Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisessa parisuhteessa mies joutuu pyytämään naiselta lupaa, jos hän haluaa mennä baariin omien kavereidensa kanssa?

Vierailija
12.05.2017 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen. Minulla ei tuollaisesta suhteesta ole kokemusta, mutta ehkä joku osaa valaista?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole sopinut jo puolison kanssa menoja, kyse on ihan ilmoitusasiasta. Aikuinen päättää omasta ajankäytöstään.

Vierailija
22/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa jossa kumpainenkin kunnioittaa toista, onhan toinen voinut suunnitella vaikka mitä yhteisiä juttuja viikonlopuksi, ja toinen sitten päättäisi puhumatta mennä baarikierrokselle. Sepäs olisi tasapinoista, eikö?

Nainen olen itsekin, mutta kritisoin eräitä kanssasisariani kyllä tuosta yhteisten juttujen suunnittelemisesta viikonlopulle, usein ihan ilman että miehen tarvitsee tietää suunnitelmista mitään saati että häneltä niistä kysyttäisiin...

En tykkää itsekään siitä että toinen suunnittelee minun puolestani viikonloppuni minulta kysymättä enkä myöskään tekisi sellaista miehelle jota rakastan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisessa suhteessa, jossa kaverini on. Aivan tossun alla. Todella ikävää, että jotkut ihmiset antavat toisen pompotella näin itseään. 

Tosin tottakai tiettyä sopimista täytyy tehdä ja tarkistaa, että oliko toisella jotain suunniteltuja menoja tai oliko suunniteltu, että tehdään yhdessä jotain. Kuitenkin jos käy ulkona harvoin, eikä ole mitään erityistä sovittu, niin tottakai silloin pitää "päästää" toinen lähtemään. Jos pitää lupaa anella, niin silloin ollaan jo pahassa tilanteessa. Yleensä nuo naiset ovat mustasukkaisia ja omistushaluisia. 

Vierailija
24/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt luvan kysymistä sinänsä. Jokaisella saa ja pitää olla päätäntävalta omista menoistaan.

Jos toisella ei ole menoa (kun siis on yhteisiä lapsia) niin eikö se ole selvää, että toinen voi silloin mennä eikä mitään lupia tarvitse erikseen kysyä. 

Toki juuri tuo ero on sillä luvan kysymisellä ja sopimisella aikatauluista. 

Ja mielestäni ne eivät todellakaan ole synonyymejä keskenään. Ei edes lapsiperheissä tai arkikielessä.

On kahdesta täysin eri asiasta kysymys.

Ja hyvä kysymys, todella. Tai minkälaisessa parisuhteessa mies tai nainen joutuu pyytämään lupaa mennä baariin.  Alistetetussa.

No ei tietenkään ole itsestäänselvää. Jos on useampi pieni lapsi joista vaikka yksi heräilee vielä useasti yössä, niin silloin ei välttämättä sovi mennä ja jättää toista yksin pitämään huolta kaikesta.

Raha-asiat on toinen esimerkki mikä monessa pikkulapsiperheessä pitää ottaa huomioon. Harvemmin se baarissahyppääminen ilmasta on, rauhalliseenkin baari-iltaan uppoaa helposti yhden viikon ruokarahat.

Vierailija
25/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme varmaan kummallisia, kun meistä kumpikaan ei ole käynyt koskaan missään "baareissa".

Tapaan ystäviäni usein brunssilla, mieheni juoksee porukassa ja pelaa tennistä parhaan ystävänsä kanssa.

Vierailija
26/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia lapsia, jos tällainen perusasiakin muuttuu neuvottelukysymykseksi? En tajua.

Vierailija
27/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä käytti mua aikoinaan tehokkaasti tekosyynä, jos ei halunnut mennä. Ei vain jostain syystä kyennyt sanomaan, että ei jaksa tai kiinosta ja on mieluummin kotona. Ylimiellyttämishaluinen tyyppi, joka mieluummin meni mun selän taa, kuin sanoi itse kaverilleen ei.

"Luvan kysyminen avovaimolta" tarkoitti oikeasti sitä, että näin exä saattoi laittaa mun syyksi sen ettei ole lähdössä baariin - tai jos minä ajattelin, että voisinpa lähteä itse viihteelle kavereideni kanssa, niin sitten mieskin lähti omiensa kanssa ettei olisi siellä kotona yksin.

Lapsia ei ollut kuvioissa. Siinä vaiheessa tuli ero, kun aloin miettiä perheen perustamista ja tajusin, että saan olla äitinä sille miehellekin.

Huvittavaa sinänsä on se, että muutama exän kaveri on jälkikäteen sanonut luulleensa aluksi mun oikeasti olevan joku pirttihirmu ja muuttaneensa mielensä, kun on varsinaisesti tutustunut minuun.

Vierailija
28/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun mies on viimeksi kysynyt LUPAA silloin kun reilu 20v sitten haki tanssimaan lavalla: pokkas edessä ja kysyi "Saanko luvan?" :-D

Muuten asiat hoidetaan sopimalla eli kysymällä että sopiiko jos lähtee baariin.

Ei hän osaa lukea ajatuksia enkä minäkään...

Jos ei kysy niin ei voi tietää (muistaa) onko esim. viikonloppuna jotain muuta sovittuna...

Vierailija
29/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt luvan kysymistä sinänsä. Jokaisella saa ja pitää olla päätäntävalta omista menoistaan.

Jos toisella ei ole menoa (kun siis on yhteisiä lapsia) niin eikö se ole selvää, että toinen voi silloin mennä eikä mitään lupia tarvitse erikseen kysyä. 

Toki juuri tuo ero on sillä luvan kysymisellä ja sopimisella aikatauluista. 

Ja mielestäni ne eivät todellakaan ole synonyymejä keskenään. Ei edes lapsiperheissä tai arkikielessä.

On kahdesta täysin eri asiasta kysymys.

Ja hyvä kysymys, todella. Tai minkälaisessa parisuhteessa mies tai nainen joutuu pyytämään lupaa mennä baariin.  Alistetetussa.

Jaa, minulla on käynyt niin, että kaverit on pyytänyt baariin ja oon sanonut että ok, varmistan vielä mieheltä että se ei oo sopinut mitään siihen. Mies sitten muistuttanut että silloinhan on ne sun mummin 70v päivät johon ollaan lupautunut menemään..

Vierailija
30/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa jossa kumpainenkin kunnioittaa toista, onhan toinen voinut suunnitella vaikka mitä yhteisiä juttuja viikonlopuksi, ja toinen sitten päättäisi puhumatta mennä baarikierrokselle. Sepäs olisi tasapinoista, eikö?

Nainen olen itsekin, mutta kritisoin eräitä kanssasisariani kyllä tuosta yhteisten juttujen suunnittelemisesta viikonlopulle, usein ihan ilman että miehen tarvitsee tietää suunnitelmista mitään saati että häneltä niistä kysyttäisiin...

En tykkää itsekään siitä että toinen suunnittelee minun puolestani viikonloppuni minulta kysymättä enkä myöskään tekisi sellaista miehelle jota rakastan.

Jaa kuka sanoi että sille miehelle ei olisi sanottu mitään? Kyse voi olla vaikka tilanteesta, jossa on puhuttu että voitaisiin viikonloppuna vaikka katsoa elokuvaa ja tehdä tortilloja. Luvan kysyminen voi siis tarkoittaa sitä, että kysytään puolisolta haittaako jos niitä suunnitelmia muutetaan ja meneekin kavereiden kanssa.

Vierailija
31/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, mun mies on viimeksi kysynyt LUPAA silloin kun reilu 20v sitten haki tanssimaan lavalla: pokkas edessä ja kysyi "Saanko luvan?" :-D

Muuten asiat hoidetaan sopimalla eli kysymällä että sopiiko jos lähtee baariin.

Ei hän osaa lukea ajatuksia enkä minäkään...

Jos ei kysy niin ei voi tietää (muistaa) onko esim. viikonloppuna jotain muuta sovittuna...

Niin, kuten aiemmin todettiin monessa parisuhteessa sopiminen ja luvan kysyminen tarkoittavat samaa asiaa.

Vierailija
32/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankkia lapsia, jos tällainen perusasiakin muuttuu neuvottelukysymykseksi? En tajua.

Tottumus, sosiaalinen paine, tietämättömyys.

Vierailija
33/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle, miksi pitää mennä tapaamaan ystäviä baariin? Eihän siellä voi edes keskustella, kun on niin kova meteli.

Vierailija
34/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä lupia kysellä, mutta mies saattaa kysäistä esim. "Haittaisko sua, jos olisin illan pelaamassa ja ottamassa kaljaa kaverilla?" Ja se on siis siinä vaiheessa tasan päättänyt jo mennä.:D Enkä ole ikinä kieltänyt, miksi kieltäisin? Olen vaan pyytänyt, että tulee edes suht aikanaan (puolen yön maissa) kotiin mun luokse.:) Ja tiedän, että jos esim. mulla olisi paha olla ja tarvitsisin olkapäätä/läheisyyttä/tukea tms. niin mies ymmärtäisi ja jäisi kotiin.

Vierailija
35/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me kyllä otettiin toisemme huomioon jo seurusteluaikoina. En kyllä ois muuten lapsia tuon kanssa tehnytkään jos ois kulkenut milloin missäkin vain ilmoittamalla että Mä meen ny.

Vierailija
36/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle, miksi pitää mennä tapaamaan ystäviä baariin? Eihän siellä voi edes keskustella, kun on niin kova meteli.

Et tiedä, mitä eroa on yökerholla ja baarilla?

Vierailija
37/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään suhteessani koskaan sanonut lausetta; saanko lähteä tyttöjen kanssa ulos. Ei ole koskaan tullut edes mieleen. Molemmin puolin ilmoitusasiahan tuo vaan on. Mutta tarkistan, onko viikonloppu yhteisistä suunnitelmista vapaa tms, tietysti.

Vierailija
38/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me kyllä otettiin toisemme huomioon jo seurusteluaikoina. En kyllä ois muuten lapsia tuon kanssa tehnytkään jos ois kulkenut milloin missäkin vain ilmoittamalla että Mä meen ny.

Mitä muuta huomioista kaipaat kuin sen, että toinen ilmoittaa etukäteen menemisistään? "Olen luvannut Jaakolle, että näen sen Trilbyssä perjantaina kuuden aikaan." "Okei, mä varaan saunan vähän aikaisemmin."

Done.

Vierailija
39/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhteisiä meillä asuvia lapsia. Meillä "kysytään" toisiltamme menoista. Ulkopuolisin silmin se vaikuttaa kontroillinnilta minun puolelta koska minua ennen mies ei kysellyt "keltään" mitä teki, mutta meillä on kuitenkin tapana varmistaa että se on toiselle ok.

Lisäksi mies ikävä kyllä tekee myös sitä että pistää välillä "emännän" syyksi sen ettei lähde kun ei oikeasti halua lähteä.

Ja syys miksi "kysellään" juurikin se, että mikä on toisen fiilis sillä hetkellä yms. Tietysti jos on jo sovittu ja kerrottu toiselle "hyvissä ajoin" mutta lähinnä ne ex tempore reissut, mun mielestä se on ihan ok että kysyy toiselta mikä fiilis, koska noin lähtökohtaisesti mekin vietetään illat keskenämme.

Vierailija
40/93 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä pyydetään lupa. Käytännössä se on keskustelu, jossa ilmoitetaan suunnitelmista etukäteen. Lapsiperheessä ei voi enää spontaaneja reissuja tehdä. Ja jos on yhteisiä suunnitelmia, niin sori, silloin jää kavereiden ryyppyreissut käymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi