Kuinka monta kertaa vuodessa vaihdatte verhot?
Tässä katselin olohuoneen sisustusta ja noi verhot on tuossa nyt roikkunut puolitoistavuotta. Makkarissa vielä kauemmin. En mä taida edes omistaa kuin ihan muutamat verhot. Mites muilla? Ei nyt kauhean mielenkiintoinen avaus, mut jos nyt pari vastausta saisin.
Kommentit (63)
Minä vaihtelisin verhoja useamminkin, mutta se silittäminen... Noin joka toinen vuosi jaksaa ryhtyä siihen urakkaan. Jos saisin valmiiksi silitettyjä verhoja, vaihtaisin ehkä pari-kolme kertaa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan koska mulla on kaihtimet, eikä verhoja.
Eikös pelkät kaihtimet luo jotenkin laitosmaisen fiiliksen? Kämppä on kylmä ja kaikuu. Kyllä verhot antaa tietynlaista pehmeyttä ja lämpöä kotiin.
No ripustin verhot vuoden päästä muutosta. Siitä on nyt reilu vuosi enkä taida ihan hetkeen vaihtaa... :) n34
Vierailija kirjoitti:
En vaihda, tykkään noista. Pesen keväällä ikkunanpesun yhteydessä, voi ripustaa jo märkänä. Eihän ne loputtomiin kestä, täytyy löytää uudet joista tykkään yhtä paljon. En oo ikinä ymmärtänyt, miksi kesäksi vaihdetaan vaaleat verhot, kun sitä valoa on muutenkin riittämiin. :)
Juuri näin .
Mä vaihdan keittiöön ja olohuoneeseen syksyllä tummemmat, jouluksi jouluverhot ja joulun jälkeen vaaleat mitkä on syksyyn asti.
Ei ole verhoja, inhoan niitä.
Sälekaihtimet on (ikkunan välissä).
1-4*/v. Joskus vaan pesasen ja laitan takas roikkumaan..
Nyt kun kysyit, niin keittiöön kesällä ja jouluna eli pari kertaa kierrätän noita samoja verhoja joita on siis 3 eri laatua, muihin kahteen akkunaan en koskaan, ovat samat olleet jo vuodesta 2006. Pesen ikkunat ja verot kyllä kerran vuodessa ja muuten ei ole varaa ostella verhoja.
Syyskuussa tulee 5v täyteen siitä kun viimeksi pesin verhot. Olohuoneen verhot täyttävät lokakuussa 22 vuotta. Olen aina muuton yhteydessä käynyt katselemassa verhokankaita kaupoissa. Vielä en ole löytänyt sellaisia, joihin voisin nuo nykyiseni vaihtaa.
Itse vaihdan kerran viikossa uudet verhot. Tympii vaan kun autotallit on täynnä verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole verhoja, inhoan niitä.
Sälekaihtimet on (ikkunan välissä).
Asut siis toimistossa vai laitoksessa?
En ikinä, meillä on vaan sälekaihtimet. Haluisin kyllä verhot, mutta en ole saanut aikaiseksi hankkia ja laittaa verhotankoja tai -kiskoja.
1-2 kertaa. Muuten on koko vuoden samat, mutta jouluksi vaihdan olkkariin. Ja jos ne ei jostain syystä olekaan sinä vuonna kivat, niin vaihdan vielä ennen joulua toiset. Mulla siis kahdet ns. jouluverhot. Tykkään kyllä siitä hommasta, saa omaa aikaa kuunnella joululauluja ja naukkailla viiniä samalla kun silittää. Meillä menee olohuoneeseen 12 täyspitkää ja -leveää verhoa, ehtii kummasti rentoutua😁
Te, jotka vaihtelette verhoja, ostatteko aina uudet, vai onko teillä kaapissa pinkka verhoja, joista valitsette aina tilanteeseen sopivat?
Taitaa olla 30 vuotta noi verhot roikkunu nyt
Saako verhottomasta kodista kauniin ja lämpimän näköisen?
Vierailija kirjoitti:
Saako verhottomasta kodista kauniin ja lämpimän näköisen?
Kyllä tää koti tulisi ehkä jotenkin kodikkaammaksi, jos olis verhot. Vaikka kyllä täällä ihan mukavalta näyttää verhoittakin, kun asutaan vanhassa kerrostaloasunnossa, jossa tosi leveät ikkunalaudat ja kauniit ikkunat.
T.verhoton
Ehkä pari kertaa vuodessa. Syksyisin tekee mieli laittaa koti pehmeän pesämäiseksi talven ajaksi, ja silloin ikkunoihin vaihtuu samettiverhot, ja sohvatyynyjen päälliset sekä torkkupeiton vaihdan myös värimaailmaan sopivaksi. Kesäisin taas verhoina on kevyemmät, läpikuultavat verhot ohutta pellavaa tai puuvillaa. Minusta on ihanaa miten kodin koko tunnelma muuttuu tekstiilien vaihdon myötä! Sisustuksen perusrunko on meillä vaalea ja ajaton, ja huonekaluja tms. ei uusita juuri koskaan. Itse kaipaan kuitenkin välillä jotakin vaihtelua. Esim. jos keittiöön ostan uuden pöytäliinan, ostan samalla samaa sarjaa keittiöpyyhkeen ja pari patalappua.
Äiti aikoinaan vaihtoi verhoja paljon useammin, ja huonekalujen paikkakin saattoi muuttua radikaalisti pari kertaa vuodessa. Hän vaihteli verhoja ja mattoja ym. sisarustensa kesken, joten uusia ei juurikaan tarvinnut ostaa. Muistan miten mukavaa se oli silloin kun olin lapsi; koti tuntui hetken ajan ihan uudelta.
Verhojen ripustaminen on minustakin kurjaa, mutta meillä on selvä työnjako: minä silitän verhot ja mies ripustaa ne paikalleen. :)