Kuinka monta kertaa vuodessa vaihdatte verhot?
Tässä katselin olohuoneen sisustusta ja noi verhot on tuossa nyt roikkunut puolitoistavuotta. Makkarissa vielä kauemmin. En mä taida edes omistaa kuin ihan muutamat verhot. Mites muilla? Ei nyt kauhean mielenkiintoinen avaus, mut jos nyt pari vastausta saisin.
Kommentit (63)
Meillä vaihdetaan verhot keväällä ja syksyllä. Pian olisi aika taas vaihtaa kämpän tekstiilit vihreiksi, vaikkei vihreä taida olla ollut enää vuosiin mikään trendiväri. Meidän sisustusvärit vaihtuvat todella harvoin ja silloinkin kirppislöytöjen innoittamana. Kaapeissa on edelleen liikaa verhoja. Aina tulee laitettua ne samat.
Mulla ei ole ikkunoissa verhoja. Kaapissa on. Minun mielestä sälekaihtimet riittää.
Kohta tämäkin poistetaan, kuten kolme viimeistä kirjoitustani, joissa oli jotain järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään jokaisen vuodenajan mukaan. Piristää kummasti mieltä.
Ei minun mieltäni ainakaan piristä seistä ties kuinka pitkään varpaillani porrasjakkaralla kädet kattoon kurkotettuina ja pujotella verhonipsuja niiden nipistelystä särkevin sormin.
Kuka nykyään käyttää vielä viheliäisiä verhonipsuja. Osta verhotangot. Niitä saa tosi halvallakin ja ajavat asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään jokaisen vuodenajan mukaan. Piristää kummasti mieltä.
Ei minun mieltäni ainakaan piristä seistä ties kuinka pitkään varpaillani porrasjakkaralla kädet kattoon kurkotettuina ja pujotella verhonipsuja niiden nipistelystä särkevin sormin.
Osta niitä avokoukkunipsuja niin paljon, että voit laittaa ne verhoihin jo ennen ripustamista. Vanhat verhonipsut irtoavat hetkessä liu'uista ja saat jättää ne vanhoihin verhoihin, kunnes irrotat ne. Et joudu vaihtamaan samoja nipsuja verhoista toisiin.
Toistaiseksi olen tainnut vaihtaa ehkä kerran kymmenessä vuodessa. Nykyiset verhot olleet paikallaan pari vuotta ja toistaiseksi sellainen fiilis, että voisivat olla vaikka lopun ikää.
Kolmasti vuodessa. Meillä on talvi-, kesä- ja jouluverhot. Ruokapöytään ostan uuden kernin pari kertaa vuodessa. Mattoja vaihdan todella harvoin, juuri poistin edellisen 15 vuotta palvelleen olohuoneen maton käytöstä. Meillä on lattialämmitys, joten muutenkin on vähän mattoja.
Meillä ei ole verhonipsuja vaan tangot, vaihtaminen ei ole ollenkaan hankalaa.
En koskaan. Tykkään nykyisistä verhoista joten miksi vaihtamaan. Verhojen ripustaminen on hommana ihan perseestä eli en missään nimessä sitä turhaan halua tehdä. Vielä lisäyksenä eli olkkarin verhot on varmaan 7-8 v vanhat, mutta niistä tykkään ja erinomaisessa kunnossa niin miksi vaihtamaan. Makkarin verhot ostin kun tähän nykyiseen asuntoon muutin vajaa 2 v sitten ja keittiön verhot...olisko ne äitin kaapista saatu.
En kertaakaan. Samat verhot ollu jo 5 vuotta.
En kertaakaan koska mulla on kaihtimet, eikä verhoja.
Jouluksi vaihdan jouluverhot. Samalla saa pestyä ne mitkä roikkuu muuten ympäri vuoden. Mutta samat verhot on käytössä ollut viimiset 5 vuotta.
Ei me mitään verhoja vaihdeta. Tai no tytölle vaihdettiin, kun muutettiin uuteen kotiin ja hän oli kyllästynyt vanhoihin verhoihinsa. Silloin tuli kyllä sanomista, kun verhot olivat aika kalliit ja ne taisi olla käytössä vain pari-kolme vuotta. No käytettynä sain niistä vielä 85€ ja sillä rahalla ostettiin uudet, halvemmat verhot.
Olohuoneen verhot on vaihdettu kerran. Oltiin ensin 7 vuotta ilman verhoja ja sitten hankittiin verhot, jotka oli muutaman vuoden. Jossain mielenhäiriössä ostettiin sitten vaihtelun vuoksi toiset verhot ja siitä tuli kyllä tytöltä noottia, että miksi ostettiin verhot ihan turhaan :-) Nykyisin ne entiset olohuoneen verhot on makkarissa ja olohuoneessa ei ole mitään. Olohuoneen vanhat verhot on vielä tallessa, en tiedä tuleeko niitä koskaan käytettyä mutta poiskaan ei osata heittää.
Miksi ihmeessä verhoja pitäisi vaihdella? Eikö ole parempi ostaa kerralla mieluiset?
En ikinä, musta ne on sinällään turha asia ja laitan ne ikkunaan lähinnä sen takia että saa kesäisin pimennettyä kämpän. Sen takia kaikki verhot onkin yksivärisiä ja pimentäviä, muuten en varmaan ripustais ollenkaan.
Muutettiin tähän vuonna 2005 ja samoilla verhoilla mennään. Teetin pellavaiset laskosverhot kaikkiin muihin ikkunoihin, paitsi olohuoneeseen ja sinne pitkät (mitähän materiaalia noi olis) verhot.
Ei oo käynyt edes mielessä vaihtaa, saati ripustella jotain jouluverhoja. Pesetetty on tietty välillä.
Lastenhuoneisiin on ihan pikkulapsivaiheen vaihdettu kertaalleen neutraalit vaaleat verhot ja ne on pysyneet sitten siitä saakka.
2-3 kertaa. Jouluksi jouluverhot ja sit ne tietysti pitää vaihtaa pois kun joulu on ohi. Luultavasti vaihdan seuraavan kerran loppukesästä/alkusyksyllä. Nyt kun olen siis saanut uuteen huusholliin sopivat verhot eri vuodenajoille.
Vierailija kirjoitti:
Jouluksi vaihdan jouluverhot. Samalla saa pestyä ne mitkä roikkuu muuten ympäri vuoden. Mutta samat verhot on käytössä ollut viimiset 5 vuotta.
Jouluverhot saa mut uteliaaksi :) Kuvaile please sun jouluverhot.
Minä aina ajattelen sanasta "jouluverhot" jotain punaista kangasta, jossa on vihreitä kuvioita tai tonttuja. Mutta tajuan, että ne voi olla ihan jotain muutakin.
Kerro siis :)
Olen ostanut verhot tasan kerran. Se oli 15 vuotta sitten, kun muutin pois vanhempien luota. Samoilla olen mennyt asunnosta toiseen. Olkkarissa on aina ollut verhot, jotka olivat minun huoneessani jo kun asuin vanhempien luona. Niillä lienee ikää noin 20 vuotta ja tykkään niistä vieläkin. Kohta täytyy mennä verho-ostoksille, kun muutan isompaan asuntoon ja yksi huone jää ilman verhoja jos ei uusia osta. Vihaan verhojen ripustamista ja etenkin niiden silittämistä. Siksi en pesekään verhoja kovin usein, en edes vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluverhot saa mut uteliaaksi :) Kuvaile please sun jouluverhot.
Minä aina ajattelen sanasta "jouluverhot" jotain punaista kangasta, jossa on vihreitä kuvioita tai tonttuja. Mutta tajuan, että ne voi olla ihan jotain muutakin.
Kerro siis :)
En ole se jolta kysyt, mutta mun jouluverhot on valkoista puuvillaa, tankokujalliset ja pitkät ja niissä on verhojen yläreunassa pari tummanpunaista vaakaraitaa. Nämä siis olohuoneessa ja ruokahuoneessa. Keittiössä on kirkkaanpunaiset lyhyet sivuverhot joissa on pieniä valkoisia pilkkuja. Makuuhuoneessa on puna-beige-raidalliset (pystyraita) suorat sivuverhot. Lastenhuoneessa on punavalkoraidalliset sivuverhot.
12 vuotta asunut tässä kämpässä ja toinen verhokattaus on menossa. Joskus tulee mielenhäiriössä otettua verhot alas ja puisteltua ne pihalla. Totta puhuen on ne pestykin kerran.
Kaksi kertaa vuodessa. Meillä on talviverhot ja kesäverhot. Asutaan vanhassa puutalossa ja kesäkuukausina viedään myös iso osa sisemmistä ikkunoista säilöön kellariin. Osaan sisäikkunoista vaihdetaan hyöteisverkko tilalle.
Ja tarkennuksena en siis osta uusia verhoja kaksi kertaa vuodessa vaan vaihdan ne. :-)