Avoparin asunnon osto
Tilanne on tällainen. Ollaan asuttu miehen kanssa yhteisessä vuokra-asunnossa kuusi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Minä sain vakituisen työpaikan tammikuussa. Mieskin on vaan töissä määräaikaisilla sopimuksilla. Haluan ostaa oman asunnon kun mulla on nyt vakituiset toimeentulot. Mies haluaisi ostaa mun kans yhdessä, mutta enhän mä sellaisen kans voi ostaa jolla ei oo vakituloja. Mitä tekisitte mun tilanteessa?
Kommentit (6)
No miksi ette voisi ostaa? Erilliset lainat ja erilliset osuudet asunnosta. Kumpikin lyhentää sitten omia lainojaan.
itse olin työtön ku otettiin eka asuntolaina, miehellä oli tulot 1500e, nyt otettiin lainaa 180 000 e vaikka oli lyhyt määräaikaisuus (nytkin olen työtön) ja mies tienaa 2100e, hienosti pärjätty aina. pankki ei vaadi kuin että jommalla kummalla säännöllinen tulo ja sellaiseksi riittää ihan työttömyystukikin.
Älkää ainakaan lapsia hankkiko, perhe-elämästä tulee vaikeeta jos jokaisen pitäisi pärjätä omillaan mutta kuitenkin yhteiskunta olettaa että perheenjäsenet tarvittaessa elättää toisiaan
Enhän minä ala sen velkoja makseleen. Mun periaate on että jokainen pärjätköön omillaan.
ap
miehellä vakityö, mulla määräaikainen. Silti asunto on ostettu molempien nimiin, samoin laina on molempien nimissä. Eikä ole ollut ongelmia.