Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyöläisen äitienpäivä: Töitä.....avautumista

Vierailija
13.05.2017 |

On se mukavaa, että lapsettomat ihmiset toivovat kaikki äitienpäivän vapaaksi, jotta pääsevät onnittelemaan omia äitejään. Ollaan sitten me monen lapsen kaksi äitiä työvuoroissa :) No, ei siinä mitään.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen työvuorolistoja ja laitan aina äideille vapaan, jos eivät erikseen toivo töitä tms. Muuten tasa-arvo pitää olla, mutta kyllä mielestäni äitienpäivä on sellainen päivä, että  äitien pitäisi olla ns. etunenässä verrattuna ei-äiteihin. 

Vierailija
2/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itsekin olen kolmen lapsen äiti, mutta ei yhtään haittaa olla töissä. Saapahan sunnuntailisät. Sillä rahalla voidaan sitten ostaa jotain kivaa - vaikka jonain toisena sunnuntaina sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko toivoneet vapaata? Itse oon vuorotyöläinen, nyt vapaa viikonloppu, mutta ei mun äitienpäivä ois mitenkään pilalle mennyt vaikka ois ollu töitä.

Vierailija
4/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ollenkaan paha vaikka teen töitä äitienpäivänä vaikka olen äiti. Harvalla se äitienpäivänkään työvuoro koko päivää kestää. Hyvin ehtii nähdä lapsia ja omaa äitiä.

Vierailija
5/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaat jaetaan siinä järjestyksessä kun niitä tullaan pyytämään. Se on sitten voi voi jos joku äiti alkaa sitä päivää ruinata vapaaksi viikkoa myöhemmin kuin muut. Ainoastaan tärkeät merkkipäivät (pyöreiden juhlimiset, ristiäiset, häät, hautajaiset) voivat muuttaa jo suunniteltua listaa.

Vierailija
6/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sentään koko vuorokautta ole töissä. Aamuvuoron jälkeen ehtii vielä vaikka mitä ja äitienpäiväaamiaiset tai -lounaat kerkiää ennen iltavuoroa. Jos nyt sellaiset äitienpäiväänsä tarvitsee.

Vierailija
7/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu tässä muutenkin olemaan melkein kaikki pyhät töissä, niin ehtii lisiä tulla muutenkin ihan tarpeeksi.  Äitienpäivän olisi mielellään vapaana. Meillä arvotaan, jos toivojia on samalle päivälle liikaa. Eipä käynyt arpaonni :(   Seuraavan kerran kun nämä nuoret lapsettomat pimut haluaa ehdottomasti vapaan jonkun konsertin tai risteilyn yms takia, niin en todellakaan vaihda mitään. Teen vaan sovitut vuorot tästä eteenpäin.

Vierailija
8/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä on työpaikkoja, joissa tehdään 12-24 tunnin vuoroja..... kuten omassani.

Vierailija
9/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä on työpaikkoja, joissa tehdään 12-24 tunnin vuoroja..... kuten omassani.

Ei se juhliminen ole sidottuna yhteen päivään. Ihan hyvin voi juhlia äitienpäivää jo päivää aiemmin tai vaikka seuraavana viikonloppuna.

Vierailija
10/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla luin lehteä ja siellä oli erään kaupan mainos "onnea kaikille äideille!" tai jotain vastaavaa. Sitten siinä mainostivat kuinka on auki koko äitienpäivän. Toivottavasti ne kaikki äidit saavat myös silloin juhlia muuten koko mainos on todella tekopyhää p*askaa. En mene ainakaan siihen kauppaan.

Vierailija
11/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toivonut vapaan jo maaliskuussa. Niin siis toivoi moni muukin ja nuoret lapsettomat toivoivat kaikki, koska " heillä on äitienpäivänä perinteitä". Ollaan siis me kaksi keksi-ikäistä naista ( äitiä) sitten töissä ja lapsettomat vapaalla, meillä kun kävi huono onni kun siis arvottiin. Kukaan kun ei suostunut vaihtamaan vuoroja. Sinänsä huvittavaa, että minulla ei ollut mitään muuta toivetta, kaikki käy, kuten yleensäkin, olen vuorotyöhön tottunut 25 vuodessa.  Mutta että näin :)

Vierailija
12/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa a, itellä ei muksuja ole mutta toivoin äitienpäivän vapaaksi. Mulle on tärkeää päästä juhlimaan parhaillaan sairasta äitiäni sisarusten kesken. Saattaa olla hyvinkin viimeinen äitienpäivänsä. Varmaan kaikki mammat töissä sitten purkavat vitutuksensa muhun.

Vähän kyllä ärsyttää, kun kaikki äitylit duunissa aina valittavat pyhien sattuessa jos olevat töissä. Ihan sama mikä juhla on kyseessä - joulu pitää olla vapaa ehdottomasti, pääsiäisenä ruukataan sukuloida yhdessä, jopa juhannus on ehdoton ei koska pitää päästä mökkeilemään. Ihan kuin me lapsettomat oltaisiin jotenkin aivan sama, mutya onha meillekkin jotkut juhlat tärkeitä. Itse olin joulun ja pääsiäisen töissä koska me vuorotellaan näissä vuosittain, en jotta joku lapsellinen(heh) työkaverini saisi vapaata. Sitäpaitti, voi ottaa palkattoman vapaapäivän jos niin kyrsii. Mutta et taija olla valmis luopumaan päivän palkastasi.

Vierailija
13/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itsekin olen äiti, en ymmärrä miten jollekin joku äitienpäivä on noin tärkeä. Se on vain yksi päivä vuodessa ja sitä paitsi melkoisesti kaupallistunut juhla sekin nykyään.

Vierailija
14/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viikonloppuisin 12h vuorot. Huomenna töihin kuudelta aamulla ja pois kuudelta illalla. Juhlitaan äitienpäivää sitten yhteisen iltapalan ääressä.

Vierailija
15/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olette vuorotyönne valinnut.

Vierailija
16/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa a, itellä ei muksuja ole mutta toivoin äitienpäivän vapaaksi. Mulle on tärkeää päästä juhlimaan parhaillaan sairasta äitiäni sisarusten kesken. Saattaa olla hyvinkin viimeinen äitienpäivänsä. Varmaan kaikki mammat töissä sitten purkavat vitutuksensa muhun.

Vähän kyllä ärsyttää, kun kaikki äitylit duunissa aina valittavat pyhien sattuessa jos olevat töissä. Ihan sama mikä juhla on kyseessä - joulu pitää olla vapaa ehdottomasti, pääsiäisenä ruukataan sukuloida yhdessä, jopa juhannus on ehdoton ei koska pitää päästä mökkeilemään. Ihan kuin me lapsettomat oltaisiin jotenkin aivan sama, mutya onha meillekkin jotkut juhlat tärkeitä. Itse olin joulun ja pääsiäisen töissä koska me vuorotellaan näissä vuosittain, en jotta joku lapsellinen(heh) työkaverini saisi vapaata. Sitäpaitti, voi ottaa palkattoman vapaapäivän jos niin kyrsii. Mutta et taija olla valmis luopumaan päivän palkastasi.

Jos menee vuorotyöhön, niin menee. Äitienpäivänä kuitenkin vapaata toivova äiti menee mielestäni sellaisen edelle, joka haluaa juhlia omaa äitiään. Ikävä kyllä. Itse olen täysin sitä mieltä, että jokaisella on oikeus juhlia jouluaattoa yksin himassa jos haluaa eikä kukaan ole toista edellä siinä suhteessa, kuten ei lomissa tai muissakaan. Mutta jotain tolkkua toivoisi näihin. Varsinkin kun nuoret, 90-luvulla syntyneet, pääsääntöisesti ovat paljon vaativampia työvuorojen yms suhteen. Kun ei taustalla ole lama-ajan kokemusta, niin sitä ei ole.  Paljon enemmän heillä on sitä "mullekaikkiheti nyt"-mentaliteettia kuin vanhemmilla. Meillä oma äitini ja muu suku meni lomalle, itse jäin sitten ulkopuolelle, olisin samalla siis juhlinut myös omaa äitiäni ( jos se on tärkeämpää) joka ei hänkään ole nuori tyttö enää. Kaiken hupuksi olin viime vuonnakin töissä ja ihan omasta halustani tuolloin...

Vierailija
17/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kolmen lapsen äiti olen huomenna töissä eikä haittaa yhtään. Ehtiihän sitä myöhemminkin

Vierailija
18/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itsekin olen äiti, en ymmärrä miten jollekin joku äitienpäivä on noin tärkeä. Se on vain yksi päivä vuodessa ja sitä paitsi melkoisesti kaupallistunut juhla sekin nykyään.

Ei se välttämättä olekaan äideille niin tärkeä, mutta niille kotona oleville pienille lapsille se voi olla todella tärkeä. Kun on tarhassa tai koulussa askerrellut äidille jotain erityistä ja odottaa äidin ilahtuvan, niin onhan se aika tympeetä kun äiti onkin aamuvarhaisella jo töissä kun lapsi herää. Voihan sitä äitiä lahjoa sitten kun se kotiin tulee, mutta onhan se nyt sitten jo täysin eri asia, ihan eri fiilis. Muistan tämän omasta lapsuudestani, kun äiti oli vuorotöissä ja monta äitienpäivää meni töiden takia vähän pilalle.

Vierailija
19/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan olla tasa-arvoisia, niin sitten katsotaan, että kuka on ollut viime vuonna töissä. Näin tehdään esim. jouluaaton yms kohdalla. Ei ole reilua, että sama ihminen joutuu olemaan esim. kaksi jouluaatto-iltaa töissä, jos ei siis itse sitä halua. Oli sitten nuori tai vanha, lapseton tai äiti. Yleinen käytäntö on myös se, että laitetaan  juuri taloon tullut töihin ns. paskavuoroon, johon kukaan muu ei halua, se on usein sen uusimman kohtalo aina.  Ja jos joku ei ole toivonut kuin yhden vapaan, ja toinen esim. viisi toivetta, niin kyllä sen  yhden toiveen toivoja menisi ainakin meillä edelle. Se on selvä se.

Vierailija
20/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän olette vuorotyönne valinnut.

Voisin toki olla työtönkin. Voitais kaikki vuorotyöläiset olla työttömiä. Siinä sitten ihmeteltäis, että kuinka yhteiskunta toimii ilman vuorotyöläisiä. Mutta hei hienoa, kun sinä et ole tätä vuorotyötä valinnut, miten onkaan etevää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi