Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen paikka Pori on asua?

Muuttolainen
12.05.2017 |

Asun tuppukylässä, Poriin muutto mahdollinen, koska 99% varmuudella minulla on valmistumisen jälkeen töitä siellä.

Tuppukylä ahdistaa. Pori ei ole liian iso, mutta olisi hieman maiseman vaihdosta. Millainen paikka Pori on? Toisten mielestä ankea ja ihmiset ovat jotenkin ilkeitä.. Onko näin? Vai voisiko Poriin kotiutua ja viihtyä?

Ainakin työpaikkoja sekä opiskelumahdollisuuksia enemmän kuin täällä.. Ja asuntojen hinnat (niin vuokra kuin omistus) maltillisempia kuin Turku, Tampere tai Helsingistä puhumattakaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska.

Vierailija
2/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on hyvä paikka asua. Suunnilleen ainoa paikka Suomessa jossa sekä asuntojen hinnat että veroprosentti ovat matalia. Kaikkialla muualla se on aina jokotai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on hyvä paikka asua silloin jos vihaa kylmää ja lumista talvea mutta haluaa silti asua Suomessa.

Vierailija
4/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on jotenkin junttila, vaikkei Suomen mittapuussa ole pieni kaupunki. MItään sivistynyttä ei koskaan tule Porista. 

Mutta rohkeasti sinne vain. Kaltaisesi ihmiset tekevät siitä paremman paikan. 

Vierailija
5/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylästä tullut sopeutuu varmaan hyvin. Onhan tämä junttila, kuntavaalien äänikuningatar ei usko evoluutioon, ehkä se kertoo kaiken oleellisen.

Vierailija
6/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni täytyy täällä tehdä itse. Ei kannata odottaa suuria. Nöyrällä asenteella voi saada ystäviä, mutta kannattaa yrittää sulautua massaan.

Vierailija
7/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa tuntuu olevan lyhyt matka joka puolelle näin muualle Porista muuttaneen silmin. Vaikka asuisit toisella puolella kaupunkia, on toiselle puolelle vielä ihan inhimillinen matka. 

Lapsille on aivan huikea leikkipuisto Pelle Hermanni kaikkine oheistoimintoineen Kirjurinluodossa. Liikennepuisto on kesäisin todella pidetty. Porin teatterissa on hyvä ohjelmisto lapsille. 

Terveydenhuolto on samanlaista kuin muissakin samankokoisissa kunnissa. 

Talojen hinta on kohtuullinen. 

Yyteri <3

Kyllä, kaipaan takaisin Poriin asumaan. 

Vierailija
8/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi tulkita sen porilaisen huumorin ilkeydeksi. Oikeasti se on yleensä vain hyväntahtoista huumoria. Suoraa kylläkin.

Vierailija
9/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on vähän junttila, mutta asuminen siellä on ainakin halpaa. Ja jos haluaa rauhallista elämää, niin mikä ettei. Menoja siellä ei kyllä pahemmin ole kesää lukuunottamatta.

Itse asuin siellä koko lapsuuteni ja muutin opiskelemaan muualle. En ikinä menisi takaisin Poriin asumaan, mutta vanhempien luoda siellä on kiva käydä välillä rauhoittumassa.

Vierailija
10/31 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porilainen tapa puhua on jyrkkä ja tyly ja aina negaation kautta. Itse he pitävät sitä tapana ettei vaan kukaan ylpisty.

Vierailija
11/31 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa Poriin - vähän pelottaa" kun kaikki mitä siitä sanotaan ja kirjoitetan on aina negatiivista. Poliitikot, kaupunginjohtaja, Ruska yhdistyksen johto ja sisäpiiriläisyys. ihmiset yrmeitä ja kuppikuntalaisia, vaikea tutustua ihmisiin, kulttuuripalvelut nolla tasoa. ym. ym ym.

Kaupungissa olen käynyt vierailulla ja piipahdellut siellä muutenkin - onko tu kaikki totta, mitä puhutaan. Vierailut ovat niin lyhyutä etten osaa ottaa kantaa siihen onko puheet totta. Kesällä siellä ainakin on kaunista, meri suht lähellä. Kirjurinluoto mielestäni aivan upea paikka - vanha kahvila esim, (mutta ei koskaan auki?!) Vanha kaupunki Kivipori ilmeisen kaunis, Raatihuone ja sen puisto kaunista! Tori ja halli surullinen näky ja torin ympärisö kuin juuri suoraan vanhasta DDr.stä. Tutut jotka tunnen ovat mukavia - mutta monet haluavat muuttaa pois - kuka, mistäkin syystä, toiset viihtyvät. Kävelykatu järkyttävä pummien ja narkkarien valtaama.

Tämän siis tiedän Porista. Mutta sitä mikä on todellisuus muuton jälkeen, hirvittää. Mikä on todellisuus tästä itseään uniikkina, mutta outona - vai miten se sanonta kuuluu siellä. Visit Porin palvelut ovat täysin ala-arvoisia. Tympeää ja ei oota tarjotaan, mitä olen käynyt siellä kyselemässä - en todella ole tuntenut itseäni tervetulleeksi turistiksi. Ja jos siellä jotain taahtuu esim. Suomi arena ko. paikassa ei tietoa eikä esitteitä. Paras vastaus jonka eräänä kesänä sain oli ettemme järjestä sitä, niin siksi meillä ei esitteitä tai ne on loppu. Eikö ko. puljun tarkoitus ole infota kaikesta mitä kaupungissa tapahtuu? Ainakin Tampereella ja Helsingissä kaikki tieto mitä kaupungissa tapahtuu ja eihän vist firma ainakaan muualla mainosta omia tapahtumiaan vaan kaikkea ja jopa ympäristökuntienkin tapahtumia. Porin Visit mainostaa muutamaa hautausmaakävelyä tai onnetonta pulkkamäkeä. Koen että nämä Visit paikat ovat ikkuna ulkopuolisille ja omille asukkaille kaikesta mitä kaupugissa tapahtuu - Porissa ei ainakaan tätä tietoa saa, emalimukeja ja lippiksiä myyvä kioski ja henkilökuntaa on kuulemani mukaan riittämiin - mutta ilmeisesti suojatöissä vai olisiko vikaa kyseisen puljun johdossa? Mene ja tiedä.

Nyt odottelen innolla kommentteja, siitä mihin olen todella muuttamassa ja mikä tämän Porin "todellinen sielu" on. Toivottavasti saan paljon kommentteja jotka toivottavasti vähentävät hämmennystäni siitä mihin todella olen muuttamassa. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Vierailija
12/31 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Poriin toiselta puolen Suomea pari vuotta sitten ja ennakkoluuloja oli paljon. Aluksi kesti kuukausia sopeutua tähän kaikkeen, etenkin ihmiset ja niiden huumori (tyly ja negatiivinen) hämmensi ja luulin, että ovat ilkeitä minulle. Mutta ei, ihmiset ovat pohjimmiltaan hyväntahtoisia ja mukavia, se on vain uniikki porilainen tyyli, mihin muualla päin ei olla totuttu.

Olen viihtynyt ihan Ok. Kaunista maisemaa kovasti ja myös arkkitehtuuria. Palvelut lähellä ja kaikki tuntuu toimivan ihan kohtuullisesti. Tervetuloa!

Vierailija
13/31 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on muualta eteläsuomesta muuttaneelle aivan takapajula ja kommunistien paikka. Eivät ota kantaa vähääkään ulkopuolisen sanomisesta ja selvästi perussuomalaisia ja valmiita vaikka tappeluun ellei heidän kantaansa

uskota. Elikkä tällä voi asua kunhan asut elämäsi vain kodissasi ja käyt kaupassa maski päällä.

Siirrytkö sivistyssuomeen vai tapatko henkisesti itsesi.

Vierailija
14/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselen juuri asuntoja porista, ja hinnat on halvat. 

Ideana olisi mennä jonnekin muualle hetkeksi, kun tuntuu että oma kaupunki on jo sen verran nähty. Vietän aikaa enimmäkseen itsekseni, joten se ei ole ongelma. 

Haluaisin kuitenkin tietää, onko alueita/rakennuksia, jonne ei kannata missään nimessä muuttaa? Yhden alueen ainakin löysin googlailemalla, mutta paikallisilta olisi mahtava kuulla lisätietoja. Esim vanhoista puutaloista oli asuntoja tarjolla, mutta on paha ulkopaikkakuntalaisena sanoa, minkälaista porukkaa missäkin asuu pelkän pohjapiirrustuksen perusteella.

Pääasiassa haluaisin olla rauhassa ilman muiden ihmisten aiheuttamia ongelmia. 

Vierailija
15/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katselen juuri asuntoja porista, ja hinnat on halvat. 

Ideana olisi mennä jonnekin muualle hetkeksi, kun tuntuu että oma kaupunki on jo sen verran nähty. Vietän aikaa enimmäkseen itsekseni, joten se ei ole ongelma. 

Haluaisin kuitenkin tietää, onko alueita/rakennuksia, jonne ei kannata missään nimessä muuttaa? Yhden alueen ainakin löysin googlailemalla, mutta paikallisilta olisi mahtava kuulla lisätietoja. Esim vanhoista puutaloista oli asuntoja tarjolla, mutta on paha ulkopaikkakuntalaisena sanoa, minkälaista porukkaa missäkin asuu pelkän pohjapiirrustuksen perusteella.

Pääasiassa haluaisin olla rauhassa ilman muiden ihmisten aiheuttamia ongelmia. 

Porilaiset haluavat elää ilman sinun vaatimuksiasi ja aiheuttamia ongelmia.

T. Porilainen

Vierailija
16/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuppukylästä tullut sopeutuu varmaan hyvin. Onhan tämä junttila, kuntavaalien äänikuningatar ei usko evoluutioon, ehkä se kertoo kaiken oleellisen.

Darwinhan itse kielsi kuolinvuoteellaan teoriansa. Niin kauan kuin mitään teoriaa ei voida testata tarpeeksi kauan , niin se ei ole mikään totuus, ja evoluutioteoria kuuluu juuri näihin.

Vierailija
17/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen alue on Kaanaa? MeriPori?

Vierailija
18/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin Poriin yli 10v sitten Espoosta ja olen viihtynyt hyvin. Mulla on sekä asunto, että työpaikka, ihan kaupungin ydinkeskustassa. Kaikki palvelut on kätevästi vieressä, vuokra on edullinen ja varsinkin näin kesällä Pori on kaunis ja viihtyisä paikka. Ehkä mulla on vähän roisi huumorintaju, mutta itse koen porilaiset ihan kivoina ja hauskoina tyyppeinä. Tervetuloa Poriin 😊

Vierailija
19/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan Porissa asunut, mutta Porin yöelämässä on tullut huomattua, että kauniita naisia siellä riittää.

Vierailija
20/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa Poriin, jos siellä ei asuisi yhtään ainutta porilaista. Muuten itsemurhakin on houkuttelevampi vaihtoehto.