Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies epäavarma tunteistaan 3 kk tapailun/seurustelun jälkeen - annanko olla?

Vierailija
15.05.2017 |

Eli olen tapaillut erästä miestä noin 3 kk, en ole varma onko tämä nyt sitten jopa seurustelua ei olla sovittu tarkemmin. Kun näemme mies on tosi ihana haleja ja pusuja on paljon, huomioi, puhuu tulevaisuudesta ja olen tavannut hänen kavereitakin. Mies pitää yhteyttä ja haluaa nähdä ja meillä on mukavaa yhdessä.

Ongelma on kuitenkin alusta asti ollut se, että mies ei ole ollut varma onko hänen tunteensa riittävän voimakkaita. Hänellä ei ole ollut vakavia suhteita (ikää yli 35), mutta kuulemma on miettinyt, kun tässä ei ole nyt ollut sitä alkuhuumaa, mitä joskus nuoruuden ihastuksissa on ollut. Nyt olemme olleet tämän miehen kanssa siis pitkään ystäviä, ennen kuin suhde alkoi jotain tunteetkin on edennet rauhallisesti.
Kysyin tyytyykö hän nyt vaan minuun, koska ei ole muutakaan. Kuulemma ei, koska huonon suhteen olisi saanut aikaisemminkin.

Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella, teot ja sanat ovat nyt tosi ristiriitaisia, ja vieläpä "väärin päin". Yleensähän tulee sanoja mutta ei tekoja, nyt taas teot viestivät vakavammasta, mutta puhuu epävarmudesta. Mitä ihmettä teen? Kannattaako vaan luovuttaa ja etsiä miestä joka oikeasti on varma tunteistaan? Vai odotella vielä?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu kokemus miehen kanssa, joka halusi etenee rauhallisesti ja katsoa. Itsekin aloin tottumaan rauhalliseen tahtiin (jota en ole tehnyt koskaa, kun aloin seurustelemaan vanhoissa parisuhteissa liian nopeasti) me molemmat ollaan koettu mitä on tapahtunut menee liian nopeasti yhteen, sitten parisuhteet ovat loppuneet heti. Me puhuimme meidän parisuhteesta tässä ei mennä häpäilevästi, siksi etenimme hitaasti koska olimme kuitenkin erinlaisia aikasemmat parisuhteeni ovat loppunut jos riitelin jonkun kanssa. Me riitelimme alku vaiheessa mitättömistä syistä ja nyt olemme tottuneet toistemme luonteeseen, tapoihin ja käytökseen että ei turhaa edetty rauhallisesti, koska nyt tiedostamme mitä ei sanota tai tehdä ettei toiselle tuu pahaa mieltä. Mun aikasemmissa parisuhteissa on jätetty siksi, kun olin mustasukkainen ja omistushaluinen tässä parisuhteessa on "läheltä piti" tilanteita olisimme erottu mun mustasukkaisuudesta. Mieheni on kestänyt vaihtelevan mielentiloista huolimatta kärsivällisesti ja antanut anteeksi useasti mikä vähä hävettää... Olemme nyt 2vuotta oltu yhdessä käyty ylä ja alamäkeä molemmin puolin, mutta nyt huomaan oli hyvä idea että rauhassa edettiin koska huomaan lopputuloksen tästä emme enään kinastella turhista asioista ollaan opittu puhumaan avoimesti ja näytetty toinen on toiselle tärkeä. Ihme että mieheni on jaksanut katella omaa käytöstäni, vaikka kiukuttelin kuin pikkulapsi silti mieheni on puhunut järkeä ja sanonut mikä on oikein tai väärin. Toisen kuuntelu ja kunnioitus on hyvä merkki, kuin jatkaa samaa oravan pyörää... Yksikään mies ei ole jaksanut mun oikukasta käytöstäni pitkään, siksi alussa aloin pelkämään näyttämään mun huono puolta miehelleni. Nyt olen "viisastunut" toinen on antanut anteeksi ja jatkettu kuitenkin vaikka ollut vaikeaa

Vierailija
42/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsithan jo ongelman aloituksessasi:

"Ongelma on kuitenkin alusta asti ollut se, että mies ei ole ollut varma onko hänen tunteensa riittävän voimakkaita. Hänellä ei ole ollut vakavia suhteita (ikää yli 35), mutta kuulemma on miettinyt, kun tässä ei ole nyt ollut sitä alkuhuumaa, mitä joskus nuoruuden ihastuksissa on ollut."

Mies ollut koko elämänsä enemmän tai vähemmän sinkkuna -> luulee että 3 kk seurustelun jälkeen pitäisi olla Hollywood-rakkautta ja hullaantumista -> vertaa aikuisiän parisuhdetta 15v. hormonihöyryihastuksiinsa, aivan kuin ne olisivat sitä "tosirakkautta".

Ongelma on siis se, että miehellä epärealistiset odotukset suhteilta minkä vuoksi on varmaan pysynyt sinkkuna noin pitkälle iälle - sitä täydellistä sukkia pyörittävää "rakkautta" kun ei teinivuosien jälkeen ole kohdalle sattunut. Koska sehän ei ole rakkautta vaan ihastusta, ja tämän tuokin mies tietäisi tuossa iässä jos olisi jäänyt suhteita kokeilemaan pidemmäksi aikaa kuin pariksi kuukaudeksi. Mutta todennäköisesti hylkää naisen yksi toisensa jälkeen kun ei jää odottamaan aidon rakkauden kehittymistä ajan kanssa, vaan odottaa sitä tarjottimella tuotua täydellistä versiota, mitä tuskin on olemassakaan.

Tuollaista tapahtuu kun ihmiset eivät saa kokemuspohjaa siitä mitä aito, kestävä rakkaus on. Tuli kyllä itsellä mieleen että miehen on pakko olla yh-perheestä ja/tai välit vanhempiin aina ollut etäiset ja rakkaus ehdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tunteet ratkaisee tässä, tunnetko itse tarpeeksi miestä kohtaan, tuntuuko hän oikealta, elämäsi rakkaudelta. Naiset helpommin ajattelee mitä mies ajattelee ja tuntee ja jotenkin sivuuttaa omat tunteensa. Anna miehen vastata omista tunteistaan ja teoistaan, tee itse samoin.

Jos lähdet semivahvoilla tunteilla tähän suhteeseen niin menetät mahdollisuuden isoon rakkauteen jonkun toisen kanssa. Mikään ei takaa että kuitenkaan kohtaat vahvemman rakkauden. Itse erosin, löysin toisen suhteen, eikä kummatkaan miehet olleet ihan mitä halusin, lopetin toisenkin suhteen. Ollaan sitten yksin, hyväksyin ja kohtasinkin elämäni rakkauden ja nyt kaikki on hyvin. Elämä on täydempää kun löysin minun mieheni, ihmiseni, olen joka päivä kiitollinen, onnellinen.

Mikään ei takaa vahvistuuko teidän suhde vai ei, itse luottaisin vain omaan tunteeseeni, olisinko tämän ihmisen kanssa loppuelämäni. Vähempään en ainakaan minä tyydy, kaikki tai ei mitään, kiitos.

Aika monella miehellä muuten tuo temppuilu onnistuu, tällä viikolla olet rakas, ihana, yhteinen elämä ja seuraavalla viikolla ei, en tunnekaan mitään sinua kohtaan. Joten miehen tunteisiin, sanoihin luottaminen kannattaa varmentaa katsomalla pintaa syvemmälle. En tiedä miksi näin on, yrittäisivätkö he heittäytyä suhteeseen mutta huomaavat ettei sitä tule mitään vai ovatko he tunteidensa tuuliviirejä vai puuttuuko heiltä kosketus tunteisiinsa ja pohtivat tilannetta yksikseen vai pitääkö saalistaa monta naista ja kokemusta. En tiedä, en ole itse yrittänyt rakentaa suhdetta tällaisen miehen kanssa.

Vierailija
44/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en menisi vähättelemään vahvaa tutustumisen aikana syntyvää rakkautta. Itse yritin jarrutella mieheeni tuntemaa rakkaushyökyaaltoa ja turhaan, se oli niin voimakas tunne ja 40 vuoden kypsässä iässä. Nyt ollaan oltu 10 vuotta naimisissa ja tunne on muuttunut varmemmaksi, mutta rakkaus on vahva edelleen. Ihastumista oli alussa, hakemista, ujoutta joo joo mutta rakkauden tunnistin heti, mahdollisuuden rakkauteen, tämä on minun mieheni. Sanon siis pyh vähättelijöille, se, että itse ette ole tähän tunteeseen törmänneet tai usko sen olemassaoloon niin ei tee siitä epäaitoa tai olematonta.

Vierailija
45/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ongelmahan on juuri se että omat tunteet on olleet vahvoja. Ottakai epäilyksiäkin on ollut jne, varsinkin kun olen edellisissä suhteissa myös joutunut pettymään. Mutta toki tuo vaikuttaa omiinkin tunteisiin, että toinen on koko ajan noin epävarma.

Ja tuntuu niin raastavalta kun yhdessä olo on kuitenkin niin mukavaa. Tuntuu niin käsittömättömältä, miksi joku mies haluaa olla mussa koko ajan kiinni kun nähdään (en nyt tarkoita seksiä pelkästään), haluua olla vierekkäin, halailla ja silitellä. Puhuu yhteisistä suunnitelmista, lomista, kyselee missä haluaisin asua (hänen kanssaan). Ja sitten yhtäkkiä tulee pommi, ettei tiedä onko tunteet riittävän vahvoja.

Tavallaan tuntuu että olen sellaisessa välitilassa, haluaisin mennä eteenpäin, mutta jarruttelen omiakin tunteita. Miehellä ei siis ole ollut aikaisemmin lainkaan seurustelusuhteita, ainoastaan yhden illan juttuja.. ap

Vierailija
46/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uutta mutta pidä nykyistä varalla. Jos löydät paremman, sano nykyiselle, että päästät hänet vapaaksi.

Vierailija
47/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa pelimieheltä. Ei tavismiehellä ole historiassaan vain yhdenillanjuttuja..

Vierailija
48/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minun exäni :P Olin hänen ensimmäinen tyttöystävänsä, mutta sitten häntä alkoi ahdistamaan kaikki ja suhde loppui. Myöhemmin otti vielä yhteyttä minuun, mutta en ollut enää fiiliksissä.

Vierailija
49/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa pelimieheltä. Ei tavismiehellä ole historiassaan vain yhdenillanjuttuja..

No ei se pelimies kyllä ole, sen tiedän varmuudella. Noita yhden illan juttujakin on siis ollut vähän, varmaan alle kymmenen..

Vierailija
50/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se pelimies kyllä ole, sen tiedän varmuudella. Noita yhden illan juttujakin on siis ollut vähän, varmaan alle kymmenen..

Miten voit olla ihan 100 % varma?

Vierailija
51/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla ihan 100 % varma?

No 100 % ei tietenkään, mutta aika hyvin hänet kyllä tunnen. Ollaan siis tunnettu kyllä monta vuotta, tapailu on tuoreempi juttu.

Vierailija
52/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla koko jutun

Vierailija
53/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusprinsessaharhat. Taas on ne harlekiinikirjat luettu ja sinkkuelämää-sarja katseltu dvd-bokseilta moneen otteeseen.

Mitä tuo tarkoittaa?

Sitä että naisilla pitää olla elokuviakin suurempaa rakkautta, huikeaa ilotulitusta, ritareita valkoisilla ratsuillaan ja disney-prinsessan elämää, että "rakkaus on aitoa". Lisäksi jauhatte ihan itse parisuhteenne atomeiksi, ei niitä enää siinä vaiheessa kasaan saa.

Huomasitko ollenkaan, että tässä tarinassa se oli se mies, ei ap nainen, joka oli niissä prinsessaharhoissa?

Vierailija
54/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nyt lähinnä itkemässä.. on niin pettynyt olo.

Vierailija
55/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusprinsessaharhat. Taas on ne harlekiinikirjat luettu ja sinkkuelämää-sarja katseltu dvd-bokseilta moneen otteeseen.

Mitä tuo tarkoittaa?

Sitä että naisilla pitää olla elokuviakin suurempaa rakkautta, huikeaa ilotulitusta, ritareita valkoisilla ratsuillaan ja disney-prinsessan elämää, että "rakkaus on aitoa". Lisäksi jauhatte ihan itse parisuhteenne atomeiksi, ei niitä enää siinä vaiheessa kasaan saa.

Huomasitko ollenkaan, että tässä tarinassa se oli se mies, ei ap nainen, joka oli niissä prinsessaharhoissa?

samaa mieltä!

Vierailija
56/56 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin enemmän siitä ylilaudan samasta alotuksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi