Sinkku elättää sinunkin lapsesi
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanskassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ne maksaa ne sinkunkin eläkkeet. Ei kannata tulevaa sukupolvea jättää arvostamatta.
Tämä kaunis ajatus piti ehkä jonain päivänä vielä paikkansa. Tosin jo muutama vuosi sitten ohitettiin tilanne, jossa eläkemaksuja on kerätty työnantajilta ja -tekijöiltä enemmän kuin eläkkeitä on maksettu eläkeläisille. Tuo käänne taisi tapahtua jo joskus vuonna 2013, kun kerätyt maksut eivät enää kata eläkemenoja. Tämä tarkoittaa, että nojaamme entistä enemmän eläkevarojen sijoitustuottoihin. Nykyisiltä työikäisiltä revitään sitä 25 pinnaa selkänahasta, tulevaisuudesta 30 pinnaa, koska muuten ei ole varaa maksaa eläkkeitä, jonka tämä suuri ja kaikki pelastava ikäluokka sääti itselleen miellyttäväksi.
Lääkkeeksi toki on ehdotettu vaikka eläkemaksujen korotusta, eläkevarojen riskisijoittamisen salllimista taivaikka työurien pidentämistä ja eläkkeiden maksukattoa.
Mä oon tästä kaikesta tehnyt ainakin päätelmän, etten voi millään tasolla odottaa jonkun muun maksavan mun eläkettäni joskus 30 vuoden päästä, kun sitä voi alkaa ajattelemaan. Ai niin, tosin tällä kehityksellä se taitaa olla ajankohtaista vasta 50 vuoden kuluttua.
Lapsien tekeminen tosin on monesta muusta syystä kannattavaa ja tulisi olla ihan syystäkin ainakin osittain tuettua.
Mitä? Siis yhä enenevässä määrin tulevat eläkkeet ovat tulevaisuuden veronmaksajien varassa, koska rahastoidut rahat saati niiden tuotot eivät enää kata eläkkeitä.
Ilman lapsia ei ole jatkuvuutta on turha edes elää.
Eikö tämä jo tiedetty ja juuri siksi ollaan huolissaan syntyvyyden laskusta. Me tämän hetken +- 30 vuotias emme tule näkemään niitä rahoja mitä mukamas kerrytämme eläkkeeksi. Ei ne rahat odota jossain holvissa että ollaan vanhoja vaan niitä tuhlataan koko ajan.
Toivottavasti tuon kirjoittanut sinkku säästää eläkettä patjan alle. Niin minä teen vaikka minulla on lapsia jotka joutuvat todennäköisesti maksamaan älyttömiä veroja jotta kaikki vanhukset saadaan pysymään hengissä. Muistakaa sitten kiittää heitä.
Toivottavasti kun mennään se muutama kymmenetä vuotta eteenpäin nämä tämän päivän vihatut lapset kirjoittavat oikein urakalla mielipidepalstoja kuinka vanhukset (tämän kirjoittanut sinkku mukaanlukien) voisivat jo kuolla pois tuhlaamaan heidän rahojaan.
Ei kai tuota voi pelkan sinkkuustatuksen perusteella laskea? Tarvitaan muitakin muuttujia, joiden perusteella maaraytyy nettomaksaja/saaja. Syntymavuosi taitaa olla aika tarkea tassa myos koska etuudet ovat muuttuneet vuosien varrella. Suurimpia ansiottomasti hyotyvia taitavat olla suuret ikaluokat, jotka paasivat hyotymaan elakejarjestelman ja hyvinvointivaltion laajenemisesta, mutteivat maksaneet sita taysimaaraisesti.
En laskisi sita myoskaan niin, etta vanhempien "tuotoksi" lasketaan heidan lastensa tekemiset tai kuluksi lasten menot. Jokainen ihminen arvioidaan tietysti erikseen yksilona, jolloin siis tulee otetuksi huomioon se, etta jokainen on lapsena ollut selvasti saamapuolella. Tassa suhteessa ero sinkkujen ja perheellisten valilla kutistuu lahinna, siihen kauanko on ollut pois tyoelamasta. luultavasti miesperheelliset ovat enemman nettomaksajia kuin miessinkut ja nykynaisten kohdalla saattaa olla toisinpain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanskassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ne maksaa ne sinkunkin eläkkeet. Ei kannata tulevaa sukupolvea jättää arvostamatta.
Tämä kaunis ajatus piti ehkä jonain päivänä vielä paikkansa. Tosin jo muutama vuosi sitten ohitettiin tilanne, jossa eläkemaksuja on kerätty työnantajilta ja -tekijöiltä enemmän kuin eläkkeitä on maksettu eläkeläisille. Tuo käänne taisi tapahtua jo joskus vuonna 2013, kun kerätyt maksut eivät enää kata eläkemenoja. Tämä tarkoittaa, että nojaamme entistä enemmän eläkevarojen sijoitustuottoihin. Nykyisiltä työikäisiltä revitään sitä 25 pinnaa selkänahasta, tulevaisuudesta 30 pinnaa, koska muuten ei ole varaa maksaa eläkkeitä, jonka tämä suuri ja kaikki pelastava ikäluokka sääti itselleen miellyttäväksi.
Lääkkeeksi toki on ehdotettu vaikka eläkemaksujen korotusta, eläkevarojen riskisijoittamisen salllimista taivaikka työurien pidentämistä ja eläkkeiden maksukattoa.
Mä oon tästä kaikesta tehnyt ainakin päätelmän, etten voi millään tasolla odottaa jonkun muun maksavan mun eläkettäni joskus 30 vuoden päästä, kun sitä voi alkaa ajattelemaan. Ai niin, tosin tällä kehityksellä se taitaa olla ajankohtaista vasta 50 vuoden kuluttua.
Lapsien tekeminen tosin on monesta muusta syystä kannattavaa ja tulisi olla ihan syystäkin ainakin osittain tuettua.
Mitä? Siis yhä enenevässä määrin tulevat eläkkeet ovat tulevaisuuden veronmaksajien varassa, koska rahastoidut rahat saati niiden tuotot eivät enää kata eläkkeitä.
Eikö tämä jo tiedetty ja juuri siksi ollaan huolissaan syntyvyyden laskusta. Me tämän hetken +- 30 vuotias emme tule näkemään niitä rahoja mitä mukamas kerrytämme eläkkeeksi. Ei ne rahat odota jossain holvissa että ollaan vanhoja vaan niitä tuhlataan koko ajan.
Toivottavasti tuon kirjoittanut sinkku säästää eläkettä patjan alle. Niin minä teen vaikka minulla on lapsia jotka joutuvat todennäköisesti maksamaan älyttömiä veroja jotta kaikki vanhukset saadaan pysymään hengissä. Muistakaa sitten kiittää heitä.Toivottavasti kun mennään se muutama kymmenetä vuotta eteenpäin nämä tämän päivän vihatut lapset kirjoittavat oikein urakalla mielipidepalstoja kuinka vanhukset (tämän kirjoittanut sinkku mukaanlukien) voisivat jo kuolla pois tuhlaamaan heidän rahojaan.
Nykylapsiin suhtaudutaan niin kielteisesti, että en yhtään ihmettelis jos näin kävisi. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanskassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuon kirjoittanut sinkku säästää eläkettä patjan alle. Niin minä teen vaikka minulla on lapsia jotka joutuvat todennäköisesti maksamaan älyttömiä veroja jotta kaikki vanhukset saadaan pysymään hengissä. Muistakaa sitten kiittää heitä.Toivottavasti kun mennään se muutama kymmenetä vuotta eteenpäin nämä tämän päivän vihatut lapset kirjoittavat oikein urakalla mielipidepalstoja kuinka vanhukset (tämän kirjoittanut sinkku mukaanlukien) voisivat jo kuolla pois tuhlaamaan heidän rahojaan.
Nykylapsiin suhtaudutaan niin kielteisesti, että en yhtään ihmettelis jos näin kävisi. Sitä saa mitä tilaa.
Opetan lapsilleni pitämään huolen omista perheistään ja suvustaan, muille ei tarvitse apua antaa, niin negatiivisesti nykyään lapsiin sihtaudutaan. Oma ja perheen etu ensin, yksinäiset perheettömät pärjäilkööt miten lystäävät.
En myöskään kannusta lapsiani kouluttautumaan sosiaali- ja terveysalalle ( lukuun ottamatta plastiikkakirurgia ). Siellä saa sinkulta rahat pois :D
Käydäänhän me vanhemmatkin töissä :,D Ja ostetaan ja käytetään enemmän palveluita jota kautta maksetaan itseasiassa enemmän niitä verojakin.
Lapsilisät, neuvolat, koulutukset saadaan ns. ilmaiseksi. Mutta niinhän ne on sinkunkin vanhemmat saanut.
Vanhempainvapaalla saatavat äitiysrahat ym on tulosidonnaisia. Eli saat jos olet töissä ollut ja VEROJA maksanut. Kotihoidontuki on 340e - verot about. Eli vähemmän mitä esim lapsen päivähoitopaikka maksaa kunnalle, tai vähemmän mitä esim työtön sinkku saa kotona makaamalla.
Itse en ole vielä työpaikkaa löytänyt, missä muka perheelliset saisi valita yhtään mitään lomia päältä ja ekana. Kyllä ne on aika kristillisellä tasajaolla jaettu poislukien pomojen omat lomat. Jokatapauksessa se ei ole perheellisen vika, vaan huonon johtamisen.
Aikamoinen aivopieru, löytykö tämän sinkun kuva jostain?