Kirppistelijät: vaatteiden pesusta
Vastailkaa niin saan osviittaa siitä miten kannattaa toimia.
Kommentit (24)
Ihan sama kummalla pestään. Pääasia on, että myytävät vaatteet olisivat puhtaita, mitä ne eivät valitettavasti aina ole. Itse pesen kaupasta ja kirpparilta ostamani vaatteet ennen käyttöä. Eläinten karvoissa olevat vaatteet jätän ostamatta. Toinen inhotukseni on nettikirppisten villasukkien myyjät, jotka ovat kuvanneet sukat omissa jaloissaan.
Vielä se, kun jotkut hajustettujen aineiden käyttäjät lätkivät ainetta vieläpä aivan liikaa... Tällaisessa perheessä jo ulko-ovella iskee vastaan pesuaineen haju! Eikä sitä itse huomaa, miten vahvalle vaatteet todella haisevat, kun nenä on tottunut.
Noudattakaa niitä annosteluohjeita edes, jos haluatte hajustaa pyykkinne. (Itse en edes ymmärrä miksi pitäisi -puhdas pyykki tuoksuu puhtaalta ilman mitään lisäyksiä.) Ehkä ajatuksena on laittaa ainetta varmuuden vuoksi reilusti, että varmasti tulee puhdasta, mutta ei se oikeasti auta. Useimmiten ainetta voi laittaa jopa vähemmän kuin ohjeessa, ja tulee aivan puhdasta.
Itse ostin keväällä takin joka ei ollut vielä pesty mutta myyjä meni sitten pesemään sen myyntiä varten hirveän voimakas hajuisella pesuaineella.... Sain hajun lähtemään mutta silti....😖
Tähän ollaan kallistumassa. Oon nyt oppinut, että puhdas ja raikas vaate on se paras vaihtoehto kirppismyyntiin, eikä niiden vaatteiden tarvitse tuoksua selvästi puhdistusaineelle.
Ap