Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistraatissa vihkiminen - minkälaista?

Vierailija
15.05.2017 |

Kertokaahan palstalaiset mitä kaikkea tapahtuu maistraattivihkimisessä?

Pari vkoa etukäteen esteettömyystodistus pitää ilmeisesti hakea, pitääkö se olla mukana? Pitääkö maistraatissa käydä virka-aikaan? Onko kukaan teistä mennyt salaa perheeltään naimisiin?

Miten olette pukeutuneet maistraattivihkimiseen, siis vihkiparina? Tai miksei vaikka vieraanakin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatin sivuilta löytyy vihkikaava, jos pari ei toivo muuta niin tilaisuudessa lausutaan tuo ja aikaa menee noin 2 min :D

Esteettömyystodistuksen voi tilata kotiin tai suoraan maistraattiin, me otettiin kotiin ja vietiin mukanamme, pitää siis olla mukana vihkimisessä. Jos tarvitsee todistajat maistraatin puolesta, niin ainakin Helsingissä vain ma-to oli tämä mahollista, perjantaisin piti olla omat todistajat. Maistraatin sivuilta voi myös varata vihkiajan, virka-aikaan osuu kaikki vaihtoehdot. Meillä oli muistaakseni perjantai klo 13.

Meillä miehellä oli tumma puku ja minulla valkoinen kotelomekko. Vierailla oli melko rennot mutta siistit vaatteet.

Vierailija
2/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihkimista ja raikkaita voileipiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaista mitä te itse haluatte. Nopeimmassa tapauksessa virka-aikaan 2 minuutin seremonia, todistajat virastosta. Tai voitte kutsua vihkijän juhlapaikalle ja pitää vaikka 300 hengen juhlavat häät.

Vierailija
4/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte sen "nyt voitte suudella" -osuuden, ni muistakaa pyytää se vihkikaavaan mukaan. Se ei kuulu siihen ja me tajuttiin vasta jälkikäteen, että hei, me ei pussattu ollenkaan! :-( :-D

Vierailija
5/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan morsiuspuku ja miehellä tumma puku. Ihan juhlavaahan se onkun niin halutaan. Ihan kiva tilaisuus, meillä oli parisenkymmentä vierasta.

Vierailija
6/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko mennä nimenomaan maistraatissa naimisiin? Vai onko se vain siksi koska ette kuulu kirkkoon ja ette voi mennä kirkossa naimisiin? Me ei kuuluttu kirkkoon, mutta maistraatti tuntui ankealta virastovaihtoehdolta. Otettiin käräjätuomari vihkimään meidät juhlapaikan (maatila) pihan huvimajassa pimeällä talvella. Koristeltiin piha ja maja lyhdyillä, ulkotulilla, jouluvaloilla. Ei haitannut vaikka ensilumet suli ennen häitä ja satoi räntää...

Vierailija
7/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mekko ja miehellä puku. Seremonia oli lyhyt mutta meillä oli siihen lisäksi yksi kappale jonka kuuntelimme tabletilta. Me kyllä pussattiin mutta en muista oma-aloitteisesti vai vihkijän neuvosta. Kaksin oltiin, salaa kaikilta mentiin naimisiin. Se oli upea päivä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi