HoidonTarpeessa' 05 viikkoon 13
[color=00688B][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=00688B][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=66CDAA] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=FF7F00][size=4][b]Suoritimme ylipitkällä listalla kevätsiivouksen![/b][/size][/color]
[color=FFA500]************************************************[/color]
[color=00BFFF]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=00BFFF]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=00BFFF]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=00BFFF]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
1. IVF 11/2005 julkisella puolella, nega (monitumaisuutta)
2. IVF+ICSI 1/2006 yksityisellä puolella, nega
3. IVF-hoito lähestyy alkuaan... kp 30/29 (-30) menossa ja kp 2 alotan Gonal-F:n.
Sinnikkäästi vaan yritetään edelleen![/color]
[color=009ACD]Jeanel
22v. ja mies 21v.
Satakunta
Ensimmäisestä haaveillaan.
Yritys aloitettu 9/05. Minulla todettu pco-tyyppiset munasarjat 2/06. Nyt syön teroluteja, ja kesällä katsotaan onko kierto tasaantunut. .[/color]
[color=009ACD]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=009ACD]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok). Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=00BFFF]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=009ACD]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=00BFFF]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=009ACD]Lupus
Olen 24-vuotias tyttönen Keski-Suomesta.
Avomieheni on 29-vuotias, yhdessä olemme olleet kohta
kolmisen vuotta ja ehkäisyn jätin pois helmikuussa 2005.[/color]
[color=009ACD]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06. Keväällä edessä uusi inssi ja toivottavasti plussa.[/color]
[color=009ACD]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI alkaa helmikuussa.[/color]
[color=009ACD]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=009ACD]pikkuinenpeikko
Olen 29.vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004. Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=009ACD]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=009ACD]SanniAnniina
Minä ja mieheni 29v.
pääkaupunkiseudulta ollaan.
Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:
niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja
toinen Clomikin takana.[/color]
[color=009ACD]tirppa71
Minä tirppa71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin 4kk clomikuuri,
2 x inssi 05 negaa
Eka IVF 11/05 tuoresiirto nega
1. PAS 02/06 nega
katse kohti 2. PASia
Esikoinen " työn alla" [/color]
[color=009ACD]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=00BFFF]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04. [/color]
[color=009ACD]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta " vikaa" kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=00BFFF]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, kohta kaksi vuotta. Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Hääpäivä 20.3. 2006 :)[/color]
[color=009ACD]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=009ACD]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=0000FF][size=2]Päivitykset: [/size]
- Kevätsiivous toimitettu. Jos haluat esittelysi listalle, vinkaise![/color]
[color=40E0D0][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=BF3EFF]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=9F79EE]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=BF3EFF]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=BF3EFF]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=9F79EE]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=BF3EFF]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=9F79EE]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=BF3EFF]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=9F79EE]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=BF3EFF]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=9F79EE]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (73)
Tirppa: Ihana kuulla, että olet jo toipumaan päin!!
VM1974:lle pahoittelut inssin tuloksesta. Toivotaan että tämä uusi kierros onnistuisi teillä!!
Kiva kuulla, että EmmaEmiliankin loma oli onnistunut! Yrität nyt vaan pitää sen rentoutuneen mielialan, sujuu sitten paremmin paluu arkeen...
Jeanel: vai että salaa siellä piinaillaan :) laskeskelin tuossa eilen, että en ole kuukauteen ollut juhlimassa! Sitten kun teen sen negatestin, niin varmasti korkkaan samantien siiderin ja nollaan tämän piinailustressin oikein kunnolla... miljoona kertaa mielummin ottaisin tietysti plussan siihen testiin!!!
Missäs vaiheessa Keinuhevon hoidot ovat?
...Menossa pp12, ei taida olla mitään oireita. Rinnat jonkun verran arat (johtunee lugeista), välillä vatsanpohjassa vääntää menkkatyylisesti. Koko viikonlopun särki päätä, alkaa tämä tilanne stressaamaan.
Testipäivä olisi perjantaina, jos sinne asti päästään ettei vuoto ala. Aion olla testaamatta sinne asti, saan sitten pääsiäisen ajan toipua rauhassa. Huomaatteko, olen jo ihan varma että nega sieltä tulee...
Töihinkin pitäisi tästä taas raahautua. Onneksi on sentään lyhempi työviikko edessä!
Kaikille hyvää viikonalkua!!!
-Lupus
Ihanaa lyhyt työviikko käsillä. Mä olisin kyllä jo ihan valmista kamaa jäämään äitiyslomalle :)
Jaahas Jeanel siellä salaa piinailee!!! Peukut vaan pystyyn, että plussa sieltä napsahtaisi.
EmmaEmilialle tervetuloa takaisin kotiin ja tänne ihanan harmaaseen arkeen.
Lupuksella on myös jännät ajat käsillä. Pidetään peukkuja.
Ihmeen vähän on taas tullut meidän pinoo plussia. Olisi taas korkea aika plussa-aallon pyyhkäistä tämän meidän pinon ylitse...
).( sen verran vaan, että ovis oli tuossa viikonloppuna. Minä täällä tyhmänä taas kuvittelen, että nyt kyllä voisi jo tärpätä, kun mies on jo jopa 2vkoa elänyt suht terveellistä elämää. Vaikka ihan hyvin tiedän että siitiöt tuotanto etenee 3kk välein. Mutta minkäs näille ajatuksille ja toiveille mahtaa vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta.
t. joalin
Taas tämmönen pikaviesti... Huomenna vimppa inssi, tänään pukkas plussa ovistestiin. Tuun vissiin kipeeks, kurkku ihan käheenä! :( Terkkuja kaikille, en tän kummemmin nyt jaksa kirjotella.
Tsemppiä Tuupalaiselle huomiseen inssiin!!!
Ja Lupukselle paljon peukutuksia edelleen! bdbdbdb! Ymmärrän kyllä yltiöpessimistisen asenteesi. Itselläkin on aina samanlainen loppukierrosta.. Kai se on sitä itsensä suojelua.. Ikään kuin ei sattuisi niin paljon, jos jo valmiiksi odottaa negaa/menkkoja.
-Tuittu- kp28/26-35
Hyviä uutisia Kättäriltä: siellä oli kuin olikin ihan hyvän kokoinen munasoli kasvamassa. Pitäis kuulemma irrota lähipäivinä. Nyt vaan ahkerasti luvattiin puuhailla koko loppu viikko. Ensiviikon keskiviikkona menen vielä verikokeeseen varmistamaan, että ovulaatio on tapahtunut...Sitten saankin Saksan matkan piinailla... :)
Lääkäri vaikutti aika toiveikkaalta...nosti munkin intoa kummasti. Sanoi, ettei munis välttämättä irtoa joka kierrosta, mutta ässä kierrossa ilmeisesti irtoo sitten ainakin. Jos nyt ei tärppää, niin, sit ens kierrosta se SSG. Vähän pelottaa...
Tuupalaiselle onnea inssiin!
Nonna
Nyt on taas inssi ohi, ihan mukavat filikset tällä kertaa. Ei valunu heti kaikki pois ja määräki oli 51 milj. eli paras tähän mennessä, kumma miten tuo määrä voiki niin paljon vaihdella... Perjantaina aloitan luget ja sitte vaan ootellaan! :)
Syksyllä sitte koeputkihommat alkaa. Toivotaan ettei tartte mennä! Nyt siivoon.
Lupus, miltä tuntuu??
Tuupa pp0
Ootan että varjokas päivittää tälle viikolle uuden pinon, niin kirjottelen sitte sinne pitempään ja hartaammin...
Viiville pahoittelut tuloksista! Toivottavasti reissu menee hyvin ja saatte vähän jotain muutakin ajateltavaa.
Nonnalle onnittelut menkoista! :)
Mitenkäs Joalinilla meni lääkärissä?
Jeanel: Tervetuloa takaisin!!
Mun kommentit jää nyt aika lyhyiksi, ei ole tämä koneella istuminen nyt kovin mukavaa. Punktiosta siis selvittiin hengissä, ja kyllä se jännittikin. Nyt polttelee munasarjoja aika ilkeästi...
Toimenpide oli ihan siedettävä, tuntui lähinnä kuukautiskivuille, ja neula vihlaisi välillä ilkeämmin. Puuduttaminen ei tuntunut missään, ja neulan meno munasarjoihinkaan ei ollut mitenkään paha. Kipulääke vaan aiheutti aika huonon olon, alkoi oikein tosissaan pyörryttämään ja oksettamaan siinä pöydällä maatessani...
Saalis oli 25 munasolua!!! Munasarjoihin jäi kuulemma vielä pieniä rakkuloita aika paljonkin.
Huomenna soittelevat sitten että montako noista munasoluista oli kypsiä, ja alkionsiirto on keskiviikkona. Silloin pitää aloittaa myös luget, ja lisäksi joudun käyttämään estrogeenilaastareita parisen viikkoa.
Huh, onneksi se on nyt ohi. Ihan heti ei tekisi mieli lähteä uudestaan... nyt pitää vaan juoda paljon ja levätä. Ja toivoa että keskiviikkona sitten päästään tosiaan siirtoon!
Kaikille oikein mukavaa maanantaita, minä hiippailen tästä takaisin peiton alle... :)
-Lupus
Tällä kertaa tämä on oma napaista tekstiä, että koittakaa kestää... Eli lekurista juuri kotiuduttu. Tuloksen hmmm oli sekä hyviä ja huonoja. Hyvää on se että miehellä on kyllä siittiöitä oikein mukavasti, mutta se liikkuvuus ja muoto ovat sitten aivan toinen seikka eikä todellakaan hyviä tuloksia olisiko niitä b(?) ollut vain 23% ja kun a ja b pitäisi yhteensä olla ainakin se 50%. Lääkäri kyllä sanoi että kyllä vastaavilla tuloksilla joku on kotikonteistein myös tullut raskaaks. Tietty tohon liikkuvuuteen vaikuttaa röökin poltto, niin siitä pitäisi yrittää luopua tai ainakin vähentää. Meidän pitää nyt tuossa toukokuussa viedä sitten uusi näyte, josko se laatu olisi parantunut. Tietysti siihen laatuun saattaa vaikuttaa myös se kun oltiin siellä matkalla niin tuli paljon tuota alkomaholia nautittua ja sitten mies oli myös flunssassa muutaman päivän ennen näytteen antoa. No toivotaan kuitenkin että seuraava näyte olisi jo parempi. Mutta kyllä meille varmaan vauva aikaiseksi saadaan, hoitomuotoa pitää vielä sitten etsiä. Lääkäri kyllä ehdotti että luonnolliseen kiertoon voi tehdä inssin sitten kun sen seuraavan ¿satsin¿ käy viemässä, mutta sen onnistumis prosentti on niin heikko etten usko että viitsii siihen rahoja ¿tuhlata¿ parempi varmaan säästää nekin sataset myöhempää varten. Jos siittiöt on seuraavallakin kerralla heikkolaatuisia niin sitten on vuorossa se ivf tai jos ok niin mulla sitten sen munatorvien aukiolo tutkimus ja sitten inssit. Silleen lääkäri oli tosi mukava kun sanoi ettei meilä ole mitään hätää koska mä olen vielä niin nuori niin se antaa vielä paljon anteeksi. Siitä icsi puhuttiin hieman myös, kun kysyin millaset tulokset siinä oikein on kun sitten vaan joku siittiö valitaan se ei välttämättä ole laadukkain niin siinä kuulemma saattaa poikalapselle periytyä lapsettomuus tai jopa epänormaalit sukupuolielimet.... Mietin tuossa, että jääköhän meidän hoidot vaan ivf tasolle jos eivät tuota toivottua tulosta....Pakko yrittää ajatella positiivisti kuitenkin. Mun mies parka ollu koko päivän ihan paniikissa; ensin pelännyt että meillä on hiv tai joku hepatiitti tai muu sairaus ja muutenkin ollut ihan hermona tuloksista. Mä sanoin lääkärin jälkeen että eihän ne nyt niin huonoja uutisia edes olleet. Siittiöitä kuitenkin on runsaasti meillä ne vaan on aika laiskan puoleisia veijareita. Mutta toukokuun alussa pitää yrittää viedä uusi näyte niin että päästäisiin sitten toivottavasti kesäkuussa ensimmäiseen hoitoon...
Tuittu: Meidän lääkäri lähtee erikoistumaan Naistenklinikalle(?), joten meidät ainakin hän siirtää toiselle lääkärille. Luultavasti jollekin Sirpalle(?), koska hän on erikoistunut juuri siihen, että miehellä on heikkolaatuiset siittiöt. Tule sitten kertomaan teidän lääkärikäynnistä täällä ainakin eletään menossa mukana, toivottavasti pääsisitte pian hoitoihin!!!!
Seuraavalla kerralla lupaan keskittyä muihinkin....
t. joalin
Meillä ainakin lääkäri sanoi, että flunssa voi vaikuttaa siemennesteen laatuun. Sen takia pitikin sitten pitää ekan ja tokan näytteen välillä parisen kuukautta taukoa, kun mies oli ollut pitkään flunssassa kun antoi ekan näytteen. Ja mies lopetti myös tupakanpolton. Meillä laatu ei kyllä parantunut, kun oli alun perinkin niin huono...
Meillä noita b-siittiöitä oli 7 %, ja a-siittiöitä 0% (eli ne suoraan eteenpäin liikkuvat). Joten meillä ei luomumahdollisuuksia ole teoriassa ollenkaan.
Noista icsi-hoitojen epämuodostumariskistä olen myös yrittänyt etsiä tietoa, ja riskin ei pitäisi olla mikään kovinkaan suuri ivf:ään verrattuna. Meillä kun ei muuta mahdollisuutta ole kun tuo icsi, niin ei auta pelätä vaikka sitä tuleekin ajateltua...
Toivotaan nyt, että teillä laatu paranisi sen verran, että pääsisitte inssiin!!
-Lupus
Me niin kovasti tykättiin siitä. Vaikka kaipa siellä kaikki on ihan yhtä mukavia.. Pitää nyt vaan keskiviikkona (ylihuomenna!!!!) yrittää esittää yllättynyttä kun se asiasta kertoo..:) Vai kommentoinko, että " joo mä tiedän, luin netistä" -Hih! Jännittää niin hitsin kovasti eikä aika kulu sitten millään..
Pahoittelut Joalin " huonoista" simppatestituloksista! Toivotaan kuitenkin että ne paranevat ja olisivat olleet vain väliaikaisesti huonosti liikkuvia. Tekisi niin mieli paljastaa myös oman siippani tulokset, mutta en viitsi kun lupasin. On teillä kuitenkin se hyvä puoli, että nyt " vika" on tiedossa ja sille voidaan tehdä jotain. Edelleen pahin pelkoni on se, että meissä kummassakaan ei ole mitään vikaa mutta hoidotkaan eivät tehoa. Mutta taas juoksen asioiden edelle..
Oletteko katsoneet sitä Prisman dokumenttia sikiöstä ja sen kasvusta? Minua jotenkin vieroksutti ne 4D-kuvat.. Ei yhtään tullut sellainen olo että sellaiseen ultraan joskus haluan, pikemminkin päinvastoin. En tiedä miksi..
On kauhean vaikea keskittyä mihinkään kun ajatukset on vain keskiviikossa.. Parempi ehkä lopetella..
Lupukselle peukkuja että mahdollisimman moni kerätystä saaliista voitaisiin käyttää!! Tosi urheasti pistelit tarvittavat hormonit!!!
Mutta nyt kärsimätön Tuittu poistuu.. :)
Eli keräystulos olikin 22 munasolua, 12 oli hedelmöityskelpoisia. Näistä on hedelmöittynyt normaalisti 7 munasolua. Huomenna sitten siirtoon... ääk, nyt ei oikein tiedä mitä ajatella, pitäisikö olla iloinen vai pettynyt tuloksesta? Munasoluja kuitenkin viljellään vielä huomiseen asti, voiko jokin mennä vielä pieleen? Aargh...
Lomalta on palailtu ja huomenna häämöttää paluu arkeen, voi argh!!! Tulin vain hyvin pikaisesti ilmoittautumaan, koska tänään pitäis yrittää hankkiutua ajoissa nukkumaan että jaksaa taas puurtaa töissä. Toiveikkaana tulin lukemaan uusia kuulumisia ja oli aika surullista törmätä huonoihin uutisiin niin monen kohdalla :( Anteeksi kaikille joita en muista nyt nimeltä mainita, mutta mm. Tirpan puolesta olen todella pahoillani. Mutta ei kai se auta kuin yrittää jaksaa vain eteenpäin ja toivoa, että tämä kärsimys joskus vielä palkittaisiin.
).( Meillä oli aivan ihana loma ja tuli kyllä rentouduttua ja unohdettua vauva-asiat ym. stressin aiheet tosi tehokkaasti. Liian äkkiä vaan meni aika ja nyt jo melkein tuntuu kuin ei missään lomalla olisi ollutkaan. Toivottavasti kuitenkin töissä jaksaisi nyt paremmin ja erityisesti toivon, että onnistunut rentoutuminen vaikuttaisi positiivisesti pikkuhiljaa käynnistyviin vauva-puuhiinkin. Mulla kolkuttelee ovis tuloaan, joten miehen uus simppanäyte saadaan toimitettua vasta pääsiäisen jälkeen. Siihen asti pitää siis vielä elää jännityksessä. Mutta nyt on pakko lopetella, palaan paremmalla aikaa ensi viikolla.
Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!!
EmmaE