Pitääkö tarjoilijan kysyä pihvin kypsyysastetta?
Syön harvakseltaan ravintoloissa ja vain hyvin harvoin tarjoilija kysyy kypsyysastetta. En ikinä muista itse sanoa sitä ja sitten pihvi onkin aina vääränlainen. Pitäisikö minun itse muistaa sanoa se vai kuuluuko palveluun kysyä sitä?
Kommentit (7)
Tarjoilijan kuuluisi se kysyä, aina. Mutta mikä estää sinua kertomasta pihville toivomaasi kypsyysastetta ihan itsekin?
Kyllähän se asiallista olisi. Paikka, jossa olin töissä noudatti sellaista ohjetta, että jos pihviä tilatessa ei ole annettu kypsyysastetta, niin se paistetaan medium plussaksi.
Aika harvoin ovat ABCllä kypsyystoivetta kyselleet ja ihan hyvä niin, ei se oikein olisi kuitenkaan. tarjoilujan tehtäviin kuulu kysyä tuo, mutta ei tuota tehdä kuin niissä ravintoloissa joissa tarjoilijakin tietää että liha on hyvälaatuista ja kokki osaa paistaa pihvin oikein.
Riippuu täysin minkä pihvin tilaat. Jos tilaat vaikka lehtipihvin niin se tulee aina läpikypsänä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin minkä pihvin tilaat. Jos tilaat vaikka lehtipihvin niin se tulee aina läpikypsänä
Juurikin näin. Ja joitain "laatulihoja" ei taas edes tarjoilla kypsäksi paistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijan kuuluisi se kysyä, aina. Mutta mikä estää sinua kertomasta pihville toivomaasi kypsyysastetta ihan itsekin?
No ABC:llä nyt mitään tarjoilijoita ole.
Ei halpispaikoissa kysytä. Eri asia jos joku teistä eksyy laaturavintolaan.
Kyllä minulta on aina kysytty.