Vuorotyöläisen äitienpäivä: Töitä.....avautumista
On se mukavaa, että lapsettomat ihmiset toivovat kaikki äitienpäivän vapaaksi, jotta pääsevät onnittelemaan omia äitejään. Ollaan sitten me monen lapsen kaksi äitiä työvuoroissa :) No, ei siinä mitään.
Kommentit (45)
Jos minä olisin tehnyt listan, niin olisit saanut vapaan. Jos sinulla vain yksi toive ja olisit toivonut tuota, niin olisit ilman muuta sen saanut, varsinkaan kun kyse ei ole mistään ns. halutuimmasta päivästä kuten jouluaatosta tai juhannusaatosta., joiden jakamiseen liittyy suuria tunteita. Jos muilla on monta toivetta, niin olisivat sitten saaneet jonkun muun toiveen jos kaikille ei olisi voinut antaa samalle päivälle vapaata. Kyllä se sillä tavalla menee, että jos joku toivoo vain yhtä vapaata, niin sen saa ja toive on silloin painavampi. Jos joku toivoo 5 vapaata, niin ei ehkä kaikkea silloin saa. Tässä on ihan selvästi vääryys tapahtunut. Jos kaikki työntekijät olisivat toivoneet vain yhtä päivää ja tuota samaa päivää, niin olisi pitänyt sitten harkita ja katsoa aiempaa vuotta. Tuolloin olisin laittanut töihin ne, jotka viime vuonna oli vapaalla. Jos olisi sitten töissä joku, joka olisi aloittanut vasta esim. viime kesänä, niin hän olisi saanut toiveen viimeisenä jos muut olisivat olleet monta vuotta.
Harmi ettet saanut vapaaksi. Et kuitenkaan ole missään etulyöntiasemassa muihin nähden. Väärin on se että jos toinen on saanut vapaaksi monta vuotta putkeen äitienpäivän ja itse olet joutunut olemaan töissä.
Vaikeimmat ihmiset työpaikallani on ollut n.30 v äidit. Pitää saada kaikki vapaaksi ja suunnitella työvuorot miten itse haluaa koska lapset. Hiihtolomaviikot, heinäkuut, tietyt työvuorot, uudetvuodet, joulut ja vaput. Toiset ei voi tehdä aamua koska lapsi pitää laittaa kouluun, toinen ei muuta kuin aamua että ehtii nähdä lastaan, kolmas yövuoroja, ylitöitä ja sunnuntaita että saa tarpeeksi rahaa koska lapset. Itselläni ei ole lapsia ja aina pitäisi joustaa ja ottaa jämälomat ja vuorot.
Tasapuolisuutta ja kiertävät lomalistat, pyhäpäivät sekä työvuorot. Jos on 2 tai kolmivuoro sopimus ma-su niin se on oma valinta että sen sopimuksen sllekirjoittanut.
T.lapseton
Mä olen vuorotyöläinen, perheetön enkä pääse omaa äitiänikään katsomaan, silti mulle oli annettu vapaa :) nökötän yksin kotona koko sunnuntain, mieluummin olisin töissä!
Ehkä sun kannattaisi ottaa tää esille esimiehen tai listan tekijän kanssa eikä purkaa sitä sun lapsettomiin työkavereihin. Hehän ei sitä päätöstä tehneet sun vapaan suhteen.