Lempimaasi Euroopassa (Suomea ei saa valita)?
Kommentit (466)
Kreikka suosikki,Turkki inhokki vaikkei kai ole Eurooppaa
Tykkään Albaniasta. Kuulostaa oudolta, mutta rannat varsinkin.
Moni myös tuntee Kreikasta antiikin kulttuurin, mutta illyyrialaiset (albaanit) ne vasta hurjia olikin. Mielenkiintoinen, vähän kuivakka ja hapokas, kuitenkin monivivahteinen.
Ylivoimaisesti ihanin on Skotlanti❤️ Inhokkia ei ole, mutta Puola ei sykähdytä mitenkään
Rosita Tiana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhokkina Portugali. Tympeät, mitäänsanomattomat ihmiset, ruma fado-loilotus, ruma kieli, jääkylmät vedet joten ei käy edes rantakohteeksi. Tosin en ole käynyt Azoreilla.
Suosikkeja minulla on 3. Islanti, Islanti ja Islanti.
Juu, Islannissahan on niitä lämpimiä rantoja ihan hurrjasti!
On siellä kuumia lähteitä😊
Neuvostoliitto, ah niiden ihanat kolhoosit ja sirppi/vasaralippu. Onneksi vassaridemarivihreet herättelee uudestaan henkiin.
inhokki on Norja jossa työläisetkin voivat rikastua.
Kyllä islanti , Sisilia ja Madeira. Kaikki noi kelpais taas.
Virossa viihdyn. Jos Turkki lasketaan niin inhoan Turkin turistikohteita.
Itävalta lemppari. Kaunista, puhdasta, siistiä ja ystävällisiä ihmisiä. Ei liikaa turisteja (muuallakin voi käydä kuin Wienissä 😉).
Inhokki Espanja. Eläinpikeudet, hälläväliä-asenne, likaisuus, roskat paiskataan kadulle ym. Huijareita paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ihanin vois olla vaikka Tanska. Inhokki on Italia. Ei vaan oo mua varten.
Samaa mieltä, olen asunut molemmissa :)
En pidä Italiasta, siellä on liian täyttä joka paikassa ja meluisaa, mikään ei toimi, ihmiset eivät oikein pidä turisteista, kaikki on niin ränsistynyttä, sähköt poikki vähän väliä, samoin netti.
Sveitsi on oma suosikkini, toki kallis.
Unkari ja Puola. Pieniä ylilyöntejä nykyhallinnoilta, mutta tulevaisuudessa suoranaisia paratiiseja muuhun Eurooppaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa viihdyn parhaiten, olen myös asunut siellä. Kaikissa Euroopan maissa en ole käynyt, mutta Saksa ei ole koskaan viehättänyt millään tavalla. Sieltä en ole löytänyt mitään mielenkiintoista. Osaan saksaa ja myös se kieli on ruma.
Minun korvissani taas saksa on kaunis ja energinen, sointuva kieli. Sitä ymmärtääkin hyvin, kun sanat äännetään selvästi. Ranskaa en osaa kuin muutaman lauseen, mutta miten sitä oppisinkaan ymmärtämään, kun puhuvat niin nopeasti ja jättävät h:nkin ääntämättä. En jaksa ruveta opiskelemaan sitä, italiakin on selkeämpää. Yksi rumimmista kielistä on mielestäni venäjä, se kuulostaa kolkolta liudennuksineen.
Lempimaita tosi paljon, tykkään eurooppalaisuudesta. Inhokit entistä itäblokkia: perustuu ennemminkin vuosikymmenten kypsyttämään palvelun töykeyteen kuin itse maahan tai ihmisiin - voivat olla tosi mukavia jos kahden kesken tekemisissä / ei valta-asetelmaa. Ehkä parinkymmenen v jälkeen tasaantuu...
Lempparit Englanti, Saksa, Itävalta, Tsekki ja Espanjan Mallorca. Mitään inhokkia ei ole, mutta Bulgariaan ei ole mikään tarve päästä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ranska on paras. Ja Pariisi on inhokkini.
Asuin pitkään Ranskan maaseudulla Keski-Ranskassa ja missään minua ei ole kohdeltu ystävällisemmin. Pankinjohtajakin tarjosi kahvit minulle. Se pienen kunnan elämä siellä on ihan parasta.Pariisi on maailman törkein suurkaupunki ja sitä ei pidä koskaan sotkea Ranskaan.
Pariisi ja Ranska ovat kaksi eri asiaa.
Se törkeys ei kuitenkaan johdu ranskalaisista.
Il y d'autres qui ont détruit la ville. :/
Englanti ja Turkki. Molemmissa helppo kieli, jolla tulla toimeen. Kuin kotiinsa menisi. Molemmissa historiaa ja kulttuuria. Turkissa paremmat ruuat ja turvallisempi mutta onhan Englantikin ihan ok.
Juu, Islannissahan on niitä lämpimiä rantoja ihan hurrjasti!