Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauha Puntti? Kuka oli tämä suomalainen näyttelijätär?

Vierailija
12.05.2017 |

Olen nyt muutaman kerran törmännyt edesmenneen näyttelijän Rauha Puntin nimeen, mutta en edelleenkään muista tai tiedä yhtään ainoaa elokuvaa tai näytelmää, jossa hän olisi ollut mukana.

Kuka oikein edes oli Rauha Puntti?
Tietääkö/muistaako kukaan? Millainen henkilö ja millainen näyttelijä?
Sekoitan jotenkin Aino Lehtimäkeen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt muutaman kerran törmännyt edesmenneen näyttelijän Rauha Puntin nimeen, mutta en edelleenkään muista tai tiedä yhtään ainoaa elokuvaa tai näytelmää, jossa hän olisi ollut mukana.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rauha_Puntti

Olin lapsena 60-luvulla näyttelijäliiton kesäkodissa samanaikaisesti hänen kanssaan, hän oli oikein mukava ihminen.

Vierailija
2/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon joskus miettinyt. Aika tuntemattomaksi jäänyt Ansa Ikosen, Regina Linnanheimon, Helena Karan ja kaikkien muiden aikalaisnäyttelijöiden seurassa. Ei ilmeisesti ole ollut pääroolinäyttelijänä oikein koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Uuno Turhapuron vaimoa näytelleen Elisabethin äiti.

Vierailija
4/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena 60-luvulla näyttelijäliiton kesäkodissa samanaikaisesti hänen kanssaan, hän oli oikein mukava ihminen.

Voi, kerro toki lisää!

Olen yrittänyt etsiä Puntista edes yhtä selkeätä kasvokuvaa, jossa hän näkyisi kunnolla piirteineen. Sellaista ei löydy ainakaan netistä.

Mietityttää myös hänen roolihahmonsa noissa Wikipedian listaamissa uudemmissa tuotannoissa "seitsemän" ja "harvoin tarjolla". En nimittäin muista kiinnittäneeni häneen silloinkaan huomiota...näytellyt ilmeisesti jonkinlaista mummelia molemmissa? Muistaako joku muu hänen roolejaan?

Vierailija
5/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi taiteilijanimi

Vierailija
6/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on Uuno Turhapuron vaimoa näytelleen Elisabethin äiti.

No ei todellakaan ole!!

Marjatta Raidan äiti oli näyttelijä Valli Raita.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valli_Raita

Vierailija
8/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi taiteilijanimi

Veikkaan että on oikea nimi. Kuulostaa karjalaiselta nimeltä.

Vierailija
9/12 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi taiteilijanimi

Veikkaan että on oikea nimi. Kuulostaa karjalaiselta nimeltä.

Wikin mukaan ihan ikioma syntymänimi on. Ennen vanhaan nimissäkin oli potkua ja luonnetta ihan eri tavalla!

Vierailija
10/12 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tervis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, kerro toki lisää!

Olen yrittänyt etsiä Puntista edes yhtä selkeätä kasvokuvaa, jossa hän näkyisi kunnolla piirteineen. Sellaista ei löydy ainakaan netistä.

Mietityttää myös hänen roolihahmonsa noissa Wikipedian listaamissa uudemmissa tuotannoissa "seitsemän" ja "harvoin tarjolla". En nimittäin muista kiinnittäneeni häneen silloinkaan huomiota...näytellyt ilmeisesti jonkinlaista mummelia molemmissa? Muistaako joku muu hänen roolejaan?

Valokuva asiasta sen verran, että taisi olla Wikipedian sivu jossa oli Mai-Brit Heljosta vanha kuva Rauha Puntin kuvana.

Ilmoitin asiasta sivujen ylläpitoon ja nyt Wikin sivulla on kuva iäkkäästä Rauha Puntista, ainakin minä tunnistan hänet kyllä siitä.

Olen muutaman kerran huomauttanut sekä Wikipedian että Elonetin ylläpitoon huomaamistani epäkohdista ja virheistä ja ovat tarkastaneet asioita ja tarpeen mukaan kyllä korjanneetkin asiat.

ps. Ovat olleet kiitollisia näistä ilmoituksista

Vierailija
11/12 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hänet tv-sarjasta Susikoira Roi - seikkailu saaristossa (1988), jossa hän näytteli Hilja-muorin roolin.

Vierailija
12/12 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla ei ole! Marjatan vanhemmat olivat Valli ja Eino Raita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä