Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette kunnioita työpaikan siivoojaa?

Vierailija
15.05.2017 |

Olen ollut kuukauden nyt kokopäiväisenä siivoojana. Minä siivoan toimistot ja hallin ja lisäksi keitän kahvit. Ja olen huomannut, että täällä osa on ihan hemmetin törkeitä minua kohtaan! Esittäydyin toimiston työntekijöille tullessani ihan kätellen, ja osa heistä ei selvästi olisi edes halunnut kätellä minua. Tuijottivat kättä kuin olisin joku spitaalinen, jonka kosketuksesta käsi irtoaa. Jotkut ovat todella mukavia ja moikkaavat iloisesti mulle takaisin ja juttelevat niitä näitä. Ja ennen kaikkea antavat mulle tilaa tehdä työni kunnolla.

Sitten on ne toiset, jotka eivät tervehdi koskaan, vaikka iloisesti toivotan huomenet. He ryhmittyvät roskakorien ympärille etten varmasti pääse ottamaan roskia pois. Kun kysyn, saanko tulla ottaan roskat pois, tokaisevat vain että joo ja antaa pienen pienen tilan mistä sitä roskakoria ei saa. No ei auta kuin jättää noissa tilanteissa vaan roskat sinne ja ottaa toiste. Sitten valitetaan kun roskiksia ei tyhjennetä. He myös sinkoavat suoraan nenäni edestä vessaan kun olen juuri sinne astumassa siivoamaan ja sitten joudun odottelemaan viisi minuuttia että pääsen putsaamaan paskaraidat pöntöstä. Tuntuvat myös roiskivan tahallaan saippuaa peileihin ja viskovat ruokalassa tähteitä lattialle. Ja valittavat jos on siivottu huonosti. Tää on ihan käsittämätöntä. Ja vielä kaiken huippuna katsovat mua kuin kiloa paskaa, kuin itse olisivat mua parempia vaikka käyttäytyvätkin kuin pikkukakarat. Minä kuitenkin raadan paskalla palkalla (jolla hädintuskin tulen edes toimeen), joka päivä että heillä on puhdas ja hygieeninen työympäristö.

Te, jotka noin teette, MIKSI IHMEESSÄ???

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siivooja tulee kaksi kertaa viikossa keskeyttämään työntekoni toimistossani, yleensä olen puhelimessa tai yritän keskittyä kirjoittamaan dokumenttia. Ei paljoa kiinnosta alkaa väistelemään moppia.

Tuuleeko siellä korkeuksissa, josta alennut katselemaan siivoojaa?

Vierailija
22/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä ottaa siivoojalla koville:D no täällä on hyvä aukoa päätään mut luutun varressa ollaan hissukseen. Hyvää kesää hiirulaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siivooja tulee kaksi kertaa viikossa keskeyttämään työntekoni toimistossani, yleensä olen puhelimessa tai yritän keskittyä kirjoittamaan dokumenttia. Ei paljoa kiinnosta alkaa väistelemään moppia.

Silloin kannattaa sopia siivojan kanssa erikseen, milloin on sinulle sopiva aika tulla siivoamaan, kuten esimerkiksi tiistaisin ja perjantaisin sinun lounasaikaasi. Ei tarvitse sitten kiukutella passiivis-aggressiivisesti, kun toinen tekee työtään.

Miksi siivoojalle kiukutellaan työnantajan päätöksestä? Ilta-, yö- tai viikonloppulisillä se siivooja tulee siivoamaan, kun talo on muuten tyhjä. Se on helpompaa ja mukavampaa myös itse siivoojalle. Se, että teillä siivojaa käy päiväsaikaan kertoo vain sen, että työnantajasi ei halua maksaa lisiä. Kiukuttele siis sille pomolle äläkä siivoojalle.

Ja jos talo on yhtään isompi, se siivojaa ei muuten todennäköisesti tule siivoamaan juuri sinun toimistoasi nimenomaan lounasaikaan, vaikka pyytöisit. Ensinnäkin kukaan ei lähtökohtaisesti halua, että omaa toimistoa siivotaan, kun on itse siellä ja kaikki syövät lounaasnsa about samaan aikaan. Toiseksi, siivoojalla on kohteen mukaan mitoitettu työaika ja siinä pysyy olemalla järjestelmällinen ja ripeä. Randomtoimistoissa randomaikaan ramppaaminen ei yleensä ole kumpaakaan. Eli alempaan neuvoon ei kannata tarttua.

Vierailija
24/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää edes, että minkätyyppisen alan firmassa olet töissä?

Se antaisi jo jonkinlaisen vihjeen työntekijöiden käytöksestä.

No en nyt haluaisi alkaa hirveästi tästä jauhamaan, mutta se kertookin kaiken olennaisen, että olen metallialan firmassa...

Vierailija
25/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Eipä nekään näytä mua mitenkään ihmeemmin "kunnioittavan". Katsovat kun halpaa makkaraa kun kävelen ohi.

Vierailija
26/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Eipä nekään näytä mua mitenkään ihmeemmin "kunnioittavan". Katsovat kun halpaa makkaraa kun kävelen ohi.

Ikävää, että teille on sattunut tuollaisia nirppanokkia. Mutta sehän se perseestä on, kun itse on ystävällinen ja iloinen, ja tekee ahkerasti ja tervehtii muita. Ja sitten kohtelu on tollaista, mitä kirjoitin. Olisiko hauskaa?

Vierailija
27/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kunnioitin siivoojia. Heti huomasi, jos oli poissa eikä ollut sijaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän