Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te ota selvää tulevan ammattinne palkktasosta kun alatte opiskella?

Vierailija
12.05.2017 |

Kun niin moni valittaa huonoa palkkaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla koulutuksessa voidaan tehdä niin monenlaisia ja -palkkaisia töitä, ettei asiaa voi aina ennakoida, ei varsinkaan nykyisessä työllisyystilanteessa, eikä eteenkään synnytysikäisten naisten kohdalla.

Vierailija
2/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet onko tyhmillä ihmisillä hahmottaa mitään seurauksia omille valinnoille pitkälle tulevaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä otin. Se vaan kun 250 euron opintotuen päälle 1800€ palkka tuntui järjettömän suurelta 17-vuotiaana. Eikä mulla ollut niin fiksuja vanhempia, jotka olisi neuvoneet ettei tuolla palkalla perhettä elätetä. Oma moka silti, sitä en kiellä.

Vierailija
4/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittänyt älli teinivuosina. Jälkeenpäin harmittaa. Omille lapsille olen teroittanut ammatinvalinnan ja koulutuksen tärkeyttä.

Vierailija
5/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikilla ammatinvalintasivuilla, mitä lukiolaiset lukee, jokaista ammattia hehkutetaan ihan käsittämättömän paljon, eikä huonoista puolista puhuta. Palkat mainitaan jonain keskiarvopalkkoina, aloituspalkkaa ei mainita missään. Sitten pääset töihin, työ ei ole yhtään sellaista kuin oli hehkutettu ja palkka aivan surkea.

Vierailija
6/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaikilla ammatinvalintasivuilla, mitä lukiolaiset lukee, jokaista ammattia hehkutetaan ihan käsittämättömän paljon, eikä huonoista puolista puhuta. Palkat mainitaan jonain keskiarvopalkkoina, aloituspalkkaa ei mainita missään. Sitten pääset töihin, työ ei ole yhtään sellaista kuin oli hehkutettu ja palkka aivan surkea.

Sossujen ja hoitajien palkat ovat julkinen salaisuus. Ei tule teineille yllätyksenä. Jokin muu motivaatio kannustaa hakeutumaan näille aloille. Fiiniys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän