Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyöläisen äitienpäivä: Töitä.....avautumista

Vierailija
13.05.2017 |

On se mukavaa, että lapsettomat ihmiset toivovat kaikki äitienpäivän vapaaksi, jotta pääsevät onnittelemaan omia äitejään. Ollaan sitten me monen lapsen kaksi äitiä työvuoroissa :) No, ei siinä mitään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin toivonut vapaan jo maaliskuussa. Niin siis toivoi moni muukin ja nuoret lapsettomat toivoivat kaikki, koska " heillä on äitienpäivänä perinteitä". Ollaan siis me kaksi keksi-ikäistä naista ( äitiä) sitten töissä ja lapsettomat vapaalla, meillä kun kävi huono onni kun siis arvottiin. Kukaan kun ei suostunut vaihtamaan vuoroja. Sinänsä huvittavaa, että minulla ei ollut mitään muuta toivetta, kaikki käy, kuten yleensäkin, olen vuorotyöhön tottunut 25 vuodessa.  Mutta että näin :)

Miksi sä olisit äitinä tärkempi, kuin sen lapsettoman työntekijän äiti? Miksi sua pitäisi juhlia, mutta toinen äiti jäisi ilman juhlijoita? Arvonta on ihan reilu tapa jakaa nuo ja toinen reilu on että jokaiselle tasapuolisesti, jos olit viime vuonna niin tänä vuonna jonkun toisen vuoro.

Vierailija
22/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän olette vuorotyönne valinnut.

Voisin toki olla työtönkin. Voitais kaikki vuorotyöläiset olla työttömiä. Siinä sitten ihmeteltäis, että kuinka yhteiskunta toimii ilman vuorotyöläisiä. Mutta hei hienoa, kun sinä et ole tätä vuorotyötä valinnut, miten onkaan etevää!

Niin, vois olla ikävä pusata esim. vauva yksin ulos... tai saada tulehtunut umppari ulos.....jos sattuis tapahtuma jouluaattona. Mutta itsehän olet valinnut äidiksi tulevasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan teillä vuorotyöläisillä sitten arkena vapaata, jolloin pääsette päiväkotien ja koulujen äitienpäiväkahveille ym. Me 8-16 työläiset emme niihin pääse koskaan ilman erillistä järjestelyä. Enkä mä tule tänne itkemään että voi voi kun nuo vuorotyöläiset pääsee päiväkodin aamupäivään ja mä en.

Vierailija
24/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin toivonut vapaan jo maaliskuussa. Niin siis toivoi moni muukin ja nuoret lapsettomat toivoivat kaikki, koska " heillä on äitienpäivänä perinteitä". Ollaan siis me kaksi keksi-ikäistä naista ( äitiä) sitten töissä ja lapsettomat vapaalla, meillä kun kävi huono onni kun siis arvottiin. Kukaan kun ei suostunut vaihtamaan vuoroja. Sinänsä huvittavaa, että minulla ei ollut mitään muuta toivetta, kaikki käy, kuten yleensäkin, olen vuorotyöhön tottunut 25 vuodessa.  Mutta että näin :)

Miksi sä olisit äitinä tärkempi, kuin sen lapsettoman työntekijän äiti? Miksi sua pitäisi juhlia, mutta toinen äiti jäisi ilman juhlijoita? Arvonta on ihan reilu tapa jakaa nuo ja toinen reilu on että jokaiselle tasapuolisesti, jos olit viime vuonna niin tänä vuonna jonkun toisen vuoro.

Niin, siis olin viime vuonnakin töissä samana ajankohtana :) Mutta ihan sama, tämä on niin tätä taas...

Vierailija
25/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän olette vuorotyönne valinnut.

Vaan kun en ole valinnut. Kun tulin taloon, meillä oli ma-pe 9-17 työpäivä. Sitten se muttui ma-pe 8-16 ja 10-18 vuoroihin. Siitä laajennettiin vielä lauantaiksi ja nyt viimeisen vuoden ollaan oltu töissä myös sunnuntaisin. Kaikki tekee kaikkia vuoroja. Jos ei tee niin se on sitten etittävä muualta duunia. Voin kertoa ettei ihan helppo homma tällä alueella.

Vierailija
26/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on sellainen aihe, että on helppo besservisseröidä, jos on itse päivätöissä ja aina kaikki normaalit pyhät vapaalla. Sen jälkeen kun on menettänyt sosiaalisen elämänsä koko aikuisikänsä, niin alkaa pikkuhiljaa moni asia nyppiä. T. Vuorotyöläinen

Vierailija
27/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu tässä muutenkin olemaan melkein kaikki pyhät töissä, niin ehtii lisiä tulla muutenkin ihan tarpeeksi.  Äitienpäivän olisi mielellään vapaana. Meillä arvotaan, jos toivojia on samalle päivälle liikaa. Eipä käynyt arpaonni :(   Seuraavan kerran kun nämä nuoret lapsettomat pimut haluaa ehdottomasti vapaan jonkun konsertin tai risteilyn yms takia, niin en todellakaan vaihda mitään. Teen vaan sovitut vuorot tästä eteenpäin.

Eihän se niitten lapsettomien pimujen syy ole että sinulla on huono arpaonni. Ja ne pimutkin on jonkun tyttäriä. Minä en asu samassa maassa kuin äitini ja matkustin tänne jo torstai-iltana pitkäksi viikonlopuksi ihan vain pelastaakseni äitini äitienpäivän ja sunnuntai-iltana sitten kotiin.

Voisitteko viettää äitienpäivänaattoa lastesi kanssa tänään?

- vielä lapseton

Vierailija
28/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein 20 vuotta vuorotyötä ja vaikka se oli monesti ihan kivaa, niin vuosien kuluessa vuorotyön haitat alkoi rasittaa liikaa. Juuri tuo perhe-elämän kannalta kaiken kivan menettäminen. Nuorena oli enemmän rahan tarvetta, nyt tulen paremmin toimeen muutenkin kun en ole yksinhuoltaja. Vaihdoin päivätöihin vuosi sitten ja en ole katunut sekuntiakaan. Tuntuu ihan luxukselta vieläkin.

Vierailija
29/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan teillä vuorotyöläisillä sitten arkena vapaata, jolloin pääsette päiväkotien ja koulujen äitienpäiväkahveille ym. Me 8-16 työläiset emme niihin pääse koskaan ilman erillistä järjestelyä. Enkä mä tule tänne itkemään että voi voi kun nuo vuorotyöläiset pääsee päiväkodin aamupäivään ja mä en.

Mitä mä just luin? Luuletko sä oikeasti, että me vuorotyöläiset tosta noin vaan päästään päiväkotien ja koulujen tapahtumiin? No ei kuule päästä jos ollaan silloin työvuorossa! Eikä me voida tehdä siihen mitään järjestelyjä vaan töissä ollaan listan mukaan. Katsos kun ne listat laaditaan neljäksi viikoksi ja sitä seuraavaa listaa aletaan suunnitella kaksi viikkoa ennen kuin se lista alkaa ja se lyödään lukkoon viikkoa ennen kuin uusi lista alkaa. Koulun tilaisuuksista ilmoitetaan aina niinkin myöhään kuin viikkoa ennen tapahtumaa. Ei siinä kuule enää tehdä listaan mitään muutoksia.

Vierailija
30/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itsekin olen äiti, en ymmärrä miten jollekin joku äitienpäivä on noin tärkeä. Se on vain yksi päivä vuodessa ja sitä paitsi melkoisesti kaupallistunut juhla sekin nykyään.

Ei se välttämättä olekaan äideille niin tärkeä, mutta niille kotona oleville pienille lapsille se voi olla todella tärkeä. Kun on tarhassa tai koulussa askerrellut äidille jotain erityistä ja odottaa äidin ilahtuvan, niin onhan se aika tympeetä kun äiti onkin aamuvarhaisella jo töissä kun lapsi herää. Voihan sitä äitiä lahjoa sitten kun se kotiin tulee, mutta onhan se nyt sitten jo täysin eri asia, ihan eri fiilis. Muistan tämän omasta lapsuudestani, kun äiti oli vuorotöissä ja monta äitienpäivää meni töiden takia vähän pilalle.

Ei meillä mennyt koskaan äitienpäivä tai isänpäivä pilalle vaikka vanhemmat töissä olikin. Aina tehtiin ruoka valmiiksi ja kakku pöytään ja oltiin ovella vastassa korttien ja lahjojen kanssa. Juhlittava oli aina iloisesti"yllättynyt" kun me lapset toivotettiin kuorossa hyvää äitien/isänpäivää. Järjestelykysymyksiä nämä, ei niistä tarvitse ongelmaa tehdä.

Vierailija
31/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa a, itellä ei muksuja ole mutta toivoin äitienpäivän vapaaksi. Mulle on tärkeää päästä juhlimaan parhaillaan sairasta äitiäni sisarusten kesken. Saattaa olla hyvinkin viimeinen äitienpäivänsä. Varmaan kaikki mammat töissä sitten purkavat vitutuksensa muhun.

Vähän kyllä ärsyttää, kun kaikki äitylit duunissa aina valittavat pyhien sattuessa jos olevat töissä. Ihan sama mikä juhla on kyseessä - joulu pitää olla vapaa ehdottomasti, pääsiäisenä ruukataan sukuloida yhdessä, jopa juhannus on ehdoton ei koska pitää päästä mökkeilemään. Ihan kuin me lapsettomat oltaisiin jotenkin aivan sama, mutya onha meillekkin jotkut juhlat tärkeitä. Itse olin joulun ja pääsiäisen töissä koska me vuorotellaan näissä vuosittain, en jotta joku lapsellinen(heh) työkaverini saisi vapaata. Sitäpaitti, voi ottaa palkattoman vapaapäivän jos niin kyrsii. Mutta et taija olla valmis luopumaan päivän palkastasi.

Jos menee vuorotyöhön, niin menee. Äitienpäivänä kuitenkin vapaata toivova äiti menee mielestäni sellaisen edelle, joka haluaa juhlia omaa äitiään. Ikävä kyllä. Itse olen täysin sitä mieltä, että jokaisella on oikeus juhlia jouluaattoa yksin himassa jos haluaa eikä kukaan ole toista edellä siinä suhteessa, kuten ei lomissa tai muissakaan. Mutta jotain tolkkua toivoisi näihin. Varsinkin kun nuoret, 90-luvulla syntyneet, pääsääntöisesti ovat paljon vaativampia työvuorojen yms suhteen. Kun ei taustalla ole lama-ajan kokemusta, niin sitä ei ole.  Paljon enemmän heillä on sitä "mullekaikkiheti nyt"-mentaliteettia kuin vanhemmilla. Meillä oma äitini ja muu suku meni lomalle, itse jäin sitten ulkopuolelle, olisin samalla siis juhlinut myös omaa äitiäni ( jos se on tärkeämpää) joka ei hänkään ole nuori tyttö enää. Kaiken hupuksi olin viime vuonnakin töissä ja ihan omasta halustani tuolloin...

Olen kyllä just se 90-luvulla syntynyt "nuori likka"(vanhemman mammatyökaverin suusta) ja vapaata olen toivonut ennakkoon tasan kolmesti: pikkusiskon vanhojentanssipäivä, miehen synttärit kun täytti pyöreitä ja nyt just tämä äitienpäivä. Ei nuo syyt ole yhtään sen huonompia kuin äityleiden perhesyyt. Ymmärrän miksi mammat ei monesti halua tehdä tuplavuoroja kun lapset pitää noutaa tarhasta, ja ymmärrän miksi he ovat poissa lapsen ollessa sairas yms. Ymmärrän myös miksi samanikäiset työkaverit haluaa vappuja ja uusiavuosia vapaiksi bailatakseen. Mutta en tajua miksi mammat OLETTAVAT että lapsettomat työntekijät tekkee niitten vuoroja juhlapyhinä jotta he voivat olla kersojensa kanssa. Ja sitten vittuilevat ja puhuvat pahaa lapsettomista työntekijöistä, kun heillä ei muka ole syytä olla vapaalla :DD Se on törkeää ja ajattelematonta sekä itsekästä. Vuorotöissä ei tosiaan ole pakko olla, ja kun meille on tullut töihin on pitänyt pohtia että haluaako tosiaan tehdä töitä viikonloppuina, juhlina ja öinä.

Vierailija
32/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei tajua sitä, että vuorotyössä työvuorotkin saadaan tietää vasta viime hetkellä. Esim. monissa työpaikoissa seuraava lista tulee vasta viimeisenä pakollisena päivänä eli noin 10 vrk ennen seuraavan listan alkua. Esimerkiksi kaksi viikkoa ennen juhannusta et tiedä oletko töissä vai et, koska lista tulee 10 päivää ennen listan alkua.  Tämä on tosi harmillista esim. harrastusten yms kannalta.  Vaikka listat tulee viime hetkellä, niin mahdolliset toiveet pitää kuitenkin esittää jo useampi viikko aiemmin... Sitten kaikki kissanristiäiset, häät, yms. Jos toivon yhden viikonlopun listassa vapaaksi, niin se on sitten siinä. Jos seuraavana viikonloppuna on jonkun ristiäiset tai rippijuhlat, niin sitä ei todellakaan saa sitten vapaaksi...

Vierailija
33/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa a, itellä ei muksuja ole mutta toivoin äitienpäivän vapaaksi. Mulle on tärkeää päästä juhlimaan parhaillaan sairasta äitiäni sisarusten kesken. Saattaa olla hyvinkin viimeinen äitienpäivänsä. Varmaan kaikki mammat töissä sitten purkavat vitutuksensa muhun.

Vähän kyllä ärsyttää, kun kaikki äitylit duunissa aina valittavat pyhien sattuessa jos olevat töissä. Ihan sama mikä juhla on kyseessä - joulu pitää olla vapaa ehdottomasti, pääsiäisenä ruukataan sukuloida yhdessä, jopa juhannus on ehdoton ei koska pitää päästä mökkeilemään. Ihan kuin me lapsettomat oltaisiin jotenkin aivan sama, mutya onha meillekkin jotkut juhlat tärkeitä. Itse olin joulun ja pääsiäisen töissä koska me vuorotellaan näissä vuosittain, en jotta joku lapsellinen(heh) työkaverini saisi vapaata. Sitäpaitti, voi ottaa palkattoman vapaapäivän jos niin kyrsii. Mutta et taija olla valmis luopumaan päivän palkastasi.

Jos menee vuorotyöhön, niin menee. Äitienpäivänä kuitenkin vapaata toivova äiti menee mielestäni sellaisen edelle, joka haluaa juhlia omaa äitiään. Ikävä kyllä. Itse olen täysin sitä mieltä, että jokaisella on oikeus juhlia jouluaattoa yksin himassa jos haluaa eikä kukaan ole toista edellä siinä suhteessa, kuten ei lomissa tai muissakaan. Mutta jotain tolkkua toivoisi näihin. Varsinkin kun nuoret, 90-luvulla syntyneet, pääsääntöisesti ovat paljon vaativampia työvuorojen yms suhteen. Kun ei taustalla ole lama-ajan kokemusta, niin sitä ei ole.  Paljon enemmän heillä on sitä "mullekaikkiheti nyt"-mentaliteettia kuin vanhemmilla. Meillä oma äitini ja muu suku meni lomalle, itse jäin sitten ulkopuolelle, olisin samalla siis juhlinut myös omaa äitiäni ( jos se on tärkeämpää) joka ei hänkään ole nuori tyttö enää. Kaiken hupuksi olin viime vuonnakin töissä ja ihan omasta halustani tuolloin...

Jollain on nyt vähän turhan suuret luulot itsestään. Sinun äitienpäiväsi ei ole yhtään sen tärkeämpi kuin tuon kirjoittajan äidin. Sori nyt vaan!

Vierailija
34/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Sinä oot kyllä malliesimerkki mammasta, jonka aivot on mennyt lapsiveden mukana ja tilalle on tullut järjetön määrä itsekkyyttä. 

Samoin kuin joku aiemmin jo mainitsi, minä olen mieluusti töissä äitienpäivänä. Ylimääräisellä rahalla mennään syömään koko perheen voimin viikon päästä sunnuntaina joku hyvä menu noiden ensi sunnuntaina joka paikassa tarjottavien ylihinnoiteltujen räpellysten sijaan.

Pakko on myös sanoa, että omalle 80 v äidilleni äitienpäivä on isompi juttu kuin minun lapsilleni tai minulle. 

Vierailija
35/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä just se 90-luvulla syntynyt "nuori likka"(vanhemman mammatyökaverin suusta) ja vapaata olen toivonut ennakkoon tasan kolmesti: pikkusiskon vanhojentanssipäivä, miehen synttärit kun täytti pyöreitä ja nyt just tämä äitienpäivä. Ei nuo syyt ole yhtään sen huonompia kuin äityleiden perhesyyt. Ymmärrän miksi mammat ei monesti halua tehdä tuplavuoroja kun lapset pitää noutaa tarhasta, ja ymmärrän miksi he ovat poissa lapsen ollessa sairas yms. Ymmärrän myös miksi samanikäiset työkaverit haluaa vappuja ja uusiavuosia vapaiksi bailatakseen. Mutta en tajua miksi mammat OLETTAVAT että lapsettomat työntekijät tekkee niitten vuoroja juhlapyhinä jotta he voivat olla kersojensa kanssa. Ja sitten vittuilevat ja puhuvat pahaa lapsettomista työntekijöistä, kun heillä ei muka ole syytä olla vapaalla :DD Se on törkeää ja ajattelematonta sekä itsekästä. Vuorotöissä ei tosiaan ole pakko olla, ja kun meille on tullut töihin on pitänyt pohtia että haluaako tosiaan tehdä töitä viikonloppuina, juhlina ja öinä.

Ymmärrän hyvin, mutta kun tuo oli ainut toiveeni. En ole lasten takia ollut päivääkään pois töistä ( hoitaja), 23 työvuoden aikana yhteensä 5 sairaslomapäivää.  Tein viime jouluaattona illan, teen tuplavuoroja ja sairaslomapaikkauksia. Mielestäni olisin ansainnut tuon ainoan toiveeni tälle listalle, siitä oli kysymys. Varsinkin kun olin viime vuonna töissä

T. ap

Vierailija
36/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itsekin olen äiti, en ymmärrä miten jollekin joku äitienpäivä on noin tärkeä. Se on vain yksi päivä vuodessa ja sitä paitsi melkoisesti kaupallistunut juhla sekin nykyään.

Ei se välttämättä olekaan äideille niin tärkeä, mutta niille kotona oleville pienille lapsille se voi olla todella tärkeä. Kun on tarhassa tai koulussa askerrellut äidille jotain erityistä ja odottaa äidin ilahtuvan, niin onhan se aika tympeetä kun äiti onkin aamuvarhaisella jo töissä kun lapsi herää. Voihan sitä äitiä lahjoa sitten kun se kotiin tulee, mutta onhan se nyt sitten jo täysin eri asia, ihan eri fiilis. Muistan tämän omasta lapsuudestani, kun äiti oli vuorotöissä ja monta äitienpäivää meni töiden takia vähän pilalle.

Ei meillä mennyt koskaan äitienpäivä tai isänpäivä pilalle vaikka vanhemmat töissä olikin. Aina tehtiin ruoka valmiiksi ja kakku pöytään ja oltiin ovella vastassa korttien ja lahjojen kanssa. Juhlittava oli aina iloisesti"yllättynyt" kun me lapset toivotettiin kuorossa hyvää äitien/isänpäivää. Järjestelykysymyksiä nämä, ei niistä tarvitse ongelmaa tehdä.

Niin kuin kirjoitinkin, että voihan sitä äitiä juhlia sitten kun se töistä tulee. En tehnyt asiasta ongelmaa silloin kun olin lapsi, mutta kyllä se fiilis oli jotenkin aina erilainen silloin, kun äiti sai olla vapaalla kuin että äiti oli töissä äitienpäivänä.

Vierailija
37/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valtaosan mielestä olen itsekäs, kun en saanut ainutta toivettani ko. listalle vapaaksi:) Joopa joo. Lisäksi olin viime vuonna töissä äitienpäivänä tuplavuorossa.... Toivoin vain yhtä vapaata, en saanut sitä. Muilla toivojilla oli 3-5 toivetta ja saivat niistä läpi suurimman osan. Tottakai olen kokenut työntekijä, mutta en korvaamaton todellakaan ja kaikilla muilla olisi ollut sama valmius kyseisiin töihin. Mutta ehkä tämä on sitten itsekkyyttä. Todettakoon, että koko talven aikana minulla ollut  vain  muutama työvuorotoive, joten olen todellakin tietoinen, että olen vuorotöissä. Lisäksi olen vaihtanut nuorempien työntekijöiden risteilyjen yms takia ainakin kolme viikonloppuvapaatani työvuoroiksi heidän hyväkseen, että niin itsekäs olen....  Mutta tämä vahvistaa sitä, että alan  todellakin etsiä päivätöitä aktiivisesti ja onneksi niitä tuntuu olevan.

t: ap

Vierailija
38/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli valtaosan mielestä olen itsekäs, kun en saanut ainutta toivettani ko. listalle vapaaksi:) Joopa joo. Lisäksi olin viime vuonna töissä äitienpäivänä tuplavuorossa.... Toivoin vain yhtä vapaata, en saanut sitä. Muilla toivojilla oli 3-5 toivetta ja saivat niistä läpi suurimman osan. Tottakai olen kokenut työntekijä, mutta en korvaamaton todellakaan ja kaikilla muilla olisi ollut sama valmius kyseisiin töihin. Mutta ehkä tämä on sitten itsekkyyttä. Todettakoon, että koko talven aikana minulla ollut  vain  muutama työvuorotoive, joten olen todellakin tietoinen, että olen vuorotöissä. Lisäksi olen vaihtanut nuorempien työntekijöiden risteilyjen yms takia ainakin kolme viikonloppuvapaatani työvuoroiksi heidän hyväkseen, että niin itsekäs olen....  Mutta tämä vahvistaa sitä, että alan  todellakin etsiä päivätöitä aktiivisesti ja onneksi niitä tuntuu olevan.

No tulihan se marttyyri mammalle sieltä esiin. :D

Mihin katosi lasten tuoma epäitsekkyys, uhrautuminen ja ne muut kliseet joita hoette?

Vierailija
39/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miksi se, että te äidit juhlisitte lapsienne kanssa koko päivän olisi tärkeämpää kuin se, että teidän työkaverienne äidit saavat juhlia lastensa kanssa koko päivän.

Vierailija
40/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinun pitäisi saada äitienpäivä vapaaksi mieluummin kuin lapsettomien, jotka haluavat juhlia omaa äitiään, on itsekästä.

Se, että sinä olet pyytänyt vain yhtä vapaata, tehnyt joulua ja viime äitienpäivän ja ottanut hyvää hyvyyttäsi toisten vuoroja, on ihan eri asia. Ne ovat perusteltuja argumentteja sen puolesta, että tämä äitienpäivä olisi ollut sinulla vapaa. Näistä et kuitenkaan mainnut mitään aloituksessasi, ja nyt heittäydyt marttyyriksi, kun kun kommentoijat eivät tienneet niistä mitään ja kommentoivat sitä, mitä alunperin sanoit: lapsettomien ei olisi pitänyt saada vapaata ja äitien joutua töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi