Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seksuaalivähemmistöön kuuluvilta ihmisiltä tivataan usein, että "miksi pitää luokitella"?

Vierailija
14.05.2017 |

Kaikki tuntemani heterotkin luokittelevat itsensä tiukasti ja vain ja ainostaan heteroiksi. Miksi tämä sitten ei ole sallittua seksuaalivähemmistöille? En ymmärrä. Seksuaalinen suuntautuminen on identiteetin kannalta ihan samanlainen asia kuin vaikka hiusten ja ihon väri, kiinnostuksenkohteet, harrastukset tai luonteenpiirteet. Ihmiselle on tyypillistä luokitella itsensä siihen viiteryhmään johon kokee kuuluvansa. Se auttaa mm. oman identiteetin luomisessa ja hahmottamisessa. Kukaan ei ihmettele, jos sanoo vaikka että "minä olen sinissilmäinen ruskeatukkainen nainen, harrastana urheilua ja olen luonteeltani rauhallinen ja pohdiskeleva". Mutta jos henkilö sanoo, että olen biseksuaali/homo/lesbo, niin usein kuulee tuota "ole mitä olet, mutta miksi luokittelet sen?"

Siis ainoastaan seksuaalista suuntautumista ei saa missään nimessä itsessään luokitella näiden paheksujien mielestä, paitsi jos on hetero. Miksi? Sehän on oleellinen osa ihmisyyttä. Mitä pahaa siinä on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva ruskeatukkainen ottaa asiaa esiin joka käänteessä ja kokee siitä huomauttamisen tivaamiseksi, tai järjestää ruskeatukkaisten marsseja ja availee ketjuja keskustelupalstoille.

Ehkä teihin aletaan kyllästyä? So last season.

Vierailija
2/5 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva ruskeatukkainen ottaa asiaa esiin joka käänteessä ja kokee siitä huomauttamisen tivaamiseksi, tai järjestää ruskeatukkaisten marsseja ja availee ketjuja keskustelupalstoille.

En tarkoittanut joka käänteessä esille ottamista ja tietoista naamaan hieromista, vaan ihan tavallista keskustelua, jossa joku toteaa olevansa homo kertoessaan itsestään. Vastaappa sitten siihen, miksi näin ei saa sanoa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/5 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut joka käänteessä esille ottamista ja tietoista naamaan hieromista, vaan ihan tavallista keskustelua, jossa joku toteaa olevansa homo kertoessaan itsestään. Vastaappa sitten siihen, miksi näin ei saa sanoa. Ap

Missä sen sanominen on kielletty?

Vierailija
5/5 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et osaa oikeasti ajatellakaan sitä vaihtoehtoa että ihmisiä ei yksinkertaisesti enää kiinnosta seksuaalisuutesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme