Mies mielistelee ja kehuu aina, kun haluaa lähteä esim. juhlimaan yksin! Ärsyttää
"Olet maailman paras äiti", "näytätpä kauniilta tänään", tiskaa, tekee ruokaa, auttaa lapsen hoitamisessa, kuuntelee kiinnostuneena, kunnes täräyttää päivää ennen esim. seuraavanlaisesti: "lähdenkin huomenna Tallinnaan Jaken, Maken ja Peran kanssa, ei kai haittaa?"
Ja sitten voitkin palata takaisin pilvilinnoista, todeta, ettet ole edes hyvä äiti saati maailman paras ja kauniskaan et ole ollut vuosikausiin. Kaikki oli vain mielistelyä. Toki sitä tuollaisesta vähän suuttuu. Varsinkin, kun tapana on ilmoittaa kaikki menot vasta sitten, kun on ihan pakko. Olenko jotenkin pelottava akka?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Söpö ketju. Miesten haukkuminen sallittua, naisten toimintaa ei saa arvostella. Rypekää keskenänne.
Kukahan sen aloittajankin miehen on aloittajalle valinnut?
Mitä väliä sillä sukupuolella on? Ihan hyvin voisi aloitus olla miehen tekemä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi siis parempi, että mies vain ilmoittaisi lähtevänsä juhlimaan tms ja sitten lähtisi?
Kyllä. Se riittää.
Mä olen aina miestäni kannustanut menemään. Mua ei kiinnosta hillua ja häntä kiinnostaa. Menkööt, mä nautin omasta ajasta kotona.
Silti hänellä on noita syyllisyysriittejä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi siis parempi, että mies vain ilmoittaisi lähtevänsä juhlimaan tms ja sitten lähtisi?
Olisi parasta, että puoliso kertoisi menostaan heti, kun siitä tietää. Tai ei nyt tietenkään samalla sekunnilla, mutta viivyttäisi ilmotusta viime tippaan. Ei panttaisi tietoa päiviä, joiden aikana yrittäisi jotenkin "pehmitellä" kumppaniaan ennen ilmoitustaan. Ja sitten vain lähtisi, kun menon aika koittaisi.
Niin normaalit ihmiset toimivat.
Oletko kokeillut kysyä mielistelyn alkaessa että mitä pyydettävää tai kerrottavaa miehellä on? Voisi olla hyvä tehdä tiettäväksi, että näet mielistelyn läpi eli se on turhaa. Mutta tuo strategia kyllä varmaankin liittyy siihen, että mies kokee (joko omista syistään tai sun aikaisempien reaktioiden takia), että näiden uutisten kertomisesta seuraa ongelmia. Ja jos teillä on kovin erilaiset prioriteetit (että toinen haluaa reissata itsekseen ja toinen haluaa että molemmat ovat kotona), voi olla että se on paljon isompi ja vaikeampi ongelma.
Söpö ketju. Miesten haukkuminen sallittua, naisten toimintaa ei saa arvostella. Rypekää keskenänne.
Kukahan sen aloittajankin miehen on aloittajalle valinnut?