HoidonTarpeessa' 05 viikkoon 13
[color=00688B][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=00688B][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=66CDAA] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=FF7F00][size=4][b]Suoritimme ylipitkällä listalla kevätsiivouksen![/b][/size][/color]
[color=FFA500]************************************************[/color]
[color=00BFFF]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=00BFFF]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=00BFFF]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=00BFFF]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
1. IVF 11/2005 julkisella puolella, nega (monitumaisuutta)
2. IVF+ICSI 1/2006 yksityisellä puolella, nega
3. IVF-hoito lähestyy alkuaan... kp 30/29 (-30) menossa ja kp 2 alotan Gonal-F:n.
Sinnikkäästi vaan yritetään edelleen![/color]
[color=009ACD]Jeanel
22v. ja mies 21v.
Satakunta
Ensimmäisestä haaveillaan.
Yritys aloitettu 9/05. Minulla todettu pco-tyyppiset munasarjat 2/06. Nyt syön teroluteja, ja kesällä katsotaan onko kierto tasaantunut. .[/color]
[color=009ACD]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=009ACD]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok). Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=00BFFF]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=009ACD]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=00BFFF]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=009ACD]Lupus
Olen 24-vuotias tyttönen Keski-Suomesta.
Avomieheni on 29-vuotias, yhdessä olemme olleet kohta
kolmisen vuotta ja ehkäisyn jätin pois helmikuussa 2005.[/color]
[color=009ACD]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06. Keväällä edessä uusi inssi ja toivottavasti plussa.[/color]
[color=009ACD]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI alkaa helmikuussa.[/color]
[color=009ACD]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=009ACD]pikkuinenpeikko
Olen 29.vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004. Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=009ACD]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=009ACD]SanniAnniina
Minä ja mieheni 29v.
pääkaupunkiseudulta ollaan.
Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:
niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja
toinen Clomikin takana.[/color]
[color=009ACD]tirppa71
Minä tirppa71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin 4kk clomikuuri,
2 x inssi 05 negaa
Eka IVF 11/05 tuoresiirto nega
1. PAS 02/06 nega
katse kohti 2. PASia
Esikoinen " työn alla" [/color]
[color=009ACD]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=00BFFF]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04. [/color]
[color=009ACD]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta " vikaa" kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=00BFFF]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, kohta kaksi vuotta. Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Hääpäivä 20.3. 2006 :)[/color]
[color=009ACD]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=009ACD]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=0000FF][size=2]Päivitykset: [/size]
- Kevätsiivous toimitettu. Jos haluat esittelysi listalle, vinkaise![/color]
[color=40E0D0][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=BF3EFF]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=9F79EE]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=BF3EFF]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=BF3EFF]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=9F79EE]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=BF3EFF]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=9F79EE]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=BF3EFF]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=9F79EE]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=BF3EFF]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=9F79EE]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (73)
Näyttää aika suurta osaa porukasta taas vaivaavan masennus, meikäläiselläkin mielialat heittelevät ihmeellisesti edes takaisin. Eilen olin tosiaan ihan varma että ei tämä onnistu, tänään taas olen ollut ihmeen herkällä päällä... aamulla itkeskelin itsekseni kun radiosta tuli joku hyvä biisi, ja illallakin on ollut monta kertaa pala kurkussa. Taitaa johtua näistä estrogeenilaastareista tai Lugesteronista. Saas nähdä mitä huomenna on luvassa! :)
Olipa kiva kuulla Varjokkaasta! Kiva kuulla että olette jo vähän toipuneet ja suunnitelleet seuraavia hoitoja.
Hienosti te olette kyllä tuon hoitoasian päättäneet. Olen samaa mieltä kun Tuittu, jos näissä hoidoissa menee vielä vuosikausia niin hulluksihan tässä tulee. En vaan ole vielä osannut ajatella asiaa niin pitkälle, että tietäisin missä vaiheessa olen valmis lopettamaan hoidot. Ehkäpä sen sitten tietää kun ei enää halua/jaksa jatkaa.
Tuittu: Tässä on kyllä tullut opittua yhtä sun toista näistä lapsettomuushoidoista :) miehellä tuntuu olevan ihan pelkkä perusbiologiakin aika hukassa... muistan kun kävimme hoidon suunnittelussa missä lääkäri selosti icsin kulun, sen jälkeen mies tunnusti ettei ollut ymmärtänyt mistään mitään vaikka nyökkäilikin kokoajan lääkärille ja esitti vielä kysymyksiäkin :) oli siinä sitten selittäminen että mieskin ymmärsi mitä kaikkea tulee tapahtumaan!
Miliko: En osaa edes kuvitella miten rankkaa on toipua keskenmenosta, varmasti se vie oman aikansa. Kyllä nuo vauvauutiset tuntuvat aina pahalta, vaikka eihän sitä tietenkään halua muille näyttää... Hienoa kuitenkin, että nyt pääsette yrittämään uudelleen!
Tirppa: Ihme kun mulle ei ole noista Lugeista ainakaan vielä tullut väsymystä, homma tuntuu olevan lähinnä päinvastoin... ärsyttävää noitten tablettien kanssa on kyllä pelata! Rinnatkin ovat pirun arat.
Toivon kyllä että vuoto pysyisi pois sinne testipäivään asti. Mulla vaan on aina ollut tuota tiputteluvuotoa, saattaa tulla viisikin päivää ennen kun varsinainen vuoto alkaa, joten en yhtään ihmettele vaikka sitä tulisi nytkin jo ennen testipäivää...
Jeanelkin pääsee sitten piinailemaan! Mä en viitsi vielä ajatella noita vauva-asioita yhtään, siitä tosiaan tulee kärsimättömäksi! Aion ajatella niitä vasta sitten kun oikeasti aihetta on... :)
Ääh, ei tule uni taas millään. Kohta vaihtuukin sitten pp3, kyllä aika voikin sitten mennä hitaasti!!!
Tietysti sitä unensaantia saattaisi auttaa jos vihdoinkin sulkisin tämän tietokoneen ja menisin tuonne lämpimään peiton alle :) täytyypä kokeilla!
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!
-Lupus
Hei vaan hienot naiset
[color=red]Lupus[/color] Mulla se väsymys alkoi siinä pp5 tai pp6 tietämillä joten voi se sinutkin yllättää. Mun rinnat taas ei oo reagoinu missään vaiheessa tätä IVF ruljanssia (paitsi silloin kun piikiteltiin erinäisiä hormooneja ihan aluksi) vaan ovat lörtsyt... ja minä kun vannoin etten lähde oireita bongaileen *punastuu* kun tässä hoidossa otan luget suun kautta. Ei tuu sitä himontappajamössöä... Mullekin on sattunut kerran sellanen poikaystävä, joka luuli ettei naisellakaan ole kuin kaksi " reikää" alapäässä kuten miehillä. Tsiisus. Mutta onneksi nykyinen mieheni on hieman valveutuneempi asiassa. Ja on kehdannu kysyä multa mitä näissä hoidoissa oikeesti tapahtuu, ihan niinkuin sinunkin miehesi. Se on aina hyvä merkki, että miestä kiinnostaa tietää. On ne niin raksuja [color=red][size=6]♥[/size][/color]
[color=red]Keinuhepo[/color] Kyllä mä siihen tutkimukseen osallistuin ja veri koe otettaan ensi tiistaina. Ja nyt jo melkeen kankeena kauhusta. Miten sitä uskaltaa soittaa tulokset..... Kiitos tsempityksestä!
[color=red]Viivi[/color] Toivottavasti saatte huimasti lisää voimia jatkoa ajatellen sieltä lomaltanne. Hemmotelkaa toisianne.
Ja kaikille lomalaisille samaa toivottelen!!!
[color=red]Omaa)...(Napaa[/color] Vähän tonne Lupukselle jo selvittelinkin sitä. Tosiaan väsymys vaivaa ja nyt on sitten ruvennu janottaan aivan hirveesti ja sitä kautta vessassa rampaukset lisääntyny. Pari kertaa kun olen noussut ylös, on " repäissy" kohdun sivuilta niin, että on pitäny keskeyttää hetkeksi nousu. Tietääkö kukaan mitä tämä tarkoittaa?
Tiistaita tosiaan kauhulla ja samalla myös innolla odotan. Kuinka tämä voikin olla niin ristiriitaista....
Tässä lähetän kaikille erikois [color=red][size=6]♥[/size][/color] Te olette uskomattomia naisia joilla on luontainen kyky olla empaattinen muita kohtaan ja voimia kannustaa vaikka oma tilanne ei hyvä olisikaan. Te olette tärkeitä, muistakaa se!
- tirppa ja hiekkahentuset pp8 -
Tuittu kyseli miten metut vaikuttaa; niin niiden pitäisi siis säännöllistää kiertoa vaikuttamalla sokeri-insuliini-aineenvaihdunta-jutskiin ja sitä kautta munasarjojen toimintaan. Mulla nyt oli vähän epämääräinen diagnoosi, koska on pco-tyyppiset munasarjat, mutta LH ja FSH arvot oli liian alhaiset mikä liittyisi taasen hypofyysin/hypotalamuksen toimintaan.
Suurin metujen tuoma muutos so far on aamulämmön nousu :) ennen olin tasaisen viileä, n 35,5, mutta nyt ollut noin viikon verran n 36,5. (vai olisko tokkopa peräti ovuloinut??) Nyt on kiertopäivä nro 49, ja metuja syöty siis tämän kierron ajan. Ajattelin odottaa että olisi noin kp 60 ennen kuin soitan lääkärille ja kysyin jatko-ohjeita.
Tuitun lääkärikäyntiin täytyy vielä kommentoida että eikös olekin aina mieltä myllertävä kokemus käydä siellä lääkärissä vaikka kaikki menisi hyvinkin. Sitten kun lääkärin suhtautumisessa on jotain häiritsevää niin se on vielä rankempaa.
Täytynee käydä tuon veroilmoituksen kimppuun nyt. ei huvittaisi.
tokkopa
TOKKOPA jos sulla vielä viikon pysyy lämmöt ylhäällä eikä vuotoa näy, oisko testin paikka :) bdbdbd
WINTTERI luulisin ettei tässä vaiheessa piinausta oikeen ois luonnollistakaan munasolujen kasvaa ellen ole joku ihme friikki.
Nyt on ilmeisesti jotain negatiivista ilmassa kun meinaa masennus iskeä ja epäusko hoidon onnistumisesta.
Mulla oli tänään kääntynyt lämmöt hieman alaspäin ja selkää jomottaa uhkaavasti, p****a.
Mutta tiistaina on sitten totuuden päivä....
-tirppa ja hiekkahentuset pp9 (vielä) -
Piti tulla Tirpalle toivottamaan onnea matkaan huomiseen verikokeeseen!!
Menossa pp5, ei vielä mitään tuntemuksia... aika kuluu niin hitaasti!
Ja sitten töihin, vilkutuksia kaikille!!!
-Lupus
LUPUS kiitos tsempityksestä. Odotukset ei oo kovin korkeella kun eilettäin jo kerran tuli paperiin verta ja tänään taas. Samoilla oireilla mentiin tuoresiirtokin ja just samoilla piinapäivillä alkoi tuhru. Ainut oljenkorsi on että nyt kyydissä kaksi jospa edes toinen selviäis. Mutta silti aion otattaa hcg huomenna. Nimittäin jos kuukautisvuoto on alkanut ei hcg:tä otettais, mutta tuhrua kait EI lasketa....
Huiskutukset kaikille.
Tirppa - ihan hyvä idea :) mutta tänään alkoi menkat... Olen tosi iloinen tästä tädistä, koska ed kierto katkaistiin prog kuurilla ja se oli 70 pvää. Nyt tää 49 pvän kierto tuntuu Lähes Normaalilta!!! Kivaa. Kunnon selkäsärky ym jomotus, mutta tapahtuu sentään jotain. Ihan positiivista. Ei tää plussa ainakaan olisi voinut olla koska ollaan miehen kanssa oltu viime kk pääasiassa eri maissa :)
Hauskaa päivää kaikille!
tokkopa
Ihan pikasesti tulin kurkkaamaan teidän kuulumiset. En kerkee nyt kommentoimaan, mut jospa huomenna vaikka olis hieman enempi aikaa istua koneen ääressä..
Omasta navasta sen verran, että viikonloppuna alko menkat, joista olen oikeastaan hirmu iloinen, sillä tämä on nyt sitten viimeinen kierto ennen ku päästään jatkamaan meidän tutkimuksia. Tässähän vois jo alkaa varailla sitä lääkäriaikaakin, että sais sit sen jo vaikka ihan toukokuun alkuun. Mieltä piristää kummasti ajatus siitä, että asiat edes hieman taas etenevät. Meillä on siis se simppatutkimus eessä. Tässä pari viikkoa sitten huomattiin, että siemenneste oli ihan veristä, ja toki säikähdettiin aika tavalla molemmat. Luin sitten lääkärikirjasta, että se ei olisi vaarallista, eikä siitä tarvitse huolestua jos se ei ole jatkuvaa eikä muita oireita ole. No, kerettiin jo oikeastaan unohtaa koko juttu, kun seuraavilla kerroilla kaikki näytti olevan ihan normaalisti. Kunnes nyt viikonloppuna siemennesteessä oli taas verta. Ja nyt ainakin minua alkoi huolestuttaa aika paljonkin, että josko sillä olisi vaikka jotain tekemistä tämän tuloksettoman lapsentekoprojektin kanssa. Onko kellään kokemusta?
Mukavaa päivän jatkoa kaikille, toivottelee LeiMu
Terveisiä Kanarialta, lämmintä riitti ja lepposaa oli.
Oon täysin pimennossa, en tiiä yhtään mitä kellekin kuuluu, tossa pikasesti näin että tirpan piina ois ihan lopussa ja lupus piinailee perässä... Onnea vaan! :)
Täällä on huomenna viimisen clomin vuoro ja ens torstaina seuranta ja sittepä näkee missä taas mennään! Inssiä siis taas kaavaillaan! No, sittepä on seki ohi ja päästään oottaan koeputkihommia, en nimittäin enää usko inssin auttavan...
Mutta nyt töihin ja tuun sitte illalla kunnolla kahlaileen läpi teidän viikon ajan kuulumiset!
Tuupa kp6
tirpalle tsemppiä että tuhru jäisi vain tuhruksi.
LeiMulle en osaa sanoa mistä tuo verinen sperma johtuu, mutta ootteko ihan varmoja ettei se veri ollut sinusta lähtöisin? Joskus meillä on käynyt niin, että valuessaan ulos nesteet ollu punertavia, ja mä oon aina aatellu että oon ite saanu haavan tms...
tuupalaiselle tervetuloa takaisin =)
Itellä kp 14/26 (sekoilin laskuissani aiemmin), ja huomenna alan napsimaan taas teroja. Mietin tässä että voisko oikeesti olla kierto tasaantumassa, kun luulin tunteneeni oviksen kp 11, ja kierron mukaanhan 26-11=15. Eli niihin aikoihin oviksen pitäiskin olla. Oon nyt teroja syönyt tällä systeemillä vasta yhden kierron.
-Jeanel-
Tänään on töissä toivuttu viikonlopun riennoista. On se hyvä että viikoiksi pääsee töihin aina lepäämään..:) Ja ihan kuin mun elämä olisi oikeasti noin railakasta..-hih! Viikonloppuna oli kaverin polttarit ja pitäähän niitä hieman juhlia!
Ensin kommentteja muille!
TIRPPA: Toivon niin kovasti että saisit megalukemat siitä testistä!!!! Koska saat tulokset? Täällä odotetaan malttamattomana! bdbdbdbd :)
LUPUS: Sinulle myös paljon peukkuja!!! Kyllä se aika siitä kuluu, vaikka varmasti hitaasti. Odottavan aika on tunnetusti pitkä! Toivotaan että saisit odotella kauemmankin..;) bdbdbdbdbbdbdbd
TOKKOPA: Onnittelut uuteen kiertoon pääsystä! Toivotaan että se siitä pikkuhiljaa tasoittuu! Täytyy myöntää että nuo metut jäi vielä hieman epäselväksi, mutta olen silti kovasti hengessä mukana!
TUUPALAINEN: Tervetuloa takaisin lämmöstä tänne ihanan säätilan Suomeen.. Yeah right! Että on hieman vedetty kurahousuja lasten päälle viime viikkoina.. Toivottavasti tuo loska sulaa kohta pois! Anyway.. Koskas sulla on eka seuranta ultra? Ja onko sulla muuten tehty kaikki inssit clomikiertoon?
LEIMU: Valitettavasti en osaa sanoa mitään tuohon veriseen spermaan.. Toivotaan ettei ole mitään ihmeellistä! Oletko googlettanut asiasta tms.?
JEANEL: En osaa oikein sanoa mitään sinunkaan mietteisiisi. Omalla kohdalla (omien tulkintojen ja havaintojen mukaan, kerran todettu verikokeella) terolutit vaikuttivat vain ovuloimattomissa kierroissa, jolloin kierto oli aina säännöllisesti 26 mittainen (söin niitä kp15-24). Sitten kun todistetusti (verikokeilla) ovuloin, venyi kierto 29-35 päivään. Ja nyt kun on menossa toinen luomukierto, niin ovulaatiot on olleet kp17 ja kp18 ja kierto ollut ensimmäisessä 33päivää. Nyt on tulossa siis suunnilleen saman mittainen kierto tästäkin. Mutta mikään lääkäri en ole ja nämä on vain minun kroppani kokemuksia..:)
Mitäs muut lomalaiset? VIIVI ja EMMAEMILIA ainakin.. Koskas kotiudutte?
Viimeiseksi omasta navasta.. Eli nyt siis menossa kp 21/tod.näk.34 ja ovulaatio bongattu (ja hyödynnetty TOSI spontaanisti -hih) kp 18. Seuraavan kierron alkaessa varaan ajan siihen ssg-tutkimukseen.. Onko kellään kokemuksia? Sattuiko? Vähän pelottaa että jos ne torvet onkin tukossa.. Mutta tuskin sitten olisi ollut sitä joulukuista kemiallista raskautta?
Mutta nyt voisin raahautua kohta yöpuulle.. Ei jaksa vanha enää juhlia koko viikonloppua ilman armotonta väsymystä..:)
Hyvää viikonalkua hoidokeille!!!!
-Tuittu-
Tervetuloa takaisin MILIKO!!! Toivon kovasti että pääsette uudelleen hoitoihin kiinni ja saatte uuden plussan paremmalla onnella varustettuna! Olenkin miettinyt että mitä sinulle kuuluu!! Varmasti keskenmenosta toipuminen vie aikaa ihan kuin mistä tahansa surusta. Olethan kokenut suuren menetyksen. Eikä siitä varmasti pääse yli ennenkuin on käynyt läpi kaikki tunteet kateuskin mukaan lukien, joten rohkeasti vaan tunteet pintaan! Ja tänne voi aina purkautua ja uskallan väittää että me jos jotkut ymmärretään nuo lapsettomuuteen kuuluvat tunteet!
Ja KEINUHEVOLLEKIN paljon pitkää pinnaa noiden hienovaraisten sukulaisten keskelle..;) Itsekin omistan muutaman sellaisen tyypin.. Eikös se suku ole aina pahin?! :) Toivotaan että uusi kierto vaihtuu nopeasti ja pääsette tosi puuhiin!!!
Vielä loppuun yksi Anna-Mari Kaskisen runo:
Tyhjä syli
Taivaan isä, anna,
ilo suunnaton,
niille, joiden syli
tänään tyhjä on.
Jokaiselle anna
lapsi oikea.
Sinulla on monta
vielä tallessa.
Sinä tiedät, kuka
kaipaa kotia.
Vanhemmat ja lapset
yhteen johdata.
En tiedä muista mutta minua tuo jotenkin lohduttaa epätoivon hetkellä!
-Tuittu-
En jaksanut eilen kirjoittaa...sain lauantain konsertin jännittämisestä päänsäryn joka näköjään jatkuu vaan...tylsää...Mut onneksi burana auttaa.
(.)...Vaaka juhlii mun kanssani tänään...78 kiloa! Jee! Jos sinne tasan 70 hujakoille päästään tän kevään aikana niin olen tosi tyytyväinen...kesään on kuitenkin vielä aikaa...sen kertoo toi lumitilanne täällä Hlsingissäkin. Mä olen kans miettinyt vaatteita mukaan reissuun, pääsiäisen jälkeisenä perjantaina onkin lähtö. Rankkaa siitä tulee, mutta hauskaa varmasti. Äänenhuoltojoukoilta saatiin just lauantaina ohjeet, et paljon strepsilssejä, bafusineja, juotavaa flunssalääkettä ja kaulahuiveja mukaan...sillä pitäis kestää bussien ilmastointi...ja taukojumppaa suosittelivat myös. En tiedä, pitäiskö saada mahtumaan jumppakamat mukaan ja ainakin kahden välipäivän tietämillä löytää joku paikallinen kuntosali mihin pääsis ainakin punttikselle? Tekis hyvää selälle, jos pitää 10 päivää kuitenkin istua lentokoneessa ja bussissa. Tänään kp 9 ja huomenna eka follikkeliultra. Luulen, et kurkistelujen jälkeen päättävät kuitenkin siirtää seuraavan vasta ensi viikolle...toivottavasti pääsiäinen ei ihan kauheesti sotke...meinaan, et jos ovis osuu siihen, ei sitä pystytä sit ultraamaan varmaankaan...Mun tuuria sekin olis.
Mä olen jo luovuttanut luomuraskaudesta haaveilemisen...ok, ihmeitä tapahtuu, mutta...no, mut huomenna toivon, et saatais simppatestien tuloksetkin... Musta tuntui silloin joskus 3 kk keskenmenosta, että ihan kauhean pitkä aika on mennyt, mutta nyt sitä ei edes tajua...varsinkin kun hoidot on käynnissä. Nyt siis kierron seuranta päällä.
Tää lähtee nyt töihin. Oon kohta jo kaikista aamutoimista myöhässä kun tänne jäin kirjailemaan romaania. Influenssa ja kihomatoja tällä viikolla töissä tarjolla...se on kans sellainen ikuinen pöpöpesäke...
Nonna
&%¤#" !*^Kirjotin pitkan tarinan ja kone havitti kaiken...ei kun uudestaan, uudestaan!
Jokos TIRPAN hcg on otettu??? Mita naytti??? Piellaan peukkuja!
NONNALLE jaksamista reissuun ja ihan muuteskii. Itte kanssa ihastuin Les Miserablesiin. Ei oo kylla koskaan aika menny niin nopeesti ku sita katellessa.
LUPUS, sanoit et teijan ivfN loppusumma oli 1900e. Ni mita kaikkee se summa sisals? En tiia mita tahan Norjan 300e:n sisaltyy, mut jos siin on jo laakkeetkin (jota epailen) ni eihan se sitte niin paha ois...oivos on hyva elaa...
JOALINKIN taalla epaili inssia. Mina myøs ja niin meijan laakarikin. Sen takia mennaan suoraan ivf:aan. Mulle sano jo sen aukiolotutkimuksen tehny laakari et vaikkei mitaan tukosta ollukaan, ni jos siel kuitenkin on joku kapeempi kohta, ni se kuroutuu takas parissa kuukaudessa.
VARJOKKAALLAHAN tuntu olleen oikeen mukavat haat! Harmi vaan et se kemiallinen raskaus sattu just siihen edelliseen viikonloppuun :( Mutta eikøs helpota tietaa, et raskaus on sittenkin mahollista...
MILIKOLLE tsemppia tulevaan inssiin!
Ja TUUPALAINEN toivotellaan takasin tanne pohjolan " lampoon" !
).( Kp 2/30-32 ja on niin masis olo :( Lauantai-iltana hokasin pienta tuhrua ja kun mies oli menny nukkumaan ni ma aloin pillaamaan. Siit ei meinannu tulla millaan loppua. Eika edellinen kierto ny ollu ees mikaan erityinen. Sen jalkeen onkin sitten ollu semmonen olo et noinkohan meilla koskaan tulee olemaan sita omaa kaarøa.
Ei ees oo mitkaan hoidot viela alkaneet ku on jo maansa myynneen olo... Jotenki tuntuu elama niin epikselta. Toiset tulee raskaaks ku pikkasen saa spermaa sisalleen ja itte ei sitten millaan...ehka meilla (kaikilla taalla) on sitten joku osa-alue elamasta helpompaa kun niilla muilla...
Mutta ei kun seuraavaa ovista kohden (joka on vaan kahen viikon paassa) ja odotellaan kirjetta yksityiselta.
Mutta yritetaanhan jaksaa ja odotellaan sita tulevaa lamminta kesaa.
Olen ilmoittautunut tänne mukaan joskus syksyllä, ja ainakin edelleen nimeni listalla komeilee. Olen lähinnä toiminut taustalukijana haahuissa ja Nonnan nimi onkin sieltä tuttu. Nyt kerkesin jo aktiivisemmin kirjoitella exhaahuissakin, kunnes sunnuntain ja maanantain välisenä yönä meni jälleen kesken, raskausviikkojen ollessa tasan kymmenen. Tämä oli sitten neljäs keskenmeno, eikä entuudestaan meillä ole lapsia. Nyt sitten gynepolilla eilen, kun kävin tarkistuttamassa tilanteen yön jäljiltä, olivat sekä lääkäri että hoitaja molemmat sitä mieltä, että tauko tekisi hyvää ja kun mulla on jälkitarkastusaika polilla kuukauden päästä, määrätään e-pillerit kolmeksi kuukaudeksi. Kyllä voi olla masentavaa tämäkin. No seuraavaksi on tiedossa jonotusta hormonipolille, jonne aikoja joskus elokuussa aikaisintaan. Kyllä odottavan aika voi tulla pitkäksi. Molemmat sekä mies ja mut on tutkittu tässä talvella, eikä mitään " vikaa" löytynyt. Selittämätöntä siis.
Nyt tässä olenkin lukenut viestejänne ja olen slangista ja termeistä aivan pihalla. No ehkäpä tässä oppii.:) Ensinnäkin haluaisin tietää, onko täällä ketään samassa tilanteessa olevaa? Siis että raskautuu, mutta menee heti kesken? Mikäköhän mahtaa olla sitten hoito? Alan tässä nyt vasta opiskella asiaa pikkuhiljaa, tai itse asiassa tästä vauva-asiasta piti pitää rutkasti taukoa, mutta ehkäpä nyt kuitenkin mielenkiinnosta selvitän hormoneista jotain.
Tässä lyhyesti tällä kertaa, hende
Soittelin tuloksia ja paha enteisen kauan hoitaja niitä tietoja sitten etsikin. HCG oli alle 2 joten ei edes yrityksiä. Ja kaiken kruunas tieto, että seuraava hoito voi mennä ens vuodellekin.... Luultavasti siirryn nyt taustalle hetkeksi selvitteleen ajatuksia ja kasaamaan itteeni. Nyt kun pakkanenkin tyhjeni. Viisi alkiota eikä ykskään oo tarttunu. Voi P*****E että on paska olo.
Toivon teille parempaa plussa onnea!!!!
Oon tosi pahoillani sun puolesta! Elämä on niin kakkaa ja epäreilua välillä, en osaa muuta sanoa, ku tiiän ettei mitkään sanat auta viemään pahaa mieltä pois... Mutta oikein paljon lohtuhaleja.
Kamalaa lumisohjoa täynnä koko piha, meinasin jäädä jumiin autolla muutaman metrin päästä omasta autokatoksesta! Sepäs olisi ollut mukavaa hakea naapureita avuksi autoa lykkäämään, onneksi selvisin perille katokseen.
Oli mukava lukea teidän lohdutussanoja viimeisimpään viestiini. Nyt tuntuu jo paljon paremmalta ja pikkuhiljaa olisi aika jättää keskenmenon/vauvojen murehtiminen vähemmälle. Luulen, että alkaa olla murehtimisen kiintiö jo vähitellen täynnä. Tänään jo kp20 ja viikon päästä alkavat menkat saavat varmaankin leijumaan pilvissä, seuraavassa kierrossa pääsen siis napsimaan clomeja! Kummasti mielialat vaihtelee tämän projektin edetessä.
TUITTU kyseli ssg-tutkimuksesta. Se tehtiin minulle muistaakseni viime lokakuussa, eikä se sattunut ollenkaan. Jännitti tietysti. Lääkäri oli tosi huolestunut, sillä yleensä tutkimuksen jälkeen pyörryttää ja heitättää ja olisi paras loikoilla toimenpidepöydällä hetki ennen liikkeellelähtöä. Älä siis murehdi etukäteen, toimenpide voi sujua ihan kivuttomasti!
Miliko
Olen niin pahoillani teidän puolesta!!! Olet aina jaksanut niin kovasti toisia tsempata ja muutenkin olet ollut niin positiivinen, että olisin toivonut tuloksenkin olevan samaa luokkaa.. Paljon rutistuksia ihanalle palstakamulle ja voimia epäoikeudenmukaisuuden keskelle!!!
-Tuittu-
Huhhuh, kiireinen lomaviikko alkaa loppua ja tuntuu tosiaankin, että toinen viikko vielä perään voisi tehdä terää. Mutta ei heru, töihin palaan jo sunnuntaina. :(
Tirppa: Onpas piinailuasi kulunut jo nopeasti, osallistutko siihen tutkimukseen vai muistanko ihan väärin? Toivotaan, että hentuset ovat kiinnittyneet vahvasti ja saat iloisia uutisia pian!!!
Tuittu: Kurjaa, että pahoitit mielesti lääkärin karkeasta käytöksestä! On hyvä, että mietit rauhassa mihin olet valmis ja kypsyttelet sitä pistämisasiaakin kaikessa rauhassa. Vain sinä itse tiedät, mikä on sinun ja miehesi tie tällä lapsettomuusmaassa ja teillä on oikeus se itse valita. Toivottavasti pääset pian jatkotutkimuksiin ja inssiin!
Miliko: Halaus sinulle! Ei sitä varmaan koskaan ihan neutraaliksi saa suhtautumista vauva-uutisiin, mutta ehkä sitä oppii ainakin peittämään pahanolon tunteen itse tilanteessa ja selviämään siitä nopeammin... Pakko on ainakin jonkin verran immuuniksi tulla, ei kai sitä aina voi olla näin vereslihalla... Toivon sinulle jaksuja!!!
Pingu: jo on hoidot Norjassa hinnoissaan! Huh! Tsemppiä mitä sitten päätätkin hoidoissa tehdä!
EmmaEmilia se taitaa matkailla parhaillaan, ei muuta kuin mukavaa ja rentouttavaa lomaa jos kuitenkin satut palstalle lomaltasi eksymään! :)
Lupukselle jaksuja piinailuun. Millainen on vointisi? bdbdbdbdbd!
Varjokkalle myös rutistus! Jaksuja! Hienoa, että tiedätte mihin olette valmiita ja missä kulkee hoitojen raja kohdallanne. Miltäs elämä rouvana nyt tuntuu? :) (kysyy keinuhepo, neiti-ihminen vielä kun olen...)
).( ei kummoisia, tätiä odottelen ensi viikon lopussa vierailulle ja aloittelen sumuttelut kp1. Mieleni pahoitin tänään, kun anoppi kertoi sukuun tulevan kesän lopulla perheenlisäystä. Olen onnellinen perheen puolesta ja onnen heille täysin suon, mutta silti tuntui kun olisi kaadettu kylmää vettä niskaan. Ryhdistäydyin kyllä ja sain pidettyä itseni ihan kasassa ja jutusteltua vielä asiasta keveästi, mutta mies näki kyllä että pahalta tuntui... Jotenkin oma olo tuntuu taas vaihteeksi niin toivottomalta, vaikka mitään syytä ei ole toivoa vielä heittää. On vaan niin pessimistinen päivä tänään. Onneksi kukaan (paitsi paras ystäväni) ei tästä meidän lapsettomuudesta ja hoidoista tiedä, en jaksaisi vielä lohdutella sukulaisia kun heillä kuitenkin olisi huono olo meidän puolestamme.
Mukavaa viikonloppua kaikille, erityistsemppaus piinailijoillemme!
Keinuhepo