Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iittalan tuotteissa tarrat, aaargh

Tyylitön
15.05.2017 |

Mikä ihme villitys parikymppisillä bloggaajilla on jättää Iittalan laseihin tarrat? Pyrkivätkö he tällä mainostamaan, että on "vara ostaa Iittalaa"? Todellisuudessa he tekevät itsestään naurunalaisia jättämättä Iittalaan tarrat.
Esim N. Vilenin postauksissa näkyy usein viinilaseissa Iittalan muovitarrat, ja niin näkyy hyvin monella muullakin samaan kategoriaan lukeutuvilla bloggaajilla.
Onko teillä muillakin tarrat Iittalan tuotteissa!?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin myös muutama vuosi sitten 3x tusinan Essence-laseja. Entisistä tarrat lähti helposti, mutta tuossa jossain vaiheessa on ne on ilmeisesti liimattu jollain erilaisella liimalla, kun niitä ei saa irti millään!!! Ei auta liotus, ei hankaussieni ja rakennekynsillä ei voi raaputtaa, joten luovuin koko hommasta ja jätin ne paikalleen. Tervetuloa vaan kylään testaamaan, että saattuuko tarrallainen lasi juuri sinun kohdallesi ;)

Minä ostin myös vasta Essence-laseja ja tarrat lähtivät aivan yhtä helposti, kuin aiemminkin? Selityshän se on tuokin..

Vierailija
22/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jättävät myös muut tarrat ja laput vaatteisiin ja muihin tavaroihin,

Tämä! :D

Juu, en mina irrota vaatteistakaan kuin hintalaput. Kyllä lacosten krokotiili on rinnassa ja muidenkin merkkien merkit näkyvissä, jos sellaisia on. Pitäiskö nekin repiä irti?

Nyt taas meni niin ohi aiheesta. Totta kai ommeltujen tms merkkien kuuluukin tuotteessa olla. Jätätkö myös esim pikkuhousuihin tai bikinialaosiin haaravälissä olevan muovisen hygieniasuojan paikoilleen? Näitä voisi jo verrata Iittala-tarroihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan jos lähtee helposti, en jaksa kiinnostua aiheesta enempää. i-tarrat ym lähti nätisti mutta jumankekka ne hintalaput missä on hälytin samassa. ei saakeli!! hirvee liimamönjä kulhonpersiissä vieläkin vaikka lillutan kuinka. yök. 

mutta voidaanhan me tässä kauhistella ja seläntakana naureskella muitten ihmisten järkyttäville tavoille lisää. joku ei pese autoaan joka kuukausi ja tiedän yhden joka lanttaa huuhteluaineen. siis wooot? 

kamoon. mitävälii. 

Vierailija
24/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä köyhää nakertaa

Iittalahan on todella niin kallista, että sillä kannattaa leuhkia :D

Vierailija
25/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä noloa, kun jossain kivituikussakin on jätetty se ruma tarra paikoilleen.

Meillä on ainakin ollut Teemaa arkikäytössä siitä saakka, kun omilleni muutin. En mä mitään tarroja jättäisi juhla-astioihinkaan.

Vierailija
26/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en mina irrota vaatteistakaan kuin hintalaput. Kyllä lacosten krokotiili on rinnassa ja muidenkin merkkien merkit näkyvissä, jos sellaisia on. Pitäiskö nekin repiä irti?

Nyt taas meni niin ohi aiheesta. Totta kai ommeltujen tms merkkien kuuluukin tuotteessa olla. Jätätkö myös esim pikkuhousuihin tai bikinialaosiin haaravälissä olevan muovisen hygieniasuojan paikoilleen? Näitä voisi jo verrata Iittala-tarroihin

Just. Se tarra on kylläkin myös designia, sillä sen on Timo Sarpaneva suunnitellut. (Googlaa jos/kun et tiedä kuka hän on)

Vierailija
27/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama asia. Jos Iittalan tarrat olisi tarkoitettu pysyviksi, ne olisi leimattu samalla tavalla kuin Arabian lautaset.

Vierailija
28/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin myös muutama vuosi sitten 3x tusinan Essence-laseja. Entisistä tarrat lähti helposti, mutta tuossa jossain vaiheessa on ne on ilmeisesti liimattu jollain erilaisella liimalla, kun niitä ei saa irti millään!!! Ei auta liotus, ei hankaussieni ja rakennekynsillä ei voi raaputtaa, joten luovuin koko hommasta ja jätin ne paikalleen. Tervetuloa vaan kylään testaamaan, että saattuuko tarrallainen lasi juuri sinun kohdallesi ;)

Minä ostin myös vasta Essence-laseja ja tarrat lähtivät aivan yhtä helposti, kuin aiemminkin? Selityshän se on tuokin..

Niin minäkin ostin juomalaseja vasta ja tarrat lähti helposti. Nuo kolme tusinaa ostin jo 3 - 4 vuotta sitten ja ne per---leet ei lähde millään!

Mulla on kyllä kaapissani sarja ns. parempia laseja 60 - 70 luvuilta (osa peritty, osa kerätty kirpparilta), joten noilla essenceillä ei ole käyttöarvoa, jos ajattelit että tarrojen tarkoituksena on jotenkin osoittaa varallisuutta jne. Esimerkiksi noissa essenceissa se iittalan merkki on kaiverrettuna siinä jalassa, joten sen kyllä löytää ilman tarraakin.

Vierailija
29/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta olen saanut tarrat todella helpolla pois, mutta osasta ei lähtenyt millään. Sain ottaa ne tarroineen käyttöön ja pesin aina astiksessa ja tosi kauan meni, et irtosivat.

En nyt oikein usko, että kukaan bloggari pitää tarrat paikoillaan sen takia, että ne ovat jotenkin erikoisia tai kalliita. Joka toisen huushollissa on Iittalaa, tarroilla tai ilman.

Vierailija
30/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarrat pois astioista, tietenkin. Kun sen tekee ennenkuin astiaa kastelee, lähtee yleensä helposti. Ja jos on tymäkämpää liimaa, herken lämmitys föönillä ja johan irtoaa.

Vierailija
31/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle oo tullut ainakaan mieleenkään, että ne pitäis ottaa oikein tarkoituksella pois. Irtoavat omia aikojaan sitten jos irtoavat, mitä väliä. En tiennyt että joku näkee niistäkin vaivaa.

Vierailija
32/32 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan ainakin käyttötavaroista tarrat irti, jos ei joku kylässäkävijä tunnista iittalan lasiksi, niin olkoon tunnistamatta. Ja ei tosiaan oo mikään iittalan kuppi hyvätuloisen merkki, jakaahan ne kaupoissakin niitä tuikkukippoja ilmaiseksi, jos parikertaa käy ostamassa yli 20€:lla. Luulis opiskelijoilla ja työttömilläkin olevan varaa. Ja sitäkös ihmiset on ihmetelleet, kun on kaapissa muitakin laseja kun iittalan. Miks et laita pois??? No, kun ne on minun laseja, minun kaapissa ja minä niitä käytän, niin saan kai siellä säilyttää mieleisiäni astioita?