ennestään jo lapsia? Mä oon vielä kahden vaiheilla ottaako vaiko ei. Pitäis tarkastaa nuo pienet vaatteet ja miettiä sit asiaa uudelleen. Toisaalta makuupussi ja haalari ovat vielä ihan ok,vaikka monella ovatkin olleet ja ainahan nuo ovat saaneet uusiakin vaatteita,kun tutut ovat käyneet uutta vaavia ihastelemassa. Että ehkä sit kummiskin rahana.

Oma olo selkää lukuunottamatta ihan loistava. Eikä selkäkään ihan jatkuvasti vihoittele,onneksi!

H&murut ja Jesse 17+6

Vierailija
4/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko alkaa paistamaan ja ihana päivä tulossa.eilen oli ensimmäisen kerran keväinen olo.

mulla sairasloma edelleen jatkuu.olo on kyllä jo hiukan koihentunut,katsotaan mitä neuvolassa loppuviikosta sanotaan,jos töihin voisi kokeilla mennä.

onko teillä jotain listaa syyskuun odottajista ja lasketuista ajoista.jos niin miten sinne pääsisin mukaan?

hyvää aurinkoita mieltä teille kaikille=)

kesäkeiju rv 17+3

Vierailija
5/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan mukaan,öttis sitä sit aina päivittää

Vierailija
6/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukkuu vielä niin päätin käyttää oman ajan hyväkseni ja koneelle tulla.

Ei näitä pahoinvointeja todellakaan jaksais. Ruokakaupassa käyntikin on jotain ihan hirveetä. Ne hajut saa melkein oksentamaan. No kaippa paha olo viimeistään sit loppuu kun vaavi syntyy.

Koira on staffordshirenbullterrieri.

Äp.n kyllä oon sen ajatellut ottaa. Se 140e on kuitenki aika pieni raha. Tietenkin jos ois tyttö tulossa niin sit en välttämättä pakkausta ota. Mulla on pojan 04 pakkus ja siinäkin haalari oli vaaleansininen.

Nimestä. Joo meillä on sekä tytölle että pojalle nimet valmiina. Pojalle ei toista nimeä olla vielä päätetty.

Iho oireita on täälläkin. Heti raskauden alkuvaiheessa jo iho alkoi kukkimaan. Nyt on hieman rauhoittunut, mutta silti noita finnejä on.

Mitähän muuta piti kommentoida. En taas muista.

Öttis

Vierailija
7/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkBlue]Löysin tällasta tietoa ja vähän ihmetyttää, voiko olla totta että vauva kuulee jo näillä viikoilla äidin sydänäänet? Tai voihan se kuulla ne mutta osaako mitenkään " rekisteröidä" niitä...??

12-16 vkoa hedelmöityksestä. Sikiön liikkeet nähdään ultraäänitutkimuksella. Se potkiskelee, puristaa käsiään nyrkkiin, imee peukaloaan ja nielee lapsivettä. Nopea luuston kasvu. Kasvojen luustoon alkaa kiinnittyä lihaksia, ilmeet vaihtelevat. Lanugokarvoitus ilmaantuu. Nenän väliseinä ja kitalaki muodostuvat. Kohtu on ison greipin kokoinen. Sormiin ja varpaisiin kasvavat kynnet. Sikiö alkaa kuulla äitinsä sydämenlyönnit.

http://koti.mbnet.fi/enkelit/paketti2.html

Ihmettelevä Kerttu vielä....

Vierailija
8/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa eilen aloittaa 18. viikko (eilen siis 17+0). Jostain kumman syystä tuo viikko 16 tuntui kamalan pitkältä. En tiedä, miksi en ollut oikein " tyytyväinen" olla viikolla 16, vaan hirveä kiire oli viikolle 17 ;-). Parina päivänä olen mielestäni taas tuntenut vauvan liikkeitä ja eilen illalla mielestäni aivan selvästi potkaisi. Ehkä tuo onkin syy, miksi mulla oli niin kiire päästä viikoissa eteenpäin, että alkais ihan oikeesti tuntea niitä liikkeitä. Tai siis ettei kohta tarvii enää pähkäillä, että oliko tuo vauva vai ilmakupla vai mikä. Ja onneksi mulla on huomenna neuvola-aika, niin saan vielä uskonvahvistusta jos ja kun sydänäänet kuuluu (vieläkin pitää vaan olla niin varovainen, vaikka liikkeitäkin mielestäni tunnen).

Nimet meillä on ollut valmiina jo tosi pitkään, kun pitkä on ollut tämä yrityskin. Olin lauantaina niin kärsimätön ja utelias, että soitin yhdelle ennustajalle, jolle olen kerran aikaisemmin vuosi sitten soittanut. Tällä kertaa kysymykseni oli lyhyt ja ytimekäs: Olen raskaana ja haluaisin tietää, onko siellä masussa tyttö vai poika? Sain vastaukseksi, että aivan selvästi tyttö, ei epäilystäkään. Esikoispojan puolesta harmitti, ettei sitä veljeä hänelle tainnut koskaan tulla, mutta itse pystyn täysin iloitsemaan tytöstä eikä mieskään ollut pahoillaan. No, täytyy vielä rakenneultrassa kysyä sukupuolta ja jos sielläkin sanotaan, että tytöltä näyttää, niin sitten kai täytyy kertoa pojalle. Onneksi poika on nyt viime aikoina tykännyt olla taas siskojensa kanssa ja onhan hänellä kaksi poikaserkkua, mutta eihän se tietenkään ole sama asia kuin oma veli.

Äitiyspakkausta me ei oteta, kun tuota vaatetta on muutenkin jo niin paljon. Toisaalta kun tämä vauva on niin hartaasti toivottu, niin välillä on tullut mieleen, että pitäiskö ottaa pakkaus ja sellainenkin on tullut mieleen, että olis se ihanaa kun tälle meidän viimeiselle sydänkäpyselle olis uudet vaunut, mutta eihän siinä olis kerta kaikkiaan mitään järkeä :-). Täytyy nyt vaan ottaa iisisti ja mennä entisillä kamoilla. Ja varmaanhan ihmiset tuo vauvalle jotain uutta vaatetta ja varmana itelläkin tulee jotain pientä ostettua. KUN vaan päästäis niin pitkälle, että se vauveli olisi elävänä sylissä!

Mut nyt hommia jatkamaan.

neronja & " Janette" rv17+1

Vierailija
9/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kokeilla ensin toimiiko tuo viestin lähetys..

Mutta niin, mietteet ovat täällä samat kuin Neronjalla, jotain massussa tuntuu, välillä selvästikin, sitten kun ei hetkeen mitään alan taas epäillä olinko kuvitellut koko jutun. Mutta kyllä nyt oikeasti jotain ihan hentoa on tuntunut, sellaisia yksittäisiä töytäyksiä.

Tuntuuko teillä muilla liikkeet aina samassa kohtaa vai aivan ympäri alavatsaa vai miten?

Itse tunnen niitä siellä täällä.

Pari päivää olisi vielä kun saan sen parvorokko-vastauksen, ja samalla taidan myös saada seerumi-seula tuloksen, hitto kun jännittää taas kaikki.

Muutenkin olen jostain syystä parin päivän aikana alkanut hirveästi pelkäämään että vauvalla ei ole kaikki hyvin, ehkä siksi kun niitä liikeeitä on niin vähän. Pelkään että hän on liian pieni tai heikko, ja siksi ei jaksa paljon liikkua.

Muuten en juuri voi olosta valittaa kun vain saisi tämän pääkopan kuntoon!

Tinah 17+1

(viikkojakin jo noin paljon ja kolmas raskaus, ja silti liikkeitä niin vähän..)

:((

Vierailija
10/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan karmean oksennustaudin kourissa. Minä ja kuopus tällä hetkellä huonoimmassa kunnossa. Myös kuumetta on. Meillä päin tätä tautia on nyt tosissaan liikkeellä, ja naapurin lapset jopa sairaalassa tiputuksessa. Toivottavasti kuitenkin kotona selvitään, vaikka kuopus ei ole kahteen päivään syönyt mitään. Kyllä tämä vatsatauti on kaikista taudeista kauhein!

Äitiyspakkausta ei aiota ottaa. 140 eurolla saa kuitenkin aika paljon mieleisiään vaatteita. Ei olla edellisistäkään lapsista pakkausta otettu.

Nimistä.. meillä olisi tytölle kaksikin yhtä hyvää vaihtoehtoa, mutta pojalla ei kertakaikkiaan ole yhtään nimeä mielessä. Esikoiselle nimi oli selvä jo raskauden aikana, mutta kuopuksellekaan ei meinattu nimeä löytää. Meillä on aika iso suku, joten monet mieleiset nimet on jo käytössä. Haluan lastemme nimien olevan sekä suomalaisia että kansainvälisiä. Toisena kriteerinä olemme pitäneet sitä, että nimi ei saa olla liian yleinen käytössä. Tästäkin syystä täytyy myöntää, että tyttöä toivomme, ei tarvisi sitten väkisin keksiä mitään pojan nimeä.

Nyt alkaa jo vilisemään päässä tähtiä, joten ei muuta kun maaten.. Harmittaa kun huomisen lääkärin jouduin siirtämään viikolla. Niin mielellään niitä sydänääniä olisin kuunnellut..

Andoliniska ja vauva-kirppu 15+2

Vierailija
11/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, mähän odotan viidettä lasta, istukka takaseinässä ja silti liikkeitten tunteminen on ollut todella vähäistä. Silloin rv13+ tunsin aivan selvästi liikkeitä ja sitten meni useampi viikko, etten omasta mielestäni tuntenut MITÄÄN. Sydän siellä kuitenkin on aina sykkinyt, kun on kuunneltu ja viimeksikin kuunneltaessa meni doppleria karkuun, mutten itse tuntenut sitä liikkumista. Sen vaan huomas, kun sydänäänet aina välillä katos. Nyt sitten eilen, kun alkoi 18. viikko, niin tuntui taas selvästi liikkeitä. Nyt olen toiveikas, että josko ne nyt alkais tuntua suht päivittäin.

Toivottavasti sulla tulis noista testeistä toivotut tulokset!!!

neronja rv17+1

Vierailija
12/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vielä noista liikkeistä, että minusta ne tuntuu aina vähän eri paikassa. Vielä ei oo ollut niin, että tulis monta liikahdusta peräkkäin. Silloinhan ne tietysti tuntuis enemmän samassa kohti. Nyt kun tuntuu yksi liike silloin tällöin, niin yleensä sitten aina vähän eri kohdassa.

Vierailija
13/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen rauhoittava viesti tuntuu niiin hyvältä!

Vierailija
14/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi neuroottinen liikkeiden bongailija. Viikolla 13+ tunsin ihan selvästi liikkeitä ja sit viime viikolla en mitään. Lauantai-illan vietin sohvalla mitä erilaisemmissa asennoissa, et tuntisin jotain. No kun ei. Eilen sitten ihan puolivahingossa ja illalla myös useamman :) Istukkahan on etuseinämässä eikä ne eilisetkään liikkeet edessä tuntuneet. Ennemminki ylämahassa, kun oli esim. kyykyssä. Silti olen yhä epävarma. Np-ultra oli 2.3. ja seur. nla vasta 18.4. Kävinhän minä reilu viikko sit nlalääkärillä, ei kuunnellut syd.ääniä, kirjotti vaan sairasloman..

Olikohan Inkulilla samat päivämäärät: 18.4. neuvola ja 28.4. rakenneultra?

Näppylöistä: Täälläkin :(! Yäk. Aina mulla on hieman näppyinen iho ollut, mut tämä ja ed. raskaus on saanu naaman kukkimaan. Ihonpuhdistukseen pakko päästä.

Nimistä: Tytön nimi on päätetty, pojan melkein. Ollaan aina oltu ajoissa, seurustelun alussa päätettiin jo tytön ja pojan nimet, mut ne on jo käytetty. Nyt mulla on ihan pakkomielle siitä tytön nimestä ja hiljaa mielessäni kutsun vauvaa siksi ;)

Ä-pakkauksesta: Täällä myös kahden vaiheilla. Pinnasänky olis ostettava, joten siihen se 140e ois tarpeen. Mutmut.. Toppahaalaria meillä ei ole ja pienimpiä vaatteita tosi vähän, tosin niitä ois myös tutuilta tulossa. Ihanahan se pakkaus olis lastenkin katsella ja meille tämä vauva jää myös (toistaiseksi) viimeiseksi. Tai sitten ei :D

Kävin aamulla kampaajalla ja nyt väri tukassa, lähenkin pesemään!

-piias- ja uusi viikko rv 16 :)

Vierailija
15/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on samoina päivinä noi neuvola ja rakenneultra. Oletko mihin sairaalaan menossa rakenneultraan? Mä olen menossa Jorviin. :) Esikoisen synnytin Kättärillä, mutta nyt asutaan Vantaalla ja lyhin matka siis Jorviin Espooseen.

Mä en ajatellut ottaa ä-pakkausta, koska todella hyvässä kunnossa kaikki 2005 ä-pakkauksen tuotteet, paitsi ensikirja vauvalle! Se on syöty :) Kiitos esikoisen. Tietty toi 140 euroa ei ole paljon, mutta saa sillä sitten ainakin sen kantoliinan. Esikoisen kanssa meillä oli rintareppu, mutta tosi vähän käytössä. Nyt ajattelin kantoliinaa, jos tulis vaavi siinä oltua vähän enemmän. Ne on vaan tosi kalliita. Ja sairaalasta kotiutusvaatteet ajattelin ostaa vaaville, mutta muuten kaikki jo valmiina esikoisen jäljiltä. Tietty jos tulee tyttö, niin kivahan sitten on hommata vähän tyttömäisempiä vaatteita. Mutta nuo ekojen viikkojen vaatteet käy kyllä sekä tytölle että pojalle.

Vielä en taida liikkeitä kunnolla tuntea, ehkä välillä, mutta ihan varma en ole...

inkuli ja nuppu rv 15+5

Vierailija
16/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista liikkeistä: mäkin olen taas viettänyt usemman illan ennen nukkumaan menoa liikkeitä metsästäen. Mutta enpä voi voi sanoa vieläkään, että tuntisin oikeastaan mitään. Ehkä jotain pientä...Kuopuksestahan olin tuntenut tässä vaiheessa liikkeet jo pari viikkoa, ja esikoisestakin aloin tuntea viikoilla 17+. Muutenkin liikkeet (jos ne edes niitä on) on semmoisia pieniä varovaisia lepatuksia, aiemmissa raskauksissa ne on olleet paljon napakampia, sellaisia potkuja. Mutta onneksi en ole ainoa, joka mietiskelee näitä liikkeiden vähyyttä! Eiköhän meillä kaikilla ole massussa asiat hyvin, eiks vaan?:)

Näppylöitä löytyy tältäkin mammalta, tosin mulla on ollut niitä aina jonkin verran silloin tällöin. Mutta raskauden aikana iho alkaa aina kukkimaan, ei kiva! Ne on ne hormonit..

Hohhoijaa, nyt vähän väsyttää, kuopus sairastui eilen illalla kuumeeseen ja nuhaan ja viime yö oli ihan mahdoton.:( Paras mennä vähän sohvalle huilimaan niin kauan kun pojat on vielä päikkäreillä!

Rv 16+3 (huomenna neuvola, jee, pääsee kuuntelemaan sydänääniä!)

Vierailija
17/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas uusi viikko aluillaan ja 16+0 raskausviikoissakin...uskomatonta lueskella että toiset on jo lähellä 18 viikkoa täälläkin, siis melkein puolessa välissä jo!! No, enää pari viikkoa itselläkään matkaa tuohon..

ÄITIYSPAKKAUS: kolmatta odotan ja en vieläkään tiedä otanko sen vai en. Luulin että saan sen helposti päätettyä kun näen pakkauksen, mut ei se niin käynykään :) mut 140¿...täytys tosiaan tehdä inventaario tuolla vauvanvaate laatikoissa ja miettiä, mitä oikeasti tarvittas, onko pakkauksen ottamiselle oikeestaan mitään järkevää syytä.. Ja totuushan on, että kaverit ja sukulaiset tuo kuitenkin rotinoiks jotain vaatetta (paitsi mummo, vanhan kansan ihminen, tulee aina karjalanpiirakoiden, ruisleipien, pikkuleipien ja täytekakun kanssa..) vauvalle ja ainakin täällä toimii aivan loistava Lastenkirppis-jättitapahtuma 4krt/v, josta saa todella hyväkuntoista pienten vaatetta. Ihanaa oli, kun esikoistytön jälkeen saatiin poika ja kaverit toi vaatetta, ne tuli tosi tarpeeseen. Jos olis ollu samaa sukupuolta ku esikoinen, ei ois ollu niin tarpeellista. Vaikka ainahan se on mukavaa jotain uutta hankkia pienimmälläkin..

NIMISTÄ: valmiina ollaan! Molemmille on nimet jo valmiina, mutta saapa nähdä käykö ne tulijalle. Miun kummityttärestä piti tulla Melina ja sen äiti soitti paniikissa itkien synnäriltä kun " ei tää näytä yhtään miltään Melinalta, mitä mie teen?"

Jännä verrata tätä raskautta edellisiin tässäkin suhteessa. Esikoistytärtä odottaessa (ennen kuin virallisesti tiesin tytön potkivan masussa) tuntui poikien nimet kauhean vaikeilta keksiä, poikaa kun odotin, ei mielessä ollu yhtään käyttökelposta tytönnimeä! Ja nyt on molemmat olevinaan valmiina jo...

LIIKKEISTÄ: täälläkin eletään aikaa kun liikkeet tuntuu joka päivä, josksus huomaan liikahduksia ihan kesken arkipuuhienkin, eli ei tarvitse enää erikseen pysähtyä kuuntelemaan.Mutta ei niitä tietysti aivan jatkuvalla syötöllä tunnu mullakaan. Yleensä tunnen kuitenki liikettä viimestään illalla ennen nukahtamista.

odotan vaan niin lujaa jo rakenne ultraa...joka on siis vasta 28.4...että kuukausi vielä..

Minjuska 16+0

Vierailija
18/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin kun viestiäsi luen niin meillähän on samana päivänä rakenneultrat!!! Sattuuko vielä lähekkäiset ajat? mulla 12.30.

Aika hauskasti!! Onhan meillä tietysti laskettukin saman päivänä, mutta rakenneuä sattuu 20+4 päivälle molemmilla, olishan se voinu sattua eripäivällekin!

Laitanko kaulaan ison PIIAS kyltin ;)?

Minjuska

Vierailija
19/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Minjuska: paitsi mummo, vanhan kansan ihminen, tulee aina karjalanpiirakoiden, ruisleipien, pikkuleipien ja täytekakun kanssa.. **

Tulispa meitinki mummot tuollaisten tuomisten kera,eikä vaan ootettais että ite värkkäis jotain pöytään!

LIIKKEISTÄ: Ei täälläkään liikkeet tunnu aina samasta paikasta,mutta ovat kuitenkin alkaneet melkein jokapäivä tuntumaan ja välillä tulee oikeen kunnon monotus ;) Mut heti jos ei ala liikkeitä kuulumaan,niin johan on päivä pilalla ja alkaa miettiä ties mitä. :/

Vierailija
20/26 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet oikeassa,

on ihanaa kun toinen tulee tuollasten rotinoitten kanssa, on jotain tarjottavaa vieraille ja koko perheellekin syötävää!

Meilläpäin tuollaset rotinat (Itä-Suomessa) taitaa olla melko yleisiä, tai ovat ainakin ennen olleet. Harmi, jos tuollanen tapa kuolee!

Oonki ite päättäny vakaasti, että koetan aina viedä jotain syömistä ystävilleni rotinoiksi, iha vaan tavan vuoksi :) . Onpahan jotain herkkua sit äidillekin, eikä tarvitse laittaa ite., eikä sellasta pitäs edes kenenkään odottaa vastasynnyttäneeltä äidiltä. Minusta.

Minjuska