Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette kunnioita työpaikan siivoojaa?

Vierailija
15.05.2017 |

Olen ollut kuukauden nyt kokopäiväisenä siivoojana. Minä siivoan toimistot ja hallin ja lisäksi keitän kahvit. Ja olen huomannut, että täällä osa on ihan hemmetin törkeitä minua kohtaan! Esittäydyin toimiston työntekijöille tullessani ihan kätellen, ja osa heistä ei selvästi olisi edes halunnut kätellä minua. Tuijottivat kättä kuin olisin joku spitaalinen, jonka kosketuksesta käsi irtoaa. Jotkut ovat todella mukavia ja moikkaavat iloisesti mulle takaisin ja juttelevat niitä näitä. Ja ennen kaikkea antavat mulle tilaa tehdä työni kunnolla.

Sitten on ne toiset, jotka eivät tervehdi koskaan, vaikka iloisesti toivotan huomenet. He ryhmittyvät roskakorien ympärille etten varmasti pääse ottamaan roskia pois. Kun kysyn, saanko tulla ottaan roskat pois, tokaisevat vain että joo ja antaa pienen pienen tilan mistä sitä roskakoria ei saa. No ei auta kuin jättää noissa tilanteissa vaan roskat sinne ja ottaa toiste. Sitten valitetaan kun roskiksia ei tyhjennetä. He myös sinkoavat suoraan nenäni edestä vessaan kun olen juuri sinne astumassa siivoamaan ja sitten joudun odottelemaan viisi minuuttia että pääsen putsaamaan paskaraidat pöntöstä. Tuntuvat myös roiskivan tahallaan saippuaa peileihin ja viskovat ruokalassa tähteitä lattialle. Ja valittavat jos on siivottu huonosti. Tää on ihan käsittämätöntä. Ja vielä kaiken huippuna katsovat mua kuin kiloa paskaa, kuin itse olisivat mua parempia vaikka käyttäytyvätkin kuin pikkukakarat. Minä kuitenkin raadan paskalla palkalla (jolla hädintuskin tulen edes toimeen), joka päivä että heillä on puhdas ja hygieeninen työympäristö.

Te, jotka noin teette, MIKSI IHMEESSÄ???

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaista. Ei ainakaan meidän firmassa ole noin, me olemme kaikki yhtä.

Kerro firman nimi, jospa osaavat hävetä.

Vierailija
2/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin itse siivoojana työskennellessä, että siivooja on työpaikalla välttämätön paha. Siivoojan olemassaoloa ei haluta noteerata, paitsi silloin, kun on jotain valittamista. Eikä sille oikein voi mitään, se on vaan monesti huomaamatta omaksuttu tapa, josta ei kannata ottaa itseensä.

Itse halusin yleensä siivota kohteita, joissa pystyi siivoamaan toimistoaikojen ulkopuolella, kun silloin ei tarvinnut tuntea, että on koko ajan jonkun tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset itsellänikin, kun olin toimistosiivoojana. Muutama mukava tyyppi, osa jopa kiitti erikseen siivouksesta ja loput pelkkää haukkumista. Epäkiitollisin työ mitä olen tehnyt. Jaksamista töihin Ap !

Vierailija
4/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut pitkää tekstiäsi(vielä), mutta minä kunnioitan työpaikan siivoojaa, kuten kaikkia muitakin. Sellaisia ihmisiä en kunnioita, jotka ovat erittäin laiskoja työntekijöitä..

Moikkaan aina meidän työpaikan siivoojaa, ja ainakin aluksi hän näytti hieman hämmästyneeltä :D

T.M25

Vierailija
5/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on huono kasvatus, eivätkä ole älynneet kehittää itseään aikuisenakaan.

En kyllä itsekään varmaan ymmärtäisi antaa tilaa esim. roskisten tyhjentämiselle, koska en ole ikinä työskennellyt siivoojana, mutta aika jännä jos ei pyydettäessäkään siirrytä. Koita asettua tilanteen yläpuolelle, ongelma ei ole sinussa, vaan heissä, mutta et oikein voi muuta kuin hyväksyä tilanteen. Aina voit naureskella ihmisten huonoille tavoille mielessäsi.

Vierailija
6/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siivoojana korkeasaaren paviaanihäkissä?

Ei meillä ainakaan ole tuollaista. Tosin ei ihan hirveästi jaksa innostua uusista siivoajista. Siivous on ulkoistettu ja parhaimmillaan siivoojat ovat vaihtuneet viikottain. Nyt on kyllä ollut sama siivooja jo pari vuotta.

Vierailija
7/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat vain kusipäitä, siinä vastaus.

Vierailija
8/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kättelit kaikki työpaikan noin 1000 muuta työntekijää? Muuten kun en keksi, missä työpaikassa palkataan kokopäiväinen siivooja.

Vierailija
9/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siivooja tulee kaksi kertaa viikossa keskeyttämään työntekoni toimistossani, yleensä olen puhelimessa tai yritän keskittyä kirjoittamaan dokumenttia. Ei paljoa kiinnosta alkaa väistelemään moppia.

Vierailija
10/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä jaloissa pyörivä wt-siivoojaa, miksi ne ei siivoa vaikka illalla/yöllä kun toimisto on kiinni, niinpä.

Vierailija
11/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kättelit kaikki työpaikan noin 1000 muuta työntekijää? Muuten kun en keksi, missä työpaikassa palkataan kokopäiväinen siivooja.

"Esittäydyin toimiston työntekijöille tullessani ihan kätellen, ja osa heistä ei selvästi olisi edes halunnut kätellä minua."

Meinaat, että siellä toimistossa työskenteli 1000 työntekijää?

Vierailija
12/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totesin itse siivoojana työskennellessä, että siivooja on työpaikalla välttämätön paha. Siivoojan olemassaoloa ei haluta noteerata, paitsi silloin, kun on jotain valittamista. Eikä sille oikein voi mitään, se on vaan monesti huomaamatta omaksuttu tapa, josta ei kannata ottaa itseensä.

Itse halusin yleensä siivota kohteita, joissa pystyi siivoamaan toimistoaikojen ulkopuolella, kun silloin ei tarvinnut tuntea, että on koko ajan jonkun tiellä.

Olen todellakin kuin ilmaa välillä. Onneksi toimistot ehdin siivoamaan ennen muiden tuloa sinne, mutta hallissa en välty koskaan muilta. Kai minä sitten heille olen sitä ihmisten pohjasakkaa, olkoon näin.

Vierailija
13/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siivooja tulee kaksi kertaa viikossa keskeyttämään työntekoni toimistossani, yleensä olen puhelimessa tai yritän keskittyä kirjoittamaan dokumenttia. Ei paljoa kiinnosta alkaa väistelemään moppia.

Silloin kannattaa sopia siivojan kanssa erikseen, milloin on sinulle sopiva aika tulla siivoamaan, kuten esimerkiksi tiistaisin ja perjantaisin sinun lounasaikaasi. Ei tarvitse sitten kiukutella passiivis-aggressiivisesti, kun toinen tekee työtään.

Vierailija
14/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää edes, että minkätyyppisen alan firmassa olet töissä?

Se antaisi jo jonkinlaisen vihjeen työntekijöiden käytöksestä.

Vierailija
15/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä jaloissa pyörivä wt-siivoojaa, miksi ne ei siivoa vaikka illalla/yöllä kun toimisto on kiinni, niinpä.

Olisin mielelläni siivonnut iltaisin, kuten moni muukin tuntemani siivooja, mutta asiakkaat eivät halunneet maksaa iltalisiä. Kannattaa siis maksaa vähän enemmän, jos haluaa olla rauhassa.

Vierailija
16/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano siivoojalle ettei tarvitse tulla ja saat jatkaa töitä rauhassa. Voit sitten siivota itse kun se sinulle sopii :)

Vierailija
17/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esittäydyin toimiston työntekijöille tullessani ihan kätellen, ja osa heistä ei selvästi olisi edes halunnut kätellä minua."

Meinaat, että siellä toimistossa työskenteli 1000 työntekijää?

Sitähän minäkin. Ja tolle ihmettelijälle vastaukseksi, että toimistossa on yhteensä 8 henkilöä töissä. Ei paha rasti olla kohtelias ja esittäytyä ihan henkilökohtaisesti.

Vierailija
18/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istu sitten pölyn keskellä jos et osaa tallentaa dokumenttia tai avata suutasi.

Vierailija
19/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosiivoojana 18-vuotiaana yhden kesän ja kun kumarruin roskia tyhjäämään, vanhat limaiset ukot läpsivät perseelle "tuletkos typy meillekin siivoamaan, voin luontovisalla maksaa, heh heh * röhkivää naurua *

Ei enää ikinä.

Vierailija
20/27 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin mielelläni siivonnut iltaisin, kuten moni muukin tuntemani siivooja, mutta asiakkaat eivät halunneet maksaa iltalisiä. Kannattaa siis maksaa vähän enemmän, jos haluaa olla rauhassa.

Ei oletkin vain ahne siivoja onneksi avaukseksi on aukaissut silmäsi ja tiedät paikkasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan