Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla äiti on vaan pitänyt elossa aikuiseksi saakka?

Vierailija
14.05.2017 |

Mua aina alkaa tällasina päivinä harmittaa kun oma äiti on ollut mulle vaan aikuinen joka on täyttänyt mun pakolliset tarpeet siihen saakka kunnes muutin pois 19v.
Meillä ei ole oikein mitään tunnesidettä. Äiti ei ole ollut koskaan paha tai jättänyt mua vaille mitään, mutta minkäänlaista rakkautta tai tukea en ole saanut. Tuntuu että meillä mitattiin kaikki materiassa. Mulla oli kaikki, mutta ei kuitenkaan mitään.
Olen kuitenkin kiitollinen ja rakastan äitiäni. :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette kerro, onko teissä itsessänne ollut mitään vikaa teininä. Onko itsenne luonne ollut hankala? Kukaan ei näemmä tunnusta tällaista. Äidin vika vaan kaikki.

Suhde lapseen luodaan äidiltä ja isältä. 

Jos teini on törkeä, on se vanhempien vika. Ei kukaan rakastavan lapsuuden kokenut ole törkeä vanhemmileen kuin ehkä satunnaisessa kiukkukohtauksessa. 

Itse olen äärtettömän kylmän lapsuuden kokenut, käynyt terapiassa ja yrittänyt parempi olla. 

Vierailija
22/27 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että on saanut kokea jonkun toisen sukulaisensa taholta aitoa rakkautta ja välittämistä. Kiinnostusta.  Lämmin halaus saapuessa kylään. Tasavertaisuus ja teekupposen äärellä tuntikausia asioista keskustelua. Läsnäoloa ja vain istumista yhdessä. Mikä ero oman äidin pelkkään suoritteiden odotukseen . Toisaalla tiesi olevansa rakastettu vain olemalla oma itse ilman tekoja.  Ei niin täydellisellä kattauksella, mutta sitäkin enemmän aidolla kiinnostuksella. Kun oma äiti ei sellaista koskaan tarjonnut, oli se kontrasti aivan valtava. Hän olikin kateellinen meidän välisestä suhteestamme. Jätti jopa kertomatta minulle hänen poismenonsa. Sellainen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasi ovat paremmin kuin monilla.

Oma äitini oli tyly ja tulinen nainen, joka piti minut hengissä tasan siihen asti, kun tuli viimeinen lapsilisä.

Sen jälkeen sain painua ulos. Olin 16 vuotta 11kk.

Äitini inhosi lapsia ja erityisesti tyttöjä.

Oli kauheaa jättää koulu kesken ja nukkua asunnottomana ties kenen nurkissa, joskus porraskäytävässä.

En koskaan anna hänelle anteeksi.

Itselläni ei ollut varaa hankkia kunnon koulutusta, mutta oma tytär saa opiskella mitä haluaa ja asua kotona ainakin täysi-ikäiseksi saakka. Sukumme naisviha katkeaa minuun.

''

Ei tulis mieleenkään, ajaa edes täysi-ikäistä kotoa. Saavat asua ilmaiseksi niin kauan kuin haluavat, toinen on kyllä omasta halustaan muuttanut jo pois. Äitisi ei ole terve.

Vierailija
24/27 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ollut meidän tytöille just tollanen ja nyt ihmettelee, kun ne ei ikinä soita sille, eikä jaa mitään asioitaan sen kanssa. Yritin kyllä auttaa ja neuvoa, kun lapset oli pieniä, mutta ei vaan osannut muuttaa sukunsa tapaa. Että kyllä ne isätkin osaa olla kylmiä. Jotenkin ei ite tajua ollenkaan, miten kökkö on ollut.

Vierailija
25/27 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten äitien kylmyydestä on kirjoitettu kirjojakin.

Vierailija
26/27 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalaisten äitien kylmyydestä on kirjoitettu kirjojakin.

Etenkin ne äidit, jotka ovat syntyneet lähellä sota-aikaa (n.1935-1940) ovat tyttäriään kohtaan jäisiä.

Ovat itse olleet sotalapsia tai on uhattu lähettää pois.

terv. se 16v 11kk ikäisenä ulosheitetty.

Täällä joku vihjaili, että se olisi ollut minun oma syyni: olen muka ollut hankala, huumeriippuvainen ja vaikka mitä. Ei, en ollut.

Olin hiljainen lukutoukka. Äitiäni häiritsi minussa mm. se, että olin silmälasipäinen ja hänen mielestään ruma.

Vierailija
27/27 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla se ketju just noista sota-aikaa ennen tai sota-aikana syntyneistä vanhempina ja jäätävä kylmyys just tyttäriään kohtaan. mut olihan muuallakin sota eikä samanlaista kollektiivista jäätävyyttä kaiketi niissä sukupolvissa ole.

vai onko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi