Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kulutat vaatteisiin vuodessa (sisältäen asusteet)?

Vierailija
13.05.2017 |

lakin yhteen alkuvuoden vaatehankintoja ja hämmästyin, kun loppusumma oli tähän mennessä 2300€. Minusta se tuntuu paljolta, n.500€/kk. Olen alkanut satsata laatuun ja laatu maksaa, ehä sen takia summa on noin suuri. Miten paljon te käytätte vaatteisiin rahaa?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna meni 1500, vaikkei ollut edes pahemmin hankintoja. Tänä vuonna on mennyt vasta noin 300, mutta tulee menemään selvästi enemmän kuin viime vuonna, kun pitää hankkia siistejä äitiysvaatteita. Ja mä siis hankin paljon käytettynä.

Jokainen, joka kauhistelee, pitäköön vuoden rehellisesti kirjaa.

Useamman vuoden olen pitänyt rehellisesti kirjaa. Tänä vuonna tähän mennessä on omiin vaatteisiini mennyt 48,50 €, viime vuonna 177 €, 2015 69,85 € ja 2014 111,55 €. 

Enkä edes osta käytettyä, tosin en mitään merkkejäkään. Ratkaisu on ostaa vain se mitä oikeasti tarvitsee.

Koko perheen (7 lasta) vaatebudjetiksi meillä on laskettu 200€/kk. Muutaman vuoden seuranta-ajalla on vain kaksi kuukautta ylittäneet tuon, useimmat jääneet reilusti alle. Lasten vaatteet toki kierrättäen, meille tulee paljon käytettyä, ja meiltä annetaan ihan ilmaiseksi käytetyt eteenpäin.

Vierailija
42/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus 2400-3500 euroa. Ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna meni 1500, vaikkei ollut edes pahemmin hankintoja. Tänä vuonna on mennyt vasta noin 300, mutta tulee menemään selvästi enemmän kuin viime vuonna, kun pitää hankkia siistejä äitiysvaatteita. Ja mä siis hankin paljon käytettynä.

Jokainen, joka kauhistelee, pitäköön vuoden rehellisesti kirjaa.

Useamman vuoden olen pitänyt rehellisesti kirjaa. Tänä vuonna tähän mennessä on omiin vaatteisiini mennyt 48,50 €, viime vuonna 177 €, 2015 69,85 € ja 2014 111,55 €. 

Enkä edes osta käytettyä, tosin en mitään merkkejäkään. Ratkaisu on ostaa vain se mitä oikeasti tarvitsee.

Koko perheen (7 lasta) vaatebudjetiksi meillä on laskettu 200€/kk. Muutaman vuoden seuranta-ajalla on vain kaksi kuukautta ylittäneet tuon, useimmat jääneet reilusti alle. Lasten vaatteet toki kierrättäen, meille tulee paljon käytettyä, ja meiltä annetaan ihan ilmaiseksi käytetyt eteenpäin.

Ihan mielenkiinnosta: mitä teet työksesi? Sehän se ratkaisee, mitä tarvitsee. Itse joudun näyttämään töissä siistiltä, ja se 1500 helähtää aika nopeasti vuodessa. Pari sataa ei ole paha hinta esim. nahkasaappaista, eikä paljon sen halvemmalla saa luonnonkuituisia neuleitakaan. Ostan osan käytettynä, teen osan itse, ja vältän riistotyötä.

T. Tuo, jolle vastasit.

Vierailija
44/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea arvioida, kai se joku tonni saattaa vuodessa mennä, joskus enemmän joskus paljon vähemmän.

Nyt takana ollut 6kk ilman että olen ostanut mitään, mutta viime viikolla meni pari sataa kun tilasin parit kesäkengät (kaikki ballerinat mennyt taas rikki viime kesänä), ja muutamat leggingsit ja pari paitaa nuhjaantuneiden tilalle.

Ostan melkoisen harvoin, mutta silloin kun ostan, ostan juuri sen minkä haluan, hinnasta viis (en ole merkkien perään, niin ei tule kalliiksi siltikään).

Vierailija
45/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku 50€? Sisältää parit korvakorut (3€/pari outletista), kahdet saappaat (huutonetistä) ja monet sukkahousut (2€ lähikaupasta).

Vihaan shoppailua, jos jotakin on pakko saada, tilaan netistä.

Lisäksi mulla on yksi tuttu mies, jonka fetissi on ostella naiselle juttuja, joten olen saanut mm. kolme hametta, nahkatakin, nyörisaappaat, alusvaatteita ja pari paitaa.

Hyvin pärjää tällä vaatekaapilla, onneksi ei tarvitse tuhlata moiseen.

Vanhin hame on ostettu 7 vuotta sitten ja edelleen ihan loistava :)

Vierailija
46/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on mennyt paljon, mutta olen ostanut 3 farkut, 3 kotimaiset nahkakengät, pari edullisempaa paitaa. Muutama t-paita pitää uusia ja toppapuku on kulahtanut.

Viimevuonna en ostanut kuin jotain pientä ja villakerraston, sitä edellisenä vuonna uusin rintsikat.

Rahaa olisi, mutta ei kiinnostusta shoppailuun eikä pukeutumiseen, pakkopullaa.

Vierailija
47/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 400€? Jos pitää ostaa kengät niin varmaan tuon verran.

Tänävuonna mennyt 150€, sillä hinnalla sain Englannista alennusmyynneistä 2 juhlamekkoa, 1 juhlapaidan, juhlakengät ja siistin topin jakun alle! Kaikki oli -70€ eli oikea hinta olisi ollut 500€!!

Vielä on listalla uudet ulkoilukengät ja ensitalvella nilkkurit sillä nykyiset alkaa olemaan loppuun kulutetut. Siitä tullee n 200€.

Mulla on kaapit täynnä käyttökelpoista vaatetta joten ei tarvitse ostaa uutta jatkuvasti.

Vierailija
48/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kenkähullu ja niitä löytyy yli 500 paria. Joka kuukausi tulee ostettua 2-3 paria kenkiä. Vaatteita ostan vaihtelevasti, en välttämättä edes joka kuukausi. Mutta veikkaisin että 3000-4000e menee vuodessa vaatteisiin loppujen lopuksi. Joka talvi/kevät/kesä/syksy täytyy saada pari uutta takkia.

Vierailija
49/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt kirjanpitoa vaate-ja kenkä hankinnoista jo monta vuotta. Kulut ovat vaihdelleet linjalla 800-1200 euroa vuosi. Jos on pitänyt ostaa esim.talvitakki tai talvikengät, on rahaa mennyt enemmän. Ostan melko keskihintaista tavaraa, paljon tosin alesta jolloin saan laadukkaampaa halvemmalla. Tällä hetkellä mietinnässä alpakkavillatakin osto.. Se maksaa 170 euroa ja mietin, että esim. Benettonilta saisi sillä rahalla miltei kolme neuletakkia, eli kannattaisiko satsata "laatuun" noin paljon rahaa?

Vierailija
50/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä 700€, mikä koostuu oikeastaan alusvaatteista, sukkahousuista, villakangastakista ja aurinkolaseista.

Alusvaatteita ostan usein, ja ulkovaatteissa ja asusteissa suosin luonnonmateriaaleja ja ajattomuutta/laatua. Tuota takkia en olisi tarvinnut (useampia löytyy jo kotoa), mutta istui niin hyvin että halusin ostaa.

Tälle kuulle tulee vielä vaatemenoja, tarvitsen nahkasandaalit, bikinit ja mekkoja kesän matkoja varten. Matkustan paljon ja haluan että minulla on toimivat vaatevalinnat mukana jokaisella matkalla kohteen mukaan. En käytä matkoilla aikaa shoppailuun, siellä keskityn muuhun. Minulla ei myöskään ole aikaa ravata kaupoissa, joten teen täsmäiskuja ja ostan kerralla tarvitsemani.

Vierailija
51/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin onnekas ja satuin erään kaupan loppuunmyyntiin. Ostin vaatteita 500€ ja oikeesti olisivat maksaneet n. 1500€ eli kiva säästö. Tuohon tuli 2 kevättakkia, jakku, 3 housut ja 3 mekkoa. Tuon lisäksi olen ostanut jotain pientä ehkä 100-200€ sekä kengät kevääksi 200€.

Nyt on siis mennyt ehkä 800-900€, mikä on mulle aika paljon, kun en mä välttämättä tarvis. Nyt oli vaan ostettava, kun oli just mun mieluisia vaatteita.

Vierailija
52/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 100 euroa kuussa. Kirppareilta paljon, mutta treenivaatteet, alusvaatteet ja kengät uutena. Ostan laatua uutena, mutta kirpparilta mitä milloinkin. Laukkuihin tuhlaan harvoin ja pidän vuosia samoja.

Vierailija
53/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna mennyt n. 140€. Ostan arkivaatteet aina kirpputorilta, urheiluvaatteet ja alusvaatteet yleensä uutena alesta.

Vierailija
54/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viiden vuoden keskiarvo n. 20€/vuosi.

Sukkia ja pari t-paitaa.

Vierailija
55/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkia ja pari t-paitaa.

No hyh, ei edes uusia kalsareita viiteen vuoteen. Toinen av-palstan erikoisuus on nämä ihmiset, jotka käyttävät vuodesta toiseen samoja rintsikoita eivätkä pese niitä.

Vierailija
56/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tänä vuonna mennyt ehkä 250e vaatteisiin/kenkiin/asusteisiin. Ja tähän sisältyy mm. ulkoiluhousut. Mutta mun pitäisikin päivittää vaatekaappia. Sun 2300e tuntuu järkyttävän isolta.

Ei mene paljoa, sillä vaateliikkeeni tuotteet ovat edullisia! Suomesta ei tahdo millään löytyä oikeasti kunnollisia ja laadukkaita vaatteita! Jos sellaisia löytyy, on hintalappu aivan törkeä! Takit paidat, housut, kaikki rispaantuu ja nukkaantuu hyvin nopeasti käytössä, ei ole tehty kestämään. Sen tähden ostan vaatteita varustelekasta ym. army ylijäämä liikkeistä. Tykkään tyylistä, ja vaatteet ovat sellaisia, että eivät käytössä hajoa oikein mitenkään! Army ylijäämään voi pukeutua todella asiallisesti, ja onpa sotalaitoksesta edes jotain hyötyä, niille miljoonille verorahoille, jotka ihmiset sinne syytävät.

Vierailija
57/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen yrittänyt hillitä shoppailuani, joka tapahtuu enimmäkseen nettikaupoissa. Olen tilannut tähän mennessä vähän yli 700 euron edestä vaatteita ja asusteita. Siihen muutama ostos kaupoista niin ehkä n. 900 euroa.

Jos jatkan samalla tavalla niin vuodessa siis n. 2000 euroa, mutta tarkoitus olisi ostaa jatkossa vain pakolliset kuten alusvaatteet ja sukat. Minulla on jo iso vaatevarasto.

Vierailija
58/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna arvioisin kuluneen vaatteisiin n. 50e, kaikki kirppikseltä. Kaupasta uudet kengät 50e. En ole varsinaisesti köyhä (pakollisten menojen jälkeen käteen jää parhaimmillaan tonni kuussa), mutta olen koukuttunut metsästämään vaatteita kirppiksiltä, siinä on jotain ihan erilaista tuntua kuin kaupasta ostaessa. :) Onhan se ekologisempaakin.

N20

Vierailija
59/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkia ja pari t-paitaa.

No hyh, ei edes uusia kalsareita viiteen vuoteen. Toinen av-palstan erikoisuus on nämä ihmiset, jotka käyttävät vuodesta toiseen samoja rintsikoita eivätkä pese niitä.

Ei se, että käyttää samaa vaatetta vuosia tarkoita sitä, ettei niitä pese. Hyvälaatuinen vaate kestää pesutkin. Ihmeellinen käsitys sinulla on.

Vierailija
60/64 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin vai koko perheen? Tässä kuussa olen törmännyt koko perheelle n. 200€. Vuositasolla koko perheelle menee n. 700€. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Itselleni en ollut ostanut uusia vaatteita moniin vuosiin ja nyt olen päivittänyt teini vaatteita ja saatuja pois, uusiin. Itselleni olen vuoden sisällä ostanut varmaan 500€ nyt.