Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi työpaikka R-kioski vai Lidl?

Vierailija
15.05.2017 |

Kokemuksia kehiin. Oon nyt kahen tulen välissä, kiskatyöstä ei kokemusta, kaupalta taas monta vuotta. Kiskalla on vissiin huonot lisät, mutta Lidlissä taas jatkuva kiire. Kiire tosin ei haittaisi, menisivätpä työpäivät nopeammin. Nyt kokemuksia kehiin entiset tai nykyiset Lidliläiset/ärräläiset!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli tosi kiire. Kassalla piti olla tehokas. Työntekijöihin ei luotettu, pomot no, heh. Työ oli fyysistä, maitolavojen siirtelyä yms., mutta kunto nousee, jos ei ole sairauksia. Asiakkaat valittivat ruuhkista yms. Yleensä jonkinmoisen tauon sai pidettyä. Jatkuvasti tuli ylityötä illalla (en muista maksettiinko). Mutta, työtä olisi tarjottu jatkossakin, eikä työ aivan äärettömän kamalaa ollut. Työkaverit olivat kivoja. Sairauspoissaoloista ei urputettu.

Valitsisin näistä Lidlin, koska kioskissa vastuullasi on useampi asia, mitään turvaa ei ole. Jatkon kanssa ei ole mitään varmuutta. Työkavereita ei edes ole, jonka kanssa purkaa. Onko turaajaa poissaoloille, voi tulla kuraa.

Vierailija
22/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl kuulostaa tosiaan paremmalta. Ärrällä kans pitää lisämyydä: Veikkauksen porukoita, erilaisia kamppistarjouksia jne. Toisaalta siihenkin tottuu, mutta entäs jos ei saa myytyä tarpeeksi.. Ihan todella vaikea päätös :/ lisää kokemuksia kehiin!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaisi kyllä itseäni olla R-kiskalla ilta-aikaan yksin työvuorossa. Niissä on ryöstöjä vähän väliä.

Olin noin 10v sitten töissä Helsingin räkäisimmän lähiön ärrällä ja siellä kyllä kuumotti välillä kun kioskiin tuli sisälle miehiä vaan pyörimään ilman ostoaikeita. Onneksi koulutus oli hyvä, eli jos joku aikoo sinulta rahaa ryöstää niin annat kaiken rahan ja röökin yms ryöstäjä pyytää. Ei väitetä vastaan eikä todellakaan juosta perään vaikka pöllisi kaljaa. Sitten kun kassa on ryöstetty, annat ryöstäjän poistua ulos kioskista, lukitset ovet ja painat hätänappia.

Meidän ärrää ei mun aikana ryöstetty, mutta aikoinaan useinkin. Niihin aikoihin oli se keissi kun ryöstäjä lukitsi myyjän pakastearkkuun.

Vierailija
25/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

r-kioskilla ei makseta ylitöistä. jos kiireisen vuoron takia ei ehdi esim siivoomaan se pitää tehä omalla ajalla eikä siitä makseta

Vierailija
26/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl. 3kk olin Ärrällä, ikinä ei päässyt iltavuoroista ajoissa kotiin, kun pitää siivota, tilittää, nollata pelikoneet ja kassat jne. Eikä siitä tietenkään maksettu.

Mulle riitti.

Vierailija
27/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrällä on ihan älytön myyntipainostus. Jokaiselle asiakkaalle pakko tyrkyttää jotain. Taukoja ei voi pitää, yksinoleminen saattaa pelottaa joitakin, riippuu paikasta.

Vierailija
28/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon et mikä ärrä ja onko yrittäjän vai ketjun putiikki.

Vierailija
29/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on työturvallisuus parempi. En voi sen kummemmin avata mutta sen kaikki ainakin näkee itsrkin että Lidlissä on enemmän porukkaa tarvittaessa kun tulee tilanne. Olen itse Lidlissä.

Vierailija
30/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Lidliin. Ei tosiaan tarvii milloinkaan olla yksin töissä. Työnantaja joustaa, jos sattuu menoja, kunhan itsekin joustaa, ja esim suostuu välillä tulla paikkaa, jos sairaslomia muilla. Tauot saa pitää rauhassa, toisin kuin ärrällä. Kiirehän tietysti välillä on kovakin, mutta se ei normimyyjän vika ole. Jos työvuoro venähtää, niin palkka juoksee niin kauan, kuin olet talossa. Vähän tylsää ehkä välillä, kun samat hommat toistuu päivästä toiseen, vaikka on työtehtävien välillä paljon vaihteluakin.

Vierailija
31/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä ei yksintyöskentelyä, eikä myöskään tarvitse hoitaa Postia/Veikkausta/Matkahuoltoa jne samaan aikaan.

Vierailija
32/32 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä