Mitä tuumaat jos miehesi kertoisi lähtevänsä viikon työmatkalle toiselle puolelle maapalloa?
Kommentit (45)
Lähinnä ihmettelisin, mistä lähtien mies on tehnyt työmatkoja.
Viikko on niin lyhyt aika, että ei se paljoa hetkauttaisi. En toki riemusta hyppisi ja ikävä tottakai tulisi, mutta ei suuremmin haittaisi. Oma mieheni tekee reissutyötä ja on usein poissa päiviä tai jopa viikkoja, joten olen tottunut olemaan erossa
No välillä sillä on viikon työmatkoja. Mitä se minua liikuttaa kuinka pitkä se lento on.
Varmaan joku hyvä mahdollisuus johonkin, jos niin kauas lähtisi. Hyvilläni olisin. Tosin jos nyt odottaisi, että tää vauva syntys ensin. Laskettuaika ihan pian. Synnytyksen jälkeen pärjään kyllä viikon näiden kolmen kanssa.
Nämä on meillä ihan arkipäivää. Merkkaisin kalenteriin ja kysyisin milloin tulee takaisin ja koska seuraava(t) reissu(t).
Olisin iloinen, kiva olisi olla viikko yksin kotona :). Tekisin omia lempiruokia, joita mies inhoaa :D.
No sitten se menisi sinne työmatkalle. Haittaisi pahasti harrastuskuskauksia, pitää välillä olla kolmessa paikassa yhtä aikaa.
Tekee noita monta, monta kertaa vuodessa, ei mitään uutta auringon alla. 12 vuotta menty näin. Välillä ollaan oltu mukana, 3 + 3 vuotta toisella puolella maapalloa. Kuukaudesta on yleensä melkein puolet reissussa.
Mies menee Kiinaa, Australiaa, USA:ta. Yli 100 matkapäivää vuodessa. Ihan normaalia arkea meidän perheessä.
Pahimmillaan, kun oli paljon Intiassa, saattoi tulla perjantaina kotiin, viikonloppuna tuli joku kriisi ja joutui lentämään sunnuntaina takaisin.
Varmaan sanoisin että "laita kalenteriin". Jos mun työvuorot on jo tiedossa, täytyy ruveta selvittämään kuka hoitaa lapsia. Meillä näitä on melkein kerran kuukaudessa. En tykkää niistä (ikävä miestä ja hankala järjestää lastenhoitoa) mutta minkäs teet.
No sinnehän tuo lähteekin syksyllä, mut helkkarin paljon pidemmäksi aikaa kuin viikoksi. Menen itse käymään siellä myös sitten jossain vaiheessa. Ei haittaa. On aina tehny reissuhommia ja nauttii niistä. Nyt on pidempi aika ollut kotona ja huomaan levottomuuden. Veri vetää reissuun.
Herranjestas mikä ajatus. :D Ihmettelisin, mistä lähtien lähihoitajat ovat tehneet tuollaisia työmatkoja ja vielä kunnan piikkiin. Soittaisin varmaan Iltalehteen, että tekevät aiheesta jutun.
Mikäs siinä olisi niin ihmeellistä? Työmatka on työmatka.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on meillä ihan arkipäivää. Merkkaisin kalenteriin ja kysyisin milloin tulee takaisin ja koska seuraava(t) reissu(t).
Sama, ihan tavallista arkea omassa perheessä. Ja yksi viikko on tosi lyhyt aika, yleensä menee 2-3. Loppua kohden alkaa jo vähän puuduttaa ja odottaa toista kotiin.
Normiarkea. Toivotan turvallista ja hyvää matkaa.
Mitäs siinä - hyvä kuin on töitä. Itsekin työmatkailen.
Mies kertoo lähes joka kuukausi lähtevänsä työmatkalle milloin minnekin päin maailmaa. Joskus on muutaman päivän, joskus viikon tai kaksikin. En siis tuumaisi oikeastaan muuta kuin "Minne menet tällä kertaa ja kuinka pitkäksi aikaa". Sitten merkitsisin ajan kalenteriin ja kertoisimme yhdessä lapselle, minne isi tällä kertaa lähtee. Lähtöhetkellä sanoisin "Hyvää matkaa. Rakastan sinua". Näin olen tehnyt reilun kymmenen vuotta.
Hyvilläni. Aloitan oitis pakkaamisen.
En tiedä, ei ole miestä. Vaimolle toivottaisin hyvää matkaa ja sanoisin että tulee ikävä.