Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin salata ettei mies saa tietää minun hakeneen kerran apua sossusta?

Vierailija
15.05.2017 |

Mies ei voi sietää sossupummeja, vaikka olen yrittänyt sanoa ettei sieltä aina pummit haekaan apuja. Mies on syntynyt kultalusikka suussa ja vaikka sanonkin noin on hän ja hänen perheensä tehneet omaisuutensa eteen paljon töitä. Miehellä on lisäksi uskomattoman hyvä tuuri lähes kaikessa ja ihmetteli tavatessamme miten en omista autoa tai ole ostanut asuntoa. Köyhyys ja sossu tulivat esille, kun keskustelimme aiheesta tulevassa anoppilassa ja mies alkoi kysellä miksi en ole tehnyt töitä eräänä talvena. Tekaisin valkoisen valheen ja sanoin miehelle olleeni ulkomaan matkalla tuon ajan ja mies näytti tyytyväiseltä. Inhoan valehtelua enkä ole koskaan aiemmin niin tehnyt tässä pitkässä suhteessa. Tunnen miehen hyvin ja ei hän eikä hänen perhe kumpikaan ole mitään snobeja, mutta arvostavat ahkeruutta. Joskus parikymppisenä jouduin turvautumaan sossuun ja se oli elämäni yksi nöyrimmistä kokemuksista, mutta ainakin opin arvostamaan hyvinvointiyhteiskuntaa ja sen etuja. Nykyisin minulla on vakituinen työ ja olen valmistunut myös yliopistosta. Oletteko te muut joutuneet samaan miehenne kanssa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella ihmettelin, että miten se saisi sen edes selville, mutta tuon solkkauksen ja tekstiseinän jälkeen en enää ihmettelekään.

Vierailija
2/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä vakavampaa suhdetta virittelet, niin pitää olla rehellinen ja kertoa. Se voi olla silmiä avaava kasvukokemus miehellekin tai sitten juoksee lujaa karkuun. Sillähän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätökset lähetetään postissa ja näkyvät kelan sivuilla ja tiliotteessa näkyy mistä rahat on tullut. Eli kerro totuus.

Vierailija
4/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla vaikeeta.

Vierailija
5/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kovin hyvältä teidän parisuhteen tila kun ei tuollaisesta voi puhua.

Vierailija
6/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt enää (eräänä talvena tapahtunut asia) tulisi esille?

Vierailija
7/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se enää mistään saa sitä tietää, kerro jos omaa oloa helpottaa, sittenpähän tiedät jääkö vai lähteekö.

Vierailija
8/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitenkään estää sitä, sossuavustuksethan ovat tunnetusti julkisia...

Vierailija
9/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot löytänyt oikean kokoomushelmen.

Vierailija
10/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko olleet kauan yhdessä, kun toisaalta tästä tulee sellainen mielikuva että olette vasta tavanneet, toisaalta ymmärsin että teillä pitkä suhde?

Miten ihmeessä tuollainen voisi tulla ilmi, en ymmärrä. Toisaalta, en myöskään ymmärrä miten 20 vuotiaana saatu sossuavustus voisi kaataa suhteen tai tehdä kenestäkään pummin.

Vierailija
11/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vaikuta hyvältä suhteelta, jos pitää esittää sellaista ihmistä, jonka toinen hyväksyy. Eikä voi olla oma itsensä.

Vierailija
12/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskeluaikana käynyt sossussa. Eipä ole vielä tullut puheeksi miehin kanssa(20 vuotta yhdessä), vaikka en asiaa salailekaan.

Vierailija
13/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani en tajua miten joillekin voi upota näin surkea provo?!

Vierailija
14/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt enää (eräänä talvena tapahtunut asia) tulisi esille?

Etkö sä nyt avauksesta huomannut, että ap on hupsu lörppö.

Vierailija
15/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistototeamus oli hämmästyttävä.

Vierailija
16/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en tajua miten joillekin voi upota näin surkea provo?!

Mä olen aina ajatellut, että provo on semmoinen, josta provosoituu. Mikä avauksessa provosoi sua ja miksi?

Vierailija
17/18 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko olleet kauan yhdessä, kun toisaalta tästä tulee sellainen mielikuva että olette vasta tavanneet, toisaalta ymmärsin että teillä pitkä suhde?

Miten ihmeessä tuollainen voisi tulla ilmi, en ymmärrä. Toisaalta, en myöskään ymmärrä miten 20 vuotiaana saatu sossuavustus voisi kaataa suhteen tai tehdä kenestäkään pummin.

Yhdessä 3,5 vuotta. En oleta, että mies pääsee käsiksi sossupapereihin ja olen kertonut tästä vanhemmilleni. Toivon, että he eivät kerro asiasta miehelle.

Vierailija
18/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaisi kertoa, ehkä se voisi hieman avartaa hänen maailmankuvaansa. En itse olisi noin jäykän henkilön kanssa suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän