Paljonko kulutat vaatteisiin vuodessa (sisältäen asusteet)?
lakin yhteen alkuvuoden vaatehankintoja ja hämmästyin, kun loppusumma oli tähän mennessä 2300€. Minusta se tuntuu paljolta, n.500€/kk. Olen alkanut satsata laatuun ja laatu maksaa, ehä sen takia summa on noin suuri. Miten paljon te käytätte vaatteisiin rahaa?
Kommentit (64)
Varmaankin noin 3000-4000e vuodessa. Jos ostan esim. jonkun kalliimman laukun, niin voi mennä enemmänkin.
Ostan laatua eikä minulla ole kovin suurta vaatevarastoa, koska kierrätän myös paljon.
2 kengät ehkä 200 euroa
Kasmir villapaitoja ja villahousut - 400 euroa
Muuta en ole ostanut.
Tänä vuonna on mennyt rahaa 300 e.
Meillä on hyvin tiukka rahatilanne ja viime vuonna en ostanut juuri yhtään.
Tänä vuonna sain ostettua vaatteet mitä tarvitsin, sain joululahjaksi rahaa.
Uskon ja toivon pärjään vuoden ilman yhtään vaateostoa.
Noin 300 euroa kuussa eli tähän mennessä 1500 ja kerran pari vuodessa ostan noin 1000-1500 euron laukun. Vaatteet ja muoti ovat mun harrastus, muissa menoissa sitten tingin. Tienaan noin 42000 vuodessa joten säästöönkin menee reilu summa kuukausittain ja asuntolainaa lyhennän koko ajan.
Tänä vuonna olen ostanut uusia alushousuja. Siinä vaateostokset.
Ostan silloin kun on pakko eikä voisi vähempää kiinnostaa tuollainen.
N.50€ viimeisen vuoden aikana. Ostin siis ulkoilutakin alesta viime kesänä. Olen korjannut vanhoja. Kalsareita ja sukkia kyllä pitää kohta ostaa.. N30
Vierailija kirjoitti:
Siis apua miten vähällä jengi ostaa vaatteita. Mielenkiinnosta kysyn, tuntuuko teistä että olette silti tyylikkätä?
En mä osaa itseäni arvioida, jonkun pintamuotihörhön mielestä en varmasti ole tyylikäs, itse olen tyytyväinen.
Eivät kaikki halua olla "tyylikkäitä" tai käyttää satasia vaatteisiin, jotka puolen vuoden päästä heitetään uffille.
Viime vuonna meni aika tarkkaan 2000€ ja sitä edellisenä 1600€.
Tänä vuonna olisi tarkoitus saada summan pysymään max. 1500€:ssa.
Nyt alkuvuonna mennyt arviolta 600€.
Normaalisti varmaan 200-300€/vuosi. Yleensä ostan dieselin farkut ja muutaman t-paidan. Tänä vuonna en ole ostanut muuta kuin uudet kengät.
En usko, että muutamaan vuoteen vaatteita tarvii ostaa mitään. Kävin jouluna new yorkissa ja sieltä tarttui 6 kappaletta leviksiä (30€/kpl) ja kahdet dieselin farkut. Lisäksi tuli ostettua n. 15 kappaletta paitoja ja parit hupparit.
Mä oon tehny silleen että 1000 euroa per vuosi. Ja teen vielä silleenkin, että jos jää tosta vajaaks ennen seuraavan vuoden alkua, niin meen vielä vaikka viimesenä päivänä hankkimaan jotain, että sais ton 1000 euroa täyteen. Yritän viel, että sais tasan 1000, koska se on jotenkin niin cool.
Vierailija kirjoitti:
N.50€ viimeisen vuoden aikana. Ostin siis ulkoilutakin alesta viime kesänä. Olen korjannut vanhoja. Kalsareita ja sukkia kyllä pitää kohta ostaa.. N30
kyllä kalsareitakin kannattaa korjailla! ja jos on ruskeita raitoja niin dr.beckmannin tahranpoistoaineella lähtee.
Vierailija kirjoitti:
100-500 e kuukaudessa. Lisäksi teen vuodessa kaksi shoppailureissua jenkkeihin ja kummallakin reissulla palaa rahaa 2500-3000 euroa ja suurin osa pelkästään vaatteisiin. N28
Shoppailureissu jenkkeihin???
Läntisen maailman tyylittömin maa...
Mä oon tänä vuonna ostanut nämä:
2xfarkut (vanhat kului perseestä puhki) 180e
2xpaita, 80e
Hame 80e
Aluspaita 30e
Kengät 120e
Ehkä jotkut kesäkengät ostan, ehjiä sukkia myös. 150e ?
Eli ehkä reilut 600e/vuosi. Yritän aina ostaa euroopassa tehtyjä vaatteita.
Mitään ulkovaatteita tai talvikenkiä en tarvitse useaan vuoteen.
Tänä vuonna on mennyt n. 300 euroa, ja siinä on jo kolmet rintsikatkin mukana. En välttämättä tarvi loppuvuodeksi yhtäkään uutta vaatekappaletta, mutta ehkä uudet ulkoilukengät pitää syksyllä ostaa.
Tänä vuonna on mennyt vasta pari sataa. Mutta edellisinä vuosina on olleet tonnit jonossa. Kun täytin 30, havahduin että mun vaatekaappi oli aivan kamala. Heitin pois kaikki teinimäiset vaatteet sekä huonolaatuiset rätit (H&M yms) eli suurimman osan mun vaatteista. Sitten kirjoitin listan mitä kaikkea tarvitsen ja olen hiljaksen ostanut sellaista laadukasta vaatetta, kenkää ja laukkua yms. jotka kestävät käytössä vuosia (tai vuosikymmeniä) Sen verran klassisia etteivät näytä epämuodikkailta muutaman vuoden päästä. Materiaalit luonnonkuituja ja aitoa nahkaa, tekokuiturättien ja tekonahan sijaan. Nyt alkaa vaatekaappi olla sellaisessa kunnossa että aina on jotain mitä päälle laittaa erilaisiin tilanteisiin ja uusia hankintoja ei tarvitse tehdä jatkuvasti :) Välillä itseäni piristän jollain kivalla mutta aina ostaessani mietin tuleeko tätä nyt varmasti käytettyä.
Ai kauhee mitä summia... Taidan kyllä olla vähän kateellinen. Viime vuonna jouduin ostamaan itselleni äitiys- ja imetysvaatteita, tähän meni 50e. Ei muuta viime vuonna. Tänä vuonna toistaiseksi 0e mennyt.
Pidän kirjaa menoistani. (Ei ole ollenkaan vaikeaa eikä aikaa vievää, kun olen tehnyt jo yli 20 vuotta.)
Vuoden 2017 vaatebudjetti on 700 euroa, mikä on aika lailla eurolleen keskimäärin se, mikä vuodesta 1995 vuoteen 2016 on mennyt vaatteisiin ja kenkiin vuodessa. Joskus bubjetti oli tonni, mutta totesin, että pitäisi aivan ostamalla ostaa ja jäävät osin pitämättä. Enää en kelpuuta melkein istuvia vaatteita.
Joinakin vuosina on mennyt alle 200, eli siitä tuo nykyinen pienempi budjetti. Silläkin voi paljon vielä ostella tänä vuonna, koska siitä on mennyt vasta satanen: sukkia, alkkareita, mustat housut ja t-paita. Kenkiä jos pitää hankkia niin menee helposti 100-200 euroa/pari, mutta ne kestävät vuosia.
En osta yleensä mitään huippukalliita merkkivaatteita. Kallein ostos on reilut 300 maksanut kashmirvillakangastakki, joka on yhä uuden näköinen ja uudelleen aika muodikaskin. Ostin sen 2000-luvun alussa. Housuista maksan korkeintaan 80 e, mekoista 100, t-paidat mielellään alle 20. Suurin osa vaatteistani ovat jonkinlaisesta alesta.
Vaikea sanoa. Tänä vuonna mennyt ehkä 100-120 e, olen ostanut uutena t-paidan ja luomupuuvillaiset joogahousut ja kirppikseltä kesätakin, mekon, t-paidan, kengät ja neuleen. Ostan aika vähän vaatteita ja suosin kirppiksiä, mutta saatan laittaa vaikka 100 e talvisaappaisiin jos tarvitsen uudet ja uskon niiden kestävän pitkään. Vuoden rahamäärä riippuu eniten siitä, miten paljon tulee noita isompia summia, joskus ei yhtään ja joskus useampia.
Minä olen laiska ostamaan vaatteita ja vaatekaappi on kovin tyhjä. Nyt painoakin on tullut muutama kilo lisää, eikä kaikki vaatteet mahdu päälle. Toivottavasti saan pudotettua kesään mennessä. Kyllä se nopeasti kuitenkin lähes tonni vuodessa kuluu vaatteisiin.
Ihmettelen minäkin näitä summia.itse ostanut tänä vuonna kolmet rintsikat ja perit pikkarit ja niihinkin meni 80€. Sen lisäksi talvisappaat 150€. Edelliset hajosivat viiden vuoden käytön jälkeen.
Enemmän vaatteita pitäisi ehdottomasti minunkin ostaa.