Lopettakaa ulkomaanmatkailu
Kommentit (166)
En lopeta. Viikon päästä lähden kreikkaan. Samalla rahalla kun on viikon etelässä, niin suomessa saa pari yötä hotellissa. Muutenkaan ei kiinnosta ollenkaan kotimaan matkailu.
Suomessa on tylsää ja tuttua. Tahdon isoon cityyn tai valkoiselle biitsille jonnekin kauas.
Eikä lopeteta. Maksan veroja ja kulutan Suomessa 50 viikkoa. Pari viikkoa voin tuhlata muuallakin.
Niin kauan kuin aurinko ei tule Suomeen, minä menen auringon luokse.
Kotimaata tuetaan muulla tavoin. Ostamalla suomalaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
En lopeta. Viikon päästä lähden kreikkaan. Samalla rahalla kun on viikon etelässä, niin suomessa saa pari yötä hotellissa. Muutenkaan ei kiinnosta ollenkaan kotimaan matkailu.
100% juntti.
suomen matkailua pitäisi kehittää. ei se riitä, että kuopion torilla ostaa kalakukon. Ryhmämatkoja tulisi järjestää ja matkan ajaksi vapaa alkoholin myynti vapaaksi ja kannabis vapaaksi sekä savolaismiehet lääppimään turisteja. eiköhän olisi uusi nokia siinä. (yhtiö ei kaupunki)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lopeta.meidän perhe tekee 5 reissua tänä vuonna.kaikki rantakohteisiin Euroopassa ja Aasiassa. Miksi suosia kotimaista kun verorahat valuu mamujen elättämiseen. En osta enää mitään kotimaista. Tämä maa saa meitsin puolesta konkurssiin. Muutamme pois heti kun poika on koulutettu.
"Isämmaallisen" rajakin koko kuva. Ja nämä ovat siis sitä mieltä, että esim. syyrialaisten olisi pitänyt jäädä "taistelemaan kotimaansa puolesta". Sama vaatimus ei näköjään koske heitä itseään.
Syyria on heidän mielestään ilmeisesti niin paljon parempi maa kuin Suomi, että sitä kannattaa puolustaa, mutts Suomea ei.
Vierailija kirjoitti:
En voi, mulla on maailma näkemättä.
Miksi Sinun pitäisi nähdä maailma?
Ihmisten itsekkyys on pöyristyttävää. Lentoliikenne saastuttaa julmetusti.
Ihmisten liikkuminen rajojen yli järkyttää luontoa. Sen takia en kannata myöskään kansainvaelluksia.
Tiesittekö, että Suomi on yksi maailman kiinnostavimmista matkailumaista, ns. in? Viimeisen kymmenen vuoden aikana matkailuala Suomessa on ottanut suuria harppauksia. Tämä alkaa näkyä. Ihmettelen, miksi osa suomalaisista ei ymmärrä kotimaan monipuolisuutta ja ennen kaikkea kauneutta.
Myös maailmanlaajuisesti lähimatkailu ja daytripping on megatrendi. Think globally, act locally.
Minä en ole edes erityisen "vihreä", haluan kuitenkin säästää maapalloa, tätä ihanaa paikkaa, jossa elämme. Olen toki myös sitä mieltä, että Suomen kansantaloutta auttaa se, että suomalaista suositaan.
Ei ole varaa. Yövyn maailmalla 3-5 yötä sillä hinnalla, minkä Suomessa maksaa yksi hotelliyö.
En todellakaan lopeta. Ulkomaan reissut ovat elämässäni ainoaa aikaa kun tunnen olevani elossa. Suomessa olen kuollut.
Matkustaisin mielelläni kotimaassa mutta tosiaan tuo hinta/laatutaso on järkyttävä.
Syömme yleensä aamiaista lukuunottamatta ateriat ravintoloissa eikä budjetoitu raha riittäisi mitenkään 2 ateriaan päivässä + kahveihin ja jäätelöihin. Majoitus on hotelleissa kelvollista mutta muuten sikakallista tasoon verrattuna (asumme yleensä vuokrataloissa). Lisäksi kotimaata on koluttu aika pitkään ristiin rastiin joten ihan uutta nähtävää ei niin paljoa edes ole. "Kylpylät" lähinnä inhottavat, mulle kylpylä tarkoittaa oikeita mineraalivesialtaita ja -hoitoja. Ei uimahallia jossa on 1 allas ja poreamme ja miljoona lapsiperhettä uimassa.
On kohde mikä tahansa, alppien laskettelukohteet tai suurkaupungit tai etelä Euroopan kauniit kylät ja maaseutu saamme reissata 4 vkoa kotimaan 10 pvän hinnalla. Ei tarvitse miettiä kumman valitsee. Aasian kohteissa vielä suurempi hintaero kotimaahan nähden.
Ja ennenkaikkea - meille loman tärkein asia on sininen taivas ja aurinko! Sitä ei Suomessa ole kuin satunnaisesti. En missään tapauksessa ole valmis pitelemään sadetta jossain lautamökissä keskellä Kainuun korpea hyttysten syötävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi, mulla on maailma näkemättä.
Miksi Sinun pitäisi nähdä maailma?
Ihmisten itsekkyys on pöyristyttävää. Lentoliikenne saastuttaa julmetusti.
Ihmisten liikkuminen rajojen yli järkyttää luontoa. Sen takia en kannata myöskään kansainvaelluksia.
Tiesittekö, että Suomi on yksi maailman kiinnostavimmista matkailumaista, ns. in? Viimeisen kymmenen vuoden aikana matkailuala Suomessa on ottanut suuria harppauksia. Tämä alkaa näkyä. Ihmettelen, miksi osa suomalaisista ei ymmärrä kotimaan monipuolisuutta ja ennen kaikkea kauneutta.
Myös maailmanlaajuisesti lähimatkailu ja daytripping on megatrendi. Think globally, act locally.
Minä en ole edes erityisen "vihreä", haluan kuitenkin säästää maapalloa, tätä ihanaa paikkaa, jossa elämme. Olen toki myös sitä mieltä, että Suomen kansantaloutta auttaa se, että suomalaista suositaan.
Ajatko itse päivittäin autolla? Miten ajattelit lähimatkailun ja daytrippailun onnistuvan Suomessa, jossa ei pikkukaupungeissa ja niiden lähiympäristössä ole julkista liikennettä? Eikö kuitenkin 50-100km työmatkoja päivittäin ajava yksi ihminen per auto saastuta paljolti enemmän kuin meidän autottoman perheen yksi lomamatka lentäen per vuosi?
Ulkomaan matkailu on ihan ok kunhan se tapahtuu lihasvoimalla.
Lentäminen on perseestä kun levitetään taudit ympäri maapallon.
En lopeta, Suomessa niin ikävät ilmat muulloin kun kesällä. Juuri tulin Fuengirolasta ja seuraavaksi marraskuussa viikoksi Gran Canarialle.
Missäs kokoluokassa tuossa liikutaan minkä suomalaiset kärräävät vuosittain ulkomaille? Onko satoja miljoonia? Tuskin sentään miljardeja?