Lempimaasi Euroopassa (Suomea ei saa valita)?
Kommentit (466)
Vierailija kirjoitti:
Inhokkina Portugali. Tympeät, mitäänsanomattomat ihmiset, ruma fado-loilotus, ruma kieli, jääkylmät vedet joten ei käy edes rantakohteeksi. Tosin en ole käynyt Azoreilla.
Suosikkeja minulla on 3. Islanti, Islanti ja Islanti.
No olipas kommentti. Rakastan Portugalia juuri päinvastaisista syistä. Portugalilaisissa on syvyyttä ja rehellisyyttä, jota etelänmaalaisista usein vähemmän löytyy.
Belgia on muuten inhokki. Siirtomsavaltioista raakalaismaisin, tästä on kovin vähän koskaan kerrottu. Venäjä on myös maa joka on onnistumut mokaamaan monarkian, sosialismin ja kapitalismin. Järjestelmä mikä vain, niin aina kulakit kituu ja korruptio rehottaa.
Espanja miellyttää maana vaikka en rantaturisti olekaan.
Italia ehdoton suosikki, mutta en ehkä jaksaisi arkea siellä. Liian kaoottista ja intensiivistä.
Tanskassa tai Ruotsissa voisin asua.
Suosikit Sveitsi, Itävalta ja (Etelä-) Saksa. Myös Skotlanti, Irlant, Hollantii ja Tanska kivoja.
Olen menettänyt sydämeni Portugalille.
Tällä hetkellä olisin onnellinen päästessäni tai pystyessäni suunnittelemaan matkaa melkein mihin vaan. Kun tilanne normalisoituu, lähdemme perheen kanssa jonnekin rantalomalle ja ystävän kanssa on myös matkasuunnitelma valmiina.
Varainaista inhokkimaata ei ole.
Itse tykkään Saksasta, eritoten Reininmaasta (ihmiset) ja Baijerista (maisemat ja nähtävyydet, ruoka). Skotlannista pidän myös (Englannista en,
En ole kaikissa Euroopan maissa käynyt, mutta pelkän politiikan perusteella inhokkimaita ovat Puola, Unkari ja Venäjä. Myös Romanian ja Bulgarian jätän mielelläni muiden tutkittavaksi. Moldovassakaan ei varmasti olisi hirveästi kehumista, nähtävyyksien, palvelun tai ruoan osalta; tosin tämä on mielikuva, ei fakta.
Balkanin aluetta olisi kiva tutkia, sieltä ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska on paras. Ja Pariisi on inhokkini.
Asuin pitkään Ranskan maaseudulla Keski-Ranskassa ja missään minua ei ole kohdeltu ystävällisemmin. Pankinjohtajakin tarjosi kahvit minulle. Se pienen kunnan elämä siellä on ihan parasta.Pariisi on maailman törkein suurkaupunki ja sitä ei pidä koskaan sotkea Ranskaan.
Pariisi ja Ranska ovat kaksi eri asiaa.
Se törkeys ei kuitenkaan johdu ranskalaisista.
Il y d'autres qui ont détruit la ville. :/
Samaa mieltä, että se "törkeys" kyllä on ma a hanmuutt aneiden tuomaa rikollisuutta, roskaisuutta, välinpitämättömyyttä ja vihaa mm. tero rismia.
Pariisi on tai oli upea suurkaupunki. Kaipa se jakaa vahvasti mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Albania ehdottomasti,muualle en edes mene...paras maa..........
Sukujuuret siellä?
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska on paras. Ja Pariisi on inhokkini.
Asuin pitkään Ranskan maaseudulla Keski-Ranskassa ja missään minua ei ole kohdeltu ystävällisemmin. Pankinjohtajakin tarjosi kahvit minulle. Se pienen kunnan elämä siellä on ihan parasta.Pariisi on maailman törkein suurkaupunki ja sitä ei pidä koskaan sotkea Ranskaan.
Pariisi ja Ranska ovat kaksi eri asiaa.
Se törkeys ei kuitenkaan johdu ranskalaisista.
Il y d'autres qui ont détruit la ville. :/
Samaa mieltä, että se "törkeys" kyllä on ma a hanmuutt aneiden tuomaa rikollisuutta, roskaisuutta, välinpitämättömyyttä ja vihaa mm. tero rismia.
Pariisi on tai oli upea suurkaupunki. Kaipa se jakaa vahvasti mielipiteet.
No jos riittää pelkästään populaation määrä ja pari hienompaa pytinkiä. Rakastaisit varmasti Kiinaa ja Intiaa.
Entiset ja nykyiset tuntemani pariisilaiset kritisoivat mm. kalleutta, töykeyttä, huonoja palkkoja, hirvittävää stressiä, huonohkoja asuinoloja ja yleensä ihan tavalliseen elämään liittyviä seikkoja. Tätä on jatkunut jotakuinkin niin kauan, kuin Pariisi on ollut olemassa. Eliitti voi, kyllä, paksusti ja valinnanvaraa on niin paljon kuin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsiläisillä on tapana syödä lemmikkikoiransa kun ne kuolee. Jotenkin ällöttävää.
Tästä en ole vielä kertaakaan kuullut/nähnyt, mutta joissain maanosissa syödään kissoja. Tämä ei kuitenkaan ole kokomaan tapa vaan kyseessä on hyvin paikallinen perinne.
T. Sveitsissä asuva
Olen asunut Britanniassa, Irlannissa, Tsekissä ja Romaniassa. Sanotaan nyt että Irlanti, vaikkei se mikään mahti olekaan.
En valitettavasti ole käynyt kaikissa Euroopan maissa, olisi kyllä kiva käydä... Missä tullut käytyä on suosikit Irlanti ja Norja, inhokit Venäjä ja Turkki.
Mikäs siinä jos tykkää vesisateisesta koleasta ilmasta ja huonosta ruuasta.